Csak a szerencse nem volt velük
Herczig Norbert - Baranyai László - Skoda Fabia S2000
2010-04-02
interjú és videó • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763299111
Napi oldal:
36568
Jelenleg:
669
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Bár öt szakaszgyőzelmet könyvelhet el magának a Herczig-Baranyai páros a Skoda Fabia S2000-essel, mégis felemás érzésekkel nyilatkoznak a versenyről. Herczig Norbit kérdeztem a futamról, a jövőképről és persze az újdonságnak számító versenyjárműről.

Szép az új autótok…
Nagyon szép és nagyon jó is! Nagyon jó érzés vele menni, szenzációs a féktáv, a kanyarsebesség… és mindezt el kell tudni hinni is. Ez utóbbiban nekünk még mindenképp fejlődnünk kell.

A WRC után is meglepően jó?
Igen, sőt, úgy ítélem meg, hogy a tempós - 100 km/h fölötti - részeken még jobban el lehet vele fordulni, mint a WRC-vel, mert valahogy kisebb, a kerekei jobban ki vannak téve a karosszéria négy részére. Egyetlen hátránya csupán a végsebessége, ami azért nagyon kevés, de minden más nagyon-nagyon jó az autón! Egy ízig-vérig csörgő-zörgő versenyautó, ami egy kicsit a régi S1600-as élményt hozza vissza nekem.

Túl vagytok az első futamon… hogyan látod, fel tudjátok venni a versenyt az N-es Mitsubishikkel?
Én azt gondolom, hogy igen. Ne feledjük, hogy ez még csak az első versenyünk volt ezzel az autóval, vannak még tartalékaink és tudom, hogy mi az, ami még bennünk van! Mindemellett az időeredményekből, az egri gyorsasági szakaszok jellegéből és hogy milyen pályák fognak jönni az elkövetkezendő versenyeken, úgy érzem, hogy bizakodóak lehetünk. A jövőkép mindenképp optimizmusra ad okot. Ez nem azt jelenti, hogy sétagalopp lesz, sőt, talán csak annyi, hogy kicsit kiegyenlítődnek a feltételek.

Hogyan értékeled a teljesítményeteket az évadnyitón?
Felemás érzésekkel vagyok tele. Az egyik szemem sír, a másik nevet. A sírás mindenképp annak szól, hogy előrébb vártuk magunkat, hiszen egy tavalyi évi bajnoki cím után nem lehet más a cél, minthogy minden versenyen megpróbálunk küzdeni az első helyért, vagy ha a lehetőségek olyanok, akkor legalább a dobogóért.

Ezen a versenyen úgy ítéltük meg - és ez volt a csapattaktika - hogy a dobogót célozzuk meg, hiszen ha ezeken a pályákon, ennyi N-es autó között a dobogóra oda tudunk érni, akkor az már egy jó eredmény. Köztudottan a magyar rallye-pályáknak itt vannak a leggyorsabb szakaszai. Úgy gondolom, hogy az első nap után volt is esélyünk a dobogóra - túl azon, hogy már az első körben összeszedtünk egy defektet -  hiszen a negyedik helyen álltunk, nem volt tőlünk túl messze ifj. Tóth János sem.

A második napon meg is kezdtük a felzárkózást, az első gyorson abszolút időt autóztunk, majd a második gyorson utolért a balszerencse ismét. Elrajtoltunk a bátori gyorson, és 500 méter után egy bukkanóról leérkezvén valószínűleg egy kőre eshetett rá az autó. De ez mind az úton történt, nem az út mellett! Utána volt egy kis kalamajkánk is a rá következő kanyarokban - majdnem leestünk az útról - mire észleltük, hogy defektünk van. Ezek után már nem vártunk csodát, visszaestünk a 12. helyre és onnét már csak a 7. helyig tudtuk visszatornázni magunkat.

