Csak a szerencse nem volt velük
Herczig Norbert - Baranyai László - Skoda Fabia S2000
2010-04-02
interjú és videó • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
737462591
Napi oldal:
6144
Jelenleg:
2898
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Bár öt szakaszgyőzelmet könyvelhet el magának a Herczig-Baranyai páros a Skoda Fabia S2000-essel, mégis felemás érzésekkel nyilatkoznak a versenyről. Herczig Norbit kérdeztem a futamról, a jövőképről és persze az újdonságnak számító versenyjárműről.

Szép az új autótok…
Nagyon szép és nagyon jó is! Nagyon jó érzés vele menni, szenzációs a féktáv, a kanyarsebesség… és mindezt el kell tudni hinni is. Ez utóbbiban nekünk még mindenképp fejlődnünk kell.

A WRC után is meglepően jó?
Igen, sőt, úgy ítélem meg, hogy a tempós - 100 km/h fölötti - részeken még jobban el lehet vele fordulni, mint a WRC-vel, mert valahogy kisebb, a kerekei jobban ki vannak téve a karosszéria négy részére. Egyetlen hátránya csupán a végsebessége, ami azért nagyon kevés, de minden más nagyon-nagyon jó az autón! Egy ízig-vérig csörgő-zörgő versenyautó, ami egy kicsit a régi S1600-as élményt hozza vissza nekem.

Túl vagytok az első futamon… hogyan látod, fel tudjátok venni a versenyt az N-es Mitsubishikkel?
Én azt gondolom, hogy igen. Ne feledjük, hogy ez még csak az első versenyünk volt ezzel az autóval, vannak még tartalékaink és tudom, hogy mi az, ami még bennünk van! Mindemellett az időeredményekből, az egri gyorsasági szakaszok jellegéből és hogy milyen pályák fognak jönni az elkövetkezendő versenyeken, úgy érzem, hogy bizakodóak lehetünk. A jövőkép mindenképp optimizmusra ad okot. Ez nem azt jelenti, hogy sétagalopp lesz, sőt, talán csak annyi, hogy kicsit kiegyenlítődnek a feltételek.

Hogyan értékeled a teljesítményeteket az évadnyitón?
Felemás érzésekkel vagyok tele. Az egyik szemem sír, a másik nevet. A sírás mindenképp annak szól, hogy előrébb vártuk magunkat, hiszen egy tavalyi évi bajnoki cím után nem lehet más a cél, minthogy minden versenyen megpróbálunk küzdeni az első helyért, vagy ha a lehetőségek olyanok, akkor legalább a dobogóért.

Ezen a versenyen úgy ítéltük meg - és ez volt a csapattaktika - hogy a dobogót célozzuk meg, hiszen ha ezeken a pályákon, ennyi N-es autó között a dobogóra oda tudunk érni, akkor az már egy jó eredmény. Köztudottan a magyar rallye-pályáknak itt vannak a leggyorsabb szakaszai. Úgy gondolom, hogy az első nap után volt is esélyünk a dobogóra - túl azon, hogy már az első körben összeszedtünk egy defektet -  hiszen a negyedik helyen álltunk, nem volt tőlünk túl messze ifj. Tóth János sem.

A második napon meg is kezdtük a felzárkózást, az első gyorson abszolút időt autóztunk, majd a második gyorson utolért a balszerencse ismét. Elrajtoltunk a bátori gyorson, és 500 méter után egy bukkanóról leérkezvén valószínűleg egy kőre eshetett rá az autó. De ez mind az úton történt, nem az út mellett! Utána volt egy kis kalamajkánk is a rá következő kanyarokban - majdnem leestünk az útról - mire észleltük, hogy defektünk van. Ezek után már nem vártunk csodát, visszaestünk a 12. helyre és onnét már csak a 7. helyig tudtuk visszatornázni magunkat.

