Bár öt szakaszgyőzelmet könyvelhet el magának a Herczig-Baranyai páros a Skoda Fabia S2000-essel, mégis felemás érzésekkel nyilatkoznak a versenyről. Herczig Norbit kérdeztem a futamról, a jövőképről és persze az újdonságnak számító versenyjárműről.
Szép az új autótok… Nagyon szép és nagyon jó is! Nagyon jó érzés vele menni, szenzációs a féktáv, a kanyarsebesség… és mindezt el kell tudni hinni is. Ez utóbbiban nekünk még mindenképp fejlődnünk kell.
A WRC után is meglepően jó? Igen, sőt, úgy ítélem meg, hogy a tempós - 100 km/h fölötti - részeken még jobban el lehet vele fordulni, mint a WRC-vel, mert valahogy kisebb, a kerekei jobban ki vannak téve a karosszéria négy részére. Egyetlen hátránya csupán a végsebessége, ami azért nagyon kevés, de minden más nagyon-nagyon jó az autón! Egy ízig-vérig csörgő-zörgő versenyautó, ami egy kicsit a régi S1600-as élményt hozza vissza nekem.
Túl vagytok az első futamon… hogyan látod, fel tudjátok venni a versenyt az N-es Mitsubishikkel? Én azt gondolom, hogy igen. Ne feledjük, hogy ez még csak az első versenyünk volt ezzel az autóval, vannak még tartalékaink és tudom, hogy mi az, ami még bennünk van! Mindemellett az időeredményekből, az egri gyorsasági szakaszok jellegéből és hogy milyen pályák fognak jönni az elkövetkezendő versenyeken, úgy érzem, hogy bizakodóak lehetünk. A jövőkép mindenképp optimizmusra ad okot. Ez nem azt jelenti, hogy sétagalopp lesz, sőt, talán csak annyi, hogy kicsit kiegyenlítődnek a feltételek.
Hogyan értékeled a teljesítményeteket az évadnyitón? Felemás érzésekkel vagyok tele. Az egyik szemem sír, a másik nevet. A sírás mindenképp annak szól, hogy előrébb vártuk magunkat, hiszen egy tavalyi évi bajnoki cím után nem lehet más a cél, minthogy minden versenyen megpróbálunk küzdeni az első helyért, vagy ha a lehetőségek olyanok, akkor legalább a dobogóért.
Ezen a versenyen úgy ítéltük meg - és ez volt a csapattaktika - hogy a dobogót célozzuk meg, hiszen ha ezeken a pályákon, ennyi N-es autó között a dobogóra oda tudunk érni, akkor az már egy jó eredmény. Köztudottan a magyar rallye-pályáknak itt vannak a leggyorsabb szakaszai. Úgy gondolom, hogy az első nap után volt is esélyünk a dobogóra - túl azon, hogy már az első körben összeszedtünk egy defektet - hiszen a negyedik helyen álltunk, nem volt tőlünk túl messze ifj. Tóth János sem.
A második napon meg is kezdtük a felzárkózást, az első gyorson abszolút időt autóztunk, majd a második gyorson utolért a balszerencse ismét. Elrajtoltunk a bátori gyorson, és 500 méter után egy bukkanóról leérkezvén valószínűleg egy kőre eshetett rá az autó. De ez mind az úton történt, nem az út mellett! Utána volt egy kis kalamajkánk is a rá következő kanyarokban - majdnem leestünk az útról - mire észleltük, hogy defektünk van. Ezek után már nem vártunk csodát, visszaestünk a 12. helyre és onnét már csak a 7. helyig tudtuk visszatornázni magunkat.
