Bútor Robi - marad a VFTS!
marad a VFTS!
2009-02-26
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
807647835
Napi oldal:
21960
Jelenleg:
1040
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Bútor Robi tavalyi versenyzését végig tudtuk kisérni az interneten keresztül is. Év elején egy ceredi versenyen és év végén a Mikulás Rallye-n láthatta őt a hazai közönség.

Tavaly három IRC futamon indultál…
2008 elején hozott a csapatunk egy döntést, miszerint nem veszünk részt a magyar rallybajnokságban a tavalyi évben, helyette megpróbálunk három IRC futamon minél jobban helyt állni.

Erre a három futamra kaptunk támogatást a Magyar Suzuki Zrt.-től  és hozzátéve a mi anyagi hátterünket, egy jól szervezett, jól kitalált programot sikerült teljesítenünk.
Voltak apró hibák, amik egyrészt az időhiányból, másrészt a szűkös anyagi keretből adódtak, de az IRC feeling mindenért kárpótolt!

A belga futam előtt nem tudtunk eleget tesztelni és ennek tudom be azt, hogy a versenyt az árokban fejeztük be. Gumimárkát is váltottunk és a pályafutásom során még sosem mentem PIRELLI-vel. Jobban meg kellett volna ismernem a gumit, kevés volt a shakedown-on a háromszor alig másfél kilométeres kör a kellő összebarátkozáshoz.
Ezt a versenyt emiatt kicsit kudarcnak érzem, de tudtunk superrally-zni, másnap végig kategória második időket autóztunk. Tapasztalatgyűjtésre tökéletes volt.

A Barum Rally-n szintén nagyon nehéz pályák vártak ránk. Három tréning után nem mertem még úgy menni, ahogy azt magamtól elvártam, de nem akartam újra hibázni. Ez Super1600-ban egy harmadik helyre volt elég.

A svájci verseny volt az, amit a legjobban élveztünk. Nem csak azért, mert megszereztük első IRC győzelmünket, hanem azért is, mert már indultunk itt 2007-ben, ismertük a pályákat, szinte minden pályán már csak kontrollálni kellett az itinereket. Sokkal bátrabban tudtam menni, jók voltak a beállítások, megismertem a PIRELLI gumit, ami addigra már nagyon jónak bizonyult.

Picit vegyes volt az évünk, de úgy érzem, hogy így elsőre, Magyarországról, aránylag kis költségvetéssel, betartva a tréning szabályokat, jónak értékeltük és elégedettek lehetünk a szerepléssel. Nagy élmény volt az IRC mezőnyében versenyezi és nagyon örültem, hogy nemzetközi szinten is igazi profi csapat lett a mi kis Teamünkből!
Ezúton is köszönöm nekik a sok segítséget.

Azért az nyilvánvaló volt, hogy nem volt elég Neked ez az évi 3 futam, hiszen a Rally-Show-n is nagyon élvezted a kocsizást és a Mikulás Rallye idején sem tudtál otthon maradni…
Hozzászoktam az elmúlt években, hogy szinte mindig hét-nyolc versenyen volt szerencsém elindulni. Kevés volt 2008-ban a versenykilométer és ugye korábban majdnem mindig hasonló autókkal mentem, hisz a Citroenről és a Suzukiról szólt az utóbbi 7-8 év.
Szükségem volt még év végén egy kis versenyre, ezen felül szerettem volna kipróbálni egy N-es autót versenykörülmények között is, hiszen láthatóan borzasztóan fejlődik ez a kategória. Az N-es Mitsubishi Evo IX feltette az I-re a pontot, mindenképp át szerettem volna élni ilyen autóval murván pár gyorsasági kilométert. Sikerült jó megállapodást kötni egy bérlésre és egy nagyon vidám, nagyon jó hangulatú versenyen vettünk részt.
És az sem volt utolsó szempont, hogy a Vilivel is tudjak menni egyet, hiszen 2008-ban ez volt az első közös versenyünk. Meglepetést szerettem volna okozni neki azzal, hogy újra versenyautóban navigáljon.
Nagyon élveztük és szerintem jól is mentünk. Annak ellenére, hogy nagy hangsúlyt fektettem a látványra, az idők sem voltak rosszak. Használt gumikkal mentünk, nem állítottunk a futóművön, rengeteg tartalék volt még ebben az autózásban. Összességében nagy élmény volt és az idei évre szóló döntésünket is segítette.

És mi lett a döntés 2009-re?
Egyrészről nem a legideálisabb, másrészről pedig a leges-legideálisabb.

Legalább három verziót rágtunk át az elmúlt pár hónapban. December óta nagyon sokat foglalkoztam azzal, hogy kitaláljam azt, hogy mit szeretnék az idén csinálni.

