Bútor Robi bizakodó
Barum rallye előtt
2008-08-20
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783890659
Napi oldal:
48584
Jelenleg:
1396
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Bútor Robi a második IRC futamára készülődik idén. A belga futam nem sikerült a legjobban, és még sosem indult ezen a versenyen, de Robi bizakodó a Barum Rallye-val kapcsolatban…

- Nézőként voltál már a Barum-on - milyennek tűntek akkor a pályák?
- Nagyon hasonlítanak az itthoni gyorsokhoz, közülük is talán a miskolcihoz tudnám hasonlítani őket, a minőségüket és a jellegüket tekintve. Nagyon bízom benne, hogy ilyen szempontból kedvezőek lesznek nekünk.

- Fekszenek neked a Miskolc Rallye jellegű szakaszok?
- Igen, nagyon szeretem azokat a gyorsokat. Pécs és Miskolc az a két régió, amik nagyon közel állnak hozzám, remélem, hogy a kinti pályák élőben is tényleg olyanok lesznek. Amikor az ember nézi a versenyt, akkor csak egy-két pontot lát belőlük, pár kanyart, amikor meg menni kell rajta, akkor meg folyamatosan változnak a körülmények. Úgyhogy bízom benne, hogy nagyon hasonlóak lesznek a pályák, és abban, hogy jól fel tudjuk majd írni őket, mert hiába is a hasonlóság, egy teljesen más itinert kell írni. Igyekszünk kipihenni magunkat, és teljesen összpontosítani a feladatra.

- Ez lesz idén a második IRC futamod. Egy verseny elég volt, hogy felvedd az IRC pörgését - egyáltalán van pörgése, amit fel kell venni?
- Gyakorlatilag sosem elég az a táv, amit az ember ment, főleg, ha ilyen kis távokról beszélünk. Ebben az évben ez lesz a második versenyünk, és már augusztus vége van, úgyhogy ez biztos, hogy nem elég ahhoz, hogy az ember teljes mértékben magabiztosnak érezze magát. De ennyire van most lehetőségünk. Ennek ellenére azt gondolom, hogy ez most könnyebb lesz, mint a Belgium, olyan szempontból, hogy nem izgulok annyira, és annak ellenére, hogy felborultunk, csak tudtunk menni 220 kilométer gyorsaságit, ami mindenképpen számít. De jobban tudok gondolkodni is itinerírással kapcsolatban, olyan szempontból, hogy jobban tudom az autó határait. Mindenképp közelebb vagyunk a versenyzéshez, mint Belgiumban voltunk.

- Mennyiben más ez az autó, mint amivel az Ypres-en mentetek?
- Technikailag semmiben. Ez gyakorlatilag egy másik versenyautó. Mindig ezzel az SSE-001 rendszámúval megyünk, és ez a rendszám a gyári karosszériát jelzi, de a váltó és a motor folyamatosan cserélődnek, felújítódnak, most pedig egy másik karosszériával fogunk menni. Ez pedig a VB-n ment, a Szardinia Rallye-n, és most le lett fényezve, átépítve. De a motor és a váltó tulajdonképpen ugyanaz ezekben az autókban.

- Tesztelsz előtte, vagy elég lesz a shakedown?
- Jó lenne, ha lehetne, de nincs rá lehetőség sajnos, úgyhogy marad a shakedown. Ezt fogjuk kihasználni maximálisan, de azért azzal tisztában vagyunk, hogy itt legfeljebb 10-15 kilométert tud az ember megtenni, mert ennyire jut idő, úgyhogy ezzel kell megelégednünk. De tényleg sokkal könnyebb helyzetben vagyunk, mint Belgium előtt, mert ugyan ott is ennyit tudtam tesztelni, de azelőtt egy évig nem ültem autóban. Most sokkal könnyebb a helyzetünk.

- Nem idegen tehát már számodra a külföldi versenyzés, de Belgiumban valószínűleg kevesebb magyar szurkoló volt kint, mint amennyire Barum-on számíthattok. Mennyire fontos ez neked?
- Mindenképpen fontos, mert egy versenyzőt nagymértékben doppingol, ha szurkolnak neki. Én kimondottan ilyen vagyok, úgyhogy nagyon fontos, hogy több magyar lesz itt, mint Belgiumban. Annál is inkább, mert ott gyakorlatilag nem is volt magyar, szóval ott magunknak autóztunk szinte és csak arra kellett figyelni, hogy mi mit csinálunk. Én pedig szeretek a nézőkre is figyelni, mert nekem ez fontos. Bízom benne, hogy sok magyar lesz Csehországban.

- Mennyire tartjátok a kapcsolatot a többi magyar indulóval? Tudtok a verseny idején együtt mozogni, szervizelni például?
- Például Subáékkal beszéltünk arról, hogy hogyan is  működik egy IRC, kérték, hogy meséljük el, mit tapasztaltunk Belgiumban. De igazából nem tudunk sem tréningezni, sem szervizelni együtt, mert két csoportra van osztva a mezőny ezekből a szempontokból, egyik a 60-as rajtszámig, másik a 60 felettiek. 60-asig Janival vagyunk ketten, a többiek mind fölötte lévő rajtszámmal indulnak. Szervizbeosztást is úgy készítettek, hogy az úgynevezett gyári és privát csapatok külön vannak és fix helyen, úgyhogy közösen sem tudunk szervizelni. Ilyen szempontokból abszolút nem tudunk együttműködni.

- Van elvárásod vagy a csapatnak elvárása feléd, felétek az eredmény tekintetében?
- Mindenképpen, dobogón szeretnék végezni szuper 1600-ban. Ami mögötte van, az nem is érdekel. Azt nem mondom, hogy dobogó legfelső foka, mert ilyet nem mondunk, de a három fok közül az egyiken ott kell lennünk, az biztos. Természetesen nem úgy értem, hogy az eredmény a biztos, hanem, ez a cél. De aztán, hogy mit hoz a sors, mennyire leszünk szerencsések, az majd a verseny alatt fog eldőlni.

Ez a hír most jelenik meg 4780. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k