Bútor Robi befejezi
Ez egy szenvedélybetegség, harcolnom kell ellene
2013-12-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
560889518
Napi oldal:
53520
Jelenleg:
1065
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio

 

 
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a második futam után
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
210
2.
Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
192
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
145
4. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
143
5. Kasza Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
134
6. Biró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
124
7. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
94
8. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
91
9. Háklár Marcell
Volkswagen Golf GTi R5
91
teljes táblázat
csapatbajnokság
World Rally Championship 2021
a harmadik futam után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
61
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
53
3.
Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
51
4.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
40
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
39
6. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
24
7. Takamoto Katsuma
Toyota Yaris WRC
24
8. Adrien Fourmaux
Ford Fiesta WRC
12
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
12
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat
 

butor_robi_befejezi_12

15 éve ismerem Bútor Robit. Nem emlékszem, mikor indult ilyen nehezen a beszélgetésünk, mint most, amikor tudom, hogy mi lesz a téma...

Hogy is kezdjük... Azt mondtad a legutóbb, hogy majd beszélsz a jövőről... Most jött el a pillanat...

Így van. Igazából már beszélhettem volna róla előbb is, de hagytam még pár hetet magamnak. A csapatomnak már a pécsi verseny utáni vacsoránál elmondtam, hiszen már akkor tudtam. Mégis aludni akartam rá párat, de nem változott semmi. 
Eldöntöttem és úgy érzem, hogy jól döntök:
Egyelőre befejezem a ralis pályafutásomat!
 
Ebből egyedül az egyelőre tetszett, remélem ebbe tudunk majd később kapaszkodni...
Mi a baj? Mi nem tetszik?
Elfáradtam. Hosszú volt ez a húsz év és a régebbi évek sokkal szebbek voltak. 
Nem úgy történt, ahogy történnie kellene, hogy egyre jobb és egyre profibb az ember, egyre jobb autóval és minél inkább az élmezőnybe megy, annál nagyobb az élmény és annál könnyebb az anyagi háttér megteremtése. Inkább pont fordítva történt: minél hátrébb voltunk, minél kisebb autóval mentünk, annál jobb volt, annál több élményt adott ezt a sportot űzni. Az elmúlt egy-két évben az élmezőnyben menni már nem élmény, hanem nyűg  volt. Több szempontból is, mind emberileg, mind pénzügyileg, mind sportszakmailag egy nagy küzdés volt az elmúlt pár év.
Talán ezek is az okai annak egy kicsit, hogy mostanra elegem lett az egészből.
 
Egy kicsit biztos az is benne van, hogy érzem, hogy öregszem. Negyven körül talán mindenki életében változások jönnek, célokban és szemléletben biztosan. Én is ezen megyek keresztül és úgy érzem, hogy nem szabad erre a sportra most ekkora energiát és ekkora pénzt fordítanom.
Sokkal inkább azzal kell foglalkoznom, hogy megmaradjon mind a családom életszínvonala, mind a vállalkozásaim jövedelmezősége. Az autósportot egy kicsit háttérbe kell tennem.
De sajnos ezt nem lehet félig csinálni! Vagy teljes erőből csinálja az ember és akkor nagyon sok áldozatot vállal érte, vagy nem csinálja. Most az utóbbi mellett tettem le a voksomat.
 
Ez nem jelenti azt, hogy soha többet nem fogok versenyautóba ülni!

Egy két hobby versenyre biztosan vissza fogok ülni a VFTS-be, hiszen teljesen abbahagyni ennyi év után lehetetlen. Minimális költségvetéssel, tényleg csak az élmény kedvéért!

butor_robi_befejezi_10

Megtartom a VFTS-t és ha lesz kedvem, időm, energiám és ha már nagyon nem bírok magammal, akkor majd fogok vele menni. Nem ORB futamon, csak Sprinten, egy napos futamon, nem versenyben, csak és kizárólag az élményért.

 
Szomorú dolgokat mondasz.
Egy kicsit összegezzünk, gondolom Te már Magadban megtetted.
Milyen szakaszokra osztod a pályafutásodat?
A legelső szakasz még gyerekkoromból származik. Amikor nagypapám és a szüleim kivittek a Bakonyba, vagy a Salgó Ralira és együtt néztük a versenyeket. Táboroztunk, három-négy napot voltunk kint az erdőben. Onnan ered minden! Ott "belebetegedtem" a raliba. Annyira imádtam, hogy már négy éves koromban megszületett bennem a gondolat: én ezt egyszer nagyon szeretném csinálni!
 
thumb_butor_robi_befejezi_7Sokára jött el az a pillanat, hogy versenyszerűen ülhettem bármiféle technikai eszközön. 13 éves koromban kezdtem el gokartozni, ami ebben a szakágban már nagyon későinek számít. Igazából nem is kötött le annyira, mint amennyire gondoltam. Két évig mentem csak, mert nem élveztem annyira a pályaversenyzést, mint amennyire reméltem. Nagyon vágytam rá, hogy versenyezhessek, de én ralis akartam lenni!
 
