A mecseki futamról sem maradhat le a Street Max - RPM Racing csapata, bár peches évet tudhatnak maguk mögött, még egy utolsó jó kis autókázásban azért bíznak. Hogy mit hoz számukra a záró futam és az időjárás milyenné teszi a pályákat, azt egyelőre még nem tudni, de előzetesen a csapat két pilótájával beszélgettem. Elsőként Fabinyi Bélát kérdeztem.
Hogyan indultok neki a mecseki futamnak?
Önbizalommal feltöltve! A felkészülésre nem volt igazán sem időnk, sem lehetőségünk, így tényleg csak azt mondhatom, hogy nagy reményekkel vágunk neki. A pályák jók, a klasszikus mecseki pályák lesznek idén is a programban. Nekem nagyon tetszik az orfűi is és a camping-árpádtetői is, szeretem ezeket a gyorsasági szakaszokat. Ezzel a futammal kapcsolatban inkább már az lesz a nagy kérdés, hogy milyen időjárási körülmények között fogunk versenyezni, mi jellemzi majd a hétvégét. Október közepén már azon sem lepődnénk meg, ha hó esne, de mi egyelőre csak esőre számítunk. Ha meg mégsem fog esni, akkor szárazon esetleg még gyorsabbak lehetünk.
Milyen volt az idei évetek?
Idén nekünk tényleg semmi sem jött össze, hiszen még célba sem értünk igazán. Az összes létező műszaki problémát produkáltuk az idei évben, így már nem nagyon van olyan az autón, amivel ne lett volna valami, valamelyik futamon. Ennek is köszönhető, hogy túl nagy izgalmak nekünk már nem jutnak a záró futamra, mi egyszerűen csak szeretnénk végre gondmentesen, műszaki hibáktól mentesen a saját szórakoztatásunkra autózni egyet. Bízunk benne, hogy egy ilyen hétvége is jut nekünk az idei évre. Az idei év elvesztett kilométereit megpróbáljuk most kiautózni, és végre célba érni!

Milyen terveitek vannak még 2010-re?
Csapatszinten gondolkodunk még a Mikulás Rallye-n, de mivel ez az év tényleg sehogy sem sikerült számunkra, így inkább már a jövő évre próbálunk koncentrálni. Már most azon gondolkodunk, hogy 2011-ben hol tudunk majd kezdeni...
Előreláthatólag melyik futamon?
Nem is az a fő kérdés, hogy melyik futamon, hanem, hogy nagyjából mikor. Ezt pedig nagyban fogja befolyásolni, hogy mikorra áll össze az új autó, mikorra tudjuk beszerezni. Mindenképpen lecseréljük az autót, de még egyelőre kérdéses, hogy mi lesz az új típus. Szeretnék kategórián belül maradni, de mindenképp típusváltás lesz. Jelenleg még a válogatás időszakában vagyunk, aztán majd meglátjuk, hogy mit enged meg a pénztárcánk, ill. melyik lesz az, ami a leginkább megtetszik nekünk. Év elején szeretnénk majd az új szerzeménnyel a lehető legtöbb versenyen rajthoz állni, és a lehető legtöbb kilométert menni, hogy megfelelő tapasztalattal vágjunk neki majd a bajnokságnak!
A csapat Mitsubishi-s párosának pilótáját - Molnár Dodót - is megkérdeztem a közelgő mecseki futamról, ill. arról, hogy merre jártak mostanában és mit terveznek még?
Milyen volt a Kassa Rallye?
Vizes! Egész jól sikerült, bár végig motorproblémával küszködtünk, és volt egy kisebb kalandunk is, ugyanis telibe vertünk egy BMW terepjárót.
Gyorsasági közben?
Igen, az első nap az egyik gyorsaságin haladtunk felfelé, majd jött egy bukkanó, ami mögött volt egy vízátfolyás és egy bal 5-ös kanyar. Ez utóbbit már meg sem próbáltuk bevenni, egyenesen haladtunk tovább, ahol hamar választás elé kerültünk, mivel csak azt láttuk, hogy szalag-szalag-szalag-rendőrautó-BMW... Mint a félkarú rablónál meghúztam a kart - én itt most a kéziféket - és vártuk, hogy mit pörget ki nekünk a szerencse. Sokáig úgy tűnt, hogy a rendőrautó lesz, majd végül mégis a BMW-t pörgette ki. Mivel személyi sérülés nem történt folytattuk tovább a versenyt és a gyors végén jelentettük a sportbírónak, hogy mi történt. Azt mondták nincs gond, van a rendezőnek biztosítása, majd rendezik a károkat. Mivel itt a két napot külön értékelték, így a második nap már egész jó helyen végeztünk, ugyanis az N csoport abszolút 4. helyén fejeztük be a futamot.
Milyen volt számotokra a Kazincbarcika Rallye?
Kalandos! Úgy gondoltuk, hogy mivel a mezőny elejével úgysem tudjuk felvenni a versenyt, inkább a nézőkre koncentrálunk és megpróbáljuk őket szórakoztatni. Azt gondolom, hogy ez sikerült is...
Most pedig a mecseki viadalra készültök már?
Várjuk már a versenyt, de nagyon nem készülünk még rá. Fogalmam sincs milyen pályák lesznek, olyan VB-sen fogunk nekiállni a futamnak. Kétszer végigjárjuk a pályákat aztán átgördülünk rajtuk. Mivel a Kassa Rallye-n már jól begyakoroltuk a vizes pályán való versenyzést, nagyon reméljük, hogy most is esni fog.

