Bukfencből talpra
Turi Tamás - Eger után
2010-03-31
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
772596272
Napi oldal:
89896
Jelenleg:
1206
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Jól indult a futam a Turi Tamás - Percze Nándi párosnak, de a szerencsétlen tizenhármas szám mégis kihatott a végeredményre, hiszen az utolsó előtti gyorsasági szakaszon felborultak és visszacsúsztak az abszolút értékelés második helyére.
Turi Tomi mégis értékesnek ítéli meg a második helyezésüket…
erről és a futamról kérdeztem őt.

Milyen a mezőny, milyenek az autók?
Sok egyforma N-es Mitsubishi indult most a mezőnyben, melyek nagyon hasonlóak, amit az eredmények is tükröznek, hiszen nagyon közeli időket autózunk. A versenyt megelőzően nagyon kérdéses volt számunkra is, hogy mire lesz elég egy ilyen autó. Azt azért gondoltuk, hogy kisebb különbségek lesznek az N-esek és S2000-esek közt, mint korábban az N-esek és WRC-k közt volt. Most itt nagyon közeli időket autóztunk, nagyon szoros a verseny, de nekem ez így tetszik!

Jól kezdtétek a futamot az új autóval…
A versenyt megelőzően nem is gondoltuk volna, hogy ilyen jól fog kezdődni számunkra, hiszen már az első gyorsasági szakaszon sikerült egy abszolút időt autóznunk. Ez nagy meglepetés volt, már csak azért is, mert bentről az autóból érzésre ez egészen másnak tűnt, olyannyira, hogy ha tippelni kellett volna az időnket, akkor az első ötbe sem tettem volna magunkat. Furcsa volt a WRC után az N-es autó, és az időeredmények egészen mást mutattak, mint amit mi bentről éreztünk.
Az első körben nem volt semmilyen kalandunk, az első négy gyorsasági szakaszon sikerült abszolút első időt autóznunk, és az első napot az első helyen is zártuk. Nagyon tetszett minden, hiba és problémamentes nap volt.

Vasárnap az RTE mezőnye után kellett autóznotok…
Az szörnyű volt. Számítottunk rá, hogy az aszfalt minősége egyáltalán nem lesz olyan, mint amin tréningeztünk, de néhány kanyar még így is okozott meglepetést, mert olyan helyeken is murvás volt a pálya, ahol nem vártuk egyáltalán. Nagyon nehéz volt így menni, nagyon kellett koncentrálni. Ettől függetlenül az második napi első körünk jól sikerült, tartottuk az összesítettben az első helyünket. Majd következett hamarosan a 13. gyorsasági szakasz…

Babonás vagy?
Igen, és ez a 13-as szám sehogy nem jön be nekem. A 13. gyors rajtjában 20 percet vártunk, a rádióban hallottuk, hogy ha a nullás autó elmegy a 15-ös pontnál, akkor rajtolunk. Nem is figyeltem, csak utólag merte megmondani Nándi - mikor már felborultunk - hogy én már akkor beindítottam az autót, mikor hallottuk, hogy a nullás a 13-as pontnál van… Még a gyors előtt megbeszéltük, hogy teljesen ésszel fogunk menni, mert van nagyjából 13 másodpercünk Asival szemben.

És tényleg óvatosan is mentem! Az előző kanyarban, mint ahol felborultunk Nándi mondta is, hogy ettől egy picikét mehetünk gyorsabban is, mert ez már túl lassú volt. A  következő kanyar  murvás volt, felhordásos és volt egy kis bukkan is a kanyar végén. Ez meg is dobta az autó hátulját és murvás részre csúszott, és onnan kezdve nem tudtam megfogni az autót. Én ott azt gondoltam, hogy kitört az összes futóművünk, mert azért ötödikben estünk el, így a tempó nem volt kicsi. Viszont az utolsó pillanatban még nagyon lassan átbillent az autó a talpára. Ekkor Nándi rögtön mondta, hogy indíts, indítottam is, és egyből be is indult. Szemben álltunk a forgalommal, benn az árokban, majd betettem sebességbe és még onnan is ki tudtam menni. Azt sem tudom, hogy segített-e tolni valaki vagy sem. Majd ahogy innét kijöttünk még a szemközti árokba belecsúsztunk, mert alig fértünk el, de onnantól kezdve megint álltam a gázon és mentünk! A kipufogónkat is elhagytuk, de hétfőre az is meglett.

Felborultatok, mégis úgy érzed, hogy szerencsétek volt?
Nagyon szerencsénk volt, hogy így ki tudtunk jönni. Talán olyan 28 másodpercet hagytunk benn ezzel az akciónkkal. Ha nem talpra állunk vissza - még a nézői segítség ellenére is - sok-sok percet benn hagyhattunk volna. Az utolsó gyorson már ALS és minden nélkül csak úgy "legurultunk", hogy egyáltalán beérjünk a célba. Nándival meg is beszéltük, hogy ha még negyedik-ötödik helyre be tudunk menni, az is egészen jó lehet az akciónk után. Viszont az utolsó gyorson is csak olyan 10 másodpercet kaptunk, így hátrébb már nem csúsztunk. Így ez a második hely nagyon értékes!

Következő futam?
Miskolc a következő, de addig még lesz egy kis munka az autóval. Rá kell készülni a versenyre is, mivel már nagyon rég volt ilyen éjszakai futam. Itt Egerben volt egy gyors, amin már sötétben autóztunk, és bár a lámpáink nem voltak a legjobbak, sikerült harmadik időt autóztunk ezen a gyorson is. Nagyon bízom benne, hogy sötétben is jól fogunk tudni menni! Ahol kell, ott megyünk! Lehet, hogy sokkal jobb lenne világosban, lehet hogy sokkal veszélyesebb lesz így sötétben… majd meglátjuk! Bízunk benne, hogy az éjszaka ellenére ott is nagyon sok szurkolónk kilátogat a pálya szélére. És egyúttal nagyon köszönjük nekik az egri szurkolást is!!!

Szeretnénk külön köszönetet mondani Balázs Öcsinek és csapatának, akik az autó felkészítésében, szervizelésében vettek részt. Akik volt, hogy éjszakákat nem aludtak azért, hogy mi ezzel az autóval el tudjunk indulni, hogy versenyezni tudjunk. Szeretnék még a saját magam és csapatvezetőm - Rózsa Carmen - nevében is köszönetet mondani Kazár Mikinek és teljes csapatának!

Ez a hír most jelenik meg 4690. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
7. Vredestein Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k