|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Ranga Petivel még a székesfehérvári pályabejárás előtt beszélgettünk, épp Lacival indultak otthonról. Menet közben sok mindenről szó volt. Új volt Neked ez a szombathelyi verseny, ugye? Utoljára 2007-ben jártam itt, mint navigátor, egy N2-es Suzukiban…
Tehát új volt :)
Akkor mondhatjuk, ugye? :)
Nyilván voltak belső felvételek, amiből tudtam készülni, de az azért nem az, amikor már versenytempóban végig tudsz menni egy-egy szakaszon. Megint új volt… Mint idén oly sok minden.
![]() Ahhoz képest nem kezdődött rosszul: a kvalifikációs szakaszon holtversenyben hárman is abszolút első időt mentetek.
Ez egy picit meg is lepett. Ráadásul egy nagyobb hibát is csináltam a mért kvalifikációs szakaszon.
Örültünk és úgy éreztük, hogy helyünk tud lenni az elejében.
Ez első napra igaz is volt! Próbáltunk ésszel menni és a pontos féktávokra helyeztük a hangsúlyt. Nem akartunk már butaságba keveredni már az első nap.
![]() Az utolsó körre elkövettem egy hibát, fent hagytuk a közepes gumit a kemény helyett… pedig már melegedett az idő, a pálya letisztult. Ott egy kicsit többet kaptunk. Még ennek ellenére is lőtávolon belül fordultunk az élmezőnyhöz képest, a negyedik helyen álltunk, 18 másodperc lemaradással.
![]() Az volt a terv, hogy hasonlóképp folytassuk másnap is.
Éjjel leesett az eső. A csapat nagy része kint volt Bulgáriában és az autó beállításai terén magunkra maradtunk két-három szerelőtársunkkal és szerintem nem jól döntöttem: talán nem a legmegfelelőbben állítottuk át az autót a sárra és talán nem is a legjobb gumit választottuk, illetve nem eléggé vágtuk meg.
![]() Az első gyorson, Bögötén, ahol csak derékszögű kanyarok vannak és a helyes fékpont megválasztáson dől el az egész, ott egy kanyart elrontottam: beestünk az árokba, lefulladt az autó, tolatni kellett. Ott maradt egyből 15 másodperc. És innentől kezdve már nem voltam magabiztos.
A másik két gyorson nem mentünk rossz időket, becsúszott kétszer is harmadik idő. Bár a sáron nem tudtam úgy menni, ahogy szerettem volna, sok helyen bizonytalan voltam.
Szerettem volna másnap is közelebb lenni Norbihoz, de ez most így sikerült. ![]()
Túlélő verseny lesz?
Azért nem! Remélem, hogy nem! De az biztos, hogy több ráhagyással fogunk majd menni.
Próbálok inkább előre tekinteni és a Veszprém Rallye-t várom iszonyatosan, de azért szeretnék itt is valami jó pozícióban végezni. Mondtad, hogy Lacival együtt indultatok otthonról pályabejárásra és a két ’vidéki’ navigátorhoz majd csak Székesfehérváron csatlakoztok be. Tóth Imi sokat ment ezeken a pályákon, nagyon sokat segít és Tominak sem ismeretlenek ezek a szakaszok. Szinte négyen dolgozzuk fel a pályákat.
![]() Aztán a versenyen is előny, hogy egy csapatban vagyunk: a beállításokat megbeszéljük, a gumizásban próbálunk egymásnak segíteni és a verseny után a belsőkamerákat is kielemezzük. Sokat tanulunk ebből és abból is, hogy próbáljuk közösen megkeresni a hibákat és a megoldásokat. Mindenképp hasznos! De még én sem tartok ott a beállításokban, ahol a mezőny eleje, jó része. Laci pedig még kevesebbet ment az autóval.
Ő is segít, vagy csak mindig ott van veletek?
:D Büki Ernő nagyon sokat segít! A csapat egyik legerősebb motorja!
Ő az elmúlt években próbálta kicsit távol tartani magát az autósporttól. De mi addig unszoltuk, kértük, hogy segítsen nekünk, hogy rávettük, legyen a csapat része. Egy két lábon járó Rally Lexikon! Nagyon örültünk mindannyian, hogy ezt elvállalta és bizton állíthatom: a csapat leglelkesebb tagja!
![]() Nagyon tud örülni a részeredményeinknek is! Csinálj majd vele interjút, kérlek! Megígérem! De addig is, beszéljünk egy kicsit a magyar mezőnyről! Milyen volt így belecsöppenni?
Azt gondolom, hogy erős a bajnokság és az eleje nagyon összeszedetten, gyorsan közlekedik. De az eleje alatt értem az első 10 autót! Ismerik a pályákat, nehéz odaférni közéjük így elsőre.
Gyorsak! Aki az első 8-10-ben akar menni, ott már ing-gatya! Nyomni kell, hogy odaférjen közéjük az ember!
Ez a hír most jelenik meg 2524. alkalommal
![]() 2017.05.19-21.
![]() |