Jól indult a futam a Turi Tamás - Percze Nándi párosnak, de a szerencsétlen tizenhármas szám mégis kihatott a végeredményre, hiszen az utolsó előtti gyorsasági szakaszon felborultak és visszacsúsztak az abszolút értékelés második helyére.
Turi Tomi mégis értékesnek ítéli meg a második helyezésüket…
erről és a futamról kérdeztem őt.
Milyen a mezőny, milyenek az autók?
Sok egyforma N-es Mitsubishi indult most a mezőnyben, melyek nagyon hasonlóak, amit az eredmények is tükröznek, hiszen nagyon közeli időket autózunk. A versenyt megelőzően nagyon kérdéses volt számunkra is, hogy mire lesz elég egy ilyen autó. Azt azért gondoltuk, hogy kisebb különbségek lesznek az N-esek és S2000-esek közt, mint korábban az N-esek és WRC-k közt volt. Most itt nagyon közeli időket autóztunk, nagyon szoros a verseny, de nekem ez így tetszik!
Jól kezdtétek a futamot az új autóval…
A versenyt megelőzően nem is gondoltuk volna, hogy ilyen jól fog kezdődni számunkra, hiszen már az első gyorsasági szakaszon sikerült egy abszolút időt autóznunk. Ez nagy meglepetés volt, már csak azért is, mert bentről az autóból érzésre ez egészen másnak tűnt, olyannyira, hogy ha tippelni kellett volna az időnket, akkor az első ötbe sem tettem volna magunkat. Furcsa volt a WRC után az N-es autó, és az időeredmények egészen mást mutattak, mint amit mi bentről éreztünk.
Az első körben nem volt semmilyen kalandunk, az első négy gyorsasági szakaszon sikerült abszolút első időt autóznunk, és az első napot az első helyen is zártuk. Nagyon tetszett minden, hiba és problémamentes nap volt.
Vasárnap az RTE mezőnye után kellett autóznotok…
Az szörnyű volt. Számítottunk rá, hogy az aszfalt minősége egyáltalán nem lesz olyan, mint amin tréningeztünk, de néhány kanyar még így is okozott meglepetést, mert olyan helyeken is murvás volt a pálya, ahol nem vártuk egyáltalán. Nagyon nehéz volt így menni, nagyon kellett koncentrálni. Ettől függetlenül az második napi első körünk jól sikerült, tartottuk az összesítettben az első helyünket. Majd következett hamarosan a 13. gyorsasági szakasz…
Babonás vagy?
Igen, és ez a 13-as szám sehogy nem jön be nekem. A 13. gyors rajtjában 20 percet vártunk, a rádióban hallottuk, hogy ha a nullás autó elmegy a 15-ös pontnál, akkor rajtolunk. Nem is figyeltem, csak utólag merte megmondani Nándi - mikor már felborultunk - hogy én már akkor beindítottam az autót, mikor hallottuk, hogy a nullás a 13-as pontnál van… Még a gyors előtt megbeszéltük, hogy teljesen ésszel fogunk menni, mert van nagyjából 13 másodpercünk Asival szemben.
És tényleg óvatosan is mentem! Az előző kanyarban, mint ahol felborultunk Nándi mondta is, hogy ettől egy picikét mehetünk gyorsabban is, mert ez már túl lassú volt. A következő kanyar murvás volt, felhordásos és volt egy kis bukkan is a kanyar végén. Ez meg is dobta az autó hátulját és murvás részre csúszott, és onnan kezdve nem tudtam megfogni az autót. Én ott azt gondoltam, hogy kitört az összes futóművünk, mert azért ötödikben estünk el, így a tempó nem volt kicsi. Viszont az utolsó pillanatban még nagyon lassan átbillent az autó a talpára. Ekkor Nándi rögtön mondta, hogy indíts, indítottam is, és egyből be is indult. Szemben álltunk a forgalommal, benn az árokban, majd betettem sebességbe és még onnan is ki tudtam menni. Azt sem tudom, hogy segített-e tolni valaki vagy sem. Majd ahogy innét kijöttünk még a szemközti árokba belecsúsztunk, mert alig fértünk el, de onnantól kezdve megint álltam a gázon és mentünk! A kipufogónkat is elhagytuk, de hétfőre az is meglett.
Felborultatok, mégis úgy érzed, hogy szerencsétek volt?
Nagyon szerencsénk volt, hogy így ki tudtunk jönni. Talán olyan 28 másodpercet hagytunk benn ezzel az akciónkkal. Ha nem talpra állunk vissza - még a nézői segítség ellenére is - sok-sok percet benn hagyhattunk volna. Az utolsó gyorson már ALS és minden nélkül csak úgy "legurultunk", hogy egyáltalán beérjünk a célba. Nándival meg is beszéltük, hogy ha még negyedik-ötödik helyre be tudunk menni, az is egészen jó lehet az akciónk után. Viszont az utolsó gyorson is csak olyan 10 másodpercet kaptunk, így hátrébb már nem csúsztunk. Így ez a második hely nagyon értékes!
Következő futam?
Miskolc a következő, de addig még lesz egy kis munka az autóval. Rá kell készülni a versenyre is, mivel már nagyon rég volt ilyen éjszakai futam. Itt Egerben volt egy gyors, amin már sötétben autóztunk, és bár a lámpáink nem voltak a legjobbak, sikerült harmadik időt autóztunk ezen a gyorson is. Nagyon bízom benne, hogy sötétben is jól fogunk tudni menni! Ahol kell, ott megyünk! Lehet, hogy sokkal jobb lenne világosban, lehet hogy sokkal veszélyesebb lesz így sötétben… majd meglátjuk! Bízunk benne, hogy az éjszaka ellenére ott is nagyon sok szurkolónk kilátogat a pálya szélére. És egyúttal nagyon köszönjük nekik az egri szurkolást is!!!
Szeretnénk külön köszönetet mondani Balázs Öcsinek és csapatának, akik az autó felkészítésében, szervizelésében vettek részt. Akik volt, hogy éjszakákat nem aludtak azért, hogy mi ezzel az autóval el tudjunk indulni, hogy versenyezni tudjunk. Szeretnék még a saját magam és csapatvezetőm - Rózsa Carmen - nevében is köszönetet mondani Kazár Mikinek és teljes csapatának!