Lóerők Északája - Tököl - 2023. június 10.
Bukfencből talpra
Turi Tamás - Eger után
2010-03-31
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
642544426
Napi oldal:
33424
Jelenleg:
882
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Autószöv Gyöngyös

GARMIN

AutoDekor

BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a harmadik futam után
1. Kasza Kristóf
565
2. Martinák Balázs
551
3.
Fónagy Kristóf
540
4. Martin Márkó
536
5. Molnár Alex
486
6. Tőke Richárd
485
7. Bíró-Ambrus Roland
470
8. Egervári Gábor
447
9. Teglovics Kornél
419
teljes táblázat
World Rally Championship 2023
az 6.futam,
a Rally Serdegna után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
118
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
93
3. Ott Tanak
Ford Puma Rally1
85
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
83
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
70
6. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
67
7. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
36
8. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
23
9. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally1
19
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
A 3.ffutam,
a Rally Poland után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
85
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
48
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
47
5. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
41
6. Miko Marczyk
Škoda Fabia RS Rally2
40
7. Mathieu Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
34
8. Mikko Heikkilä
Škoda Fabia RS Rally2
32
9. Georg Linnamäe
Hyundai i20 N Rally2
24
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
a 2.futam,
a Salgó Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
63
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
42
3. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
15
4. László Martin
Skoda Fabia R5
38
5. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
34
6.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
33
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
28
8. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
25
9.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
a 2.futam,
a Salgó Rally után
1.
Szilágyi Patrik
BMW
38
2. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
3. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
31
4. Kazár Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX
29
5. Papp Arnie
Lada 2105
29
6. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
26
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
25
8. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 Proto
24
9. Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo X
24
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 2.futam,
a Salgó Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
20
2. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
19
3.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
17
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
9
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
9
6.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
8
7.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
4
8.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
3
9. Dominik GT
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
136
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
125
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
120
4. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
85
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
70
6. Krehlik Nándor
Lada VFTS
67
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
58
8. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
9. Ruszkai Attila
Lada 2101
50,4
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Zákányi János
Lada 2105
229,6
2. Geng Bence
Honda Civic
163,6
3. Takács István
BMW E36
113,2
4. Bíró Gergő
Opel Astra
85
5. Géczi László
Lada 2107
74
6. Tejcsi
Lada VFTS
63
7. Jóna Gábor
Lada 2107
59
8. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
52,6
9. Békési Richárd
BMW 320
51,2
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Jól indult a futam a Turi Tamás - Percze Nándi párosnak, de a szerencsétlen tizenhármas szám mégis kihatott a végeredményre, hiszen az utolsó előtti gyorsasági szakaszon felborultak és visszacsúsztak az abszolút értékelés második helyére.
Turi Tomi mégis értékesnek ítéli meg a második helyezésüket…
erről és a futamról kérdeztem őt.

Milyen a mezőny, milyenek az autók?
Sok egyforma N-es Mitsubishi indult most a mezőnyben, melyek nagyon hasonlóak, amit az eredmények is tükröznek, hiszen nagyon közeli időket autózunk. A versenyt megelőzően nagyon kérdéses volt számunkra is, hogy mire lesz elég egy ilyen autó. Azt azért gondoltuk, hogy kisebb különbségek lesznek az N-esek és S2000-esek közt, mint korábban az N-esek és WRC-k közt volt. Most itt nagyon közeli időket autóztunk, nagyon szoros a verseny, de nekem ez így tetszik!

Jól kezdtétek a futamot az új autóval…
A versenyt megelőzően nem is gondoltuk volna, hogy ilyen jól fog kezdődni számunkra, hiszen már az első gyorsasági szakaszon sikerült egy abszolút időt autóznunk. Ez nagy meglepetés volt, már csak azért is, mert bentről az autóból érzésre ez egészen másnak tűnt, olyannyira, hogy ha tippelni kellett volna az időnket, akkor az első ötbe sem tettem volna magunkat. Furcsa volt a WRC után az N-es autó, és az időeredmények egészen mást mutattak, mint amit mi bentről éreztünk.
Az első körben nem volt semmilyen kalandunk, az első négy gyorsasági szakaszon sikerült abszolút első időt autóznunk, és az első napot az első helyen is zártuk. Nagyon tetszett minden, hiba és problémamentes nap volt.

