Bútor Robi segíteni megy... és persze nyerni!
A sokszoros kétkerekes bajnok is visszaül egy kupás Peugeot 208 R2-be
2018-10-31
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
665948675
Napi oldal:
128519
Jelenleg:
1608
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
250
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
216
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
189
4. Ott Tanak
Ford Puma Rally1
174
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
133
6. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
113
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
101
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
63
9. Teemu Suninen
Hyundai i20 N Rally1
42
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_5
butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_1
Bútor Robinak két autó áll a műhelyében, most a szezonzárón mégis egy harmadik autóval áll rajthoz. Egy olyan autóval, amivel még sosem ment és amivel sokan mennek... A kupás Peugeot 208 R2 igazi kihívás a sokszoros kétkerekes bajnoknak...

Idén két murvás futamon indultál.
Nagyon jól éreztem magam mindkét versenyen, még a szombathelyi rallye-n is, pedig azt világ életemben a legkevésbé kedvelt murvás versenyek közé soroltam, de most ezzel az R5-ös autóval teljesen pozitív élményeket adott a futam. Az eredmény is az volt, amit szerettem volna, a legjobb forgatókönyv szerint is a hatodik hellyel kalkuláltam, de ha van egy kis szerencsénk , akkor akár a dobogóra is állhattunk volna. Sajnos az utolsó gyorson a hátsó difi túlmelegedett, így vissza kellett, hogy vegyek a tempóból, mert nem akartam kivégezni a difit.
 
Veszprém pedig mindig is a kedvenc versenyeim közé tartozott. Tavaly rögtön az elején egy defekt miatt elúsztak a dobogós reményeink, most viszont minden rendben volt és elégedetten, boldogan szálltunk ki az autóból a számunkra megfelelő eredménnyel. Ahogy a célban is mondtam, örültem annak, hogy még ilyen ritka versenyzés mellett is befértünk a top 5-be!
Tehát elmondhatjuk, hogy két jó versenyen vagy túl 2018-ban?
Mindenképp! Nem volt rajtam semmilyen feszültség, semmi nyomás. Minden percét élveztem mindkét versenynek.

Akkor a foglalkozások elérték céljukat…
Abszolút! Ez volt a cél! Nem is lebegett más előttem. Szerettem volna gyorsan menni, minimálisat lassulni magamhoz képest és szerintem ez nagyjából sikerült is, főleg annak tudatában, hogy milyen kevés kilométert tudok menni az autóval és nem vállalok semmi felesleges kockázatot, hiszen nincs arra pénzem, hogy összetörjem a kocsit és utána meg kelljen csináltatni…
Így van ehhez kedvem és hangulatom.

Áll egy kétkerekes Peugeot a garázsban… Ha mentél volna a pécsi versenyen, akkor melyik autóval mentél volna, hiszen ott van a Skoda R5 is.
A Skodával kellett volna mennem, ha belefért volna az időmbe, hiszen a Peugeot 306 Maxi-t elkezdtük felújítani és professzionálisan rendbe rakni, majd valószínűleg eladásra kerül.

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_2

Sajnos ezekre a rossz minőségű utakra nem való ez az autó, mint mondjuk a Máré vára vagy mondhatnék több, szűk erdei utat, ahol egyszerűen nem jó vele menni. Nincsen tapadása és ezzel a beton kemény futóművel és alacsony hasmagassággal csak szenvedni lehet vele. Lassan nem akarok vele menni, akkor inkább nem megyek. A széles, jó minőségűeken viszont nagyon jó vele menni, de Nem ide való! Egy Zagyvaróna-Cereden mennék vele ide-oda bármennyit, ott óriási élmény! De azért, hogy egy évben egyszer beleüljek, arra nem tartanám itt a garázsban.

