VÉGSŐ ÖSSZECSAPÁS - 2025.09.06. - Tököl RALLYCROSS CEZ/OB - 2025.09.06-07. - Nyirád Racing Center
Beszélgetés Janikával
telefonon
2005-08-31
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
782663191
Napi oldal:
74868
Jelenleg:
1233
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Janika
Jött, megnyerte az első versenyt, akkor mindenki azt gondolhatta, hogy könnyű éve lesz... Nem így lett. Nullás versenyek után Veszprémben már nagyon
biztatóan versenyzett, az utolsó aszfaltos futamon pedig ismét Ő gyűjtötte be a legtöbb pontot.
Telefonon beszéltünk:

Sikerült dupláznod a Budapest Rallye-n…
Hogy érezted Magad?
Ha elől megy az ember, az mindig jó… De össze kell hasonlítani a teljesítményt a korábbiakkal és az nem volt mindig olyan, amilyet szerettem volna. Nem tudtam kiegyensúlyozottan vezetni az autót ezen a versenyen.
De az első hely mindenféleképpen jó.

Aszfalton vagy murván laktad be jobban a 206WRC-t?
Murván érzem jobban… Annak ellenére, hogy mind a kétszer aszfalton nyertem.
Azt azért ne felejtsük el, hogy mindig amikor nyertem, a többieknek volt valami gondja.
Kiegyensúlyozatlan a teljesítményem aszfalton, magam sem érzem azt, hogy a maximumon mennék.

A három aktív hajtás murván jobban érvényesül?
Igazából majdnem mindegy, hisz aszfalton is segít valamennyire, ha nem is annyit, mint a murvás szakaszokon.
Még nem tudok úgy autózni ezzel az autóval, ahogy én szeretnék.

Még van két verseny, amin bizonyíthatsz…
A pécsi pályákat azt mondják, hogy szereted…
Háát, ja. Ezt rám ragasztják mindig, de én soha nem mondtam eddig, hogy szeretem őket. Ettől függetlenül a pécsi pályák nagyon jók, és akkor most mondom :)
Technikás pályák, és hogy szeretem, vagy nem… Elég keveset indultam ahhoz, hogy szeressem. Nyilván megpróbálok gyorsan menni.

Még lehetsz bajnok?
Csak szerencsével.
A fő feladat megnyerni a két utolsó versenyt, ami önmagában sem kis dolog.
És akkor kellene még szerencse, hogy a többiek ne szerezzenek annyi pontot, amivel megelőznek.

Az autó változott év eleje óta?
Más párosok mindig mondják, hogy most így érkezett az autó, most úgy volt beállítva…
Motorerő nem változik, mindig ugyanazt kapom. A futóműbeállítások mások, attól függően, hogy milyen alapbeállításokkal hozzák és mennyit állítunk rajta. Ez nem is mindig sikerül.
Az egyik nagy problémánk a Pirelli gumihoz beállítani, hogy közel azonos tapadást érjünk el például aszfalton, mint a korábbi gumihoz. Ez nem biztos, hogy tökéletesen sikerült nekünk eddig. Azért nem rossz így sem az autó, hiszen lehet vele gyorsaságikat nyerni.

Összességében nem tudom vele mindig azt a maximumot produkálni, ami nem is biztos, hogy a beállításokon múlik, lehet, hogy én nem tudok vele megfelelően közlekedni.

Ez teljesen más autó, mint a 2000-es autó volt, sokszor próbálom összehasonlítani, ugyanazon a pályán belül is és ez nem mindig jó.

A budapesti futam előtt nem tudtál pályaajánlót mondani a Hungaroring két gyorsaságijáról. Így utólag értékeld őket, mennyire tetszettek?
Nem igazi rally pályák ezek az épített szakaszok.
Viszont ennek is megvan az előnye. Ott van egy csodálatos Hungaroring a szervizparkkal, ahova el tudod vinni a szponzoraidat. Ott vannak a nézők, akik viszonylag nagy szakaszon láthatják a pályán a versenyautókat. És így, hogy nap végén mentünk egyet-egyet és hogy másnap is csak ennyit, így igazán elviselhető volt, még élvezhető is.
A hajtáslánc ugyan nagyon sokat kap ezekben a visszafordítókban, de ezt leszámítva ez egy jó kezdeményezés, remélem folytatják is.

Hétvégén kipróbáltál egy másik versenyautót.
A hírek szerint Asi odaadta a kulcsot, hogy menj egyet a Mitsubishijével. Igaz ez?
Először Ő vitt egy kört, majd én mentem egyet az autóval. Valóban odaadta és mentem vele 4 kilométert.

Milyennek érezted az autót?
A motorja elég erősnek tűnik, annak ellenére, hogy én ALS nélkül használtam.
Amikor előtte vitt Asi, azért azt lehetett érezni, hogy van benne erő rendesen.
A hajtáslánca, a fék nem annyira jó. Mondhatom, hogy eléggé rosszul fordul az autó, mindenképp ezt meg kell szokni és csak úgy lehet vele eredményt elérni. Sokkal nehezebb vele menni, nehezebb megszokni, mint egy WRC-t megtanulni. Nehéz vezetni, de a motorja nagyon jó.

Senki nem gondolta, hogy 4 kilométer alatt ki tudod belőle autózni a maximumot…
Persze.
Ez egy öszvér autó, ezt tudom róla mondani. A motor az csúcson van, a hajtáslánc és a fék pedig közepes, vagy attól még gyengébb is a motorhoz képest. Biztos, hogy gyorsan lehet vele menni, nagyon gyors az autó, de nem lehet vele olyan gyorsan kanyarodni, mint egy WRC-vel.

Ez a hír most jelenik meg 7297. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k