Citroen C2 S1600 Limited Edition
limitált változat
2004-12-20
teszt • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
785690122
Napi oldal:
163687
Jelenleg:
1705
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Citroen C2 VTS 1.6i 16V
Ez az az autó,
amivel Bútor Robit kellett volna látnunk versenyezni a 2004-es évben...
Vagyis ez annak az alapja.
Lássuk, mit tud ez a kis méregzsák.

Pásztor Tamás biztosította lehetõséget kihasználva, néhány napig alkalmam volt kipróbálni a Citroen legkisebb, versenyautó alapnak is szánt típusát. A Citroen Pásztor név ismerõs lehet mindenki számára, hiszen korábban Herczig Norbi, idén pedig Bútorék autóján hirdette, hogy a hazai Citroen kereskedõk közül a legkomolyabban hisznek a rallysport erejében és támogatják kedvenc sportunkat, büszkén hirdetve már a kereskedés bejáratában, hogy ez a márka adta az idei világbajnokot is.

Visszakanyarodva az autóra, két irányból közelíthetõ meg a C2 VTS. Egy tökéletes versenyautó alap, ami már az elõdöknél is bizonyított valamint egy kis autó, amivel nem vall szégyent kedvesünk a bevásárlóközpontok parkolóhely vadászatainál, és nyugodt szívvel beülhetnek azok is, akiknek az utcai gyorsulási harcok gyõzelmei növelik a önön megelégedettségi rátájukat.

Versenyre születve...
A Citroen Saxo Super1600 sikerei után nem volt kérdés, hogy az új kisautó, a C2 is szeretné folytatni ezt az utat. Az autóhoz mindent lehet rendelni, ami alkalmassá teszi a versenyzésre.
Az alapban 125 lóerõs motort 4ezer euro alatti áron lehet 180 lóerõssé tenni, vásárolható hozzá N2 szett külön murvára és külön aszfaltra 15 ezer euro körüli áron, amiben minden benne van, amivel a kis C2 csoportjában nyerõ autóvá tud válni. És ha valakinek ennél erõsebb versenyautóra van szüksége, és nem a széria kategóriát szeretné választani, de a Super 1600 már drágának tûnik, akkor természetesen "sima" A6 felszerelés csomag is rendelhetõ.

Utcai harcos...
Az autó jelen állapotában az utcai változattól a gyári négyleömlõ és a direkt szûrõ segítségével az eredeti 125 helyett 147 lóerõssé vált. A maximális nyomatékot 3750 fordulaton adja le, tapasztalatok szerint 4000 fölött érzi igazán jól magát a nem hangos, de azért szép hangú bárányka.

Az autó nem sokkal több, mint 1000 kilogramm (1045), a 16 szelepes motor 202 kilométeres végsebesség elérésére teszi képessé, amihez rendes fék tartozik, a négy tárcsafékbõl az elsõk belsõ hûtésûek.

A fékhatás több mint meggyõzõ. Magának a fékerõnek az adagolása elsõ pillanatban kicsit meglepett, mint késõbb kiderült, olyan citroenesen nyúlós a fék. Nem lineárisan szabályozható, hanem az elsõ tartományban fog, aztán ha lejjebb nyomjuk a fékpedált, akkor nagyon komolyan végrehajtja az utasítást. Ez teljesen megszokható, két-három fékezés után már észre sem vesszük. Viszont azt igen, hogy alumínium pedálokon taposunk.

Alumínium a váltókar is, ami viszonylag nagy úton, de pontosan és nagyon könnyen jár. Öt sebesség jutott, ami kellõ számú kapcsolgatás mellett elégséges a városban ahhoz, hogy kiautózzuk az 1.6-os motor adta lehetõségeket. Szereti ha pörgetjük a motort, amiért cserébe valóban minden helyzetbõl gyorsan eltávozhatunk...

Hogy ne menjünk túl gyorsan, arra egy hang figyelmeztet, ha az elõre beprogramozott értéket túllépjük. Természetesen ezt a hangot csak akkor halljuk, ha bekapcsoljuk ezt a szolgáltatást, mert félõ, hogy ha túl alacsonyra állítjuk ezt az értéket, akkor mindig jelezni fog, mert szinte nem lehet és nem illik ezzel az autóval lassan menni.

A futómû hangolása szenzációs!
Igazi gokartozás jut a pilótának, a kanyarsebesség kipróbálása elõtt szükséges a kellõ követési távolság betartása, majdnem biztos, hogy az elõttünk lévõt pillanatok alatt utolérjük...

Külcsín...
Szokták mondani, hogy van piros és van ferrari piros autó. Ez pedig - külön rendelhetõen - versenypiros.
Nagyon szép színe van és maga az autó is egy nagyon szép kis ékszerdoboz, vagy ha akarom egy nagyon harapós vadmacska.
A szép forma, az élénk piros szín, a nagy kerekek, a hátsó szárny, a matricázás megteszik a hatást, ami oda vezet, hogy az autót megnézik. De nem csak úgy, rápillantanak, aztán továbbmennek, hanem megnézik! Hosszan, elismerõen. MINDENKI!

