|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Bútor Robival beszélgettünk, hosszabban, mint gondoltuk, de talán érdemes végigolvasni... Robi, júliusban ültél versenyautóban utoljára… de most év végén még két verseny is van, ahol láthatunk… Nagyon hiányzott már a versenyzés és a WRC! Veszprém volt az utolsó versenyünk, azóta nem ültem az autóban. Utána volt még egy kis időnk nyaralni, pihenni, de a szeptember, október, november kőkemény munkával telt, úgyhogy már nagyon hiányzik egy kis önfeledt kikapcsolódás. Most hétvégén a Santa Domenica Rally Show-n fogunk indulni Makai Gergővel. Ez egy születésnapi ajándék futam lesz Gergőnek, elismerés a VB-s munkájáért, valamint köszönet a sok segítségért, amit a TBR Racingért tett! Izgalmas kis hétvégére számítok. Utána pedig Mikulás Rallye! Sajnos tavaly kimaradt, hiszen a teszten sikerült felborítani a C3 WRC-t. Szeretnénk bepótolni azt a versenyt. Természetesen itt már a Tagai Robi fog navigálni. Szeretnék nagyon gyorsan és látványosan menni! Azt tudni kell a veszprémi pályákról, hogy ilyenkor decemberben, ha jók a viszonyok és nem esik az eső, akkor a hideg, nedves talajon jóval gyorsabban lehet menni, mint nyáron a negyven fokban a porban, mert sokkal nagyobb a tapadás. Remélem, hogy szerencsénk lesz az idővel, nem úgy, mint tavaly, amikor már úgy voltam vele a borulás után, hogy nem is baj, hogy nem indultunk, mert az út és a látási viszonyok nem a legkedvezőbbek voltak a rallyezás-hoz! Élvezni szeretném minden pillanatát mind a két versenynek és a tesztnek is, hiszen utána megint jön egy nagyobb szünet, amit jó sok munkával kell tölteni ahhoz, hogy jövőre ismét rajthoz tudjunk állni pár versenyen. És beszélhetünk a másodosztályról is! Amikor 1994-ben először mentem Gerőfi Gabi barátommal 19 évesen az Esztergom Rallyen, akkor 317-es rajtszámmal indultunk egy N csoportos Suzuki Swifttel és ugye 201-től indult a Rally2… és voltak utánunk még legalább 50-en… Annyi autó volt, hogy azt hittük, sosem fogy el és ennyi párosból óriási feladat és élmény volt bajnokságot, de még csak egy futamot is nyerni. Előtte túrában is tudtunk menni, ott kezdtük, ami az alapja volt a rallyezásnak. Sajnos az elmúlt években iszonyatosan el lett ez hanyagolva, sőt szerintem már át is fordult… Nincs már kedve az embereknek elmenni a versenyekre. Sajnos a saját versenyzésem is hobbyvá vált és nem véletlenül. Ha nagyon akarnék, tudnék menni a teljes bajnokságban is akár a WRC-vel, akár Rally2-es autóval, de megmondom őszintén, eszembe sem jut nyolc versenyen keresztül ezt az egészet csinálni. Nagyon sok olyan embernek is elment a kedve, akinek ez az élete! Mert aki ezt komolyan csinálta és hosszútávon benne volt ebben gyerekkora óta, annak ez volt az élete és mindig is ez marad. Csak már van az a szint, amikor azt mondod, hogy na ezt azért már nem… A saját bőrömön tapasztaltam azt, hogy hiába hoztam ide egy ilyen autót, nemhogy segítséget nem kaptam a magyar ralisport vezetőitől, esetleg egy elismerő szót, sőt utána már inkább ellenségeskedésbe fordult ez át, mintsem támogatásba és ez nálam teljesen kiverte a biztosítékot. Nem tudom ezt sem üzletemberként, se sportolóként, de főképp nem az általam képviselt mentalitással feldolgozni, hogy miért kellett ezzel a projekttel, amit én kitaláltam és megvalósítottam úgy bánni, ahogy ez történt a háttérben, főképp annak tudatában, hogy előre bejelentettem, hogy kiállok minden versenyen a cél előtt, hogy senki érdekeit ne sértsem és ne lopjam el a showt! Volt többször is olyan pillanat, a második versenyen és utána is, hogy eladom inkább és soha többet nem ülök versenyautóba! Csak a nézők és a csapatom miatt nem csináltam ezt, mert úgy gondolom, hogy a szurkolóknak olyan pozitív pillanatokat tudtam/tudtunk okozni a teszteken, a versenyeken, ami manapság nagyon ritka a magyar ralisportban. De a vezetői oldalról nulla elismerés, óriási pofonok, nulla támogatottság és egyéni érdekek érvényesítése volt az, amit kaptunk. A VB győzelmünkről (ami eddig egyedülálló volt) meg nem is beszélek…..
