LCH Tavaszi LADA találkozó
Csapdába esve
Rövidre sikerült Bútor Robiék szezonnyitója
2012-05-24
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685036314
Napi oldal:
467
Jelenleg:
1414
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

csapdaba_esve_1

Nagyon várták már az első bajnoki futamra, és hogy végre kipróbálhassák versenykörülmények között is az új autót, a bemutatkozás mégis túl rövidre sikerült, és Bútor Robitól egyáltalán nem megszokott módon ért véget. Robival beszélgettem a bükfürdői kiesésükről, a háttérben álló okokról, és hogy vajon milyen folytatás következik?

Mi történt Bükfürdőn?

Nagyon rövidre sikerült számunkra a bemutatkozás, ami roppant módon elkeserít engem is, a csapatot is, és mivel én vezettem az autót, azt kell, hogy mondjam, 90 %-ban rajtam múlott ez az egész. Rögtön beleestem az „N-es csapdába”, ami sokak elmondása szerint nem más, minthogy az N-es autó rendkívül halk és egyúttal nagyon-nagyon gyors, nem lehet érezni benne a sebességet, viszont nagyobb a súlya és a fékútja is jelentősen hosszabb, mint egy S2000-esé, vagy egy S1600-asé. Nálunk is ez volt a hiba, hiszen ahogyan kijöttem egy nagyon gyors kanyarból, a felírtaknak megfelelően a kanyar végén ugyan elkezdtem fékezni, majd következett egy rövid egyenes, de akkora volt a tempó, hogy nem tudtunk belassulni a következő kanyarig, így az erdőben kötöttünk ki, és egy nagy fát eltaláltunk. Az autó eleje, a hűtőrendszer oly mértékben sérült, hogy nem tudtuk tovább folytatni a versenyt, már az első gyorsaságin fel kellett adjuk.

csapdaba_esve_2

Nem szokásod így befejezni a versenyt, hogyan sikerül feldolgozni ezt?
A kiesés helyszínén és az utána lévő két napban is borzalmasan érzetem magam. Nagyon nehezen tudtam feldolgozni ezt az egészet, iszonyatos módon okoltam magam ezért a hibáért. Nagyon készültem már arra, hogy az idei évben versenyezhessek, hogy mehessek végre ezzel az autóval, és szerintem mindent megtettem a siker érdekében. Sajnos nagyon elhúzódott a murvás tesztünk, csupán a verseny előtti napon tudtunk erre sort keríteni, mivel nem lehetett megfelelő pályát szerezni a teszteléshez. Egy nyílt területen volt a teszt, ahol ezeket a szűk erdei kanyarokat, fékutakat nem tudtuk lepróbálni, és olyan szinten becsapott az autó, hogy magam sem értem. És épp ezért elég komoly lelkiismeret-furdalásom van, hogy miért nem mentem lassabban az első gyorson, és miért nem próbáltam ki az új autót igazi versenykörülmények között higgadtan, nyugodtan, miért kezdtem bele rögtön egy ilyen erőltetett tempóba. Nekem ezt az autót meg kell tanulnom, így egy nagyon rossz döntés eredményeként sikerült most túl rövidre számunkra a verseny. Ráadásul azt sem tudtuk meg, hogy mire lennénk képesek, nincs viszonyítási alapunk, nincs egyetlen mért időnk sem. Megint van egy komoly hátrányunk, hogy nem mentünk murván, és összességében ez nagyon negatív hatást gyakorolt rám, nagyon nehezen álltam fel belőle. Most, hogy már konkrét munka van - hiszen 2 hét alatt meg kell csinálni, fel kell készíteni az autót -, így már kicsit elment rólam ez a nagy negatívum, próbálok előrenézni és Pécsre maximálisan felkészülni.

csapdaba_esve_3

Imi hogyan élte meg ezt az egészet?
Azt hiszem, ő is érzi, hogy elrontottuk a pályafelírást, ebben a részében vagyunk mindketten érintettek, de itt is inkább én vagyok a hibás, hiszen én diktálom fel az itinert. Imi persze több mint egy navigátor, mindig elmondja, hogy szerinte hol kell fékezni és mit hová írjunk, ő azért beleszól a pályafelírásba. Igazából mivel egyikünk sem ült ebben az autóban murván, mindketten betévedtünk a fékút meghatározásával. Szerintem ő is érzi, hogy benne volt a történetben, de neki is túl kell lépni ezen. Az esésünkkor egyébként ő is próbálta még menteni a helyzetet, ordította, hogy forduljak be a kanyarba, de egyszerűen annyira sok volt, hogy nem mertem befordulni, én abban a pillanatban tudtam, hogy nekünk itt a vége, ha megpróbálok befordulni, az oldalát csapom oda, és nem akartam Imit rácsavarni a fára, próbáltam a lehető legbiztonságosabb verziót választani a befejezéshez.
Imi is feláll majd ebből, és folytatjuk tovább! Ez még csak az első verseny volt, remélem ez csak egy rossz kezdés, az 1-es rajtszám mumusa, amit „megettem” tavaly is. Bízom benne, hogy ez nem így fog folytatódni, hanem szépen felállunk, és abszolút esélyesként folytatjuk a harcot.

Hogyan készültök Pécsre?
Mindenképp egy újfajta itinert fogunk írni, hiszen rá kellett jöjjek, hogy nem lehet azokon a helyeken fékezni, ahol a S2000-essel (S1600-assal), és ennek tükrében át kell alakítani az itinerünket. Ez a fő változtatási feladat, hogy egy jobb, ehhez az autóhoz megfelelő itinert kell írnunk, amit itt Bükfürdőn nem tudtunk megtenni, ami annak is a következménye, hogy előbb volt a tréning, és utána teszteltünk. Nem volt tapasztalatom még az autóval és a tréningen nem tudtam még eldönteni, hogy ezzel a kocsival milyen féktávokon lehet megállni. A fő probléma a fékutak meghatározása volt, és ezért Pécsen ezt kell elsősorban kijavítanunk. Egyébként addig nagyon jól éreztem magam az autóban, az első 8 km hibamentes, gondmentes és élvezhető volt. Abszolút úgy érzem, hogy magával a kocsival össze vagyok barátkozva, nincs vele semmi gondom, egyedül ez az „N-es csapda”, amibe nem szabadott volna beleesnünk.
Kellemetlenül érzem magam a szurkolókkal szemben, akik kijöttek a pályára, és ugyanígy érzek a támogatóinkkal, és a csapatommal szemben is. Mindenki hibázhat, és ezt most én is megtettem. Nem lehet ezt senkire fogni, nem is akarom, jobban kell a pályákat feldolgoznunk, és bízom benne, hogy Mecsek Rallye-n helyt tudunk állni, és ki tudjuk javítani a hibákat.

csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 
a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 4740. alkalommal
Share |
Bükfürdő • rally ob
2012.05.11-13.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Bükfürdő Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k