Csapatban könnyebb!
Ranga Petivel még a székesfehérvári pályabejárás előtt beszélgettünk
2017-06-09
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770750271
Napi oldal:
7945
Jelenleg:
715
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

csapatban_konnyebb_3

Ranga Petivel még a székesfehérvári pályabejárás előtt beszélgettünk, épp Lacival indultak otthonról. Menet közben sok mindenről szó volt. 

Új volt Neked ez a szombathelyi verseny, ugye?
Utoljára 2007-ben jártam itt, mint navigátor, egy N2-es Suzukiban…
 
Tehát új volt :)
Akkor mondhatjuk, ugye? :)
Nyilván voltak belső felvételek, amiből tudtam készülni, de az azért nem az, amikor már versenytempóban végig tudsz menni egy-egy szakaszon. Megint új volt… Mint idén oly sok minden.

csapatban_konnyebb_7
 
Ahhoz képest nem kezdődött rosszul: a kvalifikációs szakaszon holtversenyben hárman is abszolút első időt mentetek.
Ez egy picit meg is lepett. Ráadásul egy nagyobb hibát is csináltam a mért kvalifikációs szakaszon.
Örültünk és úgy éreztük, hogy helyünk tud lenni az elejében.
Ez első napra igaz is volt! Próbáltunk ésszel menni és a pontos féktávokra helyeztük a hangsúlyt. Nem akartunk már butaságba keveredni már az első nap.

csapatban_konnyebb_4
Az utolsó körre elkövettem egy hibát, fent hagytuk a közepes gumit a kemény helyett… pedig már melegedett az idő, a pálya letisztult. Ott egy kicsit többet kaptunk. Még ennek ellenére is lőtávolon belül fordultunk az élmezőnyhöz képest, a negyedik helyen álltunk, 18 másodperc lemaradással.

csapatban_konnyebb_5
Az volt a terv, hogy hasonlóképp folytassuk másnap is.
Éjjel leesett az eső. A csapat nagy része kint volt Bulgáriában és az autó beállításai terén magunkra maradtunk két-három szerelőtársunkkal és szerintem nem jól döntöttem: talán nem a legmegfelelőbben állítottuk át az autót a sárra és talán nem is a legjobb gumit választottuk, illetve nem eléggé vágtuk meg.

csapatban_konnyebb_8
Az első gyorson, Bögötén, ahol csak derékszögű kanyarok vannak és a helyes fékpont megválasztáson dől el az egész, ott egy kanyart elrontottam: beestünk az árokba, lefulladt az autó, tolatni kellett. Ott maradt egyből 15 másodperc. És innentől kezdve már nem voltam magabiztos.
A másik két gyorson nem mentünk rossz időket, becsúszott kétszer is harmadik idő. Bár a sáron nem tudtam úgy menni, ahogy szerettem volna, sok helyen bizonytalan voltam.

Szerettem volna másnap is közelebb lenni Norbihoz, de ez most így sikerült.
Annyira azért nem volt rossz, csak egy picit mindig többre vágyom.

Negyedik hely egy újnak mondható pályán… Az nem rossz! És a bajnokságban is az ötödik helyen álltok.
Székesfehérvár Rallye – ez is új?
A csapaton belül sokat beszéltünk erről a futamról. Azt gondolom, hogy az idei évben ez lesz nekem a legnehezebb versenyem. Ide van a legkevesebb infónk. Új pályák voltak Miskolcon és Ózdon is, de sok belsőt meg tudtam nézni, próbáltam képbe kerülni. Ezekről a pályákról szinte alig van fogalmam. Meg lettek variálva a szakaszok, csak részeiben azok, mint korábban. És a fehér aszfalt is újdonság lesz, még nem sokat versenyeztem hasonló tapadású felületen. Nem lesz egyszerű a dolgunk!

csapatban_konnyebb_9

 

Túlélő verseny lesz?
Azért nem! Remélem, hogy nem! De az biztos, hogy több ráhagyással fogunk majd menni.

Próbálok inkább előre tekinteni és a Veszprém Rallye-t várom iszonyatosan, de azért szeretnék itt is valami jó pozícióban végezni.

Mondtad, hogy Lacival együtt indultatok otthonról pályabejárásra és a két ’vidéki’ navigátorhoz majd csak Székesfehérváron csatlakoztok be.
Mennyit dob a teljesítményeteken akár külön-külön, akár együtt, hogy nem egyedül kell megküzdeni ezekkel az ’újdonságokkal’?
A legnagyobb előnye annak, hogy tényleg mind a kettőnknek rengeteg új pályát kell feldolgoznunk, ez főleg a pályabejáráson nyilvánul meg. Sokat segít a két navigátorunk!

Tóth Imi sokat ment ezeken a pályákon, nagyon sokat segít és Tominak sem ismeretlenek ezek a szakaszok. Szinte négyen dolgozzuk fel a pályákat.

csapatban_konnyebb_10

Aztán a versenyen is előny, hogy egy csapatban vagyunk: a beállításokat megbeszéljük, a gumizásban próbálunk egymásnak segíteni és a verseny után a belsőkamerákat is kielemezzük. Sokat tanulunk ebből és abból is, hogy próbáljuk közösen megkeresni a hibákat és a megoldásokat. Mindenképp hasznos!
De még én sem tartok ott a beállításokban, ahol a mezőny eleje, jó része. Laci pedig még kevesebbet ment az autóval.

thumb_csapatban_konnyebb_1Szokott körülöttetek forogni egy idősebb hostess fiú. Tudod, az a bajszos, Torrente kinézetű…
Ő is segít, vagy csak mindig ott van veletek?
:D Büki Ernő nagyon sokat segít! A csapat egyik legerősebb motorja!
Ő az elmúlt években próbálta kicsit távol tartani magát az autósporttól. De mi addig unszoltuk, kértük, hogy segítsen nekünk, hogy rávettük, legyen a csapat része. Egy két lábon járó Rally Lexikon! Nagyon örültünk mindannyian, hogy ezt elvállalta és bizton állíthatom: a csapat leglelkesebb tagja!

csapatban_konnyebb_2

Nagyon tud örülni a részeredményeinknek is!
Csinálj majd vele interjút, kérlek!

Megígérem!
De addig is, beszéljünk egy kicsit a magyar mezőnyről! Milyen volt így belecsöppenni?
Azt gondolom, hogy erős a bajnokság és az eleje nagyon összeszedetten, gyorsan közlekedik. De az eleje alatt értem az első 10 autót! Ismerik a pályákat, nehéz odaférni közéjük így elsőre.
Gyorsak! Aki az első 8-10-ben akar menni, ott már ing-gatya! Nyomni kell, hogy odaférjen közéjük az ember!
 

 

Ez a hír most jelenik meg 2501. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k