Nem autóversenyző, hanem ralis! Csak ez az egy szakág érdekelt!
Akkor még a VFTS-ek voltak az überkomoly autók és minden vágyam az volt, hogy majd egyszer legyen egy ilyen versenyautóm!
 
A jogsim megszerzése előtt pár hónappal indultam először egy mezőtúri túra futamon egy kereklámpás Zsigulival és onnan indult a rali a számomra.
Átéltem mindent, amit csak lehetett!

Túrából a másodosztályba, onnan magyar bajnokként első osztályba. Ott aztán nagyon sokáig kétkerekes autóval. Majd importőri támogatással, később gyári támogatással, gyári háttérrel. Utána jött a WRC, az R4 és a végén a Super2000.

butor_robi_befejezi_9

Minden kategóriát végigjártam, a legkisebbtől a legnagyobbig. Erre nagyon büszke vagyok, mert úgy gondolom, ez lenne a normális, hogy mindenki végigjárja fokonként a lépcsőt.

Ennek tudom be azt is, hogy nagyon keveset estem (azt is inkább a végén). Ahhoz képest, hogy mennyi verseny és teszt kilométert tettem meg, nagyon kevés károm volt, ami ennek a lépcsőzetességnek és a megfontoltságnak az eredménye.
 
Ezen kívül még nagyon fontosak voltak az életemben a külföldi szereplések. Mentünk Világbajnokságon, IRC futamon, Európa bajnoki futamon és francia bajnokin is.
Sok féle versenyen vettem részt kisebb-nagyobb sikerekkel. Volt amikor csak végigküzdöttük magunkat, mert akkor az is nagyon nagy thumb_butor_robi_befejezi_8szó volt. Például a Szardínia Rallye-n célba érni a sok probléma ellenére, igazi férfias küzdelem volt! Volt IRC futamgyőzelmünk, amire nagyon büszke vagyok. Nagy dolognak érzem, hogy Svájcban, az egyik legnehezebb versenyen megnyertük a Super 1600-as kategóriát.
Volt minden és úgy gondolom ez egy szép, teljes és boldog pályafutás/hobbi volt az életemben.
 
A magyar rali egyik ikonikus alakja vagy.
Most biztosan nem foglak tudni lebeszélni erről a döntésedről, de remélem, hogy hamarosan eljön majd az idő, hogy nem bírsz már Magaddal és visszaülsz a VFTS-be.

Szerencsésnek mondhatom magam, hogy életem egyik meghatározó rallys élményét Neked és ennek a fekete VFTS-nek köszönhetem, amikor Miskolc Rallye-n előfutottunk.
Remélem, hogy nagyon sokat láthatunk még a vilniusziba, úgy, hogy végigmosolygod a napot!

Nekem is nagy élmény volt az a verseny is. Igazi élményautózás volt, annak ellenére, hogy ott is szembesültünk azzal, hogy a technika néha kibabrálhat velünk. Tényleg végig mosolyogtuk és remélem a nézők is megkapták azt, amiért kijöttek a versenyre.

butor_robi_befejezi_6

Így 39 évesen nem lehet kijelenteni azt, hogy soha többet nem ülök versenyautóba!

Ez egy szenvedélybetegség, ugyanúgy, mint például a játékfüggőség. A rali megfertőzi az embert, teljesen függővé lehet válni tőle. Én most harcolok ez ellen a függőség ellen.
Érzem, hogy harcolnom kell ellene!
Szeretném megállni, hogy ne üljek vissza profi versenyzőként.

butor_robi_befejezi_2

Sajnos úgy érzem, hogy a magyar ralinak is vége van. Persze ez csak az én álláspontom. Sem a versenyzők hozzáállása, sem az MNASz , de még a rendezők hozzáállása sem egyezik meg az én nézeteimmel és ez egy akkora visszatartó erő számomra, hogy úgy gondolom, most a legkönnyebb abbahagynom.

butor_robi_befejezi_14Ha valami csoda történne és új emberek érkeznének minden oldalra, akkor lehet, hogy el fog jönni az a pillanat - természetesen ha az anyagi lehetőségeim is meg fogják engedni és a támogatói hátterem is újra összeállna - akkor lehet, hogy újrakezdeném. De ez most nagyon komoly elhatározásom, hogy ilyen körülmények között a magyar bajnokságban nem szeretnék szerepelni.
 
