Budapest Rallye - Rendezői közlemény
A rendező elmondja, miért nem kerül megrendezésre a futam
2014-09-16
közlemény • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
748455631
Napi oldal:
36083
Jelenleg:
1889
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

budapest_rallye_-_rendezoi_kozlemeny_1

Tisztelt Versenyzők, Csapatok, MNASZ tagok! 

Mint arról a tegnapi nap folyamán sokan értesültek az idei Budapest Rallye bajnoki futam megrendezése a Laroco Motorsport Egyesület, mint bejelentett rendező részéről a tegnap történtek figyelembe vételével nem vállalható! 
Tisztában vagyok, a döntésem versenyzőkre és a bajnokságban résztvevő csapatokra és saját sportegyesületünkre gyakorolt hatásával, következményeivel, de úgy gondolom, hogy a tegnapi napon a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség vezetésének és a megbízott RSB vezetőnek – és a nem létező rallyesport bizottság – működése egy olyan ponthoz ért, ahol muszáj megállnunk! 

Muszáj akkor is, ha ennek a döntésnek a következménye az lesz, hogy sem én, sem a Laroco Motorsport a jövőben a magyar rallyesport életben - 21 év után - semmilyen módon nem vehet majd részt. 

A korábbiakban, azt az álláspontot képviseltem, hogy nem szerencsés az MNASZ belső problémáinak széles nyilvánosság előtti megvitatása, nyílt levelek megjelentetése és internetes fórumokon történő kiteregetése. A problémainkat magunk között, csendben kellene rendezni. Mert a nyilvánosság előtt kiteregetett szennyest sokan „látják” , és olyanokhoz is eljut, akiknek a segítségére és a támogatására számítunk. Ezzel pedig végső soron a sport érdeke sérül! Közös érdekünk lenne, hogy mindez ne így történjen. 

Tisztában vagyok azzal is, hogy a tagság jelentős része versenyezni szeretne csupán – csendben és háborítatlanul – és nem kíván részt venni a sportpolitikai illetve szakmai kérdések megoldásában! 

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség azonban demokratikus elvek alapján – és törvényi feltételek szerint – szerveződő sportszövetség. Működésben – legalább is működésének bizonyos momentumaiban – elkerülhetetlen a tagság aktív részvétele és akaratának kinyilvánítása! Az elmúlt időszakban az MNASZ vezetésén belül, a feszültségek olyan szinten eszkalálódtak, hogy a szervezet vezetője nem kommunikál az elnökségi tagokkal, nem hajlandó a közgyűlést összehívni, valamint legfőbb céljainak egyike (neki és tanácsadóinak) a sporttanács illetve tagjainak likvidálása – bármi is lesz ennek a következménye a működésre nézve! 
Ebben a törekvésben, hű szövetségese az általa júniusban megbízott Szabados Lajos szakágvezető ! 

Jogosan merül fel a kérdés, hogy miként befolyásolják a fentiek, a Budapest Rallye megrendezésének a kérdését?
A válasz az, hogy alapjaiban!

 

A történések rövid leírása: 


A rendezvény programjának megtervezése július második felében a Veszprém Rallyet követően megtörtént. Megkerestem Fodor Krisztiánt, hogy segítsen és társrendezőként működjön közre az idei BP Rallye szombati napjának lebonyolításában. 
Ezt követően augusztus első 2 hetében szinte valamennyi engedélykérelem – önkormányzatok, erdőgazdaság, kormányhivatal, környezetvédelmi főfelügyelőség, rendőrkapitányságok... stb – beadásra és befizetésre kerültek. 

Természetesen a szervezés folyamán jelen esetben is – mint mindig – merültek fel váratlan problémák, de ezeket folyamatosan egyeztettük és oldottuk meg. Még akkor is, ha egyébként augusztusban szinte az egész ország – különösen az államapparátus – nyaralt. 

Augusztus 27-ére meghívót kaptam, mint a verseny MNASZ felé bejelentett felelőse, hogy a szövetségben Benyó Miklós és Szabados Lajos Urak találkozni kívánnak velem, a Budapest Rallye megrendezésével kapcsolatos esetleges problémák illetve az gazdasági finanszírozhatóság kérdésében. 
Természetesen elfogadtam a meghívást és megjelentem a megjelölt időpontban. Szövetségünk több választott vezetője és alkalmazottja is részt vett a megbeszélésen. 
Sajnos két ember nem jött el... (az elnök és a mb.vezető) utólag megüzenték, hogy Ők nem ülnek egy asztalhoz a Sport Tanáccsal és Móczár Péterrel. 

