SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Bútor Robi - marad a VFTS!
marad a VFTS!
2009-02-26
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
773859748
Napi oldal:
30380
Jelenleg:
852
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Bútor Robi tavalyi versenyzését végig tudtuk kisérni az interneten keresztül is. Év elején egy ceredi versenyen és év végén a Mikulás Rallye-n láthatta őt a hazai közönség.

Tavaly három IRC futamon indultál…
2008 elején hozott a csapatunk egy döntést, miszerint nem veszünk részt a magyar rallybajnokságban a tavalyi évben, helyette megpróbálunk három IRC futamon minél jobban helyt állni.

Erre a három futamra kaptunk támogatást a Magyar Suzuki Zrt.-től  és hozzátéve a mi anyagi hátterünket, egy jól szervezett, jól kitalált programot sikerült teljesítenünk.
Voltak apró hibák, amik egyrészt az időhiányból, másrészt a szűkös anyagi keretből adódtak, de az IRC feeling mindenért kárpótolt!

A belga futam előtt nem tudtunk eleget tesztelni és ennek tudom be azt, hogy a versenyt az árokban fejeztük be. Gumimárkát is váltottunk és a pályafutásom során még sosem mentem PIRELLI-vel. Jobban meg kellett volna ismernem a gumit, kevés volt a shakedown-on a háromszor alig másfél kilométeres kör a kellő összebarátkozáshoz.
Ezt a versenyt emiatt kicsit kudarcnak érzem, de tudtunk superrally-zni, másnap végig kategória második időket autóztunk. Tapasztalatgyűjtésre tökéletes volt.

A Barum Rally-n szintén nagyon nehéz pályák vártak ránk. Három tréning után nem mertem még úgy menni, ahogy azt magamtól elvártam, de nem akartam újra hibázni. Ez Super1600-ban egy harmadik helyre volt elég.

A svájci verseny volt az, amit a legjobban élveztünk. Nem csak azért, mert megszereztük első IRC győzelmünket, hanem azért is, mert már indultunk itt 2007-ben, ismertük a pályákat, szinte minden pályán már csak kontrollálni kellett az itinereket. Sokkal bátrabban tudtam menni, jók voltak a beállítások, megismertem a PIRELLI gumit, ami addigra már nagyon jónak bizonyult.

Picit vegyes volt az évünk, de úgy érzem, hogy így elsőre, Magyarországról, aránylag kis költségvetéssel, betartva a tréning szabályokat, jónak értékeltük és elégedettek lehetünk a szerepléssel. Nagy élmény volt az IRC mezőnyében versenyezi és nagyon örültem, hogy nemzetközi szinten is igazi profi csapat lett a mi kis Teamünkből!
Ezúton is köszönöm nekik a sok segítséget.

Azért az nyilvánvaló volt, hogy nem volt elég Neked ez az évi 3 futam, hiszen a Rally-Show-n is nagyon élvezted a kocsizást és a Mikulás Rallye idején sem tudtál otthon maradni…
Hozzászoktam az elmúlt években, hogy szinte mindig hét-nyolc versenyen volt szerencsém elindulni. Kevés volt 2008-ban a versenykilométer és ugye korábban majdnem mindig hasonló autókkal mentem, hisz a Citroenről és a Suzukiról szólt az utóbbi 7-8 év.
Szükségem volt még év végén egy kis versenyre, ezen felül szerettem volna kipróbálni egy N-es autót versenykörülmények között is, hiszen láthatóan borzasztóan fejlődik ez a kategória. Az N-es Mitsubishi Evo IX feltette az I-re a pontot, mindenképp át szerettem volna élni ilyen autóval murván pár gyorsasági kilométert. Sikerült jó megállapodást kötni egy bérlésre és egy nagyon vidám, nagyon jó hangulatú versenyen vettünk részt.
És az sem volt utolsó szempont, hogy a Vilivel is tudjak menni egyet, hiszen 2008-ban ez volt az első közös versenyünk. Meglepetést szerettem volna okozni neki azzal, hogy újra versenyautóban navigáljon.
Nagyon élveztük és szerintem jól is mentünk. Annak ellenére, hogy nagy hangsúlyt fektettem a látványra, az idők sem voltak rosszak. Használt gumikkal mentünk, nem állítottunk a futóművön, rengeteg tartalék volt még ebben az autózásban. Összességében nagy élmény volt és az idei évre szóló döntésünket is segítette.

És mi lett a döntés 2009-re?
Egyrészről nem a legideálisabb, másrészről pedig a leges-legideálisabb.

Legalább három verziót rágtunk át az elmúlt pár hónapban. December óta nagyon sokat foglalkoztam azzal, hogy kitaláljam azt, hogy mit szeretnék az idén csinálni.

