Csak már legyünk ott és menjünk!
Bútor Robi - 2010
2010-03-16
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
793689899
Napi oldal:
51207
Jelenleg:
736
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Újdonságok és változások jellemzik Bútor Robi idei évkezdetét. Ráadásul a szurkolók legnagyobb örömére, úgy tűnik, hogy idén hazai pályákon fogja terelgetni a Citroen C2 S1600-ast. De mit is tartogat még az idei év a csapat számára? Bútor Robit kérdeztem…

Több napja halogatjátok a bejelentést, hogy mi lesz veletek a 2010-es esztendőben…
Igen, és végül megszületett a Citroen részéről a döntés, miszerint a hazai bajnokságban indulunk végig, azaz mind a hét magyar futamon részt fogunk venni. Egy Citroen C2 S1600-assal tervezzük az idei évet. Az autó ugyanaz, amivel tavaly év végén mentünk Pécsett és a komlói versenyen. Ha esetleg külföldi verseny is bekerül a naptárunkba, akkor az már csak hab a tortán. Most a magyar bajnokság a fontos, külföldi futamon tényleg csak akkor veszünk részt, ha marad pénz, idő, energia és itthon már vége a bajnokságnak. A francia rallye világbajnoki futam a pécsi verseny után lesz, amikor már mindennek vége van Magyarországon, így azt tettük be kérdőjelesen az idei évi programba.

Ezek szerint a VFTS idén végig a garázsban fog állni?
Versenyzésre alkalmas állapotban van. Hibátlan, gyönyörű, minden porcikája rendben van! Az már biztos, hogy most az Eger Rallye előtt a VFTS-sel már semmiféle bemelegítés nem fog beleférni, mert még rengeteg dolgunk van, hiszen nagyon a végére maradt minden. Túl sokáig ment a találgatás sajnos, hogy itthon menjünk, vagy külföldön.  A VFTS-es program majd úgy a nyár környékén kerülhet szóba, de akkor is egy-két túraversenyre, ill. meghívásos versenyre korlátozódik, ahogy majd időnk engedi. Az biztos, hogy mindenképp szeretnék menni vele. Nem fog úgy eltelni ez az év, hogy nem megyek a VFTS-sel!

Milyen nagy változást hozott nektek 2010?
Alapvetően két nagy változás van az életünkben. Az egyik, hogy saját autóval és saját szervizcsapattal folytatjuk a versenyzést, ill. hogy új navigátorom lesz.

Kezdjük a saját autó, saját szerviz kérdéssel…
Eddig béreltük az autót, ill. a szerviz sem a saját embereinkből épült fel, azt is béreltük. Az idei évben megalakult a saját szervizcsapatunk, ami egy óriási lépés az életünkben. Innentől kezdve viszont sokkal több figyelmet igényel minden. Nekünk kell odafigyelni, irányítani, felügyelni, megvalósítani, hogy úgy működjön és úgy legyen előkészítve minden tényező, ahogy szeretnénk. És mivel az autó sem bérautó tovább, így ezzel kapcsolatban is minden felelősség a miénk: a felújítások, a felkészítés, pontosan érkezés a versenyekre, maximálisan jó munka végezése… tehát kibővült a feladatkörünk! Anyagilag sokkal jobban járunk így, és ezekben a nehéz időkben, azt hiszem, hogy meg kellett hozni ezt a döntést, mivel így tudunk versenyezni gond nélkül.
A szervizcsapatunk is nagyon profi, hiszen olyan szakemberekből épül fel, akik nagy szakmai ismerettel és tapasztalattal rendelkeznek, jártak már világbajnokságon is, megbízhatóak, ügyesek. A mérnökünket a korábbi évekből ismerem, még a Suzuki Sportnál volt a mérnököm, így már vele sem lehet kérdés, hogy tudunk-e együtt dolgozni.  Azt hiszem, hogy Magyarország egyik legkomolyabban felkészült csapata lesz a miénk!

Minek köszönhető, hogy a navigátor személyében is változtatást eszközöltél?
Év elején úgy döntöttünk - főképp gazdasági szempontból - hogy szüksége van a csapatnak arra, hogy egy olyan navigátor üljön az autóban, aki anyagilag is hozzá tud járulni a csapat költségvetéséhez, valamint az anyagiakon kívül még olyan plusz munkával vagy plusz dologgal is hozzá tud járulni a munkánkhoz, ami nagymértékben könnyíti az én feladataimat.
A választás Holczer Danira esett, mivel ő a médiában jelentős szakmai tudással és kapcsolatokkal rendelkezik, és emellett járt már külföldi versenyeken is, mint pilóta, ill. régebben navigátorkodott is. Nagy terhet vesz le a vállamról azzal, hogy intézi a csapat teljeskörű média feladatait, megszervezi és levezeti a sajtótájékoztatókat, tartja a kapcsolatot az újságírókkal… Nekem ezek már nem férnének bele az időmbe, nekem most a teljes csapatot kell irányítanom, ami egy új és hatalmas feladat.

