Csapatvezetők összejövetele
a megbeszélés emlékeztetője
2005-12-06
info • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770553719
Napi oldal:
158802
Jelenleg:
678
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

CSAPATVEZETŐI MEGBESZÉLÉS EMLÉKEZTETŐJE  2005.11.29.

Résztvevők:
Benik József, Balkányi György, Kokovai Klára, Hankó László, Bernhardt János, Botka Endre, Tábori József, Török Péter, Szabadi Levente,
Rendezők képviselője: Lakatos Róbert
RSB képviseletében: Tóth Imre

Aranylicences csapatvezetők részéről kezdeményezett összejövetel, ahol megbeszélik az eddigiekben tapasztalt problémákat, és javaslatokat tesznek a rendező és az RSB felé.

Sérelmezve érzik, hogy nem a szakág súlyának megfelelő arányban van képviselve az IB testületében és az Elnökségben sem. A taglétszámot, igazolt versenyzők számát és az anyagi bevételeket tekintve sem kezelik megfelelő súllyal, szavazati arányokkal a rallye szakágat.

JAVASLAT: A nagy létszám és különböző irányvonalak miatt (ORB és utánpótlás) javasoljuk új tagok felvételét az IB-ba.
A rallye szakág képviselője(szakágvezető)
utánpótlásnak képviselője (junior, rallye2)
versenyzők és csapatvezetők közös képviselője akiket a szakágvezető jelöl ki.
Így a rallye szakág három különböző érdeket képviselő taggal képviseltetné a szakágat.

Elégedetlenségüket fejezték ki az Elnökség munkájával, eredménytelenségével kapcsolatban szakági határozatokat megsemmisítő döntéseiket elfogadhatatlannak tartják.
Az Elnökség által módosított fegyelmi határozat ( Asi ügy ) a szakágon belül a csapatvezetők és a versenyzők között is nagy felháborodást váltott ki és egyben az Elnökség és a szakág közötti kapcsolatot is megkérdőjelezheti.

A versenyrendezőkkel kötött rendezői kötelmekben és az RVSZ ben előirt szabályokat nem minden rendező tartja be és a szakág nem megfelelően kezeli, bünteti a versenyrendezőket.
A versenyrendezők és az RSB közötti határozatokat az IB és az Elnökség befolyásolja, megváltoztatja, ami hátráltatja az RVSZ betartatását.
Nyomatékosan megkérik az IB-t és az Elnökséget, hogy az RSB sportszakmai munkáját és a rendezők felé támasztott követelményrendszerét fogadja el, támogassa.

Az MNASZ titkárság munkája nem megfelelő hatásfokon működik,a címlistájuk nem megfelelő, régi, ezáltal a csapatokhoz nem jutnak el az információk.
Javasoljuk, hogy az MNASZ titkársága a rallyeversenyeken is egyeztesse és frissítse a címlistát. Az aranylicences versenyző ne csak a nevezője címére, hanem saját postacímére is kapja meg az MNASZ leveleit.( ha már dupla pénzt fizet )
Személyes ügyintézés esetén a rallye titkár munkáját jónak, segítőkésznek találják a szövetség többi alkalmazottjáról ez már kevésbé mondható el...
A tiszteletadás és korrekt hozzáállás az MNASZ munkatársak részéről is elvárható lenne.

A sportbírók eligazítása, képzése legyen nagyon részletes, mindenre kiterjedő. Rallyeversenyeken csak jól képzett, minősített sportbírókat alkalmazzanak.
A sportbírók a versenyzőket, nevezőket, csapatvezetőket kezeljék egyenrangúan, ne legyenek kivételezettek.
A tiszteletadás és korrekt hozzáállás a sportbírók részéről is elvárható lenne a versenyzők, nevezők és csapatvezetőkkel szemben. ( Tartsák be a bírói kódexben előírtakat )

Az időmérés technikai fejlesztésével kapcsolatban a csapatvezetők lépéseket tesznek és kellő időben tájékoztatják az RSB-t és az MNASZ-t az újabb,korszerűbb rendszerről.
Korábban az elnökség felé tett kezdeményezéseik ( vélhető érdekellentétek miatt ) sajnos kudarcba fulladtak, ezért egy kész kidolgozott rendszert prezentálnak a magasabb sportszakmai színvonal érdekében.

