Bükfürdő - de Markó!?
Az idei első murvás verseny ajánlója
2011-05-14
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
536051423
Napi oldal:
33618
Jelenleg:
826
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a hatodik futam,
Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
111
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
97
3.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
4.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
83
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
70
6. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
7. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
38
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
26
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a negyedik futam,
a Rally Hungary után
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
116
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
83
4. E. Llarena
Citroen C3 R5
50
5. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
6. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
36
7. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
36
8. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
35
9. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
World Rallycross Championship
8 futam után
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
103
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
92
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
92
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
91
5.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
7. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
42
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
37
9. Balogh János
Ford Fiesta MkII R5
32
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
134
2. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
3. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
95
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
43
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
28
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
az ötödik futam,
a Pálháza Rally után
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
94
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
5. Péter Pál
Honda Civic Type-R
41
6. Berta József
Honda Civic Type-R
35
7. Baksai László
Lada 2107
32
8. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
32
9. Mészáros Zsolt
Peugeot 208 R2
29
teljes táblázat

thumb_Bukfurdo_-_de_Marko_5Markó Tibi épp a Jóban-Rosszban sorozat aktuális epizódján izgult, mikor sikerült az interjú miatt megzavarnom őt. A félórás beszélgetésünk során azért meggyőzött, hogy a Bükfürdő Rallye-val kapcsolatos ötleteit nem a szappanoperából merítette, és azt is igazolta újra, hogy csapatával együtt arra törekszik, hogy körülötte mindenki jól érezze magát! Volt olyan pillanat, amikor úgy éreztem, hogy Tibinek fogalma sincs arról, hogy milyen egy rallye-verseny Magyarországon, mert amiről ő beszél, az valami egészen, de teljesen egészen mást fog nyújtani idén is!

Bukfurdo_-_de_Marko_1


Nézegettem a versenykiírást, és felmerült bennem rögtön egy kérdés: átváltottál turizmus szakirányra? Elég sok szállásajánlót találtam a kiírás végén...
Lássuk be, hogy nem dübörög az autósport, és több lábon kell állni! :-) De most tegyük félre a komolyságot.... Visszakérdezek: olvastad ezek szerint azt a másik anyagot is, ami a kiírás "mellett" volt?

Azt hiszem, hogy arról lemaradtam, de mesélj!
Készítettünk egy másik anyagot is, melyet kifejezetten a versenyzőknek szántunk. Írtam egy levelet a szándékainkról, miszerint egy olyan versenyt szeretnénk rendezni, ami nekik is tetszik minden szempontból, ill. felsoroltam, hogy milyen plusz lehetőségeket próbáltunk meg összehozni nekik az ő érdekükben.

Bár korábban sem átlagos versenyeid voltak, most is hangsúlyt fektettél arra, hogy valami mást, valami pluszt is kapjanak a versennyel kapcsolatba kerülő személyek?
Csupán remélni merem, hogy aki ismeri az MRT versenyeit, úgy gondolja, hogy általában erre szoktunk törekedni, hogy a lehetőségeinkhez mérten kitaláljunk valami kis pluszt, ami nem feltétlenül nagy dolog, hanem inkább csak olyan, amitől az íze lesz más a sztorinak. Mint ahogy abban az említett anyagban is leírtam, szerveztünk kedvezményes szállásokat a versenyzőknek. A pályabejárást hétvégére tettük, hogy ne kelljen a munkából emiatt hiányozni, de ugyanakkor a rallye2-eseknek mégis lehetővé tettük, hogy a verseny előtt csütörtökön és pénteken járjanak be pályákat, ha nekik úgy könnyebb, hogy csak egyszer utaznak a helyszínre. Csinálunk tesztet, és idén sem maradhat el a verseny keretei között a Makitával közösen szerevezett autómosás. Bükfürdővel kötött szerződés alapján a versenyzők és a csapatok kedvezményes fürdőbelépőjegyet kapnak. Lesz prológ, 0 Ft-os belépővel. Megállapodtam egy étteremmel Bükfürdő központjában, hogy kinyitnak hajnalban és aprópénzért tudják reggeliztetni a versenyzőket és a csapatokat, azaz, ha lesz rá igény, reggel 5-kor is nekiállnak tojásrántottát készíteni. Szerveztünk még két külön helyen rallye-menüt, hogy vasárnap a túrások és az ORB-sek is tudjanak kedvezményesen étkezni. Péntek és szombat este egy-egy bulit szervezünk... És lesz két apró meglepetés is, amit még nem árultam el a versenyzőknek... de a versenyig maradjon ez meglepetés mindenki számára!