Mégis van, amit pozitívan látsz…
Igen, mint ahogy mondtam, a másik szemem nevet, hiszen a másik oldalról mindenképpen bizakodásra ad okot, hogy 5 szakaszgyőzelmet is elkönyvelhettünk magunknak. Ezzel felvértezve készülünk a további versenyekre. Az itteni teljesítményünkkel, szakaszgyőzelmekkel leginkább magunknak bizonyítottunk, hiszen a futam előtt mi is úgy álltunk a kérdéshez, hogy nem tudtuk hová tenni ezt az autót az N-es mezőnyben. Alapvetően tudjuk, hogy egy ilyen autó gyorsabb, hogy mire képes a külföldi pályákon, mert ott már bizonyítottak, de Magyarország egy kicsit olyan sötét folt volt, nem tudtuk, hogy itt hová lesz jó.

Melyik pálya volt ezen a futamon, ami a leginkább feküdt ennek az autónak?
A szuhai mindenképpen, ill. inkább a vasárnapi pályák kedveztek. A verseny alatti 6 gyorsasági szakaszból 4 volt, ami számunkra is kedvező volt. A hosszú egyenes szakaszokkal teli pályák nem igazán fekszenek ennek az autónak, inkább a technikásabb, kanyargósabb pályák az ideálisak.


a Tempó Produkció filmje

Miskolc Rally?
Új pályák, sötétben… Úgy gondolom, hogy nagyon-nagyon jó verseny lesz. Bízom benne, hogy kicsit nagyobb szerencsénk lesz, hiszen most minden mással jóban álltunk, csak a szerencsével nem. Ha vissza lehetne forgatni az idő kerekét, akkor sem csinálnék másként semmit, nem mondanám, hogy egy kicsit innét vagy onnét ugranék... ugyaninnen ugranék el, és minden mást is ugyanígy csinálnék, mint ahogy történt.

Egy kicsit szerencsétlenek voltunk ezen a versenyen és ennyi. Remélem, hogy ezzel le is tudtuk erre az évre a balszerencsét. Szeretném, ha innét kezdve csak a versenyzéssel kellene foglalkozni és nem az ilyen balszerencsékkel! Visszatérve a kérdésre: készülünk, trenírozzuk magunkat a sötétre. Ködben, sötétben mentünk már nagyon jó időt, pont egy korábbi egri futamon, illetve most is a sötétben zajló gyorsasági nagyon jól feküdt nekünk, hiszen az ötből ez volt az egyik abszolút szakaszgyőzelmünk. Bizakodva várom az éjszakai futamot… ha már nem bizakodva várnám, akkor már nem csinálnám ezt a sportágat. Haladunk előre, megcsináljuk a megfelelő teszteket a sötétben, és hát jöjjön a verseny!

Melyik része lesz előreláthatólag a legnehezebb a versenynek?
Az lesz nagyon nehéz felnőtt emberek lévén, hogy nem úgy vagyunk, mint a 2-3 éves gyerekek, akiknek ha azt mondják délután, hogy most megyünk aludni és leteszik őket, akkor alszanak is egyet. Biztos, hogy nehéz lesz felfokozott adrenalinszinttel, délután 3-4 órakor nyugovóra térni este 9-ig, majd utána 10 órakor újra elindulni. Nem csak nekünk, hanem az egész mezőnynek kihívás lesz ez, kíváncsi is leszek, hogy hányan fogjuk bírni, de talán pont ettől szép ez az egész.

Mindenképpen üdvözítendő, hogy a rendezők ilyenre készülnek, hogy kicsit visszahozzák a régi legendás rallye-k hangulatát, amiről sokan legfeljebb csak könyvekben olvastak. Nem tudom, hogy a nézőknek ez jobb-e, vagy világosban nézni a verseny… a bandázás végett mindenképpen jó, hogy kimennek az erdőbe és kis tábortüzek mellett várják a mezőnyt, de az is szinte biztos, hogy nem fognak belőlük sokat látni… izzó féktárcsák, elvakító lámpasorok…

Én nagyon várom, és az olasz csapatom is fel van tüzelve ettől, hiszen náluk is inkább csak olyan futam van, ami belenyúlik az estébe és ezáltal mennek sötétben, de ilyen éjszakai futam náluk sincs, hogy  este tízkor meglódulunk és hajnalig megyünk, főképp ennyi pihenő után. Ez igazi rallye lesz!

Ez a hír most jelenik meg 7938. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
8.Vredestein Miskolc Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k