LCH Tavaszi LADA találkozó
Budapest Rallye - Rendezői közlemény
A rendező elmondja, miért nem kerül megrendezésre a futam
2014-09-16
közlemény • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685132309
Napi oldal:
96462
Jelenleg:
1007
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

budapest_rallye_-_rendezoi_kozlemeny_1

Tisztelt Versenyzők, Csapatok, MNASZ tagok! 

Mint arról a tegnapi nap folyamán sokan értesültek az idei Budapest Rallye bajnoki futam megrendezése a Laroco Motorsport Egyesület, mint bejelentett rendező részéről a tegnap történtek figyelembe vételével nem vállalható! 
Tisztában vagyok, a döntésem versenyzőkre és a bajnokságban résztvevő csapatokra és saját sportegyesületünkre gyakorolt hatásával, következményeivel, de úgy gondolom, hogy a tegnapi napon a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség vezetésének és a megbízott RSB vezetőnek – és a nem létező rallyesport bizottság – működése egy olyan ponthoz ért, ahol muszáj megállnunk! 

Muszáj akkor is, ha ennek a döntésnek a következménye az lesz, hogy sem én, sem a Laroco Motorsport a jövőben a magyar rallyesport életben - 21 év után - semmilyen módon nem vehet majd részt. 

A korábbiakban, azt az álláspontot képviseltem, hogy nem szerencsés az MNASZ belső problémáinak széles nyilvánosság előtti megvitatása, nyílt levelek megjelentetése és internetes fórumokon történő kiteregetése. A problémainkat magunk között, csendben kellene rendezni. Mert a nyilvánosság előtt kiteregetett szennyest sokan „látják” , és olyanokhoz is eljut, akiknek a segítségére és a támogatására számítunk. Ezzel pedig végső soron a sport érdeke sérül! Közös érdekünk lenne, hogy mindez ne így történjen. 

Tisztában vagyok azzal is, hogy a tagság jelentős része versenyezni szeretne csupán – csendben és háborítatlanul – és nem kíván részt venni a sportpolitikai illetve szakmai kérdések megoldásában! 

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség azonban demokratikus elvek alapján – és törvényi feltételek szerint – szerveződő sportszövetség. Működésben – legalább is működésének bizonyos momentumaiban – elkerülhetetlen a tagság aktív részvétele és akaratának kinyilvánítása! Az elmúlt időszakban az MNASZ vezetésén belül, a feszültségek olyan szinten eszkalálódtak, hogy a szervezet vezetője nem kommunikál az elnökségi tagokkal, nem hajlandó a közgyűlést összehívni, valamint legfőbb céljainak egyike (neki és tanácsadóinak) a sporttanács illetve tagjainak likvidálása – bármi is lesz ennek a következménye a működésre nézve! 
Ebben a törekvésben, hű szövetségese az általa júniusban megbízott Szabados Lajos szakágvezető ! 

Jogosan merül fel a kérdés, hogy miként befolyásolják a fentiek, a Budapest Rallye megrendezésének a kérdését?
A válasz az, hogy alapjaiban!

 

A történések rövid leírása: 


A rendezvény programjának megtervezése július második felében a Veszprém Rallyet követően megtörtént. Megkerestem Fodor Krisztiánt, hogy segítsen és társrendezőként működjön közre az idei BP Rallye szombati napjának lebonyolításában. 
Ezt követően augusztus első 2 hetében szinte valamennyi engedélykérelem – önkormányzatok, erdőgazdaság, kormányhivatal, környezetvédelmi főfelügyelőség, rendőrkapitányságok... stb – beadásra és befizetésre kerültek. 

Természetesen a szervezés folyamán jelen esetben is – mint mindig – merültek fel váratlan problémák, de ezeket folyamatosan egyeztettük és oldottuk meg. Még akkor is, ha egyébként augusztusban szinte az egész ország – különösen az államapparátus – nyaralt. 

Augusztus 27-ére meghívót kaptam, mint a verseny MNASZ felé bejelentett felelőse, hogy a szövetségben Benyó Miklós és Szabados Lajos Urak találkozni kívánnak velem, a Budapest Rallye megrendezésével kapcsolatos esetleges problémák illetve az gazdasági finanszírozhatóság kérdésében. 
Természetesen elfogadtam a meghívást és megjelentem a megjelölt időpontban. Szövetségünk több választott vezetője és alkalmazottja is részt vett a megbeszélésen. 
Sajnos két ember nem jött el... (az elnök és a mb.vezető) utólag megüzenték, hogy Ők nem ülnek egy asztalhoz a Sport Tanáccsal és Móczár Péterrel. 

