Borsi Gergő
Csapatfőnök, pilóta, korábbi A8-as bajnok.
Idén a legnépesebb, N4-es mezőnyben terelget egy Mitsubishit...
A Champion Ring bemutatóján találkoztunk és kikérdeztem:
Hogyan értékeled a 2005-ös évet?
Megvetted év elején az exHerczig Norbi féle Saxot, de valahogy a célban sosem láttalak…
Valóban misztikus dologgá vált a céldobogó…
Nagyon jól autózható, ízig-vérig versenyautó volt a kiskocsi, sajnos anyagilag nem tudtunk felnőni a feladathoz és nem tudtuk a kellő technikai hátteret biztosítani hozzá.
Ennek ellenére mindig apróságok miatt estünk ki, nem mondhatom, hogy fődarabok álltak meg. Egy csavartörés, féltengelytörés, generátor állt meg… bosszantó hibák, ami az egész csapat kedvét szegte és motivációját csökkentette.
Sajnálom, hogy rossz szájízzel zártuk ezt a történetet, mert nekem nagyon tetszett volna egy ilyen autóval egy jó évet végigcsinálni.
Korábban voltál A8-as bajnok, most pedig N4-ben indulsz.
Visszalépés ez?
Azt gondolom, hogy egy versenyzőnél visszalépésről beszélni nagyon nehéz, amíg versenyezhet, annak örülni kell. Nyilván mindenki törekszik arra, hogy minél nagyobb autókkal menjen és az abszolút értékelésben előrébb végezzen.
Nekem a Mitsubishi szívügyem és az egész csapat így van vele.
Szervizszempontból, menettulajdonságai alapján nagyon közel áll hozzánk. A mostani autó még nem áll olyan szinten, hogy felvegye a harcot a mezőny top autóival, ennek ellenére tudtunk jó időket menni Egerben, amíg mentünk. Most Miskolcon újra megpróbálhatjuk.
Az évet úgy terveztük, hogy biztos célbaérős versenyekkel ott tudunk lenni majd valahol az elején. Most majd kiderül…
Tervben van, hogy a gyorsasági szakágban is elindulok, hogy ezzel az autóval, vagy sem, azt még nem tudom.
Van egy Evo IX Mitsubishije is a csapatnak, ami már akár Miskolcra is kész lehetett volna, de nem akartuk kapkodósan összerakni az autót, és most három murvás verseny következik, ahol még nem szeretném az új autót sem használni, sem bérbeadni, úgyhogy valószínűleg Budapest Rallye-n debütál majd a kocsi.
Csapatvezetőként is funkcionálsz…
Mennyire van erre idő verseny alatt?
Rendkívül nehezen összeegyeztethető dolog és nagyon nehezen is tud kibújni az ember a bőréből akkor, mikor egész héten csapatvezetősködik és hétvégén pedig ő lenne a versenyző… Nagyon komoly szerepcserés történet. Nem is tud ez menni egy személyben…
Most úgy néz ki, hogy ez megoldódik és találtam valakit, aki el tudja látni a csapatvezetői feladatokat míg én versenyzem, illetve kiosztottuk a feladatokat és a titulusokat. Mindenki tudja, hogy mi a dolga és ha ez a rend megvan, akkor ez a dolog működik.
Kik alkotják a csapatot?
Nagyon jó hangulatú, nagyon klassz srácokból álló csapat a miénk.
Csáki István Endrődi Harri navigálásával egy 106-os Peugeot-val versenyez N2-ben. Fabinyi Béla és navigátora egy Suzuki Swifttel a második Rallye2 versenytől indul a másodvonalban. A másik Suzukival a Hajdú-Fabinyi páros indul. Nem mondtam rosszul, hisz a Fabinyi testvérek két külön kocsival riogatják az ellenfeleket.
Pehely Balázs Ambrózi Melindával egy 306-osal már tavaly is nagyon szép eredményeket ért el az akkor még Juniornak nevezett bajnokságban. Komoly reményeket fűztünk hozzá, hogy idén is elöl fognak végezni a nagyon erős másodosztályú mezőnyben.
Mi pedig az EvoVI-os Mitsubishivel indulunk N4-ben Baranyai Lacival.
Könnyebb partnereket találni egy ekkora csapat mellé, vagy mindenki a saját támogatói körből gazdálkodik?
Megoszlik a támogatói kör.
Vannak olyanok, akik az egész csapatot támogatják, illetve a versenyzőknek van természetesen saját partnerköre. Ezek abszolút összeegyeztethetők.
Vannak felületeink, amiket közösen használunk, például a szervizparkban és nyilván a ruhák, sapkák személyre szabottan kiajánlhatóak.
A ruhádat nézve, vannak új partnerek…
Nagyon nagy boldogásággal tölt el, hogy két új támogató lépett idén a segítségünkre, az egyik a Szegeden székelő ATIDEKOR Kft. ők a kereskedelmi központok színvonalas dekorálásával foglalkoznak, illetve a Technolit Kft, akik pedig szerszámokkal, műhelyberendezésekkel és mindenféle, műhelyben használatos kémiai anyagok forgalmazásával foglalkoznak, ők egy óriási hagyományokkal rendelkező német cég magyarországi vállalata. Mind a két új támogatót is szeretnénk maximálisan kiszolgálni és reméljük hogy a töretlen bizalom végigkíséri a kapcsolatunkat.
Új még a PrintMédia és Comorn Kft.
Természetesen a korábbi partnereink is mellettünk állnak. Fő támogatónk a Viadom Rt. továbbra is tolja a szekerünket illetve a szegedi Innovariant nyomda, akik jeles résztvevői a magyar nyomdaiparnak és a többi támogatónk is mellettünk áll: IGOL, Wieland, Jákósport, GepárdTeam futászolgálat, Vonalkód Kft., WorldGateGPS, BBO és a többiek.
Miskolc… Milyen lesz?
Nagyon szeretem ezeket a pályákat.
Olyan érzelmi töltése van az egész miskolci versenynek és olyan hazaérkezek fillingje van, mikor megérkezik oda a mezőny és a csapat és elkezdünk tréningezni, versenyezni, ami nagyon jó érzés.
Sajnos a klasszikus miskolci pályák nem képezik részét a versenynek, viszont ezek a korábbi zempléni szakaszok szintén izgalmas, sokoldalú mozgalmas pályák, ahol nagyon jókat lehet versenyezni.
Miskolcnak egy kis pikantériája, hogy mindig kibabrál a mezőnnyel az időjárás. Remélem, hogy idén is így lesz… Ha esik az eső, akkor még izgalmasabb és talán jobban is szoktunk szerepelni.
Mit vársz a versenytől?
Ezt sokan szokták kérdezni… De ez annyira ott dől el…
Inkább azt mondom, hogy mit szeretnék: Magamhoz képest hibátlanul és minél gyorsabban versenyezni. Az első 5-6 autó között menni már nagyon jó eredmény.
Sietni fogunk, amennyire tőlünk telik.