Mégis van, amit pozitívan látsz…
Igen, mint ahogy mondtam, a másik szemem nevet, hiszen a másik oldalról mindenképpen bizakodásra ad okot, hogy 5 szakaszgyőzelmet is elkönyvelhettünk magunknak. Ezzel felvértezve készülünk a további versenyekre. Az itteni teljesítményünkkel, szakaszgyőzelmekkel leginkább magunknak bizonyítottunk, hiszen a futam előtt mi is úgy álltunk a kérdéshez, hogy nem tudtuk hová tenni ezt az autót az N-es mezőnyben. Alapvetően tudjuk, hogy egy ilyen autó gyorsabb, hogy mire képes a külföldi pályákon, mert ott már bizonyítottak, de Magyarország egy kicsit olyan sötét folt volt, nem tudtuk, hogy itt hová lesz jó.

Melyik pálya volt ezen a futamon, ami a leginkább feküdt ennek az autónak?
A szuhai mindenképpen, ill. inkább a vasárnapi pályák kedveztek. A verseny alatti 6 gyorsasági szakaszból 4 volt, ami számunkra is kedvező volt. A hosszú egyenes szakaszokkal teli pályák nem igazán fekszenek ennek az autónak, inkább a technikásabb, kanyargósabb pályák az ideálisak.


a Tempó Produkció filmje

Miskolc Rally?
Új pályák, sötétben… Úgy gondolom, hogy nagyon-nagyon jó verseny lesz. Bízom benne, hogy kicsit nagyobb szerencsénk lesz, hiszen most minden mással jóban álltunk, csak a szerencsével nem. Ha vissza lehetne forgatni az idő kerekét, akkor sem csinálnék másként semmit, nem mondanám, hogy egy kicsit innét vagy onnét ugranék... ugyaninnen ugranék el, és minden mást is ugyanígy csinálnék, mint ahogy történt.

Egy kicsit szerencsétlenek voltunk ezen a versenyen és ennyi. Remélem, hogy ezzel le is tudtuk erre az évre a balszerencsét. Szeretném, ha innét kezdve csak a versenyzéssel kellene foglalkozni és nem az ilyen balszerencsékkel! Visszatérve a kérdésre: készülünk, trenírozzuk magunkat a sötétre. Ködben, sötétben mentünk már nagyon jó időt, pont egy korábbi egri futamon, illetve most is a sötétben zajló gyorsasági nagyon jól feküdt nekünk, hiszen az ötből ez volt az egyik abszolút szakaszgyőzelmünk. Bizakodva várom az éjszakai futamot… ha már nem bizakodva várnám, akkor már nem csinálnám ezt a sportágat. Haladunk előre, megcsináljuk a megfelelő teszteket a sötétben, és hát jöjjön a verseny!

Melyik része lesz előreláthatólag a legnehezebb a versenynek?
Az lesz nagyon nehéz felnőtt emberek lévén, hogy nem úgy vagyunk, mint a 2-3 éves gyerekek, akiknek ha azt mondják délután, hogy most megyünk aludni és leteszik őket, akkor alszanak is egyet. Biztos, hogy nehéz lesz felfokozott adrenalinszinttel, délután 3-4 órakor nyugovóra térni este 9-ig, majd utána 10 órakor újra elindulni. Nem csak nekünk, hanem az egész mezőnynek kihívás lesz ez, kíváncsi is leszek, hogy hányan fogjuk bírni, de talán pont ettől szép ez az egész.

Mindenképpen üdvözítendő, hogy a rendezők ilyenre készülnek, hogy kicsit visszahozzák a régi legendás rallye-k hangulatát, amiről sokan legfeljebb csak könyvekben olvastak. Nem tudom, hogy a nézőknek ez jobb-e, vagy világosban nézni a verseny… a bandázás végett mindenképpen jó, hogy kimennek az erdőbe és kis tábortüzek mellett várják a mezőnyt, de az is szinte biztos, hogy nem fognak belőlük sokat látni… izzó féktárcsák, elvakító lámpasorok…

Én nagyon várom, és az olasz csapatom is fel van tüzelve ettől, hiszen náluk is inkább csak olyan futam van, ami belenyúlik az estébe és ezáltal mennek sötétben, de ilyen éjszakai futam náluk sincs, hogy  este tízkor meglódulunk és hajnalig megyünk, főképp ennyi pihenő után. Ez igazi rallye lesz!

Ez a hír most jelenik meg 8012. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
8.Vredestein Miskolc Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k