h i r d e t é s
Összes oldal:
765645311
Napi oldal:
94202
Jelenleg:
932
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
Miko Marczyk |
|
44 |
2. |
Mads Ostberg |
|
37 |
3. |
N.Gryazin |
|
34 |
4. |
R.Korhonen |
|
31 |
5. |
Yoann Bonato |
|
26 |
6. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
7. |
Jose Suarez |
|
22 |
8. |
Isak Reiersen |
|
19 |
9. |
Német Gábor |
|
17 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
A Monte Carlo rallyn debütált az FIA új biztonsági rendszere. Az új technika elviekben jobban védi a pilótát és a navigátort.
A munkák 2005 márciusában kezdődtek. Az FIA a Subaruval és a Peugeot-val közösen akart kifejleszteni egy olyan rendszert, amelyet utána minden rally autóba integrálni lehet. A cél az volt, hogy az új rendszerrel jobban védjék a pilótát és a navigátort egy oldalütközés során.
Első lépésként a kocsiban ülőkre ható erőket akarták csökkenteni. Ezt úgy érték el, hogy növelték az ajtó és az ülések közti távolságot (200 mm), energiaelnyelő anyagokat használtak fel, és szélesítettek a bukókereten az ajtóknál. Ezek után az ülésekkel kezdtek el foglalkozni, hogy csökkentsék a fej, a nyak és a vállak sérülését, ezért is alakították át az öveket.
Egy biztonsági hálót, amit jelenleg is a csapatokkal közösen fejlesztenek, feszítenek ki a kocsiban navigátor és pilóta közé, hogy egy esetleges baleset során ne tudjanak kárt tenni egymásban.
Az ajtónál széles, legyező szerűen elterülő csöveknek az a célja, hogy a kocsi ne legyen olyan érzékeny az oldalütközéseknél, és erősebb ütéseket is kibírjon. Az új technikának van létjogosultsága. A DEKRA tesztjei is megmutatták, hogy egy 70 g-és erősségű oldalütközést komolyabb sérülések nélkül meg lehet úszni.
"Örülök, hogy három évnyi fejlesztés és tesztelés után végre az autókban láthatom ezeket a fontos biztonsági eszközöket" - nyilatkozta Sid Watkins az FIA volt főorvosa, aki most a világszövetség motorsport biztonságért felelős részlegét irányítja. "A csapatok, és a versenyzők is nagyon támogatták ezeket a munkálatokat, és örülök a további együttműködésnek, hogy még biztonságosabbá tegyünk sportunkat."
"Örülök, hogy csapatom a Subaru fontos partner volt a fejlesztési munkák során. Meggyőződésem, hogy az FIA-nak még rengeteg hasznos ötlete van, és remélem, hogy a jövőben még biztonságosabbá válik a sportunk" - mondta Petter Solberg.
Forrás: www.rally-magazin.de
Ez a hír most jelenik meg 7568. alkalommal
|