Bútor Robi tavaly év elején WRC-vel, év végén újra Super1600-os versenyautóval versenyzett.
Sok találgatás látott már napvilágot, hogy 2006-ban Tóth Vilivel milyen kocsival láthatjuk őket.
Összegezzük az előző évadod…
Milyen reményekkel vágtatok neki?
Az abszolút első hely hiú ábránd lett volna, de az abszolút 3-5. helyre soroltam magunkat. Természetesen ennek két alapvető kritériuma volt számomra.
Az egyik, hogy én milyen gyorsan tudok alkalmazkodni a WRC-hez, a másik pedig, hogy az autóval milyen szinten tudunk műszaki probléma mentesen autózni.
Úgy gondolom a tervek nem ábrándok voltak, talán volt realitásuk.
Sajnos a helyzet nem úgy alakult, hogy ezt be tudtam volna száz százalékosan bizonyítani. És ennek talán a legfőbb oka az autó megbízhatatlansága.
Ami sajnos jellemző is a Skodákra és talán voltak benne felkészítési hibák is.
Nem tudtunk úgy koncentrálni az autó felkészítésére, mint ahogy azt év elején terveztük és ennek talán az volt az oka, hogy a csapat minden tagjának az autóversenyzés a hobbyja, nem pedig a munkája. Mindenki annyira el volt foglalva a munkahelyével, a hétköznapi megélhetésével, hogy nem tudtuk annyira kontrollálni a dolgokat, mint amennyire szerettük volna. És talán problémának említeném meg a nem megfelelő minőségű alkatrészek beépítése, ami kényszerhelyzet volt.
Utólag azt gondolom, hogy egy Skoda WRC-nek nincs jövője az abszolút pontszerző helyeken való versenyzés szempontjából, mert nem lehet az autót olyan szinten versenyeztetni, ami ehhez szükséges.
Aztán így a WRC történet hamar lefutott. Egyrészt azért, mert én borzalmasan elkeseredtem, nem nagyon szeretek veszíteni, ez hozzá tartozik a dolgokhoz.
Talán a csapat többi tagja kicsit húzta volna ezt a döntést, de én úgy éreztem, hogy nem szabad tovább süllyednünk ebbe a dologba, ezért megváltunk az Octaviától és visszatértünk a jó öreg Citroenhez, ahol ezek a problémák nem léptek fel.
Ugyanazt kaptuk a PH.Sporttól, mint a korábbi években, sőőt, talán többet is, hiszen abszolút hibamentesen tudtunk versenyezni. Kivéve a C2 fékfejlesztési problémáit, ami nem az Ő hibájuk volt.
Így gyakorlatilag rendbetettük önmagunkban, amit év elején elrontottunk.
Igaz, hogy csak az ötödik helyre tudtunk év végén állni az abszolút dobogón, de ez valahol benne volt a kitűzött célokban… Két célbaért WRC-s versennyel és négy megnyert Super1600-os versennyel, ami összeségében egy jó eredmény.
Év végén már nem is a Super1600-os bajnokságra figyeltél, hanem ha jól éreztem, akkor az abszolút pontokra összpontosítottál.
Ez így van. Az ötödik hely volt a cél, matematikailag a negyedik hely már elérhetetlen volt. Ez sikerült a végére pontegyenlőséggel Herczig Norbival, a dolgot a miskolci abszolút második helyünk döntötte el, gyakorlatilag a WRC-nek ennyi szerepe volt az ötödik helyünkben.
Ennyire számított ez, vagy inkább Magad felé volt ez fontos?
Semmilyen szempontból nem számít, csak magunknak.
Ezt a célt tűztük ki és sikerült a célunkat elérni.
Felállhattunk a dobogóra és egy ilyen évvel ott lenni, az egy jó dolog. Jobb lett volna harmadiknak lenni, még jobb lenne elsőnek, de ezeknek nem volt meg a realitása és egy ilyen év után öröm ott lenni. Természetesen szeretnék előrébb végezni rövid időn belül, de ennek a feltételei még nem állnak rendelkezésre, ez csak álom marad egyelőre.
Mi a realitás?
A mai magyar realitás szerint nem fogok WRC-vel versenyezni. A következő két évben majdhogynem biztosan nem lesz erre lehetőségem. A szponzori háttér nem olyan erős, hogy ezt megtehessem, annak ellenére, hogy rendelkezésemre állna egy Citroen Xsara WRC.
