Corona Rally Mexico
összefoglaló
2007-03-12
összefoglaló • Répa Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
765612612
Napi oldal:
61503
Jelenleg:
920
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

CORONA RALLY MEXICO
Összefoglaló

Ritkaság, hogy az utolsó napi néhány szakaszon változzon a szombati sorrend, mivel általában ilyenkor már mindenki óvatosabb, igyekszik megtartani a megszerzett pozíciót. Ám Mexikóban a harmadik hely sorsa mégis csak vasárnap dőlt el. Mindjárt az első 16 kilométeres gyorsaságin fordult a kocka Hirvonen és Sordo között. A finneknek nem okozott különösebb gondot a 2,8 másodperc lefaragása, Dani Sordo pedig úgy döntött, nem veszi fel a kesztyűt, megelégszik a negyedik hellyel.
Mikko Hirvonen: "Nagyon örülök, hogy újabb hat pontot gyűjtöttünk a tegnapi pörgésünk után. Akkor elveszítettem a lehetőséget a második hely megszerzésére, de ez az én hibám volt. A tempóm már megközelíti Sebastienét és Marcusét, ami bátorítólag hat rám.
Azt hiszem az egész szezon nagyjából ilyen lesz, jó kis küzdelemmel a top versenyzőkkel, ami jót tesz a bajnokságnak, számunkra, pedig nagyon élvezetes."

Marcus Grönholm a kezdeti lemaradás kiheverve már szombaton teljes gőzzel harcolt, vasárnap, pedig ugyan olyan jó formában folytatta azt. Ezzel minden probléma nélkül meg tudta tartani a második helyet, és még mindig listavezető, az egyéni pontversenyben, Loeb előtt.
Marcus Grönholm: "Nem tűnt jónak a helyzet pénteken, amikor ötödikek voltunk, de aztán sikerült javulni. Tegnap reggel óta jól éreztem magam az autóban, és attól kezdve minden sikerült. Még vezetjük a bajnokságot, habár Sebastien most közelebb került hozzánk. Ezért Portugáliában még jobb szeretnék lenni."

A Citroen első számú versenyzőjének szólt a Marseillaise a céldobogón, aki ezzel 30 győzelmét ünnepelte. Guy Fréquelin, a csapat főnöke tökéletesen elégedett volt mindkét versenyző teljesítményével, hiszen kiderült, hogy a C4 nem csak aszfalton, hanem murván, ráadásul nehéz, összetett körülmények között is nyerő technika.
Sebastien Loeb: "Nagyon kíváncsi voltam, hogy viselkedik az autó murván. A havon szerzett első benyomásom után nagyon bizakodó voltam, és nem is csalódtam. A C4 WRC gyors és eredményes, és könnyen kezelhető. Jó okunk van optimistának lenni a jövőt illetően, de ahogyan ezt most is láttuk, nem lesz könnyű dolgunk."

A PWRC mezőnyében Higgins megtartotta első helyét, mögötte Arai végzett, a harmadik, csak úgy, mint tegnap, Kristian Sohlberg lett.
Higgins: "Fantasztikus! Sem defektem, sem más problémám nem volt egész verseny alatt. Minden nagyszerűen ment, a csapatom kiváló munkát végzett. Nagyszerű érzés, és remélem, hogy még szerzek néhány újabb győzelmet. Most a harmadik helyen állunk a bajnokságban."

A következő futamra Portugáliában kerül sor márc. 29.-ápr.1. között.
A csapatok 2001 után most először térnek vissza erre a helyszínre.


Végeredmény:

1. S Loeb/D Elena
F
Citroen C4
3hr 48min 13.3sec
2. M Grönholm/T Rautiainen
FIN
Ford Focus RS
3hr 49min 09.1sec
3. M Hirvonen/J Lehtinen
FIN
Ford Focus RS
3hr 49min 41.0sec
4. D Sordo/M Marti
E
Citroen C4
3hr 49min 57.0sec
5. C Atkinson/G MacNeall
AUS
Subaru Impreza
3hr 50min 37.4sec
6. M Stohl/I Minor
A
Citroen Xsara
3hr 51min 58.8sec
7. J-M Latvala/M Anttila
FIN
Ford Focus RS
3hr 52min 24.1sec
8. M Wilson/M Orr
GB
Ford Focus RS
4hr 00min 35.9sec
9. H Solberg/C Menkerud
N
Ford Focus RS
4hr 02min 29.0sec
10 M Higgins/S Martin
GB
Mitsubishi Lancer
4hr 08min 44.5sec