Mindez, nem rendített meg túlságosan, mert azt gondoltam, hogy mindenki aki tenni tud azért, hogy legyen BP Rallye, az jelen volt! Nyilvánvaló volt, hogy BP Rallye-nak lennie kell! 

Közben zajlott az előkészítő munka és próbáltuk megoldani a felmerülő problémákat. Készült a versenykiírás tervezet is, melyet még nem tudtunk véglegesíteni ... de igyekeztünk. Közben a Kassa Rally sikeresen lebonyolódott. Ezen a rendezvényen – bár vártuk – nem jelent meg Szabados Lajos és Benyó Miklós elnök úr sem! 

Szeptember 13-án előzetes egyeztetést követően - jelentős késéssel ugyan - , a versenykiírás benyújtásra került a Sport Tanács felé, akiktől a mb. szakágvezető is megkapta. Az online nevezői felület beüzemelésre került, és a kiírás tervezetként felkerült a netre. (ugyanúgy mint a Miskolc Rally és a Székesfehérvár Rallyek alkalmával ) 

Ezt követően szeptember 16-án reggel Kassai András ás Móni István sporttársak lekapcsolták a nevezői felületet. 
Kérdésemre, hogy miért? – tudomásomra hozták:
Szabados Lajos utasítására. 
 
És ekkor, úgy gondolom megértettem valamit! Még akkor is, ha ez a felismerés fájdalmas... pokolian fájdalmas, és nagyon nehéz szavakba önteni! 
 
Nem dughatom a nyakam olyan hurokba, mely kötélnek a vége valaki más kezében van! És feltett szándéka azt jó szorosra is húzni! 
Korábban – elnök és RSB vezető - már megüzenték a hűséges fegyverhordozókkal, hogy személyem és hangsúlyos közreműködésünk a rallyebajnokság lebonyolításában nem kívánatos a továbbiakban! 
Megértve az üzenetet, nem vállalhatom fel, egy olyan bajnoki rendezvény lebonyolítását, melyet a szakágvezető nem hagyott jóvá, sőt kifejezetten utasítást adott a nevezések leállítására!
 
A saját és a családom érdekében nem vállalhatom fel annak lehetőségét, hogy a rendezvény alatt előforduló bármilyen probléma esetén, támadási felületet adjak szövetségünk regnáló vezetője kezébe és ennek esetleges következményeként hasonló helyzetbe kerüljek, mint Pénzes Zsolt korábbi szakágvezető! (lsd alább) Ennyit nem ér... 

Fontos leszögeznem, hogy a BP Rallye rendezvény előkészítése megfelelő ütemben haladt – még akkor is ha a leírt határidőkben csúszások voltak - több szükséges hozzájárulás már megérkezett és valamennyi tulajdonos illetve engedélyező szerv (hatóság) előzetes szóbeli hozzájárulásával rendelkeztünk. 
A rendezvény anyagi kerete is rendelkezésre állt – beleértve az MNASZ ST által tett ígérvényt is! 
 
21 évnyi működésünk során, sok hibát követtünk el! Átéltünk borzalmas tragédiákat és boldogító sikereket! 
De a működésünket a sport iráni elkötelezettség hatotta át minden pillanatban. 
Mindig minden versenyt megrendeztünk és ezt próbáltuk magas színvonalon, mert MINDENKI ezt akarta. 
Volt jó vezetése az MNASZ-nek és volt kevésbé jó! De az akarat közös volt, hogy bajnokságnak lennie kell! 
Aztán 2012-ben ez először megsérült, amikor is elmaradt az Eger Rallye. 
És most újra... és a szakmai (RSB) vezetés szándéka most már nem a segítség és a működés, hanem az ártó szándék és a pusztítás! 
Az elmúlt 2 hónap során az RSB vezetővel semminemű egyeztetés, előkészítés a versenyek és a jövő tekintetében nem volt. A mai nappal sincs bajnokság állása. Mi ez, ha nem a versenyzők és a tagság totális semmibe vétele?! A vállalt tisztséggel járó feladatok el nem látása!
 