És hová tűnt Tóth Vili?
Úgy tudom, hogy Vili idén nem fog versenyezni. Azt mondta, hogy egyelőre elvesztette kicsit a kedvét is a navigátorkodással kapcsolatban, nem volt már ez az élete, és nem húzta őt olyan szinten, ahogy kellene. Nagyon kulturáltan és barátságban váltunk el. Nem mondom, hogy végleg lezártuk a közös munkát, de most egy kis szünet következik az együttműködésünkben. Jó volt vele versenyezni, hiszen soha egyetlen egyszer nem vesztünk össze, nem volt egy hangos szóváltás, vagy egy nézeteltérés közöttünk. Ez egy tökéletes kapcsolat volt, és ellentétben sok szakítással - amiket hallani lehet, hogy más versenyzőpárosok hogyan váltak el - mi mind a mai napig jó barátságban vagyunk és ez így is fog maradni.
Semmiféle negatív szájíz egyik részről sincs. Nem az volt az ok, hogy már nem bírtuk egymást, hanem az, hogy az éves költségvetésünkhöz szükség volt még anyagi háttérre és szakmai segítségre, hogy valaki levegyen az én vállamról egy olyan terhet, amit már nehezen bírtam vinni.

Új navigátorod az nyilatkozta rólad, hogy "...szerintem még nem jött ki Robiból a maximum" Mit érthet ez alatt, ez már a személyes tapasztalata, vagy még csak amit kívülről látott belőled?
Most olvastam én is ezt a nyilatkozatát, úgyhogy engem is meglepett ez a mondat. :-)

Mikulás Rallye-n mentünk együtt, az volt az első közös versenyünk, ami egy próbaverseny volt, hogy megnézzük, kibírjuk-e egymást egy többnapos megmérettetés alkalmával. Emberileg nagyon jól sikerült, azt hiszem, hogy abszolút normálisan tudtunk egymással viselkedni és tudjuk egymást tolerálni, sőt, sok mindenben egyforma a gondolkodásunk, ami egy nagyon pozitív dolog  hosszútávra nézve! Szakmailag is elégedett voltam Dani munkájával, de azért egy N-es autóval egy "buliverseny" nyilván teljesen más, mint amikor benn ülünk majd a top versenyautóban és a bajnoki pontokért csatázunk. Az első futamon fog kijönni mind a kettőnkből az igazi versenyfeeling…
Az, hogy bennem van-e még tartalék, az egy érdekes kérdés. Én is úgy gondolom, hogy van, és azért van, mert nem szeretem a felesleges károkozást. Én ráhagyom azt az X százalékot, - amit nem tudom, hogy ez most 20, 10, 5,  vagy 1% - hogy ne törjem össze az autót.  Nagyon-nagyon régóta nem törtem össze, és nem is szeretném, főleg most így, hogy saját az autó!

A WRC-k kitiltásával jobban megnyílt előttünk a pálya, reálisabban lehet harcolni a jó helyezésekért egy ilyen autóval is. Úgy gondolom, hogy nekem most élnem kell ezzel a lehetőséggel, és lehet, hogy egy kicsit több kockázatot kell vállalnom. Aztán ez majd úgyis ott derül ki a verseny rajtjában, hogy mennyire leszek ráállva a versenyre, vagy mennyire tudom félretenni azt a gondolatot, hogy nem akarom összetörni az autót.

Teszt, vagy tesztverseny?
Mindenképpen lesz év eleji tesztünk. Minden évben volt és szükségesnek is tartom, de nem verseny keretében, hanem egy saját magunk által szervezett, lezárt szakaszon. Meggyőződésem, hogy egy verseny keretében nem lehet tesztelni, hiszen a teszt nem arról szól, hogy egy gyorsaságin megyek háromszor és akkor minden körben állítok valamit, hanem megyek 20-at egy 3 km-es szakaszon és folyamatosan állítom és próbálom megtalálni azt, ami számomra a legideálisabb érzetet adja az autóban. Mi még mérni is szoktuk ezeknek a 3 km-es szakaszoknak az idejét, hogy ne csak érzésre menjünk, hanem az időt is lássuk. Nálunk a teszt úgy zajlik, hogy egy napot rászánunk erre, és kb. 50-80 km-t szoktunk megtenni 3 km-es egységenként. Mindegyiket kielemezzük és változtatunk a beállításokon. Idén is ezt fogjuk tenni, a verseny előtti héten, hiszen addig még bőven akad más dolgunk is.

Mit vársz az egri pályáktól?
Ezek a szokásos gyorsasági szakaszok, melyek között van amit szeretek - mint például a szuhait - és van amit kevésbé. Egy kicsit gyorsnak találom a pályákat, főleg a mi autónk szempontjából, aminek ugye 170 km/h körül van a végsebessége. A gyorsok közt vannak kedvezőek és kevésbé kedvezőek is, de ezen azt gondolom, hogy túl kell lépnünk, ezek a pályák vannak, ezt kell szeretni és elfogadni. Azt hiszem, hogy élvezni fogjuk a versenyt. Már nagyon-nagyon hiányzott az elmúlt pár hónapban a versenyzés, most már nagyon nehezen bírok magammal, nekem már mindegy milyen pályák lesznek, csak már legyünk ott és menjünk! Jó legyen, jó hangulatban, jó csapatban! Úgy vélem, hogy mindent megtettünk érte, hogy ez működjön is, és egy igazi kis profi magyar csapatot hoztunk létre. Bízom benne, hogy a főpróba is tökéletesen fog sikerülni!

Még azért a végére tartogatsz egy bejelentést…
Igen, mégpedig azt, hogy a csapatunk már a Miskolc Rallye-n bővülni fog egy új párossal, egy új autóval. Indítunk ugyanis a hazai bajnokságban egy Citroen C2 R2 MAX-ot is, ami egy vadonatúj - 2010-es specifikációjú - gyári autó, melyet a csapatunk épít meg. Az még egyelőre tárgyalás alatt áll, hogy ki lesz benne a pilóta és a navigátor, de az már biztos, hogy a 6 futamon az autó rajthoz fog állni.

Ez a hír most jelenik meg 7221. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
XI. Press+Print Rallye Sprint
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k