LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Csak már legyünk ott és menjünk!
Bútor Robi - 2010
2010-03-16
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
770129629
Napi oldal:
77020
Jelenleg:
1344
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Újdonságok és változások jellemzik Bútor Robi idei évkezdetét. Ráadásul a szurkolók legnagyobb örömére, úgy tűnik, hogy idén hazai pályákon fogja terelgetni a Citroen C2 S1600-ast. De mit is tartogat még az idei év a csapat számára? Bútor Robit kérdeztem…

Több napja halogatjátok a bejelentést, hogy mi lesz veletek a 2010-es esztendőben…
Igen, és végül megszületett a Citroen részéről a döntés, miszerint a hazai bajnokságban indulunk végig, azaz mind a hét magyar futamon részt fogunk venni. Egy Citroen C2 S1600-assal tervezzük az idei évet. Az autó ugyanaz, amivel tavaly év végén mentünk Pécsett és a komlói versenyen. Ha esetleg külföldi verseny is bekerül a naptárunkba, akkor az már csak hab a tortán. Most a magyar bajnokság a fontos, külföldi futamon tényleg csak akkor veszünk részt, ha marad pénz, idő, energia és itthon már vége a bajnokságnak. A francia rallye világbajnoki futam a pécsi verseny után lesz, amikor már mindennek vége van Magyarországon, így azt tettük be kérdőjelesen az idei évi programba.

Ezek szerint a VFTS idén végig a garázsban fog állni?
Versenyzésre alkalmas állapotban van. Hibátlan, gyönyörű, minden porcikája rendben van! Az már biztos, hogy most az Eger Rallye előtt a VFTS-sel már semmiféle bemelegítés nem fog beleférni, mert még rengeteg dolgunk van, hiszen nagyon a végére maradt minden. Túl sokáig ment a találgatás sajnos, hogy itthon menjünk, vagy külföldön.  A VFTS-es program majd úgy a nyár környékén kerülhet szóba, de akkor is egy-két túraversenyre, ill. meghívásos versenyre korlátozódik, ahogy majd időnk engedi. Az biztos, hogy mindenképp szeretnék menni vele. Nem fog úgy eltelni ez az év, hogy nem megyek a VFTS-sel!

Milyen nagy változást hozott nektek 2010?
Alapvetően két nagy változás van az életünkben. Az egyik, hogy saját autóval és saját szervizcsapattal folytatjuk a versenyzést, ill. hogy új navigátorom lesz.

Kezdjük a saját autó, saját szerviz kérdéssel…
Eddig béreltük az autót, ill. a szerviz sem a saját embereinkből épült fel, azt is béreltük. Az idei évben megalakult a saját szervizcsapatunk, ami egy óriási lépés az életünkben. Innentől kezdve viszont sokkal több figyelmet igényel minden. Nekünk kell odafigyelni, irányítani, felügyelni, megvalósítani, hogy úgy működjön és úgy legyen előkészítve minden tényező, ahogy szeretnénk. És mivel az autó sem bérautó tovább, így ezzel kapcsolatban is minden felelősség a miénk: a felújítások, a felkészítés, pontosan érkezés a versenyekre, maximálisan jó munka végezése… tehát kibővült a feladatkörünk! Anyagilag sokkal jobban járunk így, és ezekben a nehéz időkben, azt hiszem, hogy meg kellett hozni ezt a döntést, mivel így tudunk versenyezni gond nélkül.
A szervizcsapatunk is nagyon profi, hiszen olyan szakemberekből épül fel, akik nagy szakmai ismerettel és tapasztalattal rendelkeznek, jártak már világbajnokságon is, megbízhatóak, ügyesek. A mérnökünket a korábbi évekből ismerem, még a Suzuki Sportnál volt a mérnököm, így már vele sem lehet kérdés, hogy tudunk-e együtt dolgozni.  Azt hiszem, hogy Magyarország egyik legkomolyabban felkészült csapata lesz a miénk!

Minek köszönhető, hogy a navigátor személyében is változtatást eszközöltél?
Év elején úgy döntöttünk - főképp gazdasági szempontból - hogy szüksége van a csapatnak arra, hogy egy olyan navigátor üljön az autóban, aki anyagilag is hozzá tud járulni a csapat költségvetéséhez, valamint az anyagiakon kívül még olyan plusz munkával vagy plusz dologgal is hozzá tud járulni a munkánkhoz, ami nagymértékben könnyíti az én feladataimat.
A választás Holczer Danira esett, mivel ő a médiában jelentős szakmai tudással és kapcsolatokkal rendelkezik, és emellett járt már külföldi versenyeken is, mint pilóta, ill. régebben navigátorkodott is. Nagy terhet vesz le a vállamról azzal, hogy intézi a csapat teljeskörű média feladatait, megszervezi és levezeti a sajtótájékoztatókat, tartja a kapcsolatot az újságírókkal… Nekem ezek már nem férnének bele az időmbe, nekem most a teljes csapatot kell irányítanom, ami egy új és hatalmas feladat.

