LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Beszélgetés Janikával
telefonon
2005-08-31
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770449725
Napi oldal:
54808
Jelenleg:
943
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Janika
Jött, megnyerte az első versenyt, akkor mindenki azt gondolhatta, hogy könnyű éve lesz... Nem így lett. Nullás versenyek után Veszprémben már nagyon
biztatóan versenyzett, az utolsó aszfaltos futamon pedig ismét Ő gyűjtötte be a legtöbb pontot.
Telefonon beszéltünk:

Sikerült dupláznod a Budapest Rallye-n…
Hogy érezted Magad?
Ha elől megy az ember, az mindig jó… De össze kell hasonlítani a teljesítményt a korábbiakkal és az nem volt mindig olyan, amilyet szerettem volna. Nem tudtam kiegyensúlyozottan vezetni az autót ezen a versenyen.
De az első hely mindenféleképpen jó.

Aszfalton vagy murván laktad be jobban a 206WRC-t?
Murván érzem jobban… Annak ellenére, hogy mind a kétszer aszfalton nyertem.
Azt azért ne felejtsük el, hogy mindig amikor nyertem, a többieknek volt valami gondja.
Kiegyensúlyozatlan a teljesítményem aszfalton, magam sem érzem azt, hogy a maximumon mennék.

A három aktív hajtás murván jobban érvényesül?
Igazából majdnem mindegy, hisz aszfalton is segít valamennyire, ha nem is annyit, mint a murvás szakaszokon.
Még nem tudok úgy autózni ezzel az autóval, ahogy én szeretnék.

Még van két verseny, amin bizonyíthatsz…
A pécsi pályákat azt mondják, hogy szereted…
Háát, ja. Ezt rám ragasztják mindig, de én soha nem mondtam eddig, hogy szeretem őket. Ettől függetlenül a pécsi pályák nagyon jók, és akkor most mondom :)
Technikás pályák, és hogy szeretem, vagy nem… Elég keveset indultam ahhoz, hogy szeressem. Nyilván megpróbálok gyorsan menni.

Még lehetsz bajnok?
Csak szerencsével.
A fő feladat megnyerni a két utolsó versenyt, ami önmagában sem kis dolog.
És akkor kellene még szerencse, hogy a többiek ne szerezzenek annyi pontot, amivel megelőznek.

Az autó változott év eleje óta?
Más párosok mindig mondják, hogy most így érkezett az autó, most úgy volt beállítva…
Motorerő nem változik, mindig ugyanazt kapom. A futóműbeállítások mások, attól függően, hogy milyen alapbeállításokkal hozzák és mennyit állítunk rajta. Ez nem is mindig sikerül.
Az egyik nagy problémánk a Pirelli gumihoz beállítani, hogy közel azonos tapadást érjünk el például aszfalton, mint a korábbi gumihoz. Ez nem biztos, hogy tökéletesen sikerült nekünk eddig. Azért nem rossz így sem az autó, hiszen lehet vele gyorsaságikat nyerni.

Összességében nem tudom vele mindig azt a maximumot produkálni, ami nem is biztos, hogy a beállításokon múlik, lehet, hogy én nem tudok vele megfelelően közlekedni.

Ez teljesen más autó, mint a 2000-es autó volt, sokszor próbálom összehasonlítani, ugyanazon a pályán belül is és ez nem mindig jó.

A budapesti futam előtt nem tudtál pályaajánlót mondani a Hungaroring két gyorsaságijáról. Így utólag értékeld őket, mennyire tetszettek?
Nem igazi rally pályák ezek az épített szakaszok.
Viszont ennek is megvan az előnye. Ott van egy csodálatos Hungaroring a szervizparkkal, ahova el tudod vinni a szponzoraidat. Ott vannak a nézők, akik viszonylag nagy szakaszon láthatják a pályán a versenyautókat. És így, hogy nap végén mentünk egyet-egyet és hogy másnap is csak ennyit, így igazán elviselhető volt, még élvezhető is.
A hajtáslánc ugyan nagyon sokat kap ezekben a visszafordítókban, de ezt leszámítva ez egy jó kezdeményezés, remélem folytatják is.

Hétvégén kipróbáltál egy másik versenyautót.
A hírek szerint Asi odaadta a kulcsot, hogy menj egyet a Mitsubishijével. Igaz ez?
Először Ő vitt egy kört, majd én mentem egyet az autóval. Valóban odaadta és mentem vele 4 kilométert.

Milyennek érezted az autót?
A motorja elég erősnek tűnik, annak ellenére, hogy én ALS nélkül használtam.
Amikor előtte vitt Asi, azért azt lehetett érezni, hogy van benne erő rendesen.
A hajtáslánca, a fék nem annyira jó. Mondhatom, hogy eléggé rosszul fordul az autó, mindenképp ezt meg kell szokni és csak úgy lehet vele eredményt elérni. Sokkal nehezebb vele menni, nehezebb megszokni, mint egy WRC-t megtanulni. Nehéz vezetni, de a motorja nagyon jó.

Senki nem gondolta, hogy 4 kilométer alatt ki tudod belőle autózni a maximumot…
Persze.
Ez egy öszvér autó, ezt tudom róla mondani. A motor az csúcson van, a hajtáslánc és a fék pedig közepes, vagy attól még gyengébb is a motorhoz képest. Biztos, hogy gyorsan lehet vele menni, nagyon gyors az autó, de nem lehet vele olyan gyorsan kanyarodni, mint egy WRC-vel.

Ez a hír most jelenik meg 7288. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k