Talán három éve volt utoljára amatőr verseny a híres Cered-Zagyvaróna szakaszon és amióta felújították az aszfaltot, azóta ha jól emléxem, még nem volt. Interjú Fodor Krisztiánnal, a verseny rendezőjével
Biztos vagyok benne, hogy nem volt könnyű megszerezni a szakaszt, Neked mégis sikerült. Hogyan?
Nem kis erőfeszítésembe került sajnos elődöm miatt meggyőzni Cered Önkormányzatát arról hogy egy színvonalas, biztonságos és településüknek csak a javát szolgáló rendezvényt fogunk lebonyolítani.Már tavaly is próbáltuk jó belátásra bírni a testületet, akkor ez nem ment. De miután ez sikerült, igazából a további szervezés már gördülékenyen ment. Ebben az évben az ORB mezőnye nem vette igénybe ezt a szakaszt, talán ez is egy kicsit segített. Minimális amatőr versenyzésem egyik legemlékezetesebb és legtechnikásabb szakaszaként, régi vágyam volt hogy az amatőrök részére is elérhetővé tegyek egy ilyen nagy múltú legendás pályát, ha lehet oda - vissza rendszerben, mert az mindjárt 2 légy egy csapásra. Ez a nagyrészt új burkolattal ellátott út, még tudomásom szerint sosem volt amatőr versenyen teljes (12.7 km) hosszában megrendezve, pláne nem Zagyvarónáról - Ceredre.
Oda-vissza kell a szakaszt teljesítenie a mezőnynek, egyből dupla élvezet... Kiket vársz, kik indulhatnak a versenyen?
A III. SRT Rallysprint kupasorozat 5.futamaként július 17-én, Cered - Zagyvarónát 3x kell teljesíteni, illetve Zagyvaróna - Cered szakaszt 2 alkalommal. Versenyünk regisztrációja az MNASZ-nél folyamatban van, így gyakorlatilag kicsiny Rally-s társadalmunk apraja nagyja részt vehet a futamon. Licences versenyzőink 3 külön kategóriában, amatőrjeink pedig 9 kategóriában küzdhetnek az idővel és egymással.
Mennyi a nevezési díj, meddig lehet nevezni és ezért hány kilométert kocsizhatnak az indulók?
A környezetvédők hatalmasak lettek Országunkban, ez megemeli rendesen a természetvédelmi területeket átszelő szakaszok ügyintézési és engedélyezési költségeit, ennek ellenére a pálya út minőségét, vonalvezetését, hosszát tekintve sikerült egy elviselhető költséget kikalkulálnunk. A verseny nevezési díja 32.000- Ft, ezért versenyzőink az oda vissza rendszernek köszönhetően 2 komoly pályán, összesen 63.5 km gyorsasági szakaszt kapnak, ami nagyjából megfelel egy RTE verseny gyorsasági távjának, viszont itt nem kell Etapot teljesíteniük hiszen a Ceredi oldalon rögtön a Rajt közelében terül el a szervízparknak kijelölt terület.
Okosan a Historic EB utáni napra tervezted a futamot, így azok, akik szombaton Pécsre mennek versenyt nézni, vasárnap Cereden a helyük.
Bevallom Férfiasan ez nem az okosságom, hanem a véletlen műve volt . De örülök hogy így alakult, nem lett volna jó ha egy napra esik a két rendezvény. Kérdésedre válaszolva, meggyőződésem hogy nincs jó verseny sok néző nélkül, így hát természetesen várjuk a rally-barát néző sereget, a pályát minden versenyre járó ismeri, bővelkedik gazdagon néző barát helyekben, hiszen mondhatni kanyar kanyar hátán, egy barátom egyszer megszámolta az itiner alapján és neki ezen a 12.7 km-en 116 kanyar jött ki. Az azért nem semmi, navigátort próbáló komoly verseny, senki sem fog unatkozni.
Idén debütál a Rali-Túra bajnokságban a Vác Rallye, aminek szintén Te vagy a rendezője. Erről lehet már tudni valamit?
Épp a napokban estünk túl az első bejáráson, készítettünk (új pályához illően) a második szakaszról egy ajánló videót. RTE bajnokság VI. és SRT Sprint kupa szintén VI. fordulója. Dátuma Augusztus 27 - 28, összesen 3 helyszínen 7 gyorsasági szakaszon bonyolítjuk le a versenyt, a tavalyi versenyből megmaradt a Gombás - Sejce /7.2 km/ hegyi szakasz, ehhez még egy szakasz társult, a Nagymarost Kóspallagon át, Márianosztrával összekötő erdei szakasz, a maga 12.3 km-es hosszával és természetesen egy gyors erejéig a jó öreg laktanyát is bevetjük, amin a versenyt megelőző napon a prológ lesz. A szervezés még nem ért véget, ha minden jól megy még egy jelentős meglepetéssel is előrukkolunk, de ez a verseny hivatalos hirdetéséig maradjon titokban.
hivatalos honlap
versenykiírás
nevezési lap
térkép