Gyönyörűen megcsináljuk és utána el lesz adva! Bár ezt már eldöntöttem egy évvel ezelőtt is, amióta meg van a Skoda, mégis megvan még! :) Megmondom őszintén, hogy a modern/új autóban jobban biztonságban érzem magam. Minden része új, komoly a bukócső, a legjobb ülések, a Peugeot-ban meg majdnem minden 20 éves. Nem vagyok ehhez már igazán bátor és az igazat megvallva nem hibázhatok, mert van egy gyönyörű Családom, akik mindennél többet érnek!! Persze a Peugeot is a szívemhez nőtt, hiszen nagyon nehezen engedem el, még erőltetni kell magam, hogy megváljak tőle.
De most a Nyíregyháza Rallye-n egy szintén kétkerekes Oroszlánnal fogsz indulni… Elég bátor vagy hozzá?
A márka marad, csak a lóerő csökkent egy kicsit, meg az autó élet kora! :)
Úgy érzem, hogy ehhez elég bátor is vagyok! Két ok miatt is: ez egy zsír új autó, minden jól ki van találva benne, szerintem ezzel merek majd bátran menni. A másik ok pedig, hogy az a szerencsés helyzet állt elő, hogy lehetőséget kaptam a Peugeot-tól, valamint a Pirelli-től hogy menjek egy ilyen autóval egy versenyt, melyet ezúton is nagyon köszönök! Ezt örömmel elfogadtam, hiszen sosem szégyen visszaülni és egyben nagyon nagy kihívás is, hogy mehetek a fiatalok között egy komoly versenyt.
Még sosem ültem Peugeot 208 R2-ben. Egy 30-50 kilométeres tesztünk lesz a verseny előtt és utána megyünk élesben!

Nagyon felizgatott ez a történet! Mehetnék a Skodával is, de most ez jobban húz, nagyobb kihívás!

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_6

Kíváncsi vagyok, hogy milyen egy mai R2-es autó, vajon mennyivel gyorsabb, mint régen volt, hiszen anno mentem 2010-ben egy C2R2-vel, murván. Az is meglepett, mert nagyon gyors volt… Gondolom ez egy jobb autó, hiszen eltelt nyolc év! Ráadásul aszfalt lesz, hideg lesz, talán eső is lesz…
Ami pedig mindennél jobban izgat: sosem mentem még ilyen kupában, ahol ennyi egyforma autó volt és ilyen szakmai kontroll, amit a TRT csapata végez! Kíváncsi vagyok, hogy milyen eredményt tudunk elérni…

A másik, nagyon fontos része pedig az egész történetnek, amiért ez az egész projekt a Peugeot magyarországi disztrinútorának ötlete alapján létrejött, hogy minden az autóval és a gumikkal kapcsolatos tapasztalatomat átadjam a kupában induló versenyzőknek!

Ha valaki kíváncsi a véleményemre (bár biztos nem mindenki lesz kíváncsi rá), de aki kíváncsi és elfogadja, annak én minden beállítást, érzést és tapasztalatot, amit az autóval és a gumikkal megtapasztalok, azt örömmel átadom, már a teszt után és a verseny közben is! Mert ez a célja az egésznek! Főként akkor, ha elől tudok menni, mert úgy hitelesebb a dolog és gondolom, úgy könnyebben el tudják fogadni is az infókat.
Ha nem nyerek, akkor is lesznek tapasztalataim, maximum nem lesz rá kíváncsi senki sem! :)

Beszéltem Janival, ő azt mondta, ha elverik a fiatalok, akkor jó munkát végzett egész évben…
Teljesen jól mondja! Ráadásul abszolút benne van a pakliban, mindkettőnk számára!

Én marharég mentem hasonló autóval, Jani pedig szerintem még sosem… Annak ellenére, hogy sokszoros magyar bajnok, én pedig sokszoros kétkerekes magyar bajnok vagyok, ez már a múlt… Simán van rá sansz, hogy nem mi fogunk elől menni! De akkor is van értelme, mert akkor is rendelkezünk már olyan rutinnal mind a ketten, hogy biztosan tudunk majd olyan beállításokat, tapasztalatokat mondani, amivel a többiek versenyzését tudjuk segíteni. Ha a mi eredményeinken nem is fog majd ez a tapasztalat látszani, az övékén akkor is segíthet.

