Bútor Robi - Jókedvűen, felszabadultan!
A gödöllői pilóta hétvégén osztani szeretné az élményt! Mindenkinek!
2017-04-25
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
732855038
Napi oldal:
6622
Jelenleg:
1996
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_3Bő egy évvel ezelőtt csináltunk interjút Bútor Robival. Akkor az új autóról beszélgettünk, a Peugeot 306 Maxi volt az újdonság. Idén a szezonnyitón nem láthattuk Robi nevét, de most a Steelvent Ózd Rally nevezései között újra ott szerepel a népszerű pilóta és a francia oroszlán. Van miről beszélni Robival:

Mikor is mentél utoljára?
Tavaly két futam volt, ahol a Peugeot-val szerepeltem. Eleve ez volt a tervben és még a Mikulás Rallye, ahol a Mitsubishivel mentünk. Ott sajnos a harmadik gyors rajtjába kiestünk, annak ellenére, hogy addig minden tökéletes volt, még az eredmények is!
 
Aztán a Mitsubishi elkerült a háztól…
2012 végén, amikor eldöntöttem, hogy már nem szeretnék vele az ORB-ben versenyezni, akkor el kezdtük árulni. Érdekes módon két évig nem jött meg rá az ember, aki megvenné. Utána úgy döntöttem, hogy megtartom és átalakítom. Belekerült a szekvencionális váltó, sokat könnyítettünk a karosszérián, megerősítettük a motorját. Ezután már nem is szerettem volna eladni.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_12

Amikor a fejembe ötlött ez a Peugeot 306 Maxi sztori, akkor rájöttem, hogy két autót nem szeretnék tartani. Most a Mikulás Rallye után elkezdtük árulni és aránylag gyorsan megérkezett rá a vevő, aki boldog, új tulajdonosa lett az autónak Portugáliában. Szerintem jól járt az autóval… Az elmúlt pár évben ezeknek az autóknak elmúlt a népszerűsége és az áruk nagyon leesett. Jó áron jutott hozzá, boldog is volt…

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_10

Komoly autó volt, az biztos!
Gyönyörűen megcsináltuk, rengeteg munkát fektettünk bele. Ami sajnos a negatívuma, hogy még így sem volt annyira könnyű, mint amennyire az R4-es „homológ”-nak hívott autók voltak. Motorerőre sem tudta azt, amit az ún. „magyar homológ” autók. Ez számomra érthetetlen volt és kicsit ezért is döntöttem úgy, hogy szeretnék ettől megválni. Sosem tudtam, hogy mikor tud versenyképes lenni az autó.

Igaz, hogy az utóbbi időben már tényleg csak hobbystaként versenyzek, de az emberben mindig ott motoszkál, hogy lehet az, hogy egy ilyen szinten összerakott, megcsinált autó nem tud gyorsabb lenni, mint egy Evo IX R4 „homológ” autó… És sosem tudtuk meg a miértjét… Mindig volt valami magyarázat, mindig mondott valamit az, aki hozzányúlt, de igazából ebből elegem lett.

És sajnos egy kicsit hisztis autó volt, már az első pillanattól kezdve. Megbízhatatlan volt. Amikor olyan kedve volt, célba ért, amikor nem, akkor rögtön kiestünk. Rengeteg technikai probléma adódott vele, annak ellenére, hogy a felkészítése mindig lelkiismeretesen történt és az alkatrész sem volt sosem kisajnálva belőle. Mégis mindig megállt valami oknál fogva.
Közben itt van ez a szívós ördög! Egy kicsit mintha csalódás lett volna vele az első év, nem?
Arra kellett ráébrednem – amivel nem kalkuláltam -, hogy a magyar útminőségre ez az 1995-ös futómű nagyon gyenge. Olyan rosszak az utak, hogy nem tudom úton tartani az autót.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_15

