KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Bútor Robi walesi összefoglalója
a sikeres VB szereplés után
2006-12-05
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
774432512
Napi oldal:
110397
Jelenleg:
1197
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Bútor Robi Tóth Imivel az oldalán az abszolút 30. helyen fejezte be a 2006os walesi világbajnoki futamot a Suzuki Sport Europe által felkészített Suzuki Ignis S1600 autóval.
Kategóriában (ha értékelték volna őket), akkor az előkelő 4.helyet szerezték meg.
Héfőn este értek haza a fiúk, kedd reggel hívtam Robit...


Ez már a második..
Első nekifutásra a VB szereplés nem teljesen úgy sikerült, ahogy azt anno megálmodtad…
Igen, az első világbajnoki futamom nem úgy sikerült, ahogy azt szerettem volna…
Ennek alapvetően két oka volt:
Az egyik, hogy első mindenből a legnehezebb, szerintem.
Arra viszont tökéletes volt, hogy rengeteg konzekvenciát tudtunk levonni és ezeket a tanulságokat tudtuk most hasznosítani és nem hibáztuk be újra. Nagyon odafigyeltünk az ottani hibákra és talán ennek is volt köszönhető, hogy sokkal rendezettebben, szervezettebben tudtuk lebonyolítani a versenyt.
A másik pedig, hogy úgy kezdtem be abba a versenybe, mint egy magyar futamba, hogy abszolút teljes erőbedobással, 100 százalékos tempóval. Egy VB futamon nem lehet így menni. Aki mindent belead, az 3, 4 gyorson belül elesik. Sokkal inkább megfontoltabban és lassabban kell menni, megtisztelve a necces helyeket.

Térjünk vissza a walesi futamotokra…
A pályabejárás a sajtóanyagok szerint nagyon jól sikerültek.
Abszolút! Imi nagyon felkészülten érkezett. Mindenre megvolt a pontos időtervünk, hogy mikor, hol kell lennünk. Ezt végig tudtuk tartani.
Inkább előbb keltünk fel egy órával és előbb értünk oda a rajthoz, csak hogy mi kerüljünk először sorba. Így általában mindig az első 10 között mentünk át a pályákon, így sikerült is az összes szakaszt maximálisan jól felírni, ki tudtuk használni a két alkalmat mindenhol.

Milyen jellegűek ezek a gyorsok?
Igazából az új szombathelyi pályához tudnám hasonlítani leginkább.
Egysáv széles murva utak, nagyon kemény talajjal. Mindkét oldalon vizesárokkal, tele vízzel, hiszen egész héten szakadt az eső.
Annyiban különbözik a magyar pályáktól, hogy jóval hosszabbak. Általában 25 kilométer volt a hosszuk és tele ütemváltásokkal. A gyors és a lassú részek váltakoztak. 3-4 kilométert mentél tempósan, majd megint lassú rész következett.

Talán ez is volt a legnehezebb bennük… Felgyorsultál, robogtál hatodikban, majd újra jöttek a visszafordítós kanyarok, amiket irgalmatlanul meg kellett tisztelni ahhoz, hogy ne essél el. Erre nagyon koncentráltunk már a felírás alkalmával is.
És még a nagyon sok kőre… Majdnem minden belső íven volt valami, sok kanyart nem lehetett levágni, mindenfelé sziklák.

Fontosnak tartottuk még arra koncentrálni, hogy ne pörögek túl, ne vaduljak be…
Ne úgy menjek, mint itthon, mert ott nem szabad úgy menni, hamar véget ért volna a verseny, ha elengedem magam…

Az autó új volt számodra… Tudtál vele előtte tesztelni?
Nem volt a verseny előtt tesztünk. Az már nem fért bele a költségvetésbe, sajnos.
A shakedown-on tudtunk összesen két kört, tehát 4 kilométert mennünk, abból az elsőt még felírás nélkül, hiszen csak a prioritásos versenyzők járhatták be a shakedown szakaszt még az előző napon. Mi az Aava itineréből próbáltunk menni, de ez csak arra volt jó, hogy megnézzük, hogy minden működik az autón és jók a beállítások.

Az első 2-3 gyorson próbáltunk megbarátkozni az autóval, de ez látszott is az időeredményeken.

Mennyivel volt másabb ez a kocsi, mint amivel évközben mentél?
Igazából nem sokban különbözött. Ráadásul a belseje abból lett átrakva, a karosszériája volt más, de hasonló volt az enyémhez.
Igazából a pályák és a beállítások voltak mások. Talán ezzel kellett volna többet foglalkozni. Itthon sem tudtam igazán jó időket menni az ilyen sáros, vizes talajon, a beállításaink nem voltak megfelelőek. A verseny közben folyamatosan puhítottuk az autót és emiatt egyre jobb lett.

Az volt még a más, hogy mi mentünk egyedül Pirelli gumival, a többiek mind Michelinnel versenyeztek és nem tudtuk eldönteni, hogy az mennyire jó döntés, hogy nekünk kell kitalálni, hogy milyen gumit rakjunk fel.

Milyen hangulata volt magának a versenynek?
Milyenek ezek a VB-s srácok? Hogy éreztétek Magatokat közöttük?
Borzalmasan jól éreztem magam végig. Maximálisan vidám voltam és teljesen jól tudtam koncentrálni végig. Jókat aludtam, abszolút kipihentem magam és végig élveztem a tréninget.
Azt gondolom az Imi is hasonlóan érezhette magát, ezt láttam rajta.
A verseny nagyon pörgős volt, nagyon szervezett. Nem voltak lyukak, ahol lett volna időnk elpilledni, vagy kieshettünk volna a koncentrációból.

Volt néhány sportbírói hiba, amin meg is lepődtünk az Imivel.
Volt, mikor  valaki hamarabb bement a beíróba és nem írtak be neki semmit, előbb ment be a szervizparkba. Volt, mikor minket is előbb akartak elrajtoltatni. Ezen kívül nagyon jól szervezett verseny volt.

Annyira pörgött minden, hogy nem nagyon tudtunk kontaktusba kerülni senkivel. Ugye jóval hátrébb mentünk, mint a kategóriatársak, még attól függetlenül is, hogy másnap már előbbről kellett volna rajtolnunk a 60. hely környékén mentünk csak, mert nem volt prioritásunk. Így velük nem nagyon találkoztunk. Olyan túlzásba nem vittük a kommunikációt, de nagyon jól éreztem magam és nagyon boldog voltam végig, hogy ott lehetek és mehetek.

Mikor elindultunk itthonról, mindenki kérdezte, hogy milyen eredményre számítunk.
Azt mondtam és így is gondoltam, hogy ha kilométerenként az első S1600-ostól nem kapunk 2 másodpercnél többet, az nagyon jó nekem. Úgy gondolom, hogy 1 másodperc van az autóban, hiszen az Ignissel nem lehet felvenni a versenyt a Swift vagy a C2 ellen.
1 másodperc pedig biztosan van bennünk, hiszen újak vagyunk még itt, nem ismerjük a pályákat.
A második naptól kezdve folyamatosan sikerült ezt megvalósítani, kilométerenként belül voltunk a két másodpercnek és ettől borzasztóan jól éreztem magam.

Szerintem ez az eredmény messze felülmúlta bárkinek is az elképzelését.
Amihez ezúton is gratulálnék. És mindenféle szkeptikus hang nélkül kérdezném:
És vajon szerinted számít ez? Mármint ez a jó eredmény… Tudod ezt a jövőben valahol kamatoztatni?
Nekem mindenképpen, hiszen nagyon örülök neki! :)
És annak örülök a legjobban, hogy gyakorlatilag hiba nélkül csináltuk végig, ami nem csak rám értendő, hanem mindenkire, aki részt vett ebben a dologban.
Imi 102 százalékon teljesített, én úgy érzem 100 pontossággal tudtam végigcsinálni a 350 kilométert. Egyszer nem forogtunk meg, nem akartunk felborulni, nem kaptunk defektet… Abszolút koncentráltan és pontosan végeztük a feladatunkat.
Csakúgy, mint mindenki más, aki benne volt ebbe a csapatban. A komplett Suzuki Sport Europe szervizcsapata is mindent megtett, amiért én nagyon elégedett, hálás és boldog vagyok.
Hogy a jövőnket ez hogyan befolyásolja? Erre a kérdésre sajnos nem tudom a választ…
Én bízom benne, hogy számít, mert véleményem szerint minden számít ami pozitívum.
Véleményem szerint ez a verseny nagyon pozitívan sült el, attól függetlenül, hogy nehezen jött össze.
Bízom benne, hogy Swifttel tudok menni jövőre a magyar bajnokságban és hogy tudunk még bizonyítani VB futamon is, talán egy ütőképesebb autóval…

Hogy érzed, hány százalékon mentél és még mennyin tudnál?
Mindenképp tudnék ennél gyorsabban menni…
Aki végigmegy egy Super1600 VB szezont, az megy 8 futamot. Mi egy vagy két évente megyünk egyet és abszolút úgy állunk neki, hogy nem eshetünk ki - főleg nem az elején, hiszen akkor az egész munka semmit nem érne -, ezáltal az ember sokkal nyugodtabban és visszafogottabban megy. Úgy gondolom, hogy félmásodperccel kilométerenként mindenképp tudnánk ennél gyorsabban menni. Imi tudna hajtani, ha arról lenne szó, tudunk pontosabb itinert írni, főleg, hogy túl vagyunk egy közös versenyen.
Tehát még mindenképp van bennünk tartalék! És az autóban és a gumiban is… El lehetne ennél jobb eredményt is elérni, de ehhez még idő kell…

Mit kívánjak Neked karácsonyra?
:)
Nyugalmat, pihenést…

És jövőre?
Egy Suzuki szerződést…

 

Ez a hír most jelenik meg 10146. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k