SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Csak a nézőknek! Csak Nekik!!
Bútor Robi - 12. Mikulás Rallye
2008-12-04
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773918506
Napi oldal:
89138
Jelenleg:
991
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Bútor Robit idén itthon nem nagyon láthattuk versenyezni. Év elején vett egy gyönyörű VFTS-t, megmutatta vele, hogy a téli gumi igenis hasznos dolog, mert jól csúszik, aztán a Suzuki szineiben 3 IRC futamon állt rajthoz. A Szentkirályszabadján rendezett nagysikerű RallyShow-n ült először becsövezett négykerekesben, az szemmel láthatóan tetszett a gödöllői pilótának. És most ott olvashattuk a nevét a 12. Mikulás Rallye nevezési listáján...

- Hogy állsz a Mikulás Ralis készülődéssel? Mi lesz a hétvégén?
- Ebben az évben elég keveset mentünk, mivel három külföldi szereplésünk volt mindössze, ezért most úgy döntöttünk, hogy elindulunk a Mikulás Ralin. Mentünk már itt egyszer, de az nagyon rövidre sikeredett, így most Vili is és én is már nagyon ki vagyunk éhezve a versenyzésre. Úgy döntöttem, hogy kipróbálunk egy összkerekes autót, ezért egy EVO IX-es Mitsubishivel fogunk indulni.
A készülődés olyan szinten áll, hogy ma lesz ülésbeállítás, dekoráljuk az autót és szombaton fogunk tréningezni meg egy rövid tesztet csinálni, vasárnap pedig versenyezni. Én elsősorban a nézőknek szeretnék autózni, abszolút nem érdekel az eredmény és nem fogunk élet-halál harcot vívni senkivel. Nem fog érdekelni az sem, ha olyanok is megvernek, akikre nem számítunk. Mindenképpen a magyar szurkolókat szeretnénk egy kicsit kiszolgálni, mert ebben az évben abszolút nem mentünk itthon. Az a fő cél, hogy mindenkinek tetsszen az autózásunk.

- Ha úgyis örömautózás lesz, akkor miért nem a VFTS-sel állsz rajthoz ezen a versenyen?
- Egyértelműen ez lenne az egyszerűbb, viszont mindenki azt mondta, hogy búcsúzzak el utána a VFTS-től, mert ízekre fog hullani, tönkremegy a kabin és soha többet nem lesz olyan, mint amilyen most. Én hallgatok azok tanácsára, akik értenek a VFTS-hez. Azt gondolom, hogy valószínűleg az ország egyik legszebb VFTS-e van a tulajdonomban. Ez nekem nagyon fontos, mert imádom a szép autókat, sőt, azt mondom, hogy csak a szép autókat szeretem, és éppen ezért nagyon vigyázok a versenyautóimra is. Utálom, ha egy autó sérült, vagy folyik az olaj belőle, vagy koszos. Ezért úgy döntöttem, hogy nem teszem tönkre ezt a VFTS-t, mert ez mindenképpen nagy értéket képvisel számomra és szeretném, ha nagyon sokáig ilyen állapotban lenne, ezért inkább egy bérlemény mellett döntöttem. Plusz egyértelműen a négy kerék murván nagyon megtetszett Szentkirályszabadján, úgyhogy sokkal jobban élveztem azt a sebességet és azt a kanyarsebességet, azokat a kigyorsításokat, mint a kétkerekesnél, ezért is határoztam úgy, hogy menjünk egy Mitsubishivel.

- Szentkirályszabadja óta ültél-e már ilyen N-es autóban?
- Nem, ott ültem benne először, de annyira megtetszett, hogy az élmény mindenképpen bennem maradt. Csak ott elég rövid volt a versenyzési lehetőség, úgyhogy úgy gondoltam, hogy 60-80 km-t azért lezárt versenypályán jó lenne vele menni. Egy ilyen autó összehasonlíthatatlanul gyorsabb murván, mint egy két kerekes, úgyhogy mindenképpen nagy élményt fog jelenteni mindkettőnk számára, és bízom benne, hogy a nézők is jól fognak szórakozni.

- Korai még a jövő évről kérdeznem téged?
- Nem. De ennek a Mitsubishi-s szereplésnek abszolút nincs köze a jövő évhez - még mielőtt bárki is feltételezésekbe bocsátkozna. A Suzukival tárgyalunk, és az elsődleges és fő célunk az, hogy jövőre is három IRC-futamon részt tudjunk venni. Változatlanul Imivel szeretnék versenyezni külföldön, mert azt gondolom, hogy tökéletes munkát végzett az idén és nagyon jól tudtunk együttműködni. Nagyon szeretném, ha ez a megállapodás megszületne. Bízom benne, hogy az eredmények, a hozzáállásunk és a média-megjelenéseink rászolgálnak arra, hogy a Suzuki mellettünk döntsön. De úgy hallom, hogy nagyon sokan jelentkeznek Suzukis támogatásra, mint ahogy máshová is, a gazdasági helyzet pedig nem éppen rózsás. Azt gondolom, hogy ez egy elég kis költségvetésből működő három IRC-futam volt és ahhoz képest mind eredményben, mind médiában hoztuk azt, ami tőlünk elvárható volt, vagy ígértünk. Bízom benne, hogy rövidesen megszületik a megállapodás és nem kell azon gondolkodnom, hogy a VFTS-sel induljak-e vagy béreljek valami autót, hanem csakis három versenyen a Suzukira koncentrálunk és az IRC-re.

- Te magad mennyire vagy elégedett az IRC-s szerepléseitekkel?
- Úgy érzem, hogy az utolsó, svájci versenyre tudtunk úgy felkészülni, ahogy azt én év elején szerettem volna. Ennek több oka is van. Az ok, hogy bele kell rázódni ebbe is, mint ahogy az ember elkezd Magyarországon is versenyezni mondjuk túrában vagy másodosztályban, idő kell ahhoz, hogy ezt a versenyzést teljesen átlássa: a körülményeket, a pályákat, az egész hangulatot teljesen megszokja, és profin tudjon versenyezni. Azt hiszem, az eredmények csak akkor jönnek, bármilyen szinten is nézzük, ha minden klappol. Nekünk ehhez két versenyre volt szükségünk.

Úgy gondolom, hogy Belgiumban még egy picikét szét voltunk hullva. Benne volt az is, hogy nem tudtam tesztelni, hogy idén mentem először Pirelli gumival ebben az évben, és nem tudtunk vele olyan gyorsan megbarátkozni, mint ahogy az kellett volna. Sok volt a bizonytalan tényező, ami meghozta gyakorlatilag Belgiumban azt az eredményt, hogy felborultunk - ilyenre még nem volt példa a versenyzői pályafutásom során.

Barumon már egy csomó hibát kijavítottunk, sokkal összeszedettebbek voltunk. Akkor lett egy harmadik helyünk, ami azt gondolom, hogy lehetett volna jobb is, ha többet vállaltam volna, de elsőre elég veszélyesnek ítéltem meg a pályákat. Nagyon gyorsak voltak és rengeteg fa volt, szűk erdei útakon ment a verseny és igazából nem tudtam annyira felszabadultan menni, mint amennyire szerettem volna. Talán a verseny végére oldódott bennem ez a feszültség.

A svájci pályákat pedig már tavalyról ismertük. Amikor kiértünk, teljesen másképp éreztem magam: olyan volt, mintha már többször is mentem volna azon a versenyen. Rögtön beugrottak a pályák, sok veszélyes rész megvolt fejben is, amiről azt gondolom, hogy biztonságérzetet ad, ha nem csak a navigátor mondja, hanem én is tudom, hogy hol vagyunk. Svájcban tényleg sokkal szervezettebben ment minden: többet készültünk rá, rápihentünk, keményen betartottuk a tréningezési szabályokat és sokkal jobban fel tudtuk dolgozni a pályákat és az egész versenyt, mint az előző kettőt. Ez az szerintem, ami meghozta a sikert. Nemcsak azért, mert megnyertük a versenyt S1600-ban, hanem mert jó időket mentünk és belülről és kívülről is gyors volt az egész. Nem feltétlenül az eredmény jelképezi mindig azt, hogy egy versenyen gyors-e az ember vagy jól sikerül-e a verseny, hanem az összhatás. Én azt gondolom, hogy a svájci összhatásában is teljesen tökéletes volt és úgy versenyeztünk, mint egy profi páros és egy profi csapat. Ez tette fel a pontot az I-re.

Összességében elégedettek vagyunk a szereplésünkkel, de még nagyon sokat kell ahhoz menni ezeken a külföldi pályákon, hogy ez tényleg tökéletes legyen és minden versenyről úgy jöjjünk haza, hogy igen, ez jó volt. Azt hiszem, ez azért messze van.

- Azon gondolkodtál már, hogy ha jövőre tényleg sikerül a megállapodás és megint IRC-zhettek, akkor ugyanezeket a pályákat szeretnéd újra megpróbálni, vagy esetleg újakat?
- Sajnos a svájci futamot kivették a jövő évi versenynaptárból, de a fő tervem az volt, hogy még egyszer ugyanezt a három versenyt, és akkor gyakorlatilag Belgiumban és a Barum-on is már másodszor mennénk, ami szerintem nagy könnyebbség lenne. Az elképzelésünk az, hogy a belgát és a Barum-ot megtartani és menni még egyszer, a harmadikat pedig kényszerűségből le kell cserélni: vagy San Remót, vagy az angliai murva futamot gondoltunk. A San Remo-i pályáin már mentem egy EB futamon, még Citroennel. Nagyon tetszettek a pályák, azt gondolom, hogy nagyon hasonlít Svájchoz és feküdne nekünk. Akkor is jó eredményeket értünk el rajta - ameddig mentünk. Sajnos egy kis hiba csúszott a dologba, egy betonfalnak csúsztunk és feladni kényszerültünk a versenyt, viszont vezető pozícióból, úgyhogy ott nagyon jó eredményünk volt. A másik gondolatunk az angliai murva-futam, ami a RAC. Rally-hoz nagyon hasonló, mert gyakorlatilag majdnem ugyanazokon a pályákon zajlik majd a verseny, és ott is mentünk már az Imivel, már Ignissel. Ezek a pályák is és a stílus is nagyjából megvan, úgyhogy a kettő közül szeretnénk majd a harmadikat eldönteni, természetesen akkor, ha lesz rá lehetőségünk, hogy el kell döntenünk, de ez nem tőlünk függ.

- Az idei eredményeitekhez szívből gratulálok, és remélem, hogy a Mikulás Ralin jól fogjátok magatokat érezni.
- Megpróbáljuk, és én inkább azt remélem, hogy a nézők nagyon jól fogják érezni magukat, mert az elmúlt pár versenyen azt gondolom ebből nem jutott nekik túl sok. Bízom benne, hogy itt mindenki sokkal felszabadultabb lesz és senki nem annyira az eredményekre fog törekedni, mint az előző versenyeken. Mindenesetre mi mindent meg fogunk tenni, hogy látványosan menjünk, az biztos.

Ez a hír most jelenik meg 7924. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k