Azokon a pályákon, ahol jó minőségű volt az út, ott tudtam normálisan menni, jól éreztem magam benne. Ha fixen a Herczig eredményét nézem, - mert hozzá lehet viszonyítani ma, én úgy gondolom - tőle egy másodpercet kaptunk kilométerenként a jó minőségű szakaszokon. Az nem rossz… De például Szuhán hármat vagy inkább négyet. Abban a pillanatban, ha az útminőség leromlik, lehetetlen menni az autóval, vagy mondhatom úgy is: én nem merek és nem is tudok úgy menni, ahogy szeretnék.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_14

Ez az autó jó úton, hegyi pálya minőségű szerpentinen, ahol kanyar-kanyar hátán van, ott még mindig szenzációs dolog. De ide, a kihordott murvás kanyarokra, a dobálós, széttöredezett aszfaltra alkalmatlan. Szuhán borzasztó volt vele közlekedni, végighúztuk az alját a földön, többször felrepültünk fél méter magasra, akkorát kapott a kartervédőnk, hogy szét is tört. Hiába van lóerő, hiába van élmény, a rossz út nem barátja.

Pécsen sem voltak ideálisak a körülmények…
Sötét volt, esett az eső, hideg volt. Például a zobáki gyors a sok kihordásával a sötétben… Ott csak gurultunk… Úgy voltam vele, hogy én nem fogok egy ilyen értékű autót összetörni feleslegesen. Tök mindegy volt, hogy 15. vagy 50. időt megyünk, teljesen lényegtelen. De tényleg élvezhetetlen volt.
Az Orfű-Árpádtető inkább volt az autónak való! Tetszett is, jó volt rajta menni. Az látszik, hogy nem tudok vele az első tízbe beférni…

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_5

Van olyan verzió is, hogy nem szól ez annyira, mint amennyire szólnia kell egy ilyennek…
Külsőleg is hallani, hogy nem annyira életveszélyes, mint amennyire kellene és ezt belülről is érezni.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_13

Tavaly belekezdtem egy műhelyépítésbe, csináltam egy gyönyörű szép versenyautó szervizt és nem maradt arra pénz, hogy kivitessem megnézetni a motorját, hogy tényleg tudja-e, azt a háromszáz lóerőt, amit kellene tudnia.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_20 butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_21
butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_22 butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_23

Úgy voltam vele, hogy majd most év elején, de nem maradt idő rá… Maradt minden úgy, nem lett egy centivel sem gyorsabb, de megpróbálom így élvezni.

De lesz Cered, lesz Somlyóbánya, lesz hol élvezkedned!
Így van! Ha 270, ha 300 lóerős, majdnem mindegy! Menni vele Cereden, az szenzációs élmény! És most tényleg majdnem mindegy, hogy 10. vagy 20. időt tudok vele menni! Persze a kis lelkemnek jobb lenne, ha előrébb mennénk, de most tényleg nem ez a fő cél! Ezzel a szépen összerakott historic autóval, 9000-en menni és ott váltani az egy óriási feeling! És most ezt szeretném átélni!

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_2

Persze, lehetne vele gyorsabban menni! Láttuk, hogy lehet R5-öst is verni ilyen autóval, de azért az csak hasonló ehhez, ebből a top, a nagyon-nagyon drága! És ült benne egy Loeb, aki 9-szeres világbajnok. Én nem vagyok az, nem is leszek sajnos. És egy francia aszfaltos pályán ment.
Ha minden körülmény ideális, akkor egy ilyen versenyautó még mindig szenzációsan gyors!
De nem ezeken a százhúszas átlagsebességű pályákon, nem velem és nem ez az autó…

Elég, ha Te jól érzed Magad, mert akkor azok, akik látják az autó mozgását, ők is jól fogják magukat érezni a látványtól…
Én is így gondolom! És ez is most a cél!
Mindig a helyén kell kezelni az embernek a célokat és tudni kell, hogy mit, miért csinál.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_16

Én szeretnék most hétvégén egy nagyon jót versenyezni. Remélem, tudok értelmes beszélgetéseket folytatni a volt versenyzőtársaimmal. Remélem, hogy sok szurkoló lesz a szervizparkokban, akiknek tudok osztogatni aláíró-kártyákat és tudok velük is sokat beszélgetni. És tényleg nem érdekel most, hogy nyolcadik, vagy 16. leszek! Csak tudjak menni és érjek célba! Nem szeretnék kiesni! Mind a 150 gyorsasági kilométeren szeretnék végigmenni! Jókedvűen, felszabadultan szeretném eltölteni a hétvégét a csapattal és Tagai Robi navigátorommal.