Mégis van, amit pozitívan látsz… Igen, mint ahogy mondtam, a másik szemem nevet, hiszen a másik oldalról mindenképpen bizakodásra ad okot, hogy 5 szakaszgyőzelmet is elkönyvelhettünk magunknak. Ezzel felvértezve készülünk a további versenyekre. Az itteni teljesítményünkkel, szakaszgyőzelmekkel leginkább magunknak bizonyítottunk, hiszen a futam előtt mi is úgy álltunk a kérdéshez, hogy nem tudtuk hová tenni ezt az autót az N-es mezőnyben. Alapvetően tudjuk, hogy egy ilyen autó gyorsabb, hogy mire képes a külföldi pályákon, mert ott már bizonyítottak, de Magyarország egy kicsit olyan sötét folt volt, nem tudtuk, hogy itt hová lesz jó.
Melyik pálya volt ezen a futamon, ami a leginkább feküdt ennek az autónak? A szuhai mindenképpen, ill. inkább a vasárnapi pályák kedveztek. A verseny alatti 6 gyorsasági szakaszból 4 volt, ami számunkra is kedvező volt. A hosszú egyenes szakaszokkal teli pályák nem igazán fekszenek ennek az autónak, inkább a technikásabb, kanyargósabb pályák az ideálisak.
a Tempó Produkció filmje
Miskolc Rally? Új pályák, sötétben… Úgy gondolom, hogy nagyon-nagyon jó verseny lesz. Bízom benne, hogy kicsit nagyobb szerencsénk lesz, hiszen most minden mással jóban álltunk, csak a szerencsével nem. Ha vissza lehetne forgatni az idő kerekét, akkor sem csinálnék másként semmit, nem mondanám, hogy egy kicsit innét vagy onnét ugranék... ugyaninnen ugranék el, és minden mást is ugyanígy csinálnék, mint ahogy történt.
Egy kicsit szerencsétlenek voltunk ezen a versenyen és ennyi. Remélem, hogy ezzel le is tudtuk erre az évre a balszerencsét. Szeretném, ha innét kezdve csak a versenyzéssel kellene foglalkozni és nem az ilyen balszerencsékkel! Visszatérve a kérdésre: készülünk, trenírozzuk magunkat a sötétre. Ködben, sötétben mentünk már nagyon jó időt, pont egy korábbi egri futamon, illetve most is a sötétben zajló gyorsasági nagyon jól feküdt nekünk, hiszen az ötből ez volt az egyik abszolút szakaszgyőzelmünk. Bizakodva várom az éjszakai futamot… ha már nem bizakodva várnám, akkor már nem csinálnám ezt a sportágat. Haladunk előre, megcsináljuk a megfelelő teszteket a sötétben, és hát jöjjön a verseny!
Melyik része lesz előreláthatólag a legnehezebb a versenynek? Az lesz nagyon nehéz felnőtt emberek lévén, hogy nem úgy vagyunk, mint a 2-3 éves gyerekek, akiknek ha azt mondják délután, hogy most megyünk aludni és leteszik őket, akkor alszanak is egyet. Biztos, hogy nehéz lesz felfokozott adrenalinszinttel, délután 3-4 órakor nyugovóra térni este 9-ig, majd utána 10 órakor újra elindulni. Nem csak nekünk, hanem az egész mezőnynek kihívás lesz ez, kíváncsi is leszek, hogy hányan fogjuk bírni, de talán pont ettől szép ez az egész.
Mindenképpen üdvözítendő, hogy a rendezők ilyenre készülnek, hogy kicsit visszahozzák a régi legendás rallye-k hangulatát, amiről sokan legfeljebb csak könyvekben olvastak. Nem tudom, hogy a nézőknek ez jobb-e, vagy világosban nézni a verseny… a bandázás végett mindenképpen jó, hogy kimennek az erdőbe és kis tábortüzek mellett várják a mezőnyt, de az is szinte biztos, hogy nem fognak belőlük sokat látni… izzó féktárcsák, elvakító lámpasorok…
Én nagyon várom, és az olasz csapatom is fel van tüzelve ettől, hiszen náluk is inkább csak olyan futam van, ami belenyúlik az estébe és ezáltal mennek sötétben, de ilyen éjszakai futam náluk sincs, hogy este tízkor meglódulunk és hajnalig megyünk, főképp ennyi pihenő után. Ez igazi rallye lesz!