Bukfurdo_-_de_Marko_3

Tudják már a versenyzők, hogy milyen pályák lesznek?
Szeretném azt hinni, hogy nem! :-) Egyre nehezebb helyzetben vagyunk a különböző zöld hatóságok által támasztott egyre szigorúbb követelmények miatt, és ennek köszönhetően nyilván az erdészet is próbálja szűkíteni a mozgásteret az ésszerű határokon belül. Ha pedig egy-egy versenyző beszökik a versenykiírás megjelenését követően pályát bejárni, talán fel sem méri, hogy mekkora kárt okoz. Az idei évben is kellett erről beszélgetnünk az erdészekkel is, a vadászokkal is, hiszen ők is panaszkodtak, hogy hajnalban kint ülnek a lesen és érdekes módon jönnek az autók, holott még elég távol van a verseny...

És rájuk is lőnek a vadászok?
Azt nem mondom, hogy javasoltam... de ők jelezték, hogy segítenek. :-) Viccet félretéve, a versenykiírásban szerepel is, hogy az összes érintett terület erdészeti igazgatóságai és dolgozói, valamint az érintett területek vadásztársaságainak képviselői is részt vesznek a tiltott pályabejárás ellenőrzésén, a sportbírók és a Marco Racing Team stábján kívül. Bízom benne, hogy ez kellő visszatartó erővel bír majd, és akit elkapnak, az csúnya "ejnye-bejnyét" fog kapni.
Hangsúlyoznám, hogy nem azért, mert nekem ez a mániám, hanem azért, mert nem lehet "carpe diem" módon gondolkodni, időnként felül kell emelkedni az önös érdekeken és egy kicsit távolabbra kell néznünk az orrunk hegyénél. Nehéz dolog ez, és ezzel a problémával nem csak én küzdök, hanem a többi rendező is, de a murvás versenyek tekintetében ez mindig fokozottabban jelen van, mint az aszfaltos futamokat illetően, de tény, hogy ők sincsenek könnyű helyzetben.

Bukfurdo_-_de_Marko_2


Ne feszegessük, hogy pontosan hol zajlik majd a verseny, de mennyire biztosak az idei pályák? Előfordulhat olyan eset, mint tavaly, hogy az utolsó pillanatban módosítani kell a tervet?
Alapvetően optimista embernek tartom magam, és tanulva a tavalyi szerencsétlen helyzetből, amikor rajtunk kívülálló okok alakították úgy a verseny sorsát, ahogyan azt láttuk, próbáltam nagyobb hangsúlyt fektetni az előkészítés során minden egyes részletre. "Soha nem mondd, hogy soha" és ezt nem a pesszimizmus mondatja velem, de én nagyon remélem, hogy megfelelő precizitással jártam el.

Nem azért, mintha nem oldanád meg a felmerülő problémát...
De ne legyen erre szükség! Fél éve rakosgatom össze a dolgokat és már az elejétől fogva próbálok egy olyan koncepciót összerakni, ami mindenki számára elfogadható és beilleszthető a szabályrendszerébe, terveibe, lehetőségeibe.

Az MNASZ irányából fel vagy készülve a támadásra?
Támadásra??? Egy gondolatom lenne csupán az MNASZ-szel kapcsolatban. Elég szerencsétlenül alakult a helyzet. Az MNASZ saját gyermekei, azaz a rallye1 és természetesen a rallye2 is.
Adott volt – február óta – a bükfürdői verseny időpontja, és a „szülő” – ugyan egy remek lehetőséget kihasználva –, de rászervezett egy mostoha-, de nagytestvért is erre a nyaralásra a WTCC futam bevállalásával. Egy időpontban lesz a két rendezvény. Biztos, hogy megosztó lesz ez a kettősség. Az azonban nem alakult túl szerencsésen, hogy a Bükfürdő Rallye előtt 5 héttel kaptam hivatalos megkeresést ezzel kapcsolatban, és ami kissé meglepő volt, az az a felvetés, hogy rakjam más időpontra a versenyt.

Mikor került a versenynaptárba a két rendezvény?
Még év elején, mielőtt a hivatalos versenynaptár megjelent volna, előrébb rakattam a Bükfürdő Rallye-t, mivel kiderült, hogy pont a pünkösdi hétvégére esne a bejelentett időpont. A bükfürdőiek vették ezt észre, ők szóltak nekem, hogy ha lehet, akkor ne azon a hétvégén legyen a futam, mert a pünkösdi hétvégén egyébként is teltházasak a turisztikai egységek náluk. A hivatalos versenynaptár megjelenésekor már ezen az "új" időponton szerepelt a naptárban a verseny, majd egy hónappal ezelőtt került be a WTCC futam, ugyanerre az időpontra. WTCC ide, vagy oda, kértem, és remélem, hogy az MNASZ, mint szülő nem fog megfeledkezni a saját gyermekeiről. 