Az óvodás csoportot az óvónéni semmivel sem tudta rávenni, hogy a kicsik az autó bámulása helyett inkább átmenjenek elõttem a zebrán. A 4-5. fiatal lány elismerõ pillantása után kellett szomorúan rájönnöm, hogy nem a szélvédõ mögött ülõnek, hanem az autónak szólnak a jelzések. A Streetracing feliratos autók rajzottak az autó körül, követtek a sávban, próbáltak megelõzni, hogy elölrõl is szemügyre vegyék a nyilvánvalóan közéjük is való gépcsodát. Nem kellett versenyszellemet kinézni azokból a férfiakból sem, akik mutogatva hívták fel egymás figyelmét, nehogy lemaradjanak a látványról. Még a házban lakó nyugdíjas néni is megjegyezte, hogy végre olyan autóval lát, ami nem csak hangos, de szép is.

Belbecs...
Bent olyan érzése van az embernek, hogy minden stimmel, minden a helyén van és mindennek van helye (csak ne forduljunk hátra a hátsó ülések felé...)

Az ajtók megfelelõen nagyok, a küszöbön nagyautós a márkajelzés, a vezérlõegységek egyértelmûek és kellõképpen kiszolgálják a bennlévõket. A mûszerfal majdnem spártai, mégis minden olyan információval ellát, amire szükség lehet. Szerencsére nem követi a Citroen néhány konkurens azon törekvését, hogy ne csak a vezetõhöz jussanak el a sebességi és más adatok, hanem középrõl bárki leolvashassa, így a fordulatszám és minden egyéb ide tartozó adat a kormány mögött kapott helyet. A középsõ panel az audio egység és a fedélzeti számítógép nem túl fontos adatait jeleníti meg, míg a klíma visszajelzõje talán kicsit túlságosan is lent kapott helyet.

És helyet kapnak más tárgyak is, amiket mi viszünk magunkkal az autózáshoz.
Nem is kevés helyet! Az ajtókon a térképzseb mellett egy-egy nagy rekesz található, és a mûszerfal is rengeteg kis zugot kínál fel utazni vágyó limlomjainknak. A kesztyûtartó nem csak nagy, de hûthetõ is. A helység klímatizálását határozottan végzõ egység mézpergetõre emékeztetõ rácsaival könnyebb szabályozhatjuk a beáramló levegõ irányát.

Kellemes érzés beülni az autóba, a magasságában is állítható elsõ ülések már-már nagyobb kategóriát idéznek. Szép rajzolatú a szabása és nagyon jó az oldaltartása. Hasonlóan kagylósított ülések jutottak még hátra is, bár az autó méretébõl adódóan nem kívánom senkinek, hogy felnõtt ember létére arra kárhoztasson, hogy hosszabb távon kelljen a hátsó sorban helyet foglalnia. A 10 éves lányomnak még pont elfért a lába, pedig az ülését hátrább csúsztattuk. Ugyanis a hátsó sorban helyet foglaló két ülést a csomagtartónak nevezett hátsó részbõl könnyen lehet kb.10 centimétert elõre-hátra mozgatni, ezzel választani, hogy 2+2 vagy 2 ülésesnek nevezzük az autót.

A csomagtartó két ajtóval nyitható, a katalógus szerint azért, hogy szûk helyen is be tudjunk pakolni ezt-azt hátra. A képeket megnézve kiderül, hogy pont ugyanannyi helyre van szükség felhajtani az ablakos felsõ részt, mint lehajtani a 100 kiló teherbírású alsót, viszont valóban praktikus, hogy mintegy nagy zsebet használva lehet úgy bepakolni, nem kell arra figyelni, hogy valami kihullik.
A hátsó ülések egy könnyed mozdulattal elõre hajtva összecsukhatók, tehát a két személy csomagjai tényleg beférnek a kocsiba és megoldódik az a probléma is, hogy összevesszen a pár azon, hogy a csinos stoppost felvegyék e, vagy sem, mert ezzel ezt a lehetõséget eleve kizártuk.

A kormány is két irányban állítható, talán kicsit messze van az üléstõl, csak a szélsõ értékben volt kényelmes. A szervo változó rásegítése túlzottan direkt, nagyon könnyû mozgatni a jó fogású kormányt, ezáltal nem minden érzést ad át a pilótának az út és a kerék kapcsolatáról.

Manapság már természetesek a légzsákok, a hárombetûs segítõk (ABS, ESP), ezen felül még esõérzékelõs ablaktörlõ, külön rendelhetõ tolatóradar és oldallégzsákok segítik a még könnyebb választást, ha egy igazán ütõs kis autóra van szükségünk 3.6millió forintért.

És talán versenyzésre is kedvet lehet kapni ezzel az autóval, a paraméterek meggyõzõek, a gyári háttér adott, a szakmai segítség igénybe vehetõ.

A Citroen C2 Super 1600 limitált széria csak a Citren Pásztornál rendelhetõ!
Érdeklõdni telefonon a 414-60-64-es telefonszámon,
vagy e-mailben a
gepkocsi@citroenpasztor.hu címen.

Ez a hír most jelenik meg 6723. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k