h i r d e t é s
Összes oldal:
685536248
Napi oldal:
96288
Jelenleg:
1969
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Molnár Alex |
|
1298 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
1284 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
1241 |
4. |
Martinák Balázs |
|
1222 |
5. |
Martin Márkó |
|
1215 |
6. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1210 |
7. |
Budai Csaba |
|
1188 |
8. |
Péntek Ádám |
|
1093 |
9. |
Juhász Ferenc |
|
1081 |
1. |
Thierry Neuville |
|
86 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
80 |
3. |
Adrien Fourmaux |
|
59 |
4. |
Ott Tanak |
|
53 |
5. |
Sebastian Ogier |
|
45 |
6. |
T. Katsuma |
|
45 |
7. |
Kalle Rovanpera |
|
31 |
8. |
Esapekka Lappi |
|
23 |
9. |
A. Mikkelsen |
|
14 |
1. |
S. Tempestini |
|
33 |
2. |
M.Franceschi |
|
29 |
3. |
Csomós Mixi |
|
25 |
4. |
Hayden Paddon |
|
19 |
5. |
Erik Cais |
|
17 |
6. |
Miko Marczyk |
|
15 |
7. |
A.Mabellini |
|
15 |
8. |
Jon Armstrong |
|
12 |
9. |
Simon Wagner |
|
9 |
1. |
Csomós Miklós |
|
50 |
2. |
Turán Frigyes |
|
39 |
3. |
László Martin |
|
35,5 |
4. |
Klausz Kristóf |
|
30,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
25,5 |
6. |
Német Gábor |
|
22,5 |
7. |
László Zoltán |
|
19,5 |
8. |
Bertalan M. |
|
16,5 |
9. |
Kerék Balázs |
|
13,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
50 |
2. |
Hulmann Gábor |
|
39 |
3. |
Nagy Gábor M. |
|
30,5 |
4. |
Szlovák Ferenc |
|
26,5 |
5. |
Balla Tamás |
|
19,8 |
6. |
Tárkányi Sándor |
|
11,3 |
1. |
Kerék Balázs |
|
18 |
2. |
Határ Attila |
|
14 |
3. |
Viszló Csaba |
|
12 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
4,75 |
1. |
Ronavolgyi E. |
|
15 |
2. |
Ruszó Krisztián |
|
12 |
3. |
Baksai László |
|
11 |
4. |
Tamás Gyula |
|
10 |
5. |
Simon György |
|
9 |
6. |
Huhák Csaba |
|
8 |
7. |
Tellér Antal |
|
7 |
8. |
Jóna Gábor |
|
6 |
9. |
Borza Balázs |
|
5 |
1. |
Lenkey Ákos |
|
121 |
2. |
Péter Pál |
|
121 |
3. |
Tamás Gyula |
|
104 |
4. |
Békési Richárd |
|
100 |
5. |
Rácz Gábor |
|
73 |
6. |
Oberling Krisztián |
|
72 |
7. |
Borza Balázs |
|
64 |
8. |
Takács István |
|
56 |
9. |
Mogyorósi Zoltán |
|
55 |
1. |
Kárai Tamás |
|
159 |
2. |
Benyó Máté |
|
131 |
3. |
Koncseg Zoltán |
|
117 |
4. |
Antal István |
|
101 |
5. |
Ales Fucik |
|
58 |
6. |
Alois Höller |
|
40 |
7. |
Z. Staniszewski |
|
37 |
8. |
Roland Rohrer |
|
34 |
7. |
Marek Joura |
|
25 |
|
A Monte Carlo rallyn debütált az FIA új biztonsági rendszere. Az új technika elviekben jobban védi a pilótát és a navigátort.
A munkák 2005 márciusában kezdődtek. Az FIA a Subaruval és a Peugeot-val közösen akart kifejleszteni egy olyan rendszert, amelyet utána minden rally autóba integrálni lehet. A cél az volt, hogy az új rendszerrel jobban védjék a pilótát és a navigátort egy oldalütközés során.
Első lépésként a kocsiban ülőkre ható erőket akarták csökkenteni. Ezt úgy érték el, hogy növelték az ajtó és az ülések közti távolságot (200 mm), energiaelnyelő anyagokat használtak fel, és szélesítettek a bukókereten az ajtóknál. Ezek után az ülésekkel kezdtek el foglalkozni, hogy csökkentsék a fej, a nyak és a vállak sérülését, ezért is alakították át az öveket.
Egy biztonsági hálót, amit jelenleg is a csapatokkal közösen fejlesztenek, feszítenek ki a kocsiban navigátor és pilóta közé, hogy egy esetleges baleset során ne tudjanak kárt tenni egymásban.
Az ajtónál széles, legyező szerűen elterülő csöveknek az a célja, hogy a kocsi ne legyen olyan érzékeny az oldalütközéseknél, és erősebb ütéseket is kibírjon. Az új technikának van létjogosultsága. A DEKRA tesztjei is megmutatták, hogy egy 70 g-és erősségű oldalütközést komolyabb sérülések nélkül meg lehet úszni.
"Örülök, hogy három évnyi fejlesztés és tesztelés után végre az autókban láthatom ezeket a fontos biztonsági eszközöket" - nyilatkozta Sid Watkins az FIA volt főorvosa, aki most a világszövetség motorsport biztonságért felelős részlegét irányítja. "A csapatok, és a versenyzők is nagyon támogatták ezeket a munkálatokat, és örülök a további együttműködésnek, hogy még biztonságosabbá tegyünk sportunkat."
"Örülök, hogy csapatom a Subaru fontos partner volt a fejlesztési munkák során. Meggyőződésem, hogy az FIA-nak még rengeteg hasznos ötlete van, és remélem, hogy a jövőben még biztonságosabbá válik a sportunk" - mondta Petter Solberg.
Forrás: www.rally-magazin.de
Ez a hír most jelenik meg 7538. alkalommal
|