Beszélgetés Janikával
telefonon
2005-08-31
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797511416
Napi oldal:
124369
Jelenleg:
1284
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Janika
Jött, megnyerte az első versenyt, akkor mindenki azt gondolhatta, hogy könnyű éve lesz... Nem így lett. Nullás versenyek után Veszprémben már nagyon
biztatóan versenyzett, az utolsó aszfaltos futamon pedig ismét Ő gyűjtötte be a legtöbb pontot.
Telefonon beszéltünk:

Sikerült dupláznod a Budapest Rallye-n…
Hogy érezted Magad?
Ha elől megy az ember, az mindig jó… De össze kell hasonlítani a teljesítményt a korábbiakkal és az nem volt mindig olyan, amilyet szerettem volna. Nem tudtam kiegyensúlyozottan vezetni az autót ezen a versenyen.
De az első hely mindenféleképpen jó.

Aszfalton vagy murván laktad be jobban a 206WRC-t?
Murván érzem jobban… Annak ellenére, hogy mind a kétszer aszfalton nyertem.
Azt azért ne felejtsük el, hogy mindig amikor nyertem, a többieknek volt valami gondja.
Kiegyensúlyozatlan a teljesítményem aszfalton, magam sem érzem azt, hogy a maximumon mennék.

A három aktív hajtás murván jobban érvényesül?
Igazából majdnem mindegy, hisz aszfalton is segít valamennyire, ha nem is annyit, mint a murvás szakaszokon.
Még nem tudok úgy autózni ezzel az autóval, ahogy én szeretnék.

Még van két verseny, amin bizonyíthatsz…
A pécsi pályákat azt mondják, hogy szereted…
Háát, ja. Ezt rám ragasztják mindig, de én soha nem mondtam eddig, hogy szeretem őket. Ettől függetlenül a pécsi pályák nagyon jók, és akkor most mondom :)
Technikás pályák, és hogy szeretem, vagy nem… Elég keveset indultam ahhoz, hogy szeressem. Nyilván megpróbálok gyorsan menni.

Még lehetsz bajnok?
Csak szerencsével.
A fő feladat megnyerni a két utolsó versenyt, ami önmagában sem kis dolog.
És akkor kellene még szerencse, hogy a többiek ne szerezzenek annyi pontot, amivel megelőznek.

Az autó változott év eleje óta?
Más párosok mindig mondják, hogy most így érkezett az autó, most úgy volt beállítva…
Motorerő nem változik, mindig ugyanazt kapom. A futóműbeállítások mások, attól függően, hogy milyen alapbeállításokkal hozzák és mennyit állítunk rajta. Ez nem is mindig sikerül.
Az egyik nagy problémánk a Pirelli gumihoz beállítani, hogy közel azonos tapadást érjünk el például aszfalton, mint a korábbi gumihoz. Ez nem biztos, hogy tökéletesen sikerült nekünk eddig. Azért nem rossz így sem az autó, hiszen lehet vele gyorsaságikat nyerni.

Összességében nem tudom vele mindig azt a maximumot produkálni, ami nem is biztos, hogy a beállításokon múlik, lehet, hogy én nem tudok vele megfelelően közlekedni.

Ez teljesen más autó, mint a 2000-es autó volt, sokszor próbálom összehasonlítani, ugyanazon a pályán belül is és ez nem mindig jó.

A budapesti futam előtt nem tudtál pályaajánlót mondani a Hungaroring két gyorsaságijáról. Így utólag értékeld őket, mennyire tetszettek?
Nem igazi rally pályák ezek az épített szakaszok.
Viszont ennek is megvan az előnye. Ott van egy csodálatos Hungaroring a szervizparkkal, ahova el tudod vinni a szponzoraidat. Ott vannak a nézők, akik viszonylag nagy szakaszon láthatják a pályán a versenyautókat. És így, hogy nap végén mentünk egyet-egyet és hogy másnap is csak ennyit, így igazán elviselhető volt, még élvezhető is.
A hajtáslánc ugyan nagyon sokat kap ezekben a visszafordítókban, de ezt leszámítva ez egy jó kezdeményezés, remélem folytatják is.

Hétvégén kipróbáltál egy másik versenyautót.
A hírek szerint Asi odaadta a kulcsot, hogy menj egyet a Mitsubishijével. Igaz ez?
Először Ő vitt egy kört, majd én mentem egyet az autóval. Valóban odaadta és mentem vele 4 kilométert.

Milyennek érezted az autót?
A motorja elég erősnek tűnik, annak ellenére, hogy én ALS nélkül használtam.
Amikor előtte vitt Asi, azért azt lehetett érezni, hogy van benne erő rendesen.
A hajtáslánca, a fék nem annyira jó. Mondhatom, hogy eléggé rosszul fordul az autó, mindenképp ezt meg kell szokni és csak úgy lehet vele eredményt elérni. Sokkal nehezebb vele menni, nehezebb megszokni, mint egy WRC-t megtanulni. Nehéz vezetni, de a motorja nagyon jó.

Senki nem gondolta, hogy 4 kilométer alatt ki tudod belőle autózni a maximumot…
Persze.
Ez egy öszvér autó, ezt tudom róla mondani. A motor az csúcson van, a hajtáslánc és a fék pedig közepes, vagy attól még gyengébb is a motorhoz képest. Biztos, hogy gyorsan lehet vele menni, nagyon gyors az autó, de nem lehet vele olyan gyorsan kanyarodni, mint egy WRC-vel.

Ez a hír most jelenik meg 7300. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k