A beszélgetésünk elején említetted, hogy lesz prológ is, nulla forintért...
Így van! Mármint a nézőknek nulla forint… A prológ megrendezésének lehetőségéért is egy nagy köszönömmel tartozom Büknek és Bükfürdőnek, mivel olyan szeretettel és tenni akarással állnak a verseny mögött, hogy az idei évben prológot is rendezhetünk, konkrétan Bükfürdő közepén. Rendhagyó esemény lesz, hogy a murvás verseny helyszínén aszfaltos prológot rendezünk, és érdekességként jegyzem meg, hogy a kiírásban piros betűkkel van kiemelve, hogy kizárólag murvagumival lehet menni a prológon. A pálya vonalvezetése is megvan már... kicsit driftes lesz!

Bukfurdo_-_de_Marko_4

Nem hinném, hogy egy interjúba minden beleférne, amit te ezzel a versennyel kapcsolatban el tudnál mondani, de kimaradt valami fontos?
Nagyon fontosnak tartom elmondani, hogy jelenleg is a verseny helyszínén vagyok, intézem az intéznivalókat, és ma túlkésőn értem vissza a szállodába és lemaradtam a vacsoráról, pedig nagyon-nagyon éhes vagyok!

Ebben most én nem tudok segíteni, de azt elárulhatnád, hogy mi motivál abban, hogy egy ilyen szintű, ennyivel több mindent nyújtó rendezvényt szervezz, amiért még a vacsorádat is feláldozod, ha úgy alakul?
Túlzásra nincs szükség! Azok a pluszok, amik jelen esetben rendelkezésre állnak azért nem eget rengetőek. Úgy érzem, hogy tavaly az a néhány apróság – a közös ebéd, autómosás - annyira jól sültek el, hogy a célban talán ennyi elismerő, pozitív nyilatkozatot még soha nem kaptam a versenyzőktől. Nyilván nem volt tökéletes a rendezvény, de a hibáival együtt is mindenki nagyon jól érezte magát és elégedettek voltak azzal, amit kaptak. Valami hasonlóra vágyom most is, ezt szeretném újra átélni! Az sem titok, hogy különösen a jelenlegi gazdasági helyzetben nem engedhetjük meg magunknak, hogy rossz versenyt csináljunk. Kevés a versenyző, kevesen vannak, akik most talpon tudnak maradni, versenyezni tudnak. Nem akarjuk, hogy egy rossz rendezvény miatt még kevesebben legyenek! Szeretnénk, ha jövőre is, az után is és az után is eljönnének újra, ezt pedig csak úgy lehet, ha megfelelő módon kiszolgáljuk őket és elégedetten távoznak. Ennek köszönhetőek azok a pluszok, amivel próbáltuk a versenyzők helyzetét könnyíteni, ill. a komfortérzetüket javítani.

Valóban mindenki nagyon dicsérte már tavaly is ezt a futamot, akkor egyéb elfoglaltságaim miatt nem értem oda, de most ígérem, hogy ott leszek és személyesen is leellenőrzöm, hogy tényleg olyan jó-e! :-)
Érdekes, hogy egy véletlen helyzet miatt jutottam el Bükfürdőre. A verseny szervezése kapcsán akadtak nehézségeink. Tavaly januárban Büki Ernővel voltunk lent Vas Megyében egy hetet, hogy kitaláljuk, hogy lesz a 2010-es verseny. Mentünk keresztül-kasul erdőkön, hivatalokon, és az egyik hivatalban egy beszélgetés során került szóba Bükfürdő. Másfél óra múlva már a bükfürdői Polgármester, Horváth Lajos irodájában ültünk és már arról meséltem, hogy milyen jó lenne nekik, ha mi itt versenyt rendeznénk. Kicsit meglepődött, hisz’ nem nagyon volt fogalma arról, hogy ez mit takar valójában, és én is életemben először jártam Bükfürdőn. Mentünk egy kört a beszélgetés előtt Ernővel, hogy egyáltalán mit tud nyújtani a város, lenne-e helye a szerviznek, versenyirodának, stb. A Polgármester Úrnak ezek után – rögtön az első találkozáskor - már azt vázoltam, hogy hol lesz majd a szervizpark, és a többi fontos "egység". Azért mesélem most Ádámtól és Évától, mert szerintem ez is egyedülálló, hogy Bükfürdőn 300 méteres körön belül megtalálod a versenyirodát, szervizparkot, prológot, rajt és cél ceremóniát, és 1 km-es körzeten belül az összes szállást! Örülök, hogy rátaláltunk erre a helyszínre, és hogy engedélyezték az elképzeléseinket! Ennek a hozzáállásnak, Bük vezetésének, Németh Sándor Polgármester Úrnak és a TDM szervezetnek köszönhetően működhet most is így, ahogyan az majd 4 hét múlva zajlik!

 

Ez a hír most jelenik meg 5619. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Prince Groupama Garancia Bükfürdő Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1617 18 19 202122
2324 25 26272829
30 01 02 03 040506
0708 09 10 111213
1415 16 17181920
2020.11.28.

részletes infóink

2020.12.05-06.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k