A fő csapás az volt, hogy a Suzukival szeretnék menni 3-4 IRC futamon, ha ez nem sikerülne, akkor 1-2 VB-n. Mivel a Suzuki Sport Europe 3 autót visz a VB-n, ezért adta magát, hogy egy negyedik autó, sokkal kisebb költségvetéssel oda tudott volna állni a rajthoz. Ott vannak a szerelők, ott a szervizautó, ott a logisztika. Minden adott volt ahhoz, hogy olcsóbb egy trélert felakasztani és vinni még egy autót, nem pedig miattunk elvinni a teljes csapatot egy más irányba, más versenyre. Azt gondoltam, hogy ez tökéletesen tudna így működni…

Sajnos nem így lett.
A mai napig nem tudtunk sem a Suzuki Sport-al, sem pedig a Magyar Suzuki Zrt-vel akár egy tárgyalást is lefolytatni. Rengetegszer próbálkoztam. Mint ember, mint sportoló és mint üzletember is megalázónak érzem, ahogy hozzám-hozzánk állnak az utóbbi időben és úgy érzem, hogy Nekem erre már nincs szükségem.
3 év együttműködés és ennyi siker után… Hiszen kétszer Super1600-as Magyar bajnokok lettünk a Suzukival, nyertünk IRC futamot, voltunk 2-szer másodikak és egyszer harmadikok. Ehhez képest telefonon nem hívnak vissza, nem kapunk időpontot, az e-mailjeimre nem válaszolnak.

Nem is tudok napirendre térni fölötte, hogy miért nem lehet azt válaszolni, hogy: "sajnáljuk, nem tudunk Titeket támogatni", vagy hogy "sajnáljuk, de csak ennyivel tudunk támogatni". Én ennél kisebb dolgokban is a minimális üzleti etikett részének tartom, hogy ha valaki felhív, akkor felveszem a telefont, vagy visszahívom, válaszolok az e-mailjeire. Akár igennel, akár nemmel, akár nem tudom-mal. Mindegy, hogy hogyan, de válaszolok.

Lehet a támogatás elmaradását a gazdasági válsággal indokolni. Tudjuk, hogy nehéz a helyzet mindenhol. Ezt el is tudom fogadni. Az én cégeim is támogatnak alapítványokat. Elég sok ilyen megkeresés érkezik, szinte minden nap, de mint üzletember, mindenre tudom azt válaszolni, ha mást nem, hogy most csak kevesebbet tudok adni,vagy most nem tudok semmit. De mindig válaszolok!

A másik tervünk egy Evo IX-es Mitsubishivel való indulás volt a Magyar Bajnokság versenyein, a harmadik pedig egy R3-as Renault Clio-val való indulás IRC futamokon.
Nagyságrendileg mindkettő egyforma költségvetést igényel. Hasonló számok jöttek ki, mindkettőnél meg szerettem volna venni az autót és szervizcsapatot bérelni hozzá, de úgy érzem, hogy ekkora terhet sem idén, sem a továbbiakban nem tudok és nem is akarok a nyakamba venni.
Sajnos a támogatói körünk erőteljesen leszűkült. Két nagy cég támogatását élveztük, sajnos ők nem tudják tovább vállalni ezt a nagyságrendű anyagi áldozatot, ami ezekhez a tervekhez kellett volna. Saját zsebből pedig, ilyen nagyságrendben nem tudok és nem is akarok versenyezni.

De azért kell, hogy autózz, ugye Te is így gondolod?!
Tavaly vettem egy csodálatos Lada VFTS-t és őt fogjuk be az idén.
Az autó nagyon komoly átalakításon esett át, és minden megvan benne, ami ahhoz kell, hogy egy nagyon jót tudjunk szórakozni, esetleg versenyezni!
A nagy kérdés csak az, hogy a mezőnybe menjünk vagy előfutóként…
Vili mindenképp az előfutás mellett szavazna.
Én ebből kicsit hiányolnám a versenyfeelinget, hiányoznának a gyorsaságik végén az időbeíróban a számok, viszont kívülállóként szemlélve az egészet, lehet, hogy Vilinek van igaza és a nézők és a saját szórakoztatásunkra menni a legjobb döntés.
A magyar rally már úgysem a régi, lehet hogy jobb döntés tét nélkül, lazán szórakozni és szórakoztatni. Ez pár napon belül kiderül.

Tudjuk már, hogy teljes szezonról vagy csak néhány, általatok kedvelt versenyről beszélünk?
Az aszfaltversenyeken szeretnénk elsődlegesen indulni, de az idén semmiféle családi programot nem szeretnék lemondani az autóversenyzés miatt. Az Eger, a Miskolc és a Salgó kényelmesen belefér az időmbe, attól függetlenül, hogy elég sűrűn követik egymást. Persze ez függ majd az autótól is. Annyira nem hiányzik már, hogy szívjunk a technika miatt és még fizessünk is érte!
Találtunk egy szuper szervizcsapatot, az autó előző tulajdonosa, Szabó Attila (Busman) biztosítja a szervizt. Nála precízebb emberrel még nem nagyon találkoztam. Bízunk benne, hogy tökéletes lesz az autó és minden kilométert élvezni fogunk, jó hangulatban a nézők és a saját szórakozásunkra! Ez a jelszavunk az idén.

Ez a hír most jelenik meg 6893. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k