Mindez, nem rendített meg túlságosan, mert azt gondoltam, hogy mindenki aki tenni tud azért, hogy legyen BP Rallye, az jelen volt! Nyilvánvaló volt, hogy BP Rallye-nak lennie kell! 

Közben zajlott az előkészítő munka és próbáltuk megoldani a felmerülő problémákat. Készült a versenykiírás tervezet is, melyet még nem tudtunk véglegesíteni ... de igyekeztünk. Közben a Kassa Rally sikeresen lebonyolódott. Ezen a rendezvényen – bár vártuk – nem jelent meg Szabados Lajos és Benyó Miklós elnök úr sem! 

Szeptember 13-án előzetes egyeztetést követően - jelentős késéssel ugyan - , a versenykiírás benyújtásra került a Sport Tanács felé, akiktől a mb. szakágvezető is megkapta. Az online nevezői felület beüzemelésre került, és a kiírás tervezetként felkerült a netre. (ugyanúgy mint a Miskolc Rally és a Székesfehérvár Rallyek alkalmával ) 

Ezt követően szeptember 16-án reggel Kassai András ás Móni István sporttársak lekapcsolták a nevezői felületet. 
Kérdésemre, hogy miért? – tudomásomra hozták:
Szabados Lajos utasítására. 
 
És ekkor, úgy gondolom megértettem valamit! Még akkor is, ha ez a felismerés fájdalmas... pokolian fájdalmas, és nagyon nehéz szavakba önteni! 
 
Nem dughatom a nyakam olyan hurokba, mely kötélnek a vége valaki más kezében van! És feltett szándéka azt jó szorosra is húzni! 
Korábban – elnök és RSB vezető - már megüzenték a hűséges fegyverhordozókkal, hogy személyem és hangsúlyos közreműködésünk a rallyebajnokság lebonyolításában nem kívánatos a továbbiakban! 
Megértve az üzenetet, nem vállalhatom fel, egy olyan bajnoki rendezvény lebonyolítását, melyet a szakágvezető nem hagyott jóvá, sőt kifejezetten utasítást adott a nevezések leállítására!
 
A saját és a családom érdekében nem vállalhatom fel annak lehetőségét, hogy a rendezvény alatt előforduló bármilyen probléma esetén, támadási felületet adjak szövetségünk regnáló vezetője kezébe és ennek esetleges következményeként hasonló helyzetbe kerüljek, mint Pénzes Zsolt korábbi szakágvezető! (lsd alább) Ennyit nem ér... 

Fontos leszögeznem, hogy a BP Rallye rendezvény előkészítése megfelelő ütemben haladt – még akkor is ha a leírt határidőkben csúszások voltak - több szükséges hozzájárulás már megérkezett és valamennyi tulajdonos illetve engedélyező szerv (hatóság) előzetes szóbeli hozzájárulásával rendelkeztünk. 
A rendezvény anyagi kerete is rendelkezésre állt – beleértve az MNASZ ST által tett ígérvényt is! 
 
21 évnyi működésünk során, sok hibát követtünk el! Átéltünk borzalmas tragédiákat és boldogító sikereket! 
De a működésünket a sport iráni elkötelezettség hatotta át minden pillanatban. 
Mindig minden versenyt megrendeztünk és ezt próbáltuk magas színvonalon, mert MINDENKI ezt akarta. 
Volt jó vezetése az MNASZ-nek és volt kevésbé jó! De az akarat közös volt, hogy bajnokságnak lennie kell! 
Aztán 2012-ben ez először megsérült, amikor is elmaradt az Eger Rallye. 
És most újra... és a szakmai (RSB) vezetés szándéka most már nem a segítség és a működés, hanem az ártó szándék és a pusztítás! 
Az elmúlt 2 hónap során az RSB vezetővel semminemű egyeztetés, előkészítés a versenyek és a jövő tekintetében nem volt. A mai nappal sincs bajnokság állása. Mi ez, ha nem a versenyzők és a tagság totális semmibe vétele?! A vállalt tisztséggel járó feladatok el nem látása!
 
