Csapatvezetők összejövetele
a megbeszélés emlékeztetője
2005-12-06
info • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797551382
Napi oldal:
164335
Jelenleg:
1012
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

CSAPATVEZETŐI MEGBESZÉLÉS EMLÉKEZTETŐJE  2005.11.29.

Résztvevők:
Benik József, Balkányi György, Kokovai Klára, Hankó László, Bernhardt János, Botka Endre, Tábori József, Török Péter, Szabadi Levente,
Rendezők képviselője: Lakatos Róbert
RSB képviseletében: Tóth Imre

Aranylicences csapatvezetők részéről kezdeményezett összejövetel, ahol megbeszélik az eddigiekben tapasztalt problémákat, és javaslatokat tesznek a rendező és az RSB felé.

Sérelmezve érzik, hogy nem a szakág súlyának megfelelő arányban van képviselve az IB testületében és az Elnökségben sem. A taglétszámot, igazolt versenyzők számát és az anyagi bevételeket tekintve sem kezelik megfelelő súllyal, szavazati arányokkal a rallye szakágat.

JAVASLAT: A nagy létszám és különböző irányvonalak miatt (ORB és utánpótlás) javasoljuk új tagok felvételét az IB-ba.
A rallye szakág képviselője(szakágvezető)
utánpótlásnak képviselője (junior, rallye2)
versenyzők és csapatvezetők közös képviselője akiket a szakágvezető jelöl ki.
Így a rallye szakág három különböző érdeket képviselő taggal képviseltetné a szakágat.

Elégedetlenségüket fejezték ki az Elnökség munkájával, eredménytelenségével kapcsolatban szakági határozatokat megsemmisítő döntéseiket elfogadhatatlannak tartják.
Az Elnökség által módosított fegyelmi határozat ( Asi ügy ) a szakágon belül a csapatvezetők és a versenyzők között is nagy felháborodást váltott ki és egyben az Elnökség és a szakág közötti kapcsolatot is megkérdőjelezheti.

A versenyrendezőkkel kötött rendezői kötelmekben és az RVSZ ben előirt szabályokat nem minden rendező tartja be és a szakág nem megfelelően kezeli, bünteti a versenyrendezőket.
A versenyrendezők és az RSB közötti határozatokat az IB és az Elnökség befolyásolja, megváltoztatja, ami hátráltatja az RVSZ betartatását.
Nyomatékosan megkérik az IB-t és az Elnökséget, hogy az RSB sportszakmai munkáját és a rendezők felé támasztott követelményrendszerét fogadja el, támogassa.

Az MNASZ titkárság munkája nem megfelelő hatásfokon működik,a címlistájuk nem megfelelő, régi, ezáltal a csapatokhoz nem jutnak el az információk.
Javasoljuk, hogy az MNASZ titkársága a rallyeversenyeken is egyeztesse és frissítse a címlistát. Az aranylicences versenyző ne csak a nevezője címére, hanem saját postacímére is kapja meg az MNASZ leveleit.( ha már dupla pénzt fizet )
Személyes ügyintézés esetén a rallye titkár munkáját jónak, segítőkésznek találják a szövetség többi alkalmazottjáról ez már kevésbé mondható el...
A tiszteletadás és korrekt hozzáállás az MNASZ munkatársak részéről is elvárható lenne.

A sportbírók eligazítása, képzése legyen nagyon részletes, mindenre kiterjedő. Rallyeversenyeken csak jól képzett, minősített sportbírókat alkalmazzanak.
A sportbírók a versenyzőket, nevezőket, csapatvezetőket kezeljék egyenrangúan, ne legyenek kivételezettek.
A tiszteletadás és korrekt hozzáállás a sportbírók részéről is elvárható lenne a versenyzők, nevezők és csapatvezetőkkel szemben. ( Tartsák be a bírói kódexben előírtakat )

Az időmérés technikai fejlesztésével kapcsolatban a csapatvezetők lépéseket tesznek és kellő időben tájékoztatják az RSB-t és az MNASZ-t az újabb,korszerűbb rendszerről.
Korábban az elnökség felé tett kezdeményezéseik ( vélhető érdekellentétek miatt ) sajnos kudarcba fulladtak, ezért egy kész kidolgozott rendszert prezentálnak a magasabb sportszakmai színvonal érdekében.