Ma ott tartunk, hogy : 
- 2014.május 5. óta az MNASZ formailag törvénysértő módon működik, és ezt az elnök eltitkolja a tagság elől.(ekkor érkezett meg a Törvényszék határozata az MNASZ-be, hogy nem vezeti át a közgyűlés határozatait és az új alapszabályt) 
- félve, hogy a tagság elmozdítja a pozíciójából az elnök nem meri összehívni a közgyűlést, pedig elemi érdek lenne a törvényes működés helyreállítása az MNASZ-nek. Erre csak a közgyűlésnek van lehetőség. 
- az MNASZ jelenlegi Elnöke személyes csatákat vív a vezetőség más tagjaival! 
- az alapszabály – mindegy is, hogy melyik – rendelkezéseivel szembe menve törvénytelenül nem nevez ki választott tisztségviselőt, személyes indokok miatt 
- sem az MNASZ sem az RSB nem rendelkezik semmilyen sportszakmai koncepcióval, mely legalább megvitatásra alkalmas lenne. 
- az amatőr rallyeban tavaly történt halálos balesetekkel kapcsolatos eljárásokban szerzett információkat nem a tagok és választott tisztségviselők megvédése (a sport védelme) érdekében használják, hanem kifordítva, aljas módon ártó szándékkal. 
- a tagság mindezt elnézve , szó nélkül veszi tudomásul.
 
( a 2013.évi városlődi rallye sprint versenyen történt halálos balesettel kapcsolatban folytatott rendőrségi vizsgálat során Bognár Gábor rendezőt és Pénzes Zsolt akkori szakágvezetőt a rendőrség meggyanúsította foglalkozás körében elkövetett, halált okozó gondatlan veszélyeztetéssel. Ennek a büntetési tétele 2-8 év szabadságvesztés. Pénzes Zsolt ügyvédje a védelem stratégiájának felépítése és adatgyűjtése során megkereste az MNASZ-t. Ezen megkeresés során jutott az elnök és környezete olyan információk birtokába, melyet saját, az alapszabállyal ellentétes – RSB vezető kinevezése - döntéseit és működését kívánja alátámasztani, leplezni.) 
 
Azt gondolom,hogy mindannyian a döntéseink során felelősséget vállalunk! Ha hagyjuk azt, hogy a fejünk felett hozzanak olyan döntéseket, melyek alapjaiban befolyásolják a szeretett sportunk létét és működést akkor bizonyos értelemben a saját magunk áldozatai is vagyunk! 

Ha nem vagyunk képesek, közös álláspontot kialakítani – mi a sportban érdekeltek – és elveszünk a saját érdekeinkben és mindennapi csatáinkban, akkor megérdemeljük a sorsunkat! 
Még abban sem vagyok biztos, hogy mindezen elnöki és RSB vezetői döntéseket a rosszindulat szüli! Lehet, hogy „csak” az alkalmatlanság! Vagy csak az, hogy néhányan beleszerettek saját pozíciójukba, szerepükbe! 

Márpedig a munkát el kell végezni valakinek! Nem elég hangzatos – az 50-es évek hangulatát idéző – kommünikéket megjelentetni az MNASZ weblapján! 

Valóban lehetne versenynaptár szeptember végére vagy október közepére! 

Mert Eger, Miskolc, Székesfehérvár, Veszprém, Kassa, Pécs várja a rallye bajnokságot és hajlandó is tenni érte! De így biztosan nem fog menni...

Fentiek figyelembe vétele mellett is, a Budapest Rallye lemondásával kapcsolatban a felelősség kizárólag engem terhel! 

Egy egykori jóbarát a múltban, azt mondta egy MNASZ közgyűlés alkalmával, hogy: amíg csak rúzsozzuk a szart és aki 20 évnél régebben van itt nem áll fel és húzza el a csíkot, addig nem lesz érdemi változás! - Akkor tapsoltam...
 
- Nem gondoltam volna, hogy én leszek az első a sorban!
Az idei volt a 21. évünk... 
 
Veszprém 2014. szeptember 17. 
Lakatos Róbert 
sk 
 
 
 
Köszönettel tartozom azoknak, akik kapcsolataikat és energiáikat felhasználva segítették a Budapest Rallye 2014 bajnoki futam előkészítését: 
(abc sorrendben) 
- Domonkos László 
- Fodor Krisztián 
- Gulyás Péter 
- Herczig Norbert 
- Kovács József 
- Móczár Péter 
- Pásztor Gábor – Taxi4 
- Pénzes Zsolt 
- Szabó László 
- Tóth Imre
Ez a hír most jelenik meg 16305. alkalommal
Share |
2014.10.03-05.
Országos Rallye Bajnokság 2014
Budapest Rallye 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
303101 02 030405
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 310102
2025.01.31-02.01.

részletes infóink

2025.02.08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k