Breen az én itineremből ment!
Várkonyi Szabolcs az észak-ír ERC futamot összegzi
2016-04-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763351482
Napi oldal:
88939
Jelenleg:
763
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

breen_az_en_itinerembol_ment_1

Várkonyi Szabolcs és Csányi Botond a Circuit of Ireland 2016 futamot is teljesítette. A pilóta mesél a versenyről.

Túl vagytok a második ERC futamotokon az idén. Az első után azt mondtad, hogy azt nem szeretted annyira… Ez most szerintem sokkal nehezebb volt.
Erről az észak-ír versenyről még a futam előtt azt nyilatkoztam, hogy ’lehet, hogy itt is megvernek annyira, mint a Kanári-szigeteken, de ezt legalább élvezni fogom’. Itt igazi ralipályák voltak.
Sajnos igazam lett, mert itt is megvertek annyira, mint a Kanárin, és igazi ralipályák voltak.

breen_az_en_itinerembol_ment_6
 
A verseny nagyon jó volt, bár a körülmények igazán nehezek voltak: óránként jégeső, hóesés, havas eső, eső… minden volt.
Nem tudtam úgy feldolgozni a pályákat, hogy úgy tudjak menni, ahogy egyébként tudnék menni. Ez a rengeteg bukkanó. Ezekről kitalálni, hogy melyik ami eldob, melyik mennyire dob… Utána majdnem mindegyik után valami kis sima jobb vagy bal… ami csak akkor sima, ha pont onnan kezded és pont ott fejezed be, ahol kell.
Először azt hittem, hogy rosszul írtam fel… Amikor mentünk tempósan, akkor először megijedtem, hogy Uram Isten, ezt itt sima jobbnak írtam fel?? Sosem fértem volna el… Aztán megnéztem Craig Breen belső felvételét és rájöttem, hogy Breen azt csinálta, amit én felírtam! Az én itineremből ment, valószínűleg! :) Ami nekem simának volt felírva, ott ő el is nyomta! 
Ismerni kell ezeket a pályákat. Ő ismeri… Mi nem ismertük. :)

breen_az_en_itinerembol_ment_4

A kategóriánkban a Juniorok nagyon komolyan mennek… És nem hibáznak. Talán ketten estek be, majd másnap szuperraliztak.
A bukkanókat nem mertem elvállalni. És bukkanóból volt szerintem ezerötszáz… Mindegyiknél elvettem a gázt, ahol nem kellett volna. A kanyarokban és a szélesebb részeken úgy érzem, hogy jól mentünk, de ez a rengeteg bukkanó és hogy utána hova… És közben olyan keskeny az út, hogy nincs mód arra, hogy hibázzál. Breent is néhányszor a jó Isten tette vissza az útra…
 
Megmondom őszintén, nem akartam úgy járni, mint szegény Humar, aki már a kvalifikáción elvérzett. Inkább visszafogottan mentünk.

breen_az_en_itinerembol_ment_3 
 
Nagyon sajnálom, mert ezek az igazi rali pályák! Ha raliról beszélünk, akkor át kell értékelnünk a dolgokat és ez az igazi rali pálya. Néztem egy belsőt Eger Rallye-ról… Eddig sem volt kevés lassító például a Terpes – Bátor szakaszon, de most ezt megszorozták hárommal. Nem is értem…
 
Az autóval minden rendben volt?
Egy rossz mozdulata nem volt az autónak, tökéletesen működött végig. A beállításokban a második nap végére értünk oda, hogy már alakult… Azt megtanultuk már: ha ERC-n akarunk menni, akkor itthon tesztelhetek én bármennyit. Mehetek ezer kilométert akárhol. Nem fogok tudni átmenni ezeken az ugratókon, ha elmegyek Ceredre tesztelni. Csak úgy lehet, ha ott a helyszínen tesztel az ember. És akkor is, akármilyen drága… Most azért nem mentünk, mert a teszt drágább volt majdnem, mint a verseny nevezési díja…

breen_az_en_itinerembol_ment_7
 
Aztán beszélgettem ott a juniorok közül az Opelesekkel… A verseny előtt két héttel indultak egy észak-ír futamon, ahol ezekből a pályákból három pályán is versenyeztek. Az sem mindegy, hogy ők már versenytempóban feldolgozták ezeket a szakaszokat.
 