És hová tűnt Tóth Vili?
Úgy tudom, hogy Vili idén nem fog versenyezni. Azt mondta, hogy egyelőre elvesztette kicsit a kedvét is a navigátorkodással kapcsolatban, nem volt már ez az élete, és nem húzta őt olyan szinten, ahogy kellene. Nagyon kulturáltan és barátságban váltunk el. Nem mondom, hogy végleg lezártuk a közös munkát, de most egy kis szünet következik az együttműködésünkben. Jó volt vele versenyezni, hiszen soha egyetlen egyszer nem vesztünk össze, nem volt egy hangos szóváltás, vagy egy nézeteltérés közöttünk. Ez egy tökéletes kapcsolat volt, és ellentétben sok szakítással - amiket hallani lehet, hogy más versenyzőpárosok hogyan váltak el - mi mind a mai napig jó barátságban vagyunk és ez így is fog maradni.
Semmiféle negatív szájíz egyik részről sincs. Nem az volt az ok, hogy már nem bírtuk egymást, hanem az, hogy az éves költségvetésünkhöz szükség volt még anyagi háttérre és szakmai segítségre, hogy valaki levegyen az én vállamról egy olyan terhet, amit már nehezen bírtam vinni.

Új navigátorod az nyilatkozta rólad, hogy "...szerintem még nem jött ki Robiból a maximum" Mit érthet ez alatt, ez már a személyes tapasztalata, vagy még csak amit kívülről látott belőled?
Most olvastam én is ezt a nyilatkozatát, úgyhogy engem is meglepett ez a mondat. :-)

Mikulás Rallye-n mentünk együtt, az volt az első közös versenyünk, ami egy próbaverseny volt, hogy megnézzük, kibírjuk-e egymást egy többnapos megmérettetés alkalmával. Emberileg nagyon jól sikerült, azt hiszem, hogy abszolút normálisan tudtunk egymással viselkedni és tudjuk egymást tolerálni, sőt, sok mindenben egyforma a gondolkodásunk, ami egy nagyon pozitív dolog  hosszútávra nézve! Szakmailag is elégedett voltam Dani munkájával, de azért egy N-es autóval egy "buliverseny" nyilván teljesen más, mint amikor benn ülünk majd a top versenyautóban és a bajnoki pontokért csatázunk. Az első futamon fog kijönni mind a kettőnkből az igazi versenyfeeling…
Az, hogy bennem van-e még tartalék, az egy érdekes kérdés. Én is úgy gondolom, hogy van, és azért van, mert nem szeretem a felesleges károkozást. Én ráhagyom azt az X százalékot, - amit nem tudom, hogy ez most 20, 10, 5,  vagy 1% - hogy ne törjem össze az autót.  Nagyon-nagyon régóta nem törtem össze, és nem is szeretném, főleg most így, hogy saját az autó!

A WRC-k kitiltásával jobban megnyílt előttünk a pálya, reálisabban lehet harcolni a jó helyezésekért egy ilyen autóval is. Úgy gondolom, hogy nekem most élnem kell ezzel a lehetőséggel, és lehet, hogy egy kicsit több kockázatot kell vállalnom. Aztán ez majd úgyis ott derül ki a verseny rajtjában, hogy mennyire leszek ráállva a versenyre, vagy mennyire tudom félretenni azt a gondolatot, hogy nem akarom összetörni az autót.

Teszt, vagy tesztverseny?
Mindenképpen lesz év eleji tesztünk. Minden évben volt és szükségesnek is tartom, de nem verseny keretében, hanem egy saját magunk által szervezett, lezárt szakaszon. Meggyőződésem, hogy egy verseny keretében nem lehet tesztelni, hiszen a teszt nem arról szól, hogy egy gyorsaságin megyek háromszor és akkor minden körben állítok valamit, hanem megyek 20-at egy 3 km-es szakaszon és folyamatosan állítom és próbálom megtalálni azt, ami számomra a legideálisabb érzetet adja az autóban. Mi még mérni is szoktuk ezeknek a 3 km-es szakaszoknak az idejét, hogy ne csak érzésre menjünk, hanem az időt is lássuk. Nálunk a teszt úgy zajlik, hogy egy napot rászánunk erre, és kb. 50-80 km-t szoktunk megtenni 3 km-es egységenként. Mindegyiket kielemezzük és változtatunk a beállításokon. Idén is ezt fogjuk tenni, a verseny előtti héten, hiszen addig még bőven akad más dolgunk is.

Mit vársz az egri pályáktól?
Ezek a szokásos gyorsasági szakaszok, melyek között van amit szeretek - mint például a szuhait - és van amit kevésbé. Egy kicsit gyorsnak találom a pályákat, főleg a mi autónk szempontjából, aminek ugye 170 km/h körül van a végsebessége. A gyorsok közt vannak kedvezőek és kevésbé kedvezőek is, de ezen azt gondolom, hogy túl kell lépnünk, ezek a pályák vannak, ezt kell szeretni és elfogadni. Azt hiszem, hogy élvezni fogjuk a versenyt. Már nagyon-nagyon hiányzott az elmúlt pár hónapban a versenyzés, most már nagyon nehezen bírok magammal, nekem már mindegy milyen pályák lesznek, csak már legyünk ott és menjünk! Jó legyen, jó hangulatban, jó csapatban! Úgy vélem, hogy mindent megtettünk érte, hogy ez működjön is, és egy igazi kis profi magyar csapatot hoztunk létre. Bízom benne, hogy a főpróba is tökéletesen fog sikerülni!

Még azért a végére tartogatsz egy bejelentést…
Igen, mégpedig azt, hogy a csapatunk már a Miskolc Rallye-n bővülni fog egy új párossal, egy új autóval. Indítunk ugyanis a hazai bajnokságban egy Citroen C2 R2 MAX-ot is, ami egy vadonatúj - 2010-es specifikációjú - gyári autó, melyet a csapatunk épít meg. Az még egyelőre tárgyalás alatt áll, hogy ki lesz benne a pilóta és a navigátor, de az már biztos, hogy a 6 futamon az autó rajthoz fog állni.

Ez a hír most jelenik meg 7172. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
XI. Press+Print Rallye Sprint
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k