
Bertalan Marci - nagyon régóta ismerem, örültem, mikor elkezdett ralizni. Egyre komolyabb autókban, egyre komolyabb sikerekkel. És közben amatőr versenyeket rendez 22 évesen. Idén pedig valami, számára új dologba vágja a fejszéjét.
Mesélj egy kicsit magadról; mióta érzed azt, hogy életed része az autóversenyzés, és mióta vagy Te pilóta?
Édesapám autóversenyző volt, és versenyeket is szervezett, így miatta, az ő révén kerültem ebbe bele. A raliban 2014 óta vagyok benne, amikor megkaptam az első versenyautómat, ami egy A-s Zsiguli volt. Én nagyon nagy Lada szerelmes vagyok, úgyhogy nekem az egy borzasztó nagy dolog volt. Ezzel mentem 2019.-ig, öt évig nyúztuk azt a kocsit. A Lada után érkezett egy KIA, ami még mindig meg van, de ezzel kevés versenyt mentünk.
Tulajdonképpen 2021.-ben jött a fordulópont, amikor a Veszprém Rallye-n Hevesi Pisti Evo VI.-os Mitsubishijével elindultunk a meghívásos kategóriában, és innentől kezdve gondolnám azt, hogy tevékenyen részt veszek a rali szakágban.
Sikeresnek érzed az elmúlt éveket?
Számunkra igen, de nyilván kinek, mi a siker? Én annak érzem, mert nagyobb esésem még nem volt, és nekem ez a legfontosabb, azaz a rossz oldalt még nem tapasztaltam meg.
Nem volt még nagy perec, de közben meg jöttek az eredmények, hiszen majdnem bajnoki címed lett az ORC-ben
Így van! Tavaly az utolsó verseny, utolsó körének az első gyorsaságiján dőlt el a mi sorsunk. Egész addig úgy álltunk, hogy azt érezhettük, hogy mi leszünk a bajnokok, de két-három gyorsaságival a vége előtt ez a remény sajnos szerte foszlott. Tavalyi évünk technikai hibákkal teletűzdelt volt, hét versenyből négyszer estünk ki. A 2022. egy balszerencsés év volt, de mellette voltak jó részeredményeink, amik azért örömöt okoztak.
Reméljük, idén csak örömöd lesz, hiszen a Peugeot Kupát választottad!
Bízom benne, igaz az a mondás, hogy amit a sors egyszer elvett, azt visszaadja.
Idén a Peugeot Kupát választjuk, amiről azt gondolom, hogy egy előre lépés lesz számunkra, még ha egy erősebb autóból ülünk is vissza egy kétkerék meghajtású, kisebb köbcentis, 210 lóerős kocsiba. Mindenképpen előre lépésnek gondolom, hogy gyári versenyautóval fogunk menni, egy nagyon komoly mezőnyben. Mindenkinek fel kell kötnie majd a gatyát, aki eredményt akar elérni.
Egyforma autókkal mentek, ez mennyire inspirál téged a jobb eredmény elérésében?
Azt gondolom, én a tavalyi év után teljes mértékben erre vágytam, hogy szinte azonosak legyenek a technikai feltételek. Tulajdonképpen nincs két egyforma Mitsubishi, itt viszont mivel az a autó és a gumimárka is meghatározott, tulajdonképpen csak a keverékekkel lehet játszani. Itt tényleg az fog kijönni, hogy ki hogyan tud vezetni, ki mennyire ügyes, ha lehet így fogalmazni.
Mivel lennél elégedett az év végén?
Amivel elégedett lennék, ha ugyanolyan balesetmentes évet tudnánk produkálni, mint tavaly, számomra ez a legfontosabb. Ugyanúgy szinte karcmentesen tudjuk az autót év végén begurítani Takács Attila garázsába, hiszen tőle fogjuk bérelni a szezonra.
És persze menjen is végig, ennek örülnénk a legjobban. Nyilván azért úgy vagyunk vele, hogy aki ilyen bajnokságban elindul, és ennyi pénzt rászán egy ilyen kupára, az már nem csak csupán jókedvből megy, hanem szeretne eredményt is elérni. Nem mondanék kifejezetten helyezést, vagy pozíciót, amivel elégedettek lennénk, de szeretnénk minél előrébb végezni. Vannak a mezőnyben olyan pilóták, akik most lettek „első áldozók” a rali terén, itt nincs papírforma, nagyon izgalmas egy év lesz. Nem tudjuk, hogy mire számítsunk a többiektől, első körben szeretnénk a saját tempónkat autózni, és meglátjuk ez hova lesz elég.
Kivel fogsz menni idén?
Paizs Robi lesz a navigátorom. Robi egy rutinos navigátor, Maricsek Miki mellett ment pár évet. Ő már ment a Peugeot kupában, mikor még a szívó Peugeot-k kora volt, szóval neki már több rutinja van ebben a Peugeot Kupás történetben, mint nekem.
>> Peugeot Sport Hungary a facebookon <<