Janika
Jött, megnyerte az első versenyt, akkor mindenki azt gondolhatta, hogy könnyű éve lesz... Nem így lett. Nullás versenyek után Veszprémben már nagyon biztatóan versenyzett, az utolsó aszfaltos futamon pedig ismét Ő gyűjtötte be a legtöbb pontot.
Telefonon beszéltünk:
Sikerült dupláznod a Budapest Rallye-n…
Hogy érezted Magad?
Ha elől megy az ember, az mindig jó… De össze kell hasonlítani a teljesítményt a korábbiakkal és az nem volt mindig olyan, amilyet szerettem volna. Nem tudtam kiegyensúlyozottan vezetni az autót ezen a versenyen.
De az első hely mindenféleképpen jó.
Aszfalton vagy murván laktad be jobban a 206WRC-t?
Murván érzem jobban… Annak ellenére, hogy mind a kétszer aszfalton nyertem.
Azt azért ne felejtsük el, hogy mindig amikor nyertem, a többieknek volt valami gondja.
Kiegyensúlyozatlan a teljesítményem aszfalton, magam sem érzem azt, hogy a maximumon mennék.
A három aktív hajtás murván jobban érvényesül?
Igazából majdnem mindegy, hisz aszfalton is segít valamennyire, ha nem is annyit, mint a murvás szakaszokon.
Még nem tudok úgy autózni ezzel az autóval, ahogy én szeretnék.
Még van két verseny, amin bizonyíthatsz…
A pécsi pályákat azt mondják, hogy szereted…
Háát, ja. Ezt rám ragasztják mindig, de én soha nem mondtam eddig, hogy szeretem őket. Ettől függetlenül a pécsi pályák nagyon jók, és akkor most mondom :)
Technikás pályák, és hogy szeretem, vagy nem… Elég keveset indultam ahhoz, hogy szeressem. Nyilván megpróbálok gyorsan menni.
Még lehetsz bajnok?
Csak szerencsével.
A fő feladat megnyerni a két utolsó versenyt, ami önmagában sem kis dolog.
És akkor kellene még szerencse, hogy a többiek ne szerezzenek annyi pontot, amivel megelőznek.
Az autó változott év eleje óta?
Más párosok mindig mondják, hogy most így érkezett az autó, most úgy volt beállítva…
Motorerő nem változik, mindig ugyanazt kapom. A futóműbeállítások mások, attól függően, hogy milyen alapbeállításokkal hozzák és mennyit állítunk rajta. Ez nem is mindig sikerül.
Az egyik nagy problémánk a Pirelli gumihoz beállítani, hogy közel azonos tapadást érjünk el például aszfalton, mint a korábbi gumihoz. Ez nem biztos, hogy tökéletesen sikerült nekünk eddig. Azért nem rossz így sem az autó, hiszen lehet vele gyorsaságikat nyerni.
Összességében nem tudom vele mindig azt a maximumot produkálni, ami nem is biztos, hogy a beállításokon múlik, lehet, hogy én nem tudok vele megfelelően közlekedni.
Ez teljesen más autó, mint a 2000-es autó volt, sokszor próbálom összehasonlítani, ugyanazon a pályán belül is és ez nem mindig jó.
A budapesti futam előtt nem tudtál pályaajánlót mondani a Hungaroring két gyorsaságijáról. Így utólag értékeld őket, mennyire tetszettek?
Nem igazi rally pályák ezek az épített szakaszok.
Viszont ennek is megvan az előnye. Ott van egy csodálatos Hungaroring a szervizparkkal, ahova el tudod vinni a szponzoraidat. Ott vannak a nézők, akik viszonylag nagy szakaszon láthatják a pályán a versenyautókat. És így, hogy nap végén mentünk egyet-egyet és hogy másnap is csak ennyit, így igazán elviselhető volt, még élvezhető is.
A hajtáslánc ugyan nagyon sokat kap ezekben a visszafordítókban, de ezt leszámítva ez egy jó kezdeményezés, remélem folytatják is.
Hétvégén kipróbáltál egy másik versenyautót.
A hírek szerint Asi odaadta a kulcsot, hogy menj egyet a Mitsubishijével. Igaz ez?
Először Ő vitt egy kört, majd én mentem egyet az autóval. Valóban odaadta és mentem vele 4 kilométert.
Milyennek érezted az autót?
A motorja elég erősnek tűnik, annak ellenére, hogy én ALS nélkül használtam.
Amikor előtte vitt Asi, azért azt lehetett érezni, hogy van benne erő rendesen.
A hajtáslánca, a fék nem annyira jó. Mondhatom, hogy eléggé rosszul fordul az autó, mindenképp ezt meg kell szokni és csak úgy lehet vele eredményt elérni. Sokkal nehezebb vele menni, nehezebb megszokni, mint egy WRC-t megtanulni. Nehéz vezetni, de a motorja nagyon jó.
Senki nem gondolta, hogy 4 kilométer alatt ki tudod belőle autózni a maximumot…
Persze.
Ez egy öszvér autó, ezt tudom róla mondani. A motor az csúcson van, a hajtáslánc és a fék pedig közepes, vagy attól még gyengébb is a motorhoz képest. Biztos, hogy gyorsan lehet vele menni, nagyon gyors az autó, de nem lehet vele olyan gyorsan kanyarodni, mint egy WRC-vel.