Az idei évben az ORB-ben egy Mitsubishivel bontogatja szárnyait Lukács Csucsu Kornél, és már Egerben sokan felkapták a fejüket a versenyzését látva. Az abszolút 10. helyen végzett, de ezzel nem éri be, fontos számra a folyamatos fejlődés.
Hogyan vártátok az Eger Rallye-t, és hogyan sikerült?
Nagyon sokat készültünk a versenyre, sokat teszteltünk. Az idei évnek úgy vágtunk neki, hogy szeretnénk magunkat kipróbálni a nagykategóriában Magyarországon, és bár igazából túl nagy ábrándjaink nem voltak a jó eredményre, a végén nagyon örültünk az abszolút 10. helyezésünknek, és annak is, hogy a részeredményeink is jók voltak.
Az elején reménykedtem abban, hogy esni fog az eső, mert én nagyon szeretek vizes pályákon versenyezni, de így sem volt baj, hogy változatos volt, szombaton inkább vizes, vasárnap már száraz.
Sokak számára ezzel az eredménnyel, ill. ezzel a versenyzéssel igen nagy meglepetést okoztál, te hogyan láttad ezt?
Úgy vettem észre én is, hogy meglepődtek néhányan, de nagyon rendesek voltak és befogadtak! Mikor megálltunk a gyorsok előtt, akkor velem is ugyanúgy beszélgettek, nagyon jól éreztük magunkat a köreikben.
A sötétben autózással nem volt gond?
Tavaly kinn mentünk Csehországban, és ott minden verseny úgy zajlott, hogy 3-4 gyorsaságit az első nap sötétben tettünk meg, így nem volt most ez újdonság. Az autóval volt új dolog a sötétben menni, mert erre már nem tudtunk tesztelni sajnos, de ahogy láttam az eredményeket, sikerült ezzel is megbarátkoznom elég hamar.
A rendezés oldaláról nézve, milyen volt ez a verseny?
Szerintem nagyon jól sikerült, bár mi az elején nem is bíztunk abban, hogy ennyire jól fog sikerülni. Azt hittük, hogy lesz egy kis bonyodalom amiatt, hogy a túrások lemennek előttünk vasárnap, mi csúszásra számítottunk, de nem volt semmi gond. A rendezők nagyon jól megoldottak mindent, mi pedig nagyon élveztük a versenyt!
Nagyon sok néző volt ezen a futamon…
Én is így láttam, hogy rengetegen voltak kinn, és nagyon örültem ennek. Volt olyan szakasz, ami előtt megálltunk 2-3 km-rel, hogy majd onnét melegítjük a gumikat, de ezt nem tudtuk megtenni, mert az egyik oldala az útnak tele volt autókkal, és szemből is jöttek a nézők, hatalmas nagy kavalkád volt! Remélem nem csak kezdeti lelkesedés volt ez a szurkolók részéről, bízom benne, hogy a többi versenyre is sokan ellátogatnak.
Hogyan tovább? Még mindig tartjátok magatokat az eredeti tervekhez, hogy itthon Mitsubishivel, külföldön pedig a "kisautóval"?
Közvetlenül a verseny után másként gondoltuk! : Nagyon sokunk fejében megfordult, hogy lehet mégsem kellene a kisautóval menni, de a napokban fogunk erről egy megbeszélést tartani, mert valóban nagyon sok érv és ellenérv felmerült ezzel kapcsolatban. Összeülünk és át fogjuk beszélni, hogy hogyan tovább! Az biztos, hogy a külföldi szereplés marad…
Csak esetleg ott is Mitsubishivel?
Még az is előfordulhat. Nagyon sok mindenről szó esett már, arról is, hogy hagyjuk ezt a Citroenes dolgot és talán úgy fogunk a legtöbbet fejlődni, ha Mitsubishivel megyünk tovább mindenhol. De volt olyan, aki amellett tette le a voksát, hogy továbbra is maradni kell a Citroennél... Nem tudom, hogy mi fog belőle kisülni.
Miskolcon azért biztosan a Mitsubishivel, ugye?
Igen, az biztos, hogy idehaza ezzel szeretnék menni, és már nagyon várom azt a versenyt! Kíváncsi leszek, hogy milyen pályákon fogunk versenyezni! Részben ismerem az ottani pályákat, rallye2-ben és első osztályban is versenyeztem már arra, de most Egerben is voltak olyan pályák, amiket ismertem, csak épp másként! Jó ez, ha a rendező tud egy kicsit frissíteni, bízom benne, hogy Miskolcon is lesz majd meglepetés!
Milyen eredményt remélsz Miskolcon?
Az Eger Rallye-n R4-essel csak Botkáék tudtak megelőzni… és ha a szlovákokat nem számítjuk, a hatodik helyen végeztünk. Hasonló eredményben bízom Miskolcon is, tehát az lenne a megfelelő számunkra, ha csak WRC-k és S2000-esek lennének előttünk, viszont ők nagyon gyorsak, de jó lenne az ő orruk alá is borsot törni, legalább egy-egy gyorsaságin! :)
Nagyon fontos, hogy tudjunk fejlődni, javuló tendenciát szeretnénk mutatni az egész évben folyamatosan!
Asi ebben is segít?
Igen, ő nagyon sok mindenben segít, a teszteken, a beállításokban, a vezetéstechnikában, az itinerírásban… És a versenyek során is a taktikában, a gumiválasztásban…. Úgy készül a versenyekre, mintha a saját versenye lenne, és nagyon örültem most Egerben, mikor a verseny végén megláttam az arcán a mosolyt, hogy jó eredményt tudtunk elérni közösen!
a csapat partnerei: