Bútor Robi walesi összefoglalója
a sikeres VB szereplés után
2006-12-05
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765567935
Napi oldal:
16826
Jelenleg:
971
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Bútor Robi Tóth Imivel az oldalán az abszolút 30. helyen fejezte be a 2006os walesi világbajnoki futamot a Suzuki Sport Europe által felkészített Suzuki Ignis S1600 autóval.
Kategóriában (ha értékelték volna őket), akkor az előkelő 4.helyet szerezték meg.
Héfőn este értek haza a fiúk, kedd reggel hívtam Robit...


Ez már a második..
Első nekifutásra a VB szereplés nem teljesen úgy sikerült, ahogy azt anno megálmodtad…
Igen, az első világbajnoki futamom nem úgy sikerült, ahogy azt szerettem volna…
Ennek alapvetően két oka volt:
Az egyik, hogy első mindenből a legnehezebb, szerintem.
Arra viszont tökéletes volt, hogy rengeteg konzekvenciát tudtunk levonni és ezeket a tanulságokat tudtuk most hasznosítani és nem hibáztuk be újra. Nagyon odafigyeltünk az ottani hibákra és talán ennek is volt köszönhető, hogy sokkal rendezettebben, szervezettebben tudtuk lebonyolítani a versenyt.
A másik pedig, hogy úgy kezdtem be abba a versenybe, mint egy magyar futamba, hogy abszolút teljes erőbedobással, 100 százalékos tempóval. Egy VB futamon nem lehet így menni. Aki mindent belead, az 3, 4 gyorson belül elesik. Sokkal inkább megfontoltabban és lassabban kell menni, megtisztelve a necces helyeket.

Térjünk vissza a walesi futamotokra…
A pályabejárás a sajtóanyagok szerint nagyon jól sikerültek.
Abszolút! Imi nagyon felkészülten érkezett. Mindenre megvolt a pontos időtervünk, hogy mikor, hol kell lennünk. Ezt végig tudtuk tartani.
Inkább előbb keltünk fel egy órával és előbb értünk oda a rajthoz, csak hogy mi kerüljünk először sorba. Így általában mindig az első 10 között mentünk át a pályákon, így sikerült is az összes szakaszt maximálisan jól felírni, ki tudtuk használni a két alkalmat mindenhol.

Milyen jellegűek ezek a gyorsok?
Igazából az új szombathelyi pályához tudnám hasonlítani leginkább.
Egysáv széles murva utak, nagyon kemény talajjal. Mindkét oldalon vizesárokkal, tele vízzel, hiszen egész héten szakadt az eső.
Annyiban különbözik a magyar pályáktól, hogy jóval hosszabbak. Általában 25 kilométer volt a hosszuk és tele ütemváltásokkal. A gyors és a lassú részek váltakoztak. 3-4 kilométert mentél tempósan, majd megint lassú rész következett.

Talán ez is volt a legnehezebb bennük… Felgyorsultál, robogtál hatodikban, majd újra jöttek a visszafordítós kanyarok, amiket irgalmatlanul meg kellett tisztelni ahhoz, hogy ne essél el. Erre nagyon koncentráltunk már a felírás alkalmával is.
És még a nagyon sok kőre… Majdnem minden belső íven volt valami, sok kanyart nem lehetett levágni, mindenfelé sziklák.

Fontosnak tartottuk még arra koncentrálni, hogy ne pörögek túl, ne vaduljak be…
Ne úgy menjek, mint itthon, mert ott nem szabad úgy menni, hamar véget ért volna a verseny, ha elengedem magam…

Az autó új volt számodra… Tudtál vele előtte tesztelni?
Nem volt a verseny előtt tesztünk. Az már nem fért bele a költségvetésbe, sajnos.
A shakedown-on tudtunk összesen két kört, tehát 4 kilométert mennünk, abból az elsőt még felírás nélkül, hiszen csak a prioritásos versenyzők járhatták be a shakedown szakaszt még az előző napon. Mi az Aava itineréből próbáltunk menni, de ez csak arra volt jó, hogy megnézzük, hogy minden működik az autón és jók a beállítások.

Az első 2-3 gyorson próbáltunk megbarátkozni az autóval, de ez látszott is az időeredményeken.

Mennyivel volt másabb ez a kocsi, mint amivel évközben mentél?
Igazából nem sokban különbözött. Ráadásul a belseje abból lett átrakva, a karosszériája volt más, de hasonló volt az enyémhez.
Igazából a pályák és a beállítások voltak mások. Talán ezzel kellett volna többet foglalkozni. Itthon sem tudtam igazán jó időket menni az ilyen sáros, vizes talajon, a beállításaink nem voltak megfelelőek. A verseny közben folyamatosan puhítottuk az autót és emiatt egyre jobb lett.

Az volt még a más, hogy mi mentünk egyedül Pirelli gumival, a többiek mind Michelinnel versenyeztek és nem tudtuk eldönteni, hogy az mennyire jó döntés, hogy nekünk kell kitalálni, hogy milyen gumit rakjunk fel.

Milyen hangulata volt magának a versenynek?
Milyenek ezek a VB-s srácok? Hogy éreztétek Magatokat közöttük?
Borzalmasan jól éreztem magam végig. Maximálisan vidám voltam és teljesen jól tudtam koncentrálni végig. Jókat aludtam, abszolút kipihentem magam és végig élveztem a tréninget.
Azt gondolom az Imi is hasonlóan érezhette magát, ezt láttam rajta.
A verseny nagyon pörgős volt, nagyon szervezett. Nem voltak lyukak, ahol lett volna időnk elpilledni, vagy kieshettünk volna a koncentrációból.

Volt néhány sportbírói hiba, amin meg is lepődtünk az Imivel.
Volt, mikor  valaki hamarabb bement a beíróba és nem írtak be neki semmit, előbb ment be a szervizparkba. Volt, mikor minket is előbb akartak elrajtoltatni. Ezen kívül nagyon jól szervezett verseny volt.

Annyira pörgött minden, hogy nem nagyon tudtunk kontaktusba kerülni senkivel. Ugye jóval hátrébb mentünk, mint a kategóriatársak, még attól függetlenül is, hogy másnap már előbbről kellett volna rajtolnunk a 60. hely környékén mentünk csak, mert nem volt prioritásunk. Így velük nem nagyon találkoztunk. Olyan túlzásba nem vittük a kommunikációt, de nagyon jól éreztem magam és nagyon boldog voltam végig, hogy ott lehetek és mehetek.

Mikor elindultunk itthonról, mindenki kérdezte, hogy milyen eredményre számítunk.
Azt mondtam és így is gondoltam, hogy ha kilométerenként az első S1600-ostól nem kapunk 2 másodpercnél többet, az nagyon jó nekem. Úgy gondolom, hogy 1 másodperc van az autóban, hiszen az Ignissel nem lehet felvenni a versenyt a Swift vagy a C2 ellen.
1 másodperc pedig biztosan van bennünk, hiszen újak vagyunk még itt, nem ismerjük a pályákat.
A második naptól kezdve folyamatosan sikerült ezt megvalósítani, kilométerenként belül voltunk a két másodpercnek és ettől borzasztóan jól éreztem magam.

Szerintem ez az eredmény messze felülmúlta bárkinek is az elképzelését.
Amihez ezúton is gratulálnék. És mindenféle szkeptikus hang nélkül kérdezném:
És vajon szerinted számít ez? Mármint ez a jó eredmény… Tudod ezt a jövőben valahol kamatoztatni?
Nekem mindenképpen, hiszen nagyon örülök neki! :)
És annak örülök a legjobban, hogy gyakorlatilag hiba nélkül csináltuk végig, ami nem csak rám értendő, hanem mindenkire, aki részt vett ebben a dologban.
Imi 102 százalékon teljesített, én úgy érzem 100 pontossággal tudtam végigcsinálni a 350 kilométert. Egyszer nem forogtunk meg, nem akartunk felborulni, nem kaptunk defektet… Abszolút koncentráltan és pontosan végeztük a feladatunkat.
Csakúgy, mint mindenki más, aki benne volt ebbe a csapatban. A komplett Suzuki Sport Europe szervizcsapata is mindent megtett, amiért én nagyon elégedett, hálás és boldog vagyok.
Hogy a jövőnket ez hogyan befolyásolja? Erre a kérdésre sajnos nem tudom a választ…
Én bízom benne, hogy számít, mert véleményem szerint minden számít ami pozitívum.
Véleményem szerint ez a verseny nagyon pozitívan sült el, attól függetlenül, hogy nehezen jött össze.
Bízom benne, hogy Swifttel tudok menni jövőre a magyar bajnokságban és hogy tudunk még bizonyítani VB futamon is, talán egy ütőképesebb autóval…

Hogy érzed, hány százalékon mentél és még mennyin tudnál?
Mindenképp tudnék ennél gyorsabban menni…
Aki végigmegy egy Super1600 VB szezont, az megy 8 futamot. Mi egy vagy két évente megyünk egyet és abszolút úgy állunk neki, hogy nem eshetünk ki - főleg nem az elején, hiszen akkor az egész munka semmit nem érne -, ezáltal az ember sokkal nyugodtabban és visszafogottabban megy. Úgy gondolom, hogy félmásodperccel kilométerenként mindenképp tudnánk ennél gyorsabban menni. Imi tudna hajtani, ha arról lenne szó, tudunk pontosabb itinert írni, főleg, hogy túl vagyunk egy közös versenyen.
Tehát még mindenképp van bennünk tartalék! És az autóban és a gumiban is… El lehetne ennél jobb eredményt is elérni, de ehhez még idő kell…

Mit kívánjak Neked karácsonyra?
:)
Nyugalmat, pihenést…

És jövőre?
Egy Suzuki szerződést…

 

Ez a hír most jelenik meg 10129. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k