A fő csapás az volt, hogy a Suzukival szeretnék menni 3-4 IRC futamon, ha ez nem sikerülne, akkor 1-2 VB-n. Mivel a Suzuki Sport Europe 3 autót visz a VB-n, ezért adta magát, hogy egy negyedik autó, sokkal kisebb költségvetéssel oda tudott volna állni a rajthoz. Ott vannak a szerelők, ott a szervizautó, ott a logisztika. Minden adott volt ahhoz, hogy olcsóbb egy trélert felakasztani és vinni még egy autót, nem pedig miattunk elvinni a teljes csapatot egy más irányba, más versenyre. Azt gondoltam, hogy ez tökéletesen tudna így működni…

Sajnos nem így lett.
A mai napig nem tudtunk sem a Suzuki Sport-al, sem pedig a Magyar Suzuki Zrt-vel akár egy tárgyalást is lefolytatni. Rengetegszer próbálkoztam. Mint ember, mint sportoló és mint üzletember is megalázónak érzem, ahogy hozzám-hozzánk állnak az utóbbi időben és úgy érzem, hogy Nekem erre már nincs szükségem.
3 év együttműködés és ennyi siker után… Hiszen kétszer Super1600-as Magyar bajnokok lettünk a Suzukival, nyertünk IRC futamot, voltunk 2-szer másodikak és egyszer harmadikok. Ehhez képest telefonon nem hívnak vissza, nem kapunk időpontot, az e-mailjeimre nem válaszolnak.

Nem is tudok napirendre térni fölötte, hogy miért nem lehet azt válaszolni, hogy: "sajnáljuk, nem tudunk Titeket támogatni", vagy hogy "sajnáljuk, de csak ennyivel tudunk támogatni". Én ennél kisebb dolgokban is a minimális üzleti etikett részének tartom, hogy ha valaki felhív, akkor felveszem a telefont, vagy visszahívom, válaszolok az e-mailjeire. Akár igennel, akár nemmel, akár nem tudom-mal. Mindegy, hogy hogyan, de válaszolok.

Lehet a támogatás elmaradását a gazdasági válsággal indokolni. Tudjuk, hogy nehéz a helyzet mindenhol. Ezt el is tudom fogadni. Az én cégeim is támogatnak alapítványokat. Elég sok ilyen megkeresés érkezik, szinte minden nap, de mint üzletember, mindenre tudom azt válaszolni, ha mást nem, hogy most csak kevesebbet tudok adni,vagy most nem tudok semmit. De mindig válaszolok!

A másik tervünk egy Evo IX-es Mitsubishivel való indulás volt a Magyar Bajnokság versenyein, a harmadik pedig egy R3-as Renault Clio-val való indulás IRC futamokon.
Nagyságrendileg mindkettő egyforma költségvetést igényel. Hasonló számok jöttek ki, mindkettőnél meg szerettem volna venni az autót és szervizcsapatot bérelni hozzá, de úgy érzem, hogy ekkora terhet sem idén, sem a továbbiakban nem tudok és nem is akarok a nyakamba venni.
Sajnos a támogatói körünk erőteljesen leszűkült. Két nagy cég támogatását élveztük, sajnos ők nem tudják tovább vállalni ezt a nagyságrendű anyagi áldozatot, ami ezekhez a tervekhez kellett volna. Saját zsebből pedig, ilyen nagyságrendben nem tudok és nem is akarok versenyezni.

De azért kell, hogy autózz, ugye Te is így gondolod?!
Tavaly vettem egy csodálatos Lada VFTS-t és őt fogjuk be az idén.
Az autó nagyon komoly átalakításon esett át, és minden megvan benne, ami ahhoz kell, hogy egy nagyon jót tudjunk szórakozni, esetleg versenyezni!
A nagy kérdés csak az, hogy a mezőnybe menjünk vagy előfutóként…
Vili mindenképp az előfutás mellett szavazna.
Én ebből kicsit hiányolnám a versenyfeelinget, hiányoznának a gyorsaságik végén az időbeíróban a számok, viszont kívülállóként szemlélve az egészet, lehet, hogy Vilinek van igaza és a nézők és a saját szórakoztatásunkra menni a legjobb döntés.
A magyar rally már úgysem a régi, lehet hogy jobb döntés tét nélkül, lazán szórakozni és szórakoztatni. Ez pár napon belül kiderül.

Tudjuk már, hogy teljes szezonról vagy csak néhány, általatok kedvelt versenyről beszélünk?
Az aszfaltversenyeken szeretnénk elsődlegesen indulni, de az idén semmiféle családi programot nem szeretnék lemondani az autóversenyzés miatt. Az Eger, a Miskolc és a Salgó kényelmesen belefér az időmbe, attól függetlenül, hogy elég sűrűn követik egymást. Persze ez függ majd az autótól is. Annyira nem hiányzik már, hogy szívjunk a technika miatt és még fizessünk is érte!
Találtunk egy szuper szervizcsapatot, az autó előző tulajdonosa, Szabó Attila (Busman) biztosítja a szervizt. Nála precízebb emberrel még nem nagyon találkoztam. Bízunk benne, hogy tökéletes lesz az autó és minden kilométert élvezni fogunk, jó hangulatban a nézők és a saját szórakozásunkra! Ez a jelszavunk az idén.

Ez a hír most jelenik meg 6867. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k