Bertalan Marci is a Peugeot Kupát választotta
Gyári versenyautóval egy komoly mezőnyben
2023-03-13
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
785634317
Napi oldal:
107882
Jelenleg:
1692
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

bertalan_marci_is_a_peugeot_kupat_valasztotta_1

Bertalan Marci - nagyon régóta ismerem, örültem, mikor elkezdett ralizni. Egyre komolyabb autókban, egyre komolyabb sikerekkel. És közben amatőr versenyeket rendez 22 évesen. Idén pedig valami, számára új dologba vágja a fejszéjét.

Mesélj egy kicsit magadról; mióta érzed azt, hogy életed része az autóversenyzés, és mióta vagy Te pilóta? 
Édesapám autóversenyző volt, és versenyeket is szervezett, így miatta, az ő révén kerültem ebbe bele. A raliban 2014 óta vagyok benne, amikor megkaptam az első versenyautómat, ami egy A-s Zsiguli volt. Én nagyon nagy Lada szerelmes vagyok, úgyhogy nekem az egy borzasztó nagy dolog volt. Ezzel mentem 2019.-ig, öt évig nyúztuk azt a kocsit. A Lada után érkezett egy KIA, ami még mindig meg van, de ezzel kevés versenyt mentünk. 

Tulajdonképpen 2021.-ben jött a fordulópont, amikor a Veszprém Rallye-n Hevesi Pisti Evo VI.-os Mitsubishijével elindultunk a meghívásos kategóriában, és innentől kezdve gondolnám azt, hogy tevékenyen részt veszek a rali szakágban. 

Sikeresnek érzed az elmúlt éveket? 
Számunkra igen, de nyilván kinek, mi a siker? Én annak érzem, mert nagyobb esésem még nem volt, és nekem ez a legfontosabb, azaz a rossz oldalt még nem tapasztaltam meg. 

Nem volt még nagy perec, de közben meg jöttek az eredmények, hiszen majdnem bajnoki címed lett az ORC-ben 
Így van! Tavaly az utolsó verseny, utolsó körének az első gyorsaságiján dőlt el a mi sorsunk. Egész addig úgy álltunk, hogy azt érezhettük, hogy mi leszünk a bajnokok, de két-három gyorsaságival a vége előtt ez a remény sajnos szerte foszlott. Tavalyi évünk technikai hibákkal teletűzdelt volt, hét versenyből négyszer estünk ki. A 2022. egy balszerencsés év volt, de mellette voltak jó részeredményeink, amik azért örömöt okoztak. 

Reméljük, idén csak örömöd lesz, hiszen a Peugeot Kupát választottad!
Bízom benne, igaz az a mondás, hogy amit a sors egyszer elvett, azt visszaadja. 

Idén a Peugeot Kupát választjuk, amiről azt gondolom, hogy egy előre lépés lesz számunkra, még ha egy erősebb autóból ülünk is vissza egy kétkerék meghajtású, kisebb köbcentis, 210 lóerős kocsiba. Mindenképpen előre lépésnek gondolom, hogy gyári versenyautóval fogunk menni, egy nagyon komoly mezőnyben. Mindenkinek fel kell kötnie majd a gatyát, aki eredményt akar elérni. 

Egyforma autókkal mentek, ez mennyire inspirál téged a jobb eredmény elérésében? 
Azt gondolom, én a tavalyi év után teljes mértékben erre vágytam, hogy szinte azonosak legyenek a technikai feltételek. Tulajdonképpen nincs két egyforma Mitsubishi, itt viszont mivel az a autó és a gumimárka is meghatározott, tulajdonképpen csak a keverékekkel lehet játszani. Itt tényleg az fog kijönni, hogy ki hogyan tud vezetni, ki mennyire ügyes, ha lehet így fogalmazni. 

Mivel lennél elégedett az év végén? 
Amivel elégedett lennék, ha ugyanolyan balesetmentes évet tudnánk produkálni, mint tavaly, számomra ez a legfontosabb. Ugyanúgy szinte karcmentesen tudjuk az autót év végén begurítani Takács Attila garázsába, hiszen tőle fogjuk bérelni a szezonra. 

És persze menjen is végig, ennek örülnénk a legjobban. Nyilván azért úgy vagyunk vele, hogy aki ilyen bajnokságban elindul, és ennyi pénzt rászán egy ilyen kupára, az már nem csak csupán jókedvből megy, hanem szeretne eredményt is elérni. Nem mondanék kifejezetten helyezést, vagy pozíciót, amivel elégedettek lennénk, de szeretnénk minél előrébb végezni. Vannak a mezőnyben olyan pilóták, akik most lettek „első áldozók” a rali terén, itt nincs papírforma, nagyon izgalmas egy év lesz. Nem tudjuk, hogy mire számítsunk a többiektől, első körben szeretnénk a saját tempónkat autózni, és meglátjuk ez hova lesz elég. 

Kivel fogsz menni idén? 
Paizs Robi lesz a navigátorom. Robi egy rutinos navigátor, Maricsek Miki mellett ment pár évet. Ő már ment a Peugeot kupában, mikor még a szívó Peugeot-k kora volt, szóval neki már több rutinja van ebben a Peugeot Kupás történetben, mint nekem. 

 

nagy_matyi_is_a_peugeot_kupat_valaszotta_3>> Peugeot Sport Hungary a facebookon <<

Ez a hír most jelenik meg 1780. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k