Találnom kell egy új hobbit, mert nem csak ez létezik. 
Vannak ennél sokkal olcsóbb, sokkal nyugodtabb és hasonlóan izgalmas időtöltések is.
Meg kell magát találnia az embernek. 
Nagyon jó példa Wirtmann Feri, vagy Gaál Józsi Bá. Azon kevesek közé tartoznak, akik nem szegényedtek bele az autóversenyzésbe. A visszavonulók többsége azért vonult vissza, mert mindenét elversenyezte. Szeretnék ilyen szempontból a Ferire vagy Józsi Bácsira hasonlítani. Egy ilyen nehéz gazdasági helyzetben, ahol minden nap átélem, hogy egyre nehezebb talpon maradni, most nem a versenyzésre kell koncentrálni. Dolgozni kell. Rendbe tartani a cégeimet, a családot és lehet, hogy eljön majd 5-10 év múlva az a pillanat, hogy majd egy  komoly Historic WRC-vel - hiszen akkor azok már Historic autók lesznek - visszatérjek hobby szinten.

butor_robi_befejezi_4

Azt tudom jól, ha most abbahagyom, soha többet esélyem sem lesz abszolút magyar bajnoknak lenni. De magamat, a nézőket szórakoztatni, együtt lenni a barátokkal, összeszedni a csapatot, ez még bennem van és lehet hogy többet ér egy bajnoki címnél!

Ezért is mondtam az elején, hogy nem azt gondolom, hogy soha, de most pár 4-5-10 évig nem leszek aktív résztvevője a magyar autósportnak és az ORB mezőnyének. 
 
Felépítettél egy csapatot. Mi lesz velük?
thumb_butor_robi_befejezi_5Egy szépen induló dolognak tűnt 2009-ben a TBR RACING. Úgy gondoltam, hogy Citroen versenyautókat építünk, bérbe adunk, utánpótlást nevelünk. Eleinte volt is értelme ezzel foglalkozni, de már tavaly nem működött. Elfogyott az a bérlői kör, amelyik ilyen szintű "kis"autókat szeretne bérelni és ezt ki is tudja fizetni. Rá kellett jönnöm, hogy ez a vállalkozás működésképtelenné vált. Az autókat eladtuk, a kollégáktól is meg kellett, hogy válljak. Nem rajtuk múlott, hiszen nagyon lelkesen, nagyon profin dolgoztak. Nehéz dolog volt, hiszen volt aki emiatt a program miatt változtatta meg az életét, a lakhelyét. Mindannyian úgy gondoltuk, hogy ez egy hosszú távon működő dolog lehet. Jelentős pénzügyi veszteséggel zártam, hiszen a szervizfelszerelést és mindent, amivel a profi körülményeket biztosítani tudtuk, jó esetben fél áron tudtam értékesíteni. Az anyagi veszteségen túl nagy érzelmi kudarccal is zárult ez a dolog.
Hittem benne, hogy lesznek olyan fiatal versenyzők, akiknek át tudom adni a húsz éves tapasztalatomat. Egyedül a Bessenyei Zoli volt az, aki ebből maximálisan profitált. Rengeteget tanult tőlünk és Ő tudott is élni ezzel a lehetőséggel. Az, hogy más csapatnál aratta le a babérokat, az egy kellemetlen történet, de hát az élet már csak ilyen.
Nem gondoltam, hogy csak egy ember van a magyar rali társadalomban, aki igénybe veszi ezt a szolgáltatást, de sajnos így alakult. Be kellett látnom, hogy ezzel sem kell tovább foglalkoznom.
 
Nehéz ezek után bármiről beszélni...
Szeretném mindenkinek megköszönni azt, amit az elmúlt húsz évben kaptam.
A szurkolóknak, a támogatóknak, a szerelőknek, mindenkinek, aki a csapatomban volt. Minden médiának is jár a köszönet, aki valaha is foglalkozott velünk és segítette a versenyzésünket azzal, hogy népszerűsített minket és ez által lehettek támogatóink.
Rengeteg ember vett ebben részt! Húsz év nagyon nagy idő!

Rengeteg ismeretséget szereztem ez alatt, nagyon sokan segítettek. Azt gondolom velem majdnem mindenki korrekt volt. Nagyon kevés emberrel vesztem össze és kevés emberrel van rossz kapcsolatom, aminek nagyon örülök, mert ebben a sportban nem nehéz összeveszni emberekkel.

butor_robi_befejezi_11

Tisztán érkeztem a raliba és tisztán is távozok. És ezt kő keményen így is gondolom.

 
Robi, sokak nevében mondhatom és mondom is:
Hiányozni fogsz! Visszavárunk!
 
 
Ez a hír most jelenik meg 7515. alkalommal
címkék: Bútor Robi, TBR
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0304 05 06 070809
1011 12 13 141516
1718 19 20212223
2425 26 27 28 2930
31 01 02 03040506
2021.05.14-16.

részletes infóink


2021.05.14-17.

részletes infóink


2021.05.15.

részletes infóink


2021.06.04-06.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k