A PH.Sport megkapta a két darab autóját, egyet murvára és egyet aszfaltra.
A régi együttműködésre és a szoros barátságra tekintettel azonnal felajánlották számunkra ezt a lehetőséget. Van hozzá árajánlatunk is, amire négy évet vártunk.
Ellenben sajnos ezzel párhuzamosan a Citroen Hungáriától is megérkezett az állásfoglalás, miszerint 2006-ban sem kívánják a magyar rallye-t támogatni.
Ezzel a mondattal össze is dőltek a Citroen Xsara-s vágyaink, annak ellenére, hogy a PH.Sporttól egy rendkívül kedvező ajánlatot kaptunk, amivel jó lett volna élni, lehet, hogy soha nem kapunk ilyen ajánlatot, vagy ha igen, addigra már lehet, hogy nem lehet sem Magyarországon, sem a környező országokban WRC-vel versenyezni.
Attól félek, hogy a WRC számunkra elúszott…
Gyári támogatás nélkül lehetetlen WRC-be ülnöd?
Azt gondolom, hogy egy ilyen szintű autó nem üzemeltethető gyári segítség nélkül. Az anyagi háttér és a kapcsolatrendszer is szükséges hozzá, hogy ez jól tudjon működni. A Citroen Hungária, mint magyarországi importőr alapvető pillére ennek a dolognak, mind a két szempontból.
A PH.Sporttal 5 évet, pontosabban négy és fél évet dolgoztunk együtt, a munkájukat nem kell bemutatni. Ők is el vannak keseredve egy kicsit és természetesen mi is.
Mi lesz 2006-ban?
Előre kell nézni és maradt az a verzió, hogy maradunk Super1600-ban.
Megpróbálunk minél gyorsabban autózni, minél előrébb végezni abszolútban, minél hamarabb megnyerni a bajnokságot. Év végén pedig mindenképp szeretnénk elmenni egy VB futamra, mert az még mindig iszonyatosan motivál, hogy egyszerre menjek 230-250 kilométert a világ legjobb pilótáival. Nem is az eredmény miatt, hanem, hogy ott mehessek, róhassam a kilométereket.
Ez a cél.
Azt, hogy milyen autóval tesszük ezt meg, az még nem egyértelmű…
Két márkával folytatjuk a tárgyalásokat, az egyik a Citroen, a másikat mindenki ki tudja találni…
Február 15-én minden ki fog derülni, ebben a pillanatban még én magam sem tudom.
Mivel foglalkozol a mindennapokban?
Két fő tevékenységem van.
A Nissan márkakereskedés, ami idén már 10. éve működik itt Gödöllőn.
Három hónappal ezelőtt én voltam a tulajdonos-ügyvezetője. Negyedéve sikerült találnom egy arra alkalmas személyt, aki az ügyvezető tevékenységet átvegye és a mindennapokban irányítsa a kereskedést.
A másik fő tevékenységünk egy építőipari vállalkozás, ezt édesapámmal csinálom közösen. Érden egy komoly beruházásban vagyunk, egy 5000nm-es iroda és bankcentrumot építünk. A pénzügyi és értékesítési rész hárul rám, míg édesapám végzi a műszaki részét.
Ezen kívül van egy szép feleségem és két aranyos kisgyerkőcöm. Három éves elmúlt a nagyobb, a kicsi pedig most lesz egy éves. Megpróbálok minél többet velük lenni.
Nagyon fontos, hogy a gyerekek ismerjék az apjukat, szeretek velük lenni. A hétvégéket próbálom úgy szervezni, hogy együtt legyünk.
Találkoztunk már idén télen is a Mátrában…
Ezen a télen sem fog több idő jutni sajnos a négykerekes Nissanra, mint a korábbi években, de ha igazán jók az útviszonyok, ha csúszik rendesen, akkor megpróbálunk kijutni.
Ahogy korábban is említettem, azon dolgozom, hogy minél több időmet tudjam az autóversenyzésre fordítani, hiszen eddig az időm 5%-ánál többet nem tudtam a sporttal foglalkozni. Már 2006-ban is törekszem ennek a százaléknak a növelésére, terveim szerint 2007-ben szeretném elérni azt, hogy még profibban tudjak a rallyhoz állni. Aztán meglátjuk ebből mi sikerül…