Az biztos: nagyon oda kell figyelni a tesztre. És akkor nincs az a bizonytalanság. Azt hittem rosszul írtam fel, és hogy a simák nem is simák… De ha megnézed, a hosszú gyorson is Breenek minden sima. Csak 106-al a sima sem sima, csak bukkan és ugrat… Nagyon kell tudni, hogy hol kezded és hova…

breen_az_en_itinerembol_ment_8
 
Nem ma kezdtem ezt a szakmát, de úgy gondolom, hogy életem legnehezebb gyorsasági szakasza volt ez a harminc kilométeres gyors. Azt hittem sosem érünk végig…
Másnak is voltak problémái, mert három autót értünk utol. A célba vonatozva érkeztünk meg. Előzni nem lehetett. Volt egy rész, ahol egy szalagon is át kellett mennünk. Keresztben kint volt egy szalag.
 
Voltam én is azon a gyorson. Nagyon nagy szél volt, lehet, hogy az fújta úgy oda…
De ki is kötötte?? Nem lobogott, meg volt feszülve. Azt hittem, hogy rossz fele jöttünk. De aztán láttuk, hogy a többiek is arra jöttek.

breen_az_en_itinerembol_ment_9
 
Nagyon ostorozom magam állandóan és nem voltam megelégedve a teljesítményemmel. Nyilván nem az volt a terv, hogy megverjük a Juniorokat… A kamionjuk többe kerül, mint nekünk az elmúlt 5 éves költségvetésünk. Annyi gumi volt nálunk, hogy nem is értettem, hogy mi volt a terv… Ez a kamion már nem megy haza az idén, vagy mi? :) 150 gumi biztos volt a három autóra… És ugye 14-et lehet használni egy versenyen. Nem tudom mi volt az elképzelés…
 
De például a Német Lackóval szerettem volna meccselni. Akiről tudjuk, hogy nagyon ügyes gyerek és tehetséges. Azért vele szerettem volna felvenni a kesztyűt, és még ez sem sikerült. Majdnem annyit kaptam tőle, mint amennyit ő kapott a Junioroktól. Le a kalappal a Lackó előtt. Kettőt tréningezett és tényleg jól ment.

breen_az_en_itinerembol_ment_10
 
Olvastam a fórumokon, hogy milyen szar az ERC mezőnye… Azért a Kajto fel tudja venni a VB-s srácokkal is a küzdelmet. A Kanárin is jól ment az Ostberg ellen és itt sem vallott szégyent Ewans-al és Breenel. És ők helyiek… Nem olyan szar ez.
 
Tudtuk, hogy mire számítsunk, mert tavaly is hasonló volt. Néztük az előrejelzéseket, 10-12 fokot mondtak. Ehhez képest -2re ébredtünk, kapartuk a jeget az ablakról. Amikor nem sütött, óránként változott a jég, hó, havas eső. Kemény volt. Nagyon kemény volt.

breen_az_en_itinerembol_ment_5
 
Mi a következő verseny?
Elmegyünk Horvátországba az Opatia Rally-ra, egy kis önbizalmat szerezni. Reméljük szerzünk is. Azt ismerem. Mitropa kupa, jó mezőnnyel. Valami száz 100 fölött van már a nevezés. Van vagy 20 R2, s1600, kis kitcar, R3T. Olaszok, németek, szlovénok, horvátok. Már csak azért is, hogy ne unatkozzunk júniusig, mert az ERC-ben mi csak ott megyünk legközelebb a belga Ypres Rallye-n.
Azt mondhatom, hogy azt ismerem, mert talán ott fejből tudom a pályákat. Nem azért, mert annyit mentem már, hanem mert jól beláthatóak. Ott tavaly is egész jól mentünk, pedig akkor ültem először a 2018-asba. Reméljük, hogy jobbak leszünk. Ugyanazok a gyorsaságik, mint tavaly. 

 

Ez a hír most jelenik meg 2914. alkalommal
Share |
Észak-Írország, Belfast • külföldi rally
European Rally Championship 2016
Circuit of Ireland Rally 2016
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k