LCH Tavaszi LADA találkozó
Bútor Robi segíteni megy... és persze nyerni!
A sokszoros kétkerekes bajnok is visszaül egy kupás Peugeot 208 R2-be
2018-10-31
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685097760
Napi oldal:
61913
Jelenleg:
1078
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_5
butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_1
Bútor Robinak két autó áll a műhelyében, most a szezonzárón mégis egy harmadik autóval áll rajthoz. Egy olyan autóval, amivel még sosem ment és amivel sokan mennek... A kupás Peugeot 208 R2 igazi kihívás a sokszoros kétkerekes bajnoknak...

Idén két murvás futamon indultál.
Nagyon jól éreztem magam mindkét versenyen, még a szombathelyi rallye-n is, pedig azt világ életemben a legkevésbé kedvelt murvás versenyek közé soroltam, de most ezzel az R5-ös autóval teljesen pozitív élményeket adott a futam. Az eredmény is az volt, amit szerettem volna, a legjobb forgatókönyv szerint is a hatodik hellyel kalkuláltam, de ha van egy kis szerencsénk , akkor akár a dobogóra is állhattunk volna. Sajnos az utolsó gyorson a hátsó difi túlmelegedett, így vissza kellett, hogy vegyek a tempóból, mert nem akartam kivégezni a difit.
 
Veszprém pedig mindig is a kedvenc versenyeim közé tartozott. Tavaly rögtön az elején egy defekt miatt elúsztak a dobogós reményeink, most viszont minden rendben volt és elégedetten, boldogan szálltunk ki az autóból a számunkra megfelelő eredménnyel. Ahogy a célban is mondtam, örültem annak, hogy még ilyen ritka versenyzés mellett is befértünk a top 5-be!
Tehát elmondhatjuk, hogy két jó versenyen vagy túl 2018-ban?
Mindenképp! Nem volt rajtam semmilyen feszültség, semmi nyomás. Minden percét élveztem mindkét versenynek.

Akkor a foglalkozások elérték céljukat…
Abszolút! Ez volt a cél! Nem is lebegett más előttem. Szerettem volna gyorsan menni, minimálisat lassulni magamhoz képest és szerintem ez nagyjából sikerült is, főleg annak tudatában, hogy milyen kevés kilométert tudok menni az autóval és nem vállalok semmi felesleges kockázatot, hiszen nincs arra pénzem, hogy összetörjem a kocsit és utána meg kelljen csináltatni…
Így van ehhez kedvem és hangulatom.

Áll egy kétkerekes Peugeot a garázsban… Ha mentél volna a pécsi versenyen, akkor melyik autóval mentél volna, hiszen ott van a Skoda R5 is.
A Skodával kellett volna mennem, ha belefért volna az időmbe, hiszen a Peugeot 306 Maxi-t elkezdtük felújítani és professzionálisan rendbe rakni, majd valószínűleg eladásra kerül.

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_2

Sajnos ezekre a rossz minőségű utakra nem való ez az autó, mint mondjuk a Máré vára vagy mondhatnék több, szűk erdei utat, ahol egyszerűen nem jó vele menni. Nincsen tapadása és ezzel a beton kemény futóművel és alacsony hasmagassággal csak szenvedni lehet vele. Lassan nem akarok vele menni, akkor inkább nem megyek. A széles, jó minőségűeken viszont nagyon jó vele menni, de Nem ide való! Egy Zagyvaróna-Cereden mennék vele ide-oda bármennyit, ott óriási élmény! De azért, hogy egy évben egyszer beleüljek, arra nem tartanám itt a garázsban.

Gyönyörűen megcsináljuk és utána el lesz adva! Bár ezt már eldöntöttem egy évvel ezelőtt is, amióta meg van a Skoda, mégis megvan még! :) Megmondom őszintén, hogy a modern/új autóban jobban biztonságban érzem magam. Minden része új, komoly a bukócső, a legjobb ülések, a Peugeot-ban meg majdnem minden 20 éves. Nem vagyok ehhez már igazán bátor és az igazat megvallva nem hibázhatok, mert van egy gyönyörű Családom, akik mindennél többet érnek!! Persze a Peugeot is a szívemhez nőtt, hiszen nagyon nehezen engedem el, még erőltetni kell magam, hogy megváljak tőle.
De most a Nyíregyháza Rallye-n egy szintén kétkerekes Oroszlánnal fogsz indulni… Elég bátor vagy hozzá?
A márka marad, csak a lóerő csökkent egy kicsit, meg az autó élet kora! :)
Úgy érzem, hogy ehhez elég bátor is vagyok! Két ok miatt is: ez egy zsír új autó, minden jól ki van találva benne, szerintem ezzel merek majd bátran menni. A másik ok pedig, hogy az a szerencsés helyzet állt elő, hogy lehetőséget kaptam a Peugeot-tól, valamint a Pirelli-től hogy menjek egy ilyen autóval egy versenyt, melyet ezúton is nagyon köszönök! Ezt örömmel elfogadtam, hiszen sosem szégyen visszaülni és egyben nagyon nagy kihívás is, hogy mehetek a fiatalok között egy komoly versenyt.
Még sosem ültem Peugeot 208 R2-ben. Egy 30-50 kilométeres tesztünk lesz a verseny előtt és utána megyünk élesben!

Nagyon felizgatott ez a történet! Mehetnék a Skodával is, de most ez jobban húz, nagyobb kihívás!