Igazolványok,licencek

• Amennyiben több versenyzője van egy nevezőnek, akkor versenyzőnként adjanak ki egy - egy csapatvezetői igazolványt.
• A csapatvezetői igazolvány csak minimumvizsgával legyen kiadható.
• Aranylicenc vagy csak a ( válogatott kerettag ) csapatvezetői igazolványa mellé járjon 5 db belépőkártya amelyet rendezvényenként kapnak meg.
• A csapatvezetői igazolványtól ne legyen felsőbbrendűbb a sajtóigazolvány.
• A csapatvezetői igazolványt fogadják el a fizetős szakaszokra is belépőként.
• A STOP állomásoknál létesített csapatvezetői parkolót csak a csapatvezetőknek jelöljék ki, ne keverjék a sajtó és VIP parkolóval.
• Az MNASZ éves belépőit minden rendező tekintse érvényesnek az adott rendezvényére is.
 
RVSZ módosító javaslatok

• Csapatvezetői és versenyzői eligazítás az első FT után ahol kérdéseiket feltehetik a versenyigazgatónak, rendezőnek és a versenyzői összekötőnek. (Az eligazításon a nevezőt megbízottja is képviselheti.)
• Shakedown tesztlehetőség biztosítása a rendezők részéről, melynek talaja a versennyel megegyező, esetleg egy pályaszakasz fordított irányban.
• Egy városhoz kötődjön a rallye, átvételei, napi szakaszok rajtja és célja egy adott városban legyen.

 

KASSA RALLYE

A verseny gyorsasági szakaszait kiváló sportértékűnek találjuk.
A rendezvény sportszakmai lebonyolítása, sportbírói munkája, időmérése és az egész lebonyolítás gyenge színvonalú.
A rendezvényen az RVSZ szabályai nem teljesültek.
A környék infrastruktúrája, szolgáltatásainak színvonala nem éri el a magyar átlagot sem.
A környék lakosságának, vendéglátóinak, rendőreinek hozzáállása kritikán aluli nemzeti ellentétektől túlfűtött.
A támogatók érdekei nem megfelelően érvényesülnek.
A csapatok jelentős pénzköltését miért nem egy magyar régióban tesszük meg?
Gyenge nézői érdeklődés jellemezte magyar részről a rendezvényt.

Összegzés

A Kassa rallye nem megfelelő a magyar ORB résztvevőinek .
Amennyiben az országon belül nincs nyolc színvonalas rendezvény abban az esetben elfogadható hét rallyefutam is a bajnokság kiírásához.



Versenyekkel, rendezőkkel szembeni észrevételek

A csapatvezetők részéről számos észrevétel és javaslat érkezett a rendezvényekkel kapcsolatosan a rendezők felé. Jelentős kifogások érkeztek a szervizparkok minőségével kapcsolatban. Kifogásolták a bírók és az ATB munkáját.

Az észrevételek részletes megvitatás után megállapították, hogy észrevételeik jelentős része jelen pillanatban is az RVSZ előírásaiban megtalálható. Ezen a szabályok több rendezvényen azonban nem teljesülnek, ami a gyenge színvonalú rendezvényt minősíti.

Megkérik a rendezőket az RVSZ maradéktalan betartására.

Összegzésképpen vannak folyamatosan megfelelő, jó színvonalú rendezvények Eger, Szhely Veszprém, Pécs.
Vannak folyamatosan gyenge színvonalú rendezvények: Fehérvár 2004, Miskolc, Zemplén, Budapest.



A jegyzőkönyvet az RSB részéről meghívott TÓTH IMRE készítette, mely emlékeztetőt az RSB és a megjelentek felé továbbítja.

Az összejövetel résztvevői felhívják a licenszes versenyzők figyelmét, hogy december 10.-én MNASZ közgyűlés (Magyar Sportok Háza, 9h30), ahol felszólalhatnak, elmondhatják véleményüket.
Kérnek mindenkit, hogy képviseltesse magát személyesen, vagy csapatvezetőjén keresztül!

Ez a hír most jelenik meg 3814. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k