Ma ott tartunk, hogy : 
- 2014.május 5. óta az MNASZ formailag törvénysértő módon működik, és ezt az elnök eltitkolja a tagság elől.(ekkor érkezett meg a Törvényszék határozata az MNASZ-be, hogy nem vezeti át a közgyűlés határozatait és az új alapszabályt) 
- félve, hogy a tagság elmozdítja a pozíciójából az elnök nem meri összehívni a közgyűlést, pedig elemi érdek lenne a törvényes működés helyreállítása az MNASZ-nek. Erre csak a közgyűlésnek van lehetőség. 
- az MNASZ jelenlegi Elnöke személyes csatákat vív a vezetőség más tagjaival! 
- az alapszabály – mindegy is, hogy melyik – rendelkezéseivel szembe menve törvénytelenül nem nevez ki választott tisztségviselőt, személyes indokok miatt 
- sem az MNASZ sem az RSB nem rendelkezik semmilyen sportszakmai koncepcióval, mely legalább megvitatásra alkalmas lenne. 
- az amatőr rallyeban tavaly történt halálos balesetekkel kapcsolatos eljárásokban szerzett információkat nem a tagok és választott tisztségviselők megvédése (a sport védelme) érdekében használják, hanem kifordítva, aljas módon ártó szándékkal. 
- a tagság mindezt elnézve , szó nélkül veszi tudomásul.
 
( a 2013.évi városlődi rallye sprint versenyen történt halálos balesettel kapcsolatban folytatott rendőrségi vizsgálat során Bognár Gábor rendezőt és Pénzes Zsolt akkori szakágvezetőt a rendőrség meggyanúsította foglalkozás körében elkövetett, halált okozó gondatlan veszélyeztetéssel. Ennek a büntetési tétele 2-8 év szabadságvesztés. Pénzes Zsolt ügyvédje a védelem stratégiájának felépítése és adatgyűjtése során megkereste az MNASZ-t. Ezen megkeresés során jutott az elnök és környezete olyan információk birtokába, melyet saját, az alapszabállyal ellentétes – RSB vezető kinevezése - döntéseit és működését kívánja alátámasztani, leplezni.) 
 
Azt gondolom,hogy mindannyian a döntéseink során felelősséget vállalunk! Ha hagyjuk azt, hogy a fejünk felett hozzanak olyan döntéseket, melyek alapjaiban befolyásolják a szeretett sportunk létét és működést akkor bizonyos értelemben a saját magunk áldozatai is vagyunk! 

Ha nem vagyunk képesek, közös álláspontot kialakítani – mi a sportban érdekeltek – és elveszünk a saját érdekeinkben és mindennapi csatáinkban, akkor megérdemeljük a sorsunkat! 
Még abban sem vagyok biztos, hogy mindezen elnöki és RSB vezetői döntéseket a rosszindulat szüli! Lehet, hogy „csak” az alkalmatlanság! Vagy csak az, hogy néhányan beleszerettek saját pozíciójukba, szerepükbe! 

Márpedig a munkát el kell végezni valakinek! Nem elég hangzatos – az 50-es évek hangulatát idéző – kommünikéket megjelentetni az MNASZ weblapján! 

Valóban lehetne versenynaptár szeptember végére vagy október közepére! 

Mert Eger, Miskolc, Székesfehérvár, Veszprém, Kassa, Pécs várja a rallye bajnokságot és hajlandó is tenni érte! De így biztosan nem fog menni...

Fentiek figyelembe vétele mellett is, a Budapest Rallye lemondásával kapcsolatban a felelősség kizárólag engem terhel! 

Egy egykori jóbarát a múltban, azt mondta egy MNASZ közgyűlés alkalmával, hogy: amíg csak rúzsozzuk a szart és aki 20 évnél régebben van itt nem áll fel és húzza el a csíkot, addig nem lesz érdemi változás! - Akkor tapsoltam...
 
- Nem gondoltam volna, hogy én leszek az első a sorban!
Az idei volt a 21. évünk... 
 
Veszprém 2014. szeptember 17. 
Lakatos Róbert 
sk 
 
 
 
Köszönettel tartozom azoknak, akik kapcsolataikat és energiáikat felhasználva segítették a Budapest Rallye 2014 bajnoki futam előkészítését: 
(abc sorrendben) 
- Domonkos László 
- Fodor Krisztián 
- Gulyás Péter 
- Herczig Norbert 
- Kovács József 
- Móczár Péter 
- Pásztor Gábor – Taxi4 
- Pénzes Zsolt 
- Szabó László 
- Tóth Imre
Ez a hír most jelenik meg 16179. alkalommal
Share |
2014.10.03-05.
Országos Rallye Bajnokság 2014
Budapest Rallye 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k