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_6

Kíváncsi vagyok, hogy milyen egy mai R2-es autó, vajon mennyivel gyorsabb, mint régen volt, hiszen anno mentem 2010-ben egy C2R2-vel, murván. Az is meglepett, mert nagyon gyors volt… Gondolom ez egy jobb autó, hiszen eltelt nyolc év! Ráadásul aszfalt lesz, hideg lesz, talán eső is lesz…
Ami pedig mindennél jobban izgat: sosem mentem még ilyen kupában, ahol ennyi egyforma autó volt és ilyen szakmai kontroll, amit a TRT csapata végez! Kíváncsi vagyok, hogy milyen eredményt tudunk elérni…

A másik, nagyon fontos része pedig az egész történetnek, amiért ez az egész projekt a Peugeot magyarországi disztrinútorának ötlete alapján létrejött, hogy minden az autóval és a gumikkal kapcsolatos tapasztalatomat átadjam a kupában induló versenyzőknek!

Ha valaki kíváncsi a véleményemre (bár biztos nem mindenki lesz kíváncsi rá), de aki kíváncsi és elfogadja, annak én minden beállítást, érzést és tapasztalatot, amit az autóval és a gumikkal megtapasztalok, azt örömmel átadom, már a teszt után és a verseny közben is! Mert ez a célja az egésznek! Főként akkor, ha elől tudok menni, mert úgy hitelesebb a dolog és gondolom, úgy könnyebben el tudják fogadni is az infókat.
Ha nem nyerek, akkor is lesznek tapasztalataim, maximum nem lesz rá kíváncsi senki sem! :)

Beszéltem Janival, ő azt mondta, ha elverik a fiatalok, akkor jó munkát végzett egész évben…
Teljesen jól mondja! Ráadásul abszolút benne van a pakliban, mindkettőnk számára!

Én marharég mentem hasonló autóval, Jani pedig szerintem még sosem… Annak ellenére, hogy sokszoros magyar bajnok, én pedig sokszoros kétkerekes magyar bajnok vagyok, ez már a múlt… Simán van rá sansz, hogy nem mi fogunk elől menni! De akkor is van értelme, mert akkor is rendelkezünk már olyan rutinnal mind a ketten, hogy biztosan tudunk majd olyan beállításokat, tapasztalatokat mondani, amivel a többiek versenyzését tudjuk segíteni. Ha a mi eredményeinken nem is fog majd ez a tapasztalat látszani, az övékén akkor is segíthet.

Akármilyen eredmények is születnek, mindenkinek odaadom a setup-jaimat, megmondom, hogy milyen gumival megyek, milyen nyomással és mindent, amire kíváncsiak.

Szeretném, ha ez a hétvége jó hangulatban telne, hogy igazi profi- sportszerű dolgot tudjunk összehozni, hiszen a Peugeot-nak is az a célja ezzel, hogy Janit és engem beültet egy-egy ilyen autóba, hogy igazi csapatverseny legyen a történetből. Segíteni tudjuk egymást és nagyon kiélezem a hangsúlyt a SEGÍTENI szóra! Nem azért megyek, hogy önmagamat sztároljam. Van benne kockázata Janinak és nekem is, mert ha elvernek minket, mondhatják, hogy na, ők sem a régiek már! Ő talán még többet vállal…

Tényleg csak azért csinálom, hogy tudjak átadni dolgokat azoknak, akiknek igényük van rá!

De azért megnyered?!

Persze! A cél az! :) Értelemszerűen nem fogunk beleszólni a bajnokságba, hiszen van arra megoldás, hogy ne vegyünk el se pontot, se pénzdíjat senkitől sem, ráadásul, ha jól tudom mi nem is közvetlenül a kupában indulunk, hiszen annak a nevezéséhez több futamon is rajthoz kell állni.

Úgy megyek oda, hogy nyerni megyek! De nem titkos taktikákkal, hanem teljesen nyílt lapokkal és ha megver valaki, akkor annak gratulálni fogok, mert megérdemli!

Érzem rajtad, hogy teljesen fel vagy dobódva…

Jól érzed! Oda akarok menni, minden szabályt betartva és meg szeretném nyerni a versenyt! Ha mégsem adja ki, akkor sem fogok a kardomba dőlni. Szeretném a tapasztalataimat átadni! Remélem lesz rá fogékony kereslet és nem csak magamnak találtam ezt ki!

És kíváncsi vagyok a Botka – Jani – Bútor csatára is! Mentünk egymás ellen már négykerekes autókkal, rengetegszer, de ez új lesz mindhármunknak!

Robival mész, ugye?
Igen, remélem Ő is tüzes lesz! :) Kicsit szűk lesz a hely, de valahogy majdcsak beférünk! Ráadásul hosszú hétvégére, hiszen 220 versenykilométert kell mennünk, ami szintén kihívás, hiszen régen mentünk már ilyen hosszú versenyt és minden pályát fel kell dolgozni 2 nap alatt.

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_3

Meg van határozva, hogy maximum hány gumit használhatunk, ami szintén kihívás és szintén nagyon jó ebben a kupasorozatban, ennek is örülök. Az autók is teljesen egyformák! Le vannak egyformán loggolva, a váltóáttételük is egyforma. Amikor én megtudtam, hogy lesz ilyen kupa, már akkor is támogattam ezt a dolgot, mert ennek van értelme.

Sajnálom, hogy egyelőre még viszonylag kevesen mennek benne, de remélem a jövőben ez is változni fog. Sokkal többen kellene, hogy beleüljenek ezekbe az autókba, sok R5-ösből is vissza kellene ülni ilyen autókba és a fiataloknak is ezekkel az autókkal kellene összemérni a tudásukat. Ez egy fantasztikus kezdeményezés! Egyforma körülmények között harcolni a másodpercekért… ez az AUTÓVERSENYZÉS!

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_4
Ez a hír most jelenik meg 4691. alkalommal
címkék: Peugeot, 208, R2, Bútor Robi
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k