Egyéni:                                                
1.  M Grönholm 32pont               
2.  S Loeb       28pont                       
3.  M Hirvonen  26pont               
4.  D Sordo      13pont                       
5.  H Solberg    11pont                       
6.  C Atkinson   10pont       

Csapat:  
1. BP-Ford                        58pts
2. Citroen Total                  43pts
3. Stobart VK M-Sport Ford        19pts
4. Subaru                         19pts
5. OMV Kronos Citroen     17pts


Második nap után
A Mexikó Rally második napján nyolc szakaszt teljesítettek a versenyzők.

A dobogós helyezésekért elképesztően nagy harc folyt a két Fordos finn, és Dani Sordo között. Eleinte még Atkinson is bele szólt a csatába, de turbó probléma miatt visszacsúszott az ötödik helyre. Marcus Grönholm ezzel szemben megtáltosodott, és a tegnapi motor gond orvoslása után egész nap hibátlanul dolgozott, és háromszor futott leggyorsabb időt. Ezzel a tegnapi ötödik helyről felkapaszkodott a másodikra.
Loeb elsősége meglehetősen stabilnak látszik, mivel kicsit több, mint egy perc választja el az elszántan küzdő, 39 éves finntől.
Hirvonenék a nagy igyekezetben megpörögtek, ami máris nagyjából fél perc veszteséget okozott, ráadásul még mindkét oldalra defektet is kaptak. Ezzel mára elúszott a dobogós eredmény. Dani Sordo a finnek pechjének köszönhetően felfért a harmadik helyre, ám Hirvonen csupán 2,8 másodperces lemaradása cseppet sem ad okot a nyugalomra.
A PWRC-s mezőnyben Higgins, Baldacci, és Arai osztozkodott a dobogós pozíciókon, mindaddig, míg Baldacci defekt miatt vissza nem esett a negyedik helyre. Arai így másodikként zárta a napot, a harmadik legjobbnak Kristian Sohlberg bizonyult.

Benikéket ma is elkerülte a szerencse. Turbó, és váltó gondokkal küszködtek egész nap, ami a 28. helyet hozta számukra.

Vasárnap még 62 kilométernyi gyorsasági szakasz áll rendelkezésre az eredmények megváltoztatására, vagy épp megszilárdítására.

 

Az első nap után:
 
Jól kezdtek a most debütáló új fejlesztésű Subaruk, a Mexikó Rally első napján. A csütörtök esti látványos rajtceremónia után pénteken 8 gyorsasági szakasz várt az indulókra.
Petter Solberg öt szakaszon keresztül tartotta elsőségét, de sejtette, hogy már nem jut el az azt követő pályára, ugyanis a cél előtt 12 km-rel megütött egy követ, és az olaj azonnal szivárogni kezdett. A már tavaly óta pechszériával küszködő norvég rossz előérzete sajnos beigazolódott, nem tudta folytatni a versenyt.
Atkinson, csapattársa kieséséig a harmadik helyen tanyázott, ami mostanság meglehetősen ritka a csapat, és az ausztrál versenyző életében is, a második helyről nem is beszélve.


A C4 láthatóan nagyszerűen vizsgázik murván is. Sebastien Loeb kezdetben a második legjobb volt, majd átvette a vezetést Solberg kiesésének köszönhetően. Bár panaszra még így is volt oka, mert egy néző kővel dobta meg a szélvédőt, ami a navigátor oldalán meg is sérült. A második számú Citroenes, Dani Sordonak is jobban kedveznek az itteni körülmények, szemben a hóval, és a hideggel. Egész nap tartotta pozícióját, Atkinson mögött, míg közéjük nem férkőzött Hirvonen.
A két Fordnak ugyanis csak a második körre lett könnyebb a dolga, amikorra kicsit letisztult a pályák felülete. A bajnokság állása szerinti, mai rajtsorrendben a söprögető szerepét töltötték be, mivel Grönholm elsőként, Hirvonen másodikként indult a csúszós, homokos, köves talajon. Grönholm nehezen birkózott azzal, hogy nem volt előtte nyom, nem találta a megfelelő féktávot. A túl korai fékezés jelentős időveszteséggel járt a magasan fekvő szakaszokon. Számított is az éllovas mögötti fél perces lemaradásra. Hirvonennek jobban sikerült a felzárkózás. A nap végére feljutott a dobogó harmadik fokára, annak ellenére, hogy két defektet is szerzett. Holnap mindkét finn jobb pozícióból rajtolhat majd, ami még izgalmasabbá teheti az amúgy is érdekes küzdelmet. Szombaton négyen pályáznak a második hely megkaparintására, de elvileg Loeb sem dőlhet hátra elégedetten, mert Atkinson csupán 3.8 másodpercre van tőle.

