Bertalan Marci is a Peugeot Kupát választotta
Gyári versenyautóval egy komoly mezőnyben
2023-03-13
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763464762
Napi oldal:
75612
Jelenleg:
831
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

bertalan_marci_is_a_peugeot_kupat_valasztotta_1

Bertalan Marci - nagyon régóta ismerem, örültem, mikor elkezdett ralizni. Egyre komolyabb autókban, egyre komolyabb sikerekkel. És közben amatőr versenyeket rendez 22 évesen. Idén pedig valami, számára új dologba vágja a fejszéjét.

Mesélj egy kicsit magadról; mióta érzed azt, hogy életed része az autóversenyzés, és mióta vagy Te pilóta? 
Édesapám autóversenyző volt, és versenyeket is szervezett, így miatta, az ő révén kerültem ebbe bele. A raliban 2014 óta vagyok benne, amikor megkaptam az első versenyautómat, ami egy A-s Zsiguli volt. Én nagyon nagy Lada szerelmes vagyok, úgyhogy nekem az egy borzasztó nagy dolog volt. Ezzel mentem 2019.-ig, öt évig nyúztuk azt a kocsit. A Lada után érkezett egy KIA, ami még mindig meg van, de ezzel kevés versenyt mentünk. 

Tulajdonképpen 2021.-ben jött a fordulópont, amikor a Veszprém Rallye-n Hevesi Pisti Evo VI.-os Mitsubishijével elindultunk a meghívásos kategóriában, és innentől kezdve gondolnám azt, hogy tevékenyen részt veszek a rali szakágban. 

Sikeresnek érzed az elmúlt éveket? 
Számunkra igen, de nyilván kinek, mi a siker? Én annak érzem, mert nagyobb esésem még nem volt, és nekem ez a legfontosabb, azaz a rossz oldalt még nem tapasztaltam meg. 

Nem volt még nagy perec, de közben meg jöttek az eredmények, hiszen majdnem bajnoki címed lett az ORC-ben 
Így van! Tavaly az utolsó verseny, utolsó körének az első gyorsaságiján dőlt el a mi sorsunk. Egész addig úgy álltunk, hogy azt érezhettük, hogy mi leszünk a bajnokok, de két-három gyorsaságival a vége előtt ez a remény sajnos szerte foszlott. Tavalyi évünk technikai hibákkal teletűzdelt volt, hét versenyből négyszer estünk ki. A 2022. egy balszerencsés év volt, de mellette voltak jó részeredményeink, amik azért örömöt okoztak. 

Reméljük, idén csak örömöd lesz, hiszen a Peugeot Kupát választottad!
Bízom benne, igaz az a mondás, hogy amit a sors egyszer elvett, azt visszaadja. 

Idén a Peugeot Kupát választjuk, amiről azt gondolom, hogy egy előre lépés lesz számunkra, még ha egy erősebb autóból ülünk is vissza egy kétkerék meghajtású, kisebb köbcentis, 210 lóerős kocsiba. Mindenképpen előre lépésnek gondolom, hogy gyári versenyautóval fogunk menni, egy nagyon komoly mezőnyben. Mindenkinek fel kell kötnie majd a gatyát, aki eredményt akar elérni. 

Egyforma autókkal mentek, ez mennyire inspirál téged a jobb eredmény elérésében? 
Azt gondolom, én a tavalyi év után teljes mértékben erre vágytam, hogy szinte azonosak legyenek a technikai feltételek. Tulajdonképpen nincs két egyforma Mitsubishi, itt viszont mivel az a autó és a gumimárka is meghatározott, tulajdonképpen csak a keverékekkel lehet játszani. Itt tényleg az fog kijönni, hogy ki hogyan tud vezetni, ki mennyire ügyes, ha lehet így fogalmazni. 

Mivel lennél elégedett az év végén? 
Amivel elégedett lennék, ha ugyanolyan balesetmentes évet tudnánk produkálni, mint tavaly, számomra ez a legfontosabb. Ugyanúgy szinte karcmentesen tudjuk az autót év végén begurítani Takács Attila garázsába, hiszen tőle fogjuk bérelni a szezonra. 

És persze menjen is végig, ennek örülnénk a legjobban. Nyilván azért úgy vagyunk vele, hogy aki ilyen bajnokságban elindul, és ennyi pénzt rászán egy ilyen kupára, az már nem csak csupán jókedvből megy, hanem szeretne eredményt is elérni. Nem mondanék kifejezetten helyezést, vagy pozíciót, amivel elégedettek lennénk, de szeretnénk minél előrébb végezni. Vannak a mezőnyben olyan pilóták, akik most lettek „első áldozók” a rali terén, itt nincs papírforma, nagyon izgalmas egy év lesz. Nem tudjuk, hogy mire számítsunk a többiektől, első körben szeretnénk a saját tempónkat autózni, és meglátjuk ez hova lesz elég. 

Kivel fogsz menni idén? 
Paizs Robi lesz a navigátorom. Robi egy rutinos navigátor, Maricsek Miki mellett ment pár évet. Ő már ment a Peugeot kupában, mikor még a szívó Peugeot-k kora volt, szóval neki már több rutinja van ebben a Peugeot Kupás történetben, mint nekem. 

 

nagy_matyi_is_a_peugeot_kupat_valaszotta_3>> Peugeot Sport Hungary a facebookon <<

Ez a hír most jelenik meg 1732. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k