Volt szerencsém idén a horvát VB futamon részt venni és nem akarom a magyar bajnokságot a VB-hez hasonlítani, de ne felejtsük el, hogy az is egy raliverseny, amit az FIA keretrendszerében rendeznek. Ott is emberek dolgoznak, ott is az alapvető szabályok ugyanazok. Azt a szervezési, biztonsági, logisztikai különbséget nem lehet leírni. És ezek apró dolgok, nem minden a pénzen múlik, mielőtt bárki azt kezdené el mondani, hogy jó, de mennyi pénz van egy VB-re… Ezeknek a dolgoknak a 90 százaléka nem pénz kérdése. Gondosság, szervezés, figyelmesség és akarat. Az, hogy odategye magát az, akinek ez a feladata. Ne csak azt nézze, hogy hány nevezési díj csippan a bankszámláján, hanem azt nézze, hogy az Ő nevével fémjelzett rendezvény az úgy csillogjon, hogy büszkén álljon oda a végén a tükör elé, hogy ezt megcsináltam. Igen, keresni kell rajta pénzt is, hiszen ingyen ne dolgozzon senki sem, de alkosson egy olyan tartalmat, hogy a versenyzők, a nézők, a sportbírók mindannyian elégedetten távozzanak és azt mondják, hogy: igen, van kedvem jönni a következőre is, igen, azért fogok minden nap két órával többet dolgozni, hogy a szeretett kis versenyautómat elő tudjam húzni egy hónap múlva is és ne úgy menjen haza mindenki, hogy minek is jöttem ide! Minden második gyors etap lett, persze már amikor a tréningen mentünk, akkor tudtuk, hogy ez etap lesz, mert alkalmatlan volt a pálya a versenyzésre, de valaki csak átvette… Nincsenek sportbírók csak három kilométerenként rossz rádió kapcsolattal, mi lesz, ha nagy a baj? Miért nincsenek kifizetve, nincsenek kiképezve, miért nem alszanak eleget? Miért nincsenek évek óta új pályák, miért lehet hetekig egyeseknek tréningezni? Óriási hibák vannak, amiket sorolni tudnék órákon keresztül. Nem akarok személyeskedni és neveket mondani, mert nem ez a dolgom, de egy biztos: kell ide egy új CSAPAT és fontos, hogy csapat, mert egy ember nem tud csodát tenni. Kell egy csapat, aki úgy érzi, hogy tenni akar ezért a sportért, a versenyzőkért, a nézőkért, a rendezőkért, a támogatókért… Rengeteg dologból áll ez össze, nagyon sok mindennek kell megfelelni és ez egy óriási feladat! Óriási, de nem elvégezhetetlen feladat/munka, hiszen ennél sokkal nagyobb dolgok is működnek a világon. Ha valakinek vannak vezetői tapasztalatai és tud csapatot építeni megfelelő emberekből, akkor ebből rövid időn belül lehet egy sokkal jobbat csinálni! Csak nagyon kell akarni!! Azt gondolom, hogy senki nem várhatja azt, hogy holnaputánra óriási változások legyenek, még akkor sem, ha a Szujó Zoli által irányított CSAPAT megnyeri a választást. Rengeteg munka van, nagyon mélyről kell indulni, hiszen újjá kell építeni ezt az egészet. Időt kell adni nekik, de mivel nagy múltú, tehetséges emberek vannak benne, talán jobbá tudják tenni a dolgokat. Véleményem szerint a HUMDA, akkor fog tudni pénzt és energiát tenni a magyar autósportba, ha az MNASZ vezetősége is abba az irányba megy, amerre ők mennek. Fontos a magyar autósport szempontjából a Hungaroring is, valamint a többi szakág is. (persze, Én igazán csak a Rallyet látom) A gokartsportban például már elindult a támogatás/együttműködés és jönnek a nemzetközi sikerek is! Mindenképpen ki kell lépni fiatal magyar versenyzőknek a rali EB-re! Ott van például a Csomós Mixi-Nagy Ati páros, akik fiatalok, tehetségesek és maximálisan tudják a magyar ralit képviselni. Biztos vagyok benne, hogy ŐK el tudnak jutni két-három éven belül egy WRC2-be is, ahol akár még a dobogóért is tudnak majd harcolni. Rajtuk kívül Rally4-es párost is indítani kellene az EB-n, hogy a másik komoly kategóriában is képviselje valaki Magyarországot! Ehhez persze rengeteg dolog kell, nagyon sok háttérmunka, komolyan felépített marketing kampány, nagy magyar cégek, akik a HUMDA koordinálásával és egy szakszerűen működő MNASZ keretei között létre tudják hozni számukra a biztos hátteret. Aki ezt nem érti, vagy nem tudja felfogni, hogy saját erőből nem lehet EB/VB címet nyerni/profi sportolóvá válni, annak el kell mennie egy komoly továbbképzésre. Egy „országnak” kell összefognia ezekért az emberekért, akik a magyar autósport kiemelkedő tehetségei, és szerintem nagyon sok, még fiatalabb „Csomós Mixi” is van, csak meg kell találni és segíteni kell Őket minden szinten! És persze nem csak az extra tehetségekről kell, hogy szóljon az élet, a „hobbistáknak” is biztosítani kell a megfelelő kereteket!! Szükség van egy Rallye 2-es és egy Rally 3-as bajnokságra, ahol a követelményeket az anyagi lehetőségek tükrében kell kialakítani/módosítani. Támogatni kell a rendezőket, hogy ezek a bajnokságok is működjenek, hiszen ezekből a bajnokságokból kerülnek ki a jövő abszolút Magyar bajnokai is! Ez csak úgy valósulhat meg, ha minden egy kézben van és mindenki egy irányba evez és nem egymással szemben! Most kell összefogni és megtenni az utolsó lépést, talán az utolsó pillanatban! Ez a hír most jelenik meg 12381. alkalommal
![]() 2022.12.03-04.
![]() |
![]()
|
|||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.03.14-18.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.21-25.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.20-23.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.28-30.
![]() részletes infóink ![]() 2025.04.04-06.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |