SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Bútorék tréningeznek
a svájci IRC futamra
2007-10-23
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
774050476
Napi oldal:
101136
Jelenleg:
818
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Bútor Robi Tóth Imivel az oldalán a svájci hegyeket járja, hiszen az International Rallye du Valais tréningjén sikerült elérni a Super 1600-os Swifttel az IRC futamon induló magyar legénységet.
Robit kérdeztem a tréningről:

Mi volt az eddigi programotok?
Szombat este érkeztünk. Már aznap reggeltől lehetett volna tréningezni, de az első napot kihagytuk, mert így is elég hosszú időre kellett eljönnünk otthonról. Vasárnap reggel kezdtünk fél 8-kor és az első és második nap pályáit tudtuk felírni és szinte mindegyiken mentünk is háromszor.

Milyenek a gyorsasági szakaszok?
Nagyon zordak a pályák! Iszonyatosan keskeny hegyi utakon megyünk. Keskeny utak, hatalmas szakadékok, irgalmatlan nagy sziklák a belső íveken. Kemény verseny lesz…

Az útminőség?
Általában jó. De például a 37 kilométeres gyorsaságin van 15 kilométer murva. Letaposott, kő kemény murva.
Egysávos hegyi utak, hatalmas szakadékokkal. Meg vagyunk illetődve egy kicsit, de ettől függetlenül készülünk keményen és megpróbáljuk a legjobb itinert írni, bár ez nagyon nagy feladatnak tűnik.

Milyen az időjárás?
Mínusz kettő és plusz 10 fok között váltakozik a hőmérséklet. Szárazság van, nincs csapadék. A hegytetők havasak. A nap ugyan egész nap süt, de hideg van. Reggel mínusz 5 fok volt. A pályák 1300 és 1600 között vannak a tengerszínt felett.

Ma tréningeztük a harmadik nap pályáit, kedden pedig megpróbálunk menni mindegyiken még néhányszor.

Van limit, hogy egy pályán hányszor lehet menni?
Nincs. De ahogy az idő engedi, hiszen szombattól keddig lehet a pályákat bejárni, reggel 8-tól este hatig lehet tréningezni. Ugye mi a szombatot kihagytuk, de azt gondolom elég lesz így is a 3-4 bejárás. Ez a három nap egy normál tréningre elég lesz.

Milyenek az ellenfelek?
Összesen 8 Super1600-os autó van és ebből hat svájci. Tehát idegen nem nagyon van rajtunk kívül, ami nem túl megnyugtató, hiszen ezeken a pályákon a helyismeret nagy előnyt jelent, de nem akarok előre magyarázkodni. Próbáljuk felvenni velük a küzdelmet. Meglátjuk, hogy ez hogyan sikerül. Az biztos, hogy a legkisebb hiba is végzetes lehet. Nagyon észnél kell lenni…

Semmiképp sem gonoszkodó a kérdés, de mikor is törtél utoljára autót?
Az Antibes Rallye-n. De az már nagyon régen volt, 2003-ban. Nem szeretném, hogy ez a sorozat megtörjön, mert ha itt törik, az nagyon törik… Pontosan, precízen kell menni. Az itinert is úgy írjuk, hogy a biztonságra törekszünk. Még tréningautóval is kemény végigmenni a pályákon…

Milyen a hangulatotok?
Jól szervezett minden, minden a terv szerint halad, jó a kedvünk.

Mindenki kérdezte, hogy Imi hogy fogja bírni, hiszen a sajtóanyaguk szerint még nem teljesen egészséges…
Azt gondolom, hogy jól bírja a tréninget, ahhoz képest, hogy a farokcsontjával még vannak problémák. A gyorsaságik végén mindig megállunk, tornázik egyet és folytatjuk a tréninget. Nem egy sírós gyerek, de nyafogásra nem is lett volna ideje, hiszen folyamatosan mennünk kell. Szokás szerint nagyon koncentrált és nagyon precíz. Sokat segít, ahogy Angliában is tette...
Itt még pontosabb itinert kell írnunk, hiszen nincs javítási lehetőség a versenyen. Sokkal precízebben kell menni, mint murván. És ezért is még nagyobb hangsúlyt fektetünk a pontos itinerre.

Ez a hír most jelenik meg 5913. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k