Vasárnap az RTE mezőnye után kellett autóznotok…
Az szörnyű volt. Számítottunk rá, hogy az aszfalt minősége egyáltalán nem lesz olyan, mint amin tréningeztünk, de néhány kanyar még így is okozott meglepetést, mert olyan helyeken is murvás volt a pálya, ahol nem vártuk egyáltalán. Nagyon nehéz volt így menni, nagyon kellett koncentrálni. Ettől függetlenül az második napi első körünk jól sikerült, tartottuk az összesítettben az első helyünket. Majd következett hamarosan a 13. gyorsasági szakasz…

Babonás vagy?
Igen, és ez a 13-as szám sehogy nem jön be nekem. A 13. gyors rajtjában 20 percet vártunk, a rádióban hallottuk, hogy ha a nullás autó elmegy a 15-ös pontnál, akkor rajtolunk. Nem is figyeltem, csak utólag merte megmondani Nándi - mikor már felborultunk - hogy én már akkor beindítottam az autót, mikor hallottuk, hogy a nullás a 13-as pontnál van… Még a gyors előtt megbeszéltük, hogy teljesen ésszel fogunk menni, mert van nagyjából 13 másodpercünk Asival szemben.

És tényleg óvatosan is mentem! Az előző kanyarban, mint ahol felborultunk Nándi mondta is, hogy ettől egy picikét mehetünk gyorsabban is, mert ez már túl lassú volt. A  következő kanyar  murvás volt, felhordásos és volt egy kis bukkan is a kanyar végén. Ez meg is dobta az autó hátulját és murvás részre csúszott, és onnan kezdve nem tudtam megfogni az autót. Én ott azt gondoltam, hogy kitört az összes futóművünk, mert azért ötödikben estünk el, így a tempó nem volt kicsi. Viszont az utolsó pillanatban még nagyon lassan átbillent az autó a talpára. Ekkor Nándi rögtön mondta, hogy indíts, indítottam is, és egyből be is indult. Szemben álltunk a forgalommal, benn az árokban, majd betettem sebességbe és még onnan is ki tudtam menni. Azt sem tudom, hogy segített-e tolni valaki vagy sem. Majd ahogy innét kijöttünk még a szemközti árokba belecsúsztunk, mert alig fértünk el, de onnantól kezdve megint álltam a gázon és mentünk! A kipufogónkat is elhagytuk, de hétfőre az is meglett.

Felborultatok, mégis úgy érzed, hogy szerencsétek volt?
Nagyon szerencsénk volt, hogy így ki tudtunk jönni. Talán olyan 28 másodpercet hagytunk benn ezzel az akciónkkal. Ha nem talpra állunk vissza - még a nézői segítség ellenére is - sok-sok percet benn hagyhattunk volna. Az utolsó gyorson már ALS és minden nélkül csak úgy "legurultunk", hogy egyáltalán beérjünk a célba. Nándival meg is beszéltük, hogy ha még negyedik-ötödik helyre be tudunk menni, az is egészen jó lehet az akciónk után. Viszont az utolsó gyorson is csak olyan 10 másodpercet kaptunk, így hátrébb már nem csúsztunk. Így ez a második hely nagyon értékes!

Következő futam?
Miskolc a következő, de addig még lesz egy kis munka az autóval. Rá kell készülni a versenyre is, mivel már nagyon rég volt ilyen éjszakai futam. Itt Egerben volt egy gyors, amin már sötétben autóztunk, és bár a lámpáink nem voltak a legjobbak, sikerült harmadik időt autóztunk ezen a gyorson is. Nagyon bízom benne, hogy sötétben is jól fogunk tudni menni! Ahol kell, ott megyünk! Lehet, hogy sokkal jobb lenne világosban, lehet hogy sokkal veszélyesebb lesz így sötétben… majd meglátjuk! Bízunk benne, hogy az éjszaka ellenére ott is nagyon sok szurkolónk kilátogat a pálya szélére. És egyúttal nagyon köszönjük nekik az egri szurkolást is!!!

Szeretnénk külön köszönetet mondani Balázs Öcsinek és csapatának, akik az autó felkészítésében, szervizelésében vettek részt. Akik volt, hogy éjszakákat nem aludtak azért, hogy mi ezzel az autóval el tudjunk indulni, hogy versenyezni tudjunk. Szeretnék még a saját magam és csapatvezetőm - Rózsa Carmen - nevében is köszönetet mondani Kazár Mikinek és teljes csapatának!

Ez a hír most jelenik meg 4330. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
7. Vredestein Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 31 01020304
0506 07 08 091011
1213 14 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 0102

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2023
European Rally Championship 2023
Országos Rally Bajnokság 2023
Országos Rally Sprint Bajnokság 2023
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k