Bővül a csapatotok...
Igen, befogadtunk még egy EVO IX-est a csapatba, és már a Mecsek Rallye-n is hat autóval fogjuk képviseltetni magunkat. Az előfutók közt mennek majd a csajok, az újonnan befogadott EVO IX-esünkkel pedig Bujdos Miki fog menni.
Milyen versenyre számítasz Pécsen?
Remélem, hogy egy jó verseny lesz majd, ha már ilyen IRC kandidáló futam lesz. Az időtervet ugyan nem nagyon értem, mert szombaton rohanunk végig, 8 gyorsasági szakaszon, vasárnapra meg jutott két gyors összesen... Sajnálom azt is, hogy nem igazán sikerült a rendezőnek megszerezni néhány exkluzív helyszínt, hiszen míg egy Eger Rallye-n a város főteréről rajtolhattunk (és a céldobogó is ott kapott helyet), addig itt kevésbé "díszes" helyeken fogunk megjelenni.
Jövő évi tervek?
Szeretnék házat vásárolni, elmenni nyaralni, fogyni 20 kilót... és talán két 18 éves thai lányt is örömmel örökbe fogadnék. Vagy a rallye-ra gondolsz? :-) Ott a fő irányvonal a két EVO IX-es lesz, melyek a télen nagy felújításon esnek át. Szeretnénk jövőre bérbe adni a teljes bajnokságra. Már szlovák és román érdeklődők is vannak rá. Új bázisunk is lett, Szeged mellett, aminek hamarosan meg is tartjuk a nyitó buliját, hogy más is láthassa milyen profi kis műhelyt hoztunk össze. Tényleg európai színvonalú lett az egész, például padlófűtés van a szervizben, hogy fel ne fázzanak a szerelők szerelés közben, mert hát azzal is a munkaidő feleslegesen megy el, ha folyamatosan pisilni járnak :-) Aztán reméljük hamarosan már azt is látjuk, hogy merre mozdul majd el a rallye...

Az egyik legfontosabb dolog az lenne, hogy a nézők elvándorlásának folyamatát megállítsa az MNASZ, hiszen Magyarországon régebben a rallye volt a legnépszerűbb autós szakág, most pedig alig van néző a pályák mellett.
Emlékszem még arra az időre, amikor a fehérvári futamon az 5-fánál úgy fordultam el, hogy nyílt szét a tömeg előttem. Ha ilyen versenyt és ennyi nézőt vissza tudnának hozni, akkor szerintem megint jó irányba haladna minden!