Akármilyen eredmények is születnek, mindenkinek odaadom a setup-jaimat, megmondom, hogy milyen gumival megyek, milyen nyomással és mindent, amire kíváncsiak.

Szeretném, ha ez a hétvége jó hangulatban telne, hogy igazi profi- sportszerű dolgot tudjunk összehozni, hiszen a Peugeot-nak is az a célja ezzel, hogy Janit és engem beültet egy-egy ilyen autóba, hogy igazi csapatverseny legyen a történetből. Segíteni tudjuk egymást és nagyon kiélezem a hangsúlyt a SEGÍTENI szóra! Nem azért megyek, hogy önmagamat sztároljam. Van benne kockázata Janinak és nekem is, mert ha elvernek minket, mondhatják, hogy na, ők sem a régiek már! Ő talán még többet vállal…

Tényleg csak azért csinálom, hogy tudjak átadni dolgokat azoknak, akiknek igényük van rá!

De azért megnyered?!

Persze! A cél az! :) Értelemszerűen nem fogunk beleszólni a bajnokságba, hiszen van arra megoldás, hogy ne vegyünk el se pontot, se pénzdíjat senkitől sem, ráadásul, ha jól tudom mi nem is közvetlenül a kupában indulunk, hiszen annak a nevezéséhez több futamon is rajthoz kell állni.

Úgy megyek oda, hogy nyerni megyek! De nem titkos taktikákkal, hanem teljesen nyílt lapokkal és ha megver valaki, akkor annak gratulálni fogok, mert megérdemli!

Érzem rajtad, hogy teljesen fel vagy dobódva…

Jól érzed! Oda akarok menni, minden szabályt betartva és meg szeretném nyerni a versenyt! Ha mégsem adja ki, akkor sem fogok a kardomba dőlni. Szeretném a tapasztalataimat átadni! Remélem lesz rá fogékony kereslet és nem csak magamnak találtam ezt ki!

És kíváncsi vagyok a Botka – Jani – Bútor csatára is! Mentünk egymás ellen már négykerekes autókkal, rengetegszer, de ez új lesz mindhármunknak!

Robival mész, ugye?
Igen, remélem Ő is tüzes lesz! :) Kicsit szűk lesz a hely, de valahogy majdcsak beférünk! Ráadásul hosszú hétvégére, hiszen 220 versenykilométert kell mennünk, ami szintén kihívás, hiszen régen mentünk már ilyen hosszú versenyt és minden pályát fel kell dolgozni 2 nap alatt.

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_3

Meg van határozva, hogy maximum hány gumit használhatunk, ami szintén kihívás és szintén nagyon jó ebben a kupasorozatban, ennek is örülök. Az autók is teljesen egyformák! Le vannak egyformán loggolva, a váltóáttételük is egyforma. Amikor én megtudtam, hogy lesz ilyen kupa, már akkor is támogattam ezt a dolgot, mert ennek van értelme.

Sajnálom, hogy egyelőre még viszonylag kevesen mennek benne, de remélem a jövőben ez is változni fog. Sokkal többen kellene, hogy beleüljenek ezekbe az autókba, sok R5-ösből is vissza kellene ülni ilyen autókba és a fiataloknak is ezekkel az autókkal kellene összemérni a tudásukat. Ez egy fantasztikus kezdeményezés! Egyforma körülmények között harcolni a másodpercekért… ez az AUTÓVERSENYZÉS!

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_4
Ez a hír most jelenik meg 4641. alkalommal
címkék: Peugeot, 208, R2, Bútor Robi
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0203 04 05 06 0708
09 10 11 12131415
16 17 18 19 202122
2324 25 26272829
30 31 01 02 03 04 05

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2023
European Rally Championship 2023
Országos Rally Bajnokság 2023
Országos Rally Sprint Bajnokság 2023
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k