Igazolványok,licencek

• Amennyiben több versenyzője van egy nevezőnek, akkor versenyzőnként adjanak ki egy - egy csapatvezetői igazolványt.
• A csapatvezetői igazolvány csak minimumvizsgával legyen kiadható.
• Aranylicenc vagy csak a ( válogatott kerettag ) csapatvezetői igazolványa mellé járjon 5 db belépőkártya amelyet rendezvényenként kapnak meg.
• A csapatvezetői igazolványtól ne legyen felsőbbrendűbb a sajtóigazolvány.
• A csapatvezetői igazolványt fogadják el a fizetős szakaszokra is belépőként.
• A STOP állomásoknál létesített csapatvezetői parkolót csak a csapatvezetőknek jelöljék ki, ne keverjék a sajtó és VIP parkolóval.
• Az MNASZ éves belépőit minden rendező tekintse érvényesnek az adott rendezvényére is.
 
RVSZ módosító javaslatok

• Csapatvezetői és versenyzői eligazítás az első FT után ahol kérdéseiket feltehetik a versenyigazgatónak, rendezőnek és a versenyzői összekötőnek. (Az eligazításon a nevezőt megbízottja is képviselheti.)
• Shakedown tesztlehetőség biztosítása a rendezők részéről, melynek talaja a versennyel megegyező, esetleg egy pályaszakasz fordított irányban.
• Egy városhoz kötődjön a rallye, átvételei, napi szakaszok rajtja és célja egy adott városban legyen.

 

KASSA RALLYE

A verseny gyorsasági szakaszait kiváló sportértékűnek találjuk.
A rendezvény sportszakmai lebonyolítása, sportbírói munkája, időmérése és az egész lebonyolítás gyenge színvonalú.
A rendezvényen az RVSZ szabályai nem teljesültek.
A környék infrastruktúrája, szolgáltatásainak színvonala nem éri el a magyar átlagot sem.
A környék lakosságának, vendéglátóinak, rendőreinek hozzáállása kritikán aluli nemzeti ellentétektől túlfűtött.
A támogatók érdekei nem megfelelően érvényesülnek.
A csapatok jelentős pénzköltését miért nem egy magyar régióban tesszük meg?
Gyenge nézői érdeklődés jellemezte magyar részről a rendezvényt.

Összegzés

A Kassa rallye nem megfelelő a magyar ORB résztvevőinek .
Amennyiben az országon belül nincs nyolc színvonalas rendezvény abban az esetben elfogadható hét rallyefutam is a bajnokság kiírásához.



Versenyekkel, rendezőkkel szembeni észrevételek

A csapatvezetők részéről számos észrevétel és javaslat érkezett a rendezvényekkel kapcsolatosan a rendezők felé. Jelentős kifogások érkeztek a szervizparkok minőségével kapcsolatban. Kifogásolták a bírók és az ATB munkáját.

Az észrevételek részletes megvitatás után megállapították, hogy észrevételeik jelentős része jelen pillanatban is az RVSZ előírásaiban megtalálható. Ezen a szabályok több rendezvényen azonban nem teljesülnek, ami a gyenge színvonalú rendezvényt minősíti.

Megkérik a rendezőket az RVSZ maradéktalan betartására.

Összegzésképpen vannak folyamatosan megfelelő, jó színvonalú rendezvények Eger, Szhely Veszprém, Pécs.
Vannak folyamatosan gyenge színvonalú rendezvények: Fehérvár 2004, Miskolc, Zemplén, Budapest.



A jegyzőkönyvet az RSB részéről meghívott TÓTH IMRE készítette, mely emlékeztetőt az RSB és a megjelentek felé továbbítja.

Az összejövetel résztvevői felhívják a licenszes versenyzők figyelmét, hogy december 10.-én MNASZ közgyűlés (Magyar Sportok Háza, 9h30), ahol felszólalhatnak, elmondhatják véleményüket.
Kérnek mindenkit, hogy képviseltesse magát személyesen, vagy csapatvezetőjén keresztül!

Ez a hír most jelenik meg 3822. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k