Minden a régi?
Persze! A szponzorom is a régi! Az Áfész-Elszer Kft! Rengeteget kell ahhoz dolgoznia az ügyvezetőnek és az alkalmazottaknak, hogy az ügyvezető úr hobbiját tudja finanszírozni ez a cég! :)

Hála Istennek mellettem vannak és mellettem maradnak, amit köszönök nekik! :) 

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_18

Egy a lényeg: ezt a két három hétvégét, amit erre a sportra tudok szánni, azt tudjam élvezni és élvezze ezt a közönség és a csapatom is! Az nagyon fontos, hogy ők is jól érezzék magukat! Én azon leszek, hogy így legyen!

Mi újság az R5-ös projekttel? Nyílt titok, hogy rendeltél egy Skoda Fabia R5-öt.
Tavaly is úgy gondoltam, hogy szeretnék menni egy R5-ös autóval. Úgy néz ki, hogy ez idén sikerülni is fog. Ha lesz Veszprém Rallye, akkor ott szeretném először kipróbálni ezt az autót. Szeretem azokat a pályákat és jobban szeretek murván menni, mint aszfalton. Jó kis első verseny lenne!
Ha valamilyen oknál fogva nincs mégsem Veszprém Rallye, akkor nagyon jó híreket hallani a Budapest Rallye-ról. Igaz, hogy nem murva, de úgy hallottam, hogy új pályák, jó pályák, igazi EB-s gyorsaságik, az aszfaltból az a verzió, ami a kedvemre való. Majd meglátjuk, a kettő közül melyik lesz a nyitófutam.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_19

De semmi nem változik, évi egy, maximum két versenyről van szó! És ugyanígy hobbyként, mindenféle megfelelési kényszer nélkül.

Úgy éreztem, hogy ez egy olyan fejlettségű autó, amit nem hagyhatok ki. Nincs sok aktív évem már addig, amíg nem röhögöm ki önmagamat és nagyon szerettem volna kipróbálni ezt is. Értelem szerűen nem fogok tudni nyolc versenyt menni. Sem időm, sem pénzem nincs rá. Nem szeretném újrakezdeni a versenyzést, az elképzelésem és a véleményem nem változott az egészről. Ugyanaz, mint amikor abbahagytam! Semmi nem változik és ezért nem is szeretném újrakezdeni!
Egyszerűen szeretnék zárt pályán, versenykörülmények között egy ilyen autót kipróbálni. Megvalósult hozzá egy régi álmom, egy olyan műhely, ahol olyan körülmények között lehet egy versenyautó, amilyet megérdemel.

Szerintem bérbeadáson is gondolkoztál, jobb az ilyen autónak, ha nem porosodik…
Külföldre vannak ilyen irányú tárgyalásaink. Elsősorban VB, vagy komolyabb nemzetközi futamra próbáljuk kiadni a kocsit, olyan embernek, akinek van rá fedezete. Nem fogok senki helyett kockázatot vállalni és állni a pálya szélén és végig remegni, hogy melyik kanyarban törik össze az autót és mi lesz vele. Kamikázék kíméljenek történetben gondolkozok. Lehet, hogy nem fogok ilyet találni, benne van a pakliban, de akkor inkább álljon itthon az autó! Az biztos,hogy más hülyesége miatt én ne tudjak vele versenyezni, vagy az általam megkeresett pénz megsemmisüljön és soha többet ne lássam, ahhoz nem fogok asszisztálni! Akkor adom bérbe, ha megfelelő ember érkezik rá.

Köszönöm az interjút, hétvégén találkozunk!
Kívánom, hogy sok élményben legyen részed és akkor nekünk is élménydús lesz látni a versenyzésed!

 

Ez a hír most jelenik meg 6025. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.10-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k