Bútor Robi bizakodó
Barum rallye előtt
2008-08-20
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765726382
Napi oldal:
35330
Jelenleg:
940
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Bútor Robi a második IRC futamára készülődik idén. A belga futam nem sikerült a legjobban, és még sosem indult ezen a versenyen, de Robi bizakodó a Barum Rallye-val kapcsolatban…

- Nézőként voltál már a Barum-on - milyennek tűntek akkor a pályák?
- Nagyon hasonlítanak az itthoni gyorsokhoz, közülük is talán a miskolcihoz tudnám hasonlítani őket, a minőségüket és a jellegüket tekintve. Nagyon bízom benne, hogy ilyen szempontból kedvezőek lesznek nekünk.

- Fekszenek neked a Miskolc Rallye jellegű szakaszok?
- Igen, nagyon szeretem azokat a gyorsokat. Pécs és Miskolc az a két régió, amik nagyon közel állnak hozzám, remélem, hogy a kinti pályák élőben is tényleg olyanok lesznek. Amikor az ember nézi a versenyt, akkor csak egy-két pontot lát belőlük, pár kanyart, amikor meg menni kell rajta, akkor meg folyamatosan változnak a körülmények. Úgyhogy bízom benne, hogy nagyon hasonlóak lesznek a pályák, és abban, hogy jól fel tudjuk majd írni őket, mert hiába is a hasonlóság, egy teljesen más itinert kell írni. Igyekszünk kipihenni magunkat, és teljesen összpontosítani a feladatra.

- Ez lesz idén a második IRC futamod. Egy verseny elég volt, hogy felvedd az IRC pörgését - egyáltalán van pörgése, amit fel kell venni?
- Gyakorlatilag sosem elég az a táv, amit az ember ment, főleg, ha ilyen kis távokról beszélünk. Ebben az évben ez lesz a második versenyünk, és már augusztus vége van, úgyhogy ez biztos, hogy nem elég ahhoz, hogy az ember teljes mértékben magabiztosnak érezze magát. De ennyire van most lehetőségünk. Ennek ellenére azt gondolom, hogy ez most könnyebb lesz, mint a Belgium, olyan szempontból, hogy nem izgulok annyira, és annak ellenére, hogy felborultunk, csak tudtunk menni 220 kilométer gyorsaságit, ami mindenképpen számít. De jobban tudok gondolkodni is itinerírással kapcsolatban, olyan szempontból, hogy jobban tudom az autó határait. Mindenképp közelebb vagyunk a versenyzéshez, mint Belgiumban voltunk.

- Mennyiben más ez az autó, mint amivel az Ypres-en mentetek?
- Technikailag semmiben. Ez gyakorlatilag egy másik versenyautó. Mindig ezzel az SSE-001 rendszámúval megyünk, és ez a rendszám a gyári karosszériát jelzi, de a váltó és a motor folyamatosan cserélődnek, felújítódnak, most pedig egy másik karosszériával fogunk menni. Ez pedig a VB-n ment, a Szardinia Rallye-n, és most le lett fényezve, átépítve. De a motor és a váltó tulajdonképpen ugyanaz ezekben az autókban.

- Tesztelsz előtte, vagy elég lesz a shakedown?
- Jó lenne, ha lehetne, de nincs rá lehetőség sajnos, úgyhogy marad a shakedown. Ezt fogjuk kihasználni maximálisan, de azért azzal tisztában vagyunk, hogy itt legfeljebb 10-15 kilométert tud az ember megtenni, mert ennyire jut idő, úgyhogy ezzel kell megelégednünk. De tényleg sokkal könnyebb helyzetben vagyunk, mint Belgium előtt, mert ugyan ott is ennyit tudtam tesztelni, de azelőtt egy évig nem ültem autóban. Most sokkal könnyebb a helyzetünk.

- Nem idegen tehát már számodra a külföldi versenyzés, de Belgiumban valószínűleg kevesebb magyar szurkoló volt kint, mint amennyire Barum-on számíthattok. Mennyire fontos ez neked?
- Mindenképpen fontos, mert egy versenyzőt nagymértékben doppingol, ha szurkolnak neki. Én kimondottan ilyen vagyok, úgyhogy nagyon fontos, hogy több magyar lesz itt, mint Belgiumban. Annál is inkább, mert ott gyakorlatilag nem is volt magyar, szóval ott magunknak autóztunk szinte és csak arra kellett figyelni, hogy mi mit csinálunk. Én pedig szeretek a nézőkre is figyelni, mert nekem ez fontos. Bízom benne, hogy sok magyar lesz Csehországban.

- Mennyire tartjátok a kapcsolatot a többi magyar indulóval? Tudtok a verseny idején együtt mozogni, szervizelni például?
- Például Subáékkal beszéltünk arról, hogy hogyan is  működik egy IRC, kérték, hogy meséljük el, mit tapasztaltunk Belgiumban. De igazából nem tudunk sem tréningezni, sem szervizelni együtt, mert két csoportra van osztva a mezőny ezekből a szempontokból, egyik a 60-as rajtszámig, másik a 60 felettiek. 60-asig Janival vagyunk ketten, a többiek mind fölötte lévő rajtszámmal indulnak. Szervizbeosztást is úgy készítettek, hogy az úgynevezett gyári és privát csapatok külön vannak és fix helyen, úgyhogy közösen sem tudunk szervizelni. Ilyen szempontokból abszolút nem tudunk együttműködni.

- Van elvárásod vagy a csapatnak elvárása feléd, felétek az eredmény tekintetében?
- Mindenképpen, dobogón szeretnék végezni szuper 1600-ban. Ami mögötte van, az nem is érdekel. Azt nem mondom, hogy dobogó legfelső foka, mert ilyet nem mondunk, de a három fok közül az egyiken ott kell lennünk, az biztos. Természetesen nem úgy értem, hogy az eredmény a biztos, hanem, ez a cél. De aztán, hogy mit hoz a sors, mennyire leszünk szerencsések, az majd a verseny alatt fog eldőlni.

Ez a hír most jelenik meg 4752. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k