Nehéz napon van túl a Benik-Bunkóczi páros. Volt, hogy megpörögtek, aztán eltűnt a turbónyomás, és még olaj pumpát is cserélniük kellett. Az utolsó két szuper speciál szakaszt már vészvillogóval teljesítették.

A PWRC küzdelmében Mark Higgins és Mirco Baldacci jeleskedett.  Nasser Al-Attiyah viszont hamar kiszállt a ringből. Ötször-hatszor esett tetőre, miközben alaposan összetört a kaszni, de a Subaru legénysége szerencsére nem sérült.



korábban:
Előzetes
Negyedik állomásához érkezett a rali világbajnokság, mely a 16 versenyből álló szezon első murvás megmérettetése lesz, márc.9-11. között.

A verseny központja Mexikó ötödik legnagyobb városa, Leon. A közel 1 millió lakosú város Mexikó Citytől 400 km-re fekszik, kb. 1 órás repülőúttal érhető el.
A Mexikó Rally az összes helyszín közül a legmagasabban fekvő területen zajlik. A szakaszok, csaknem mindegyike 2000 méter felett fut, a maximum magasság 2737 méter. Ilyen körülmények között a motorok 30%-ot veszítenek átlagos teljesítményükből, és természetesen a versenyzőket is különleges megterhelés éri, amihez még hozzájárul a napközbeni magas hőmérséklet is.
Az ünnepélyes rajtceremóniára hagyományosan Guanajuatoban kerül sor csütörtökön este 8 órakor, mely magyar idő szerint péntek, hajnali 3 óra. Ez a rendezvény a sorozat legszínesebb eseménye, melyre a rendezők 60.000 érdeklődőre számítanak. A 22 országból érkező, 49 indulóra 20 gyorsasági szakaszt vár a három nap alatt, mely 366 versenykilométert jelent.


A legutóbbi két versenyt a Ford csapat tagjai nyerték, ezzel 6 pont előnyt szereztek a gyártók versenyében a Citroen előtt. Marcus Grönholm Svédországban aratott győzelmével, 4 ponttal előzi meg Hirvonent, aki pedig a Norvég Rally legjobbja volt.
A Ford az elmúlt héten Spanyolországban tesztelt, mivel hosszú idő telt el az utolsó murvás rali óta. Hirvonen három napot, Grönholm további 2 napot töltött a legjobb beállítások megtalálásával. Utóbbi, Mexikóban 2005-ben szerepelt a legjobban.
A verseny egyik nagy esélyese Sebastien Loeb, aki az egy év kihagyás után visszatérő Citroen gyári csapatának új fejlesztésű C4 WRC-jével áll rajthoz. Tavaly ő állhatott a Mexikó Rally dobogójának legfelsőbb fokára. Az idén egyelőre csak Monte Carloban, aszfalton tudott nyerni, így az összesítésben csak a harmadik helyen áll.

Az idén második alkalommal találunk magyar párost a rajtlistán. Holczerék után most Benik Balázs és Bunkóczi László képviseli hazánkat.
Benik nem először indul vb futamon, de ez az első alkalom, hogy nem WRC-vel, hanem egy N csoportos Mitsubishi Lancer Evo IX-el próbál szerencsét.
A tavalyi magyar bajnok az OMV BIXXOL csapat színeiben indul, Stepan Vojtech cseh versenyző mellett. Mindkét autót a Stohl-Racing készítette fel. Balázs és Stepan a versenyt megelőző hétfőn 70 km-es teszten ismerkedett az autóval.


 

Ez a hír most jelenik meg 7056. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k