Csapdába esve
Rövidre sikerült Bútor Robiék szezonnyitója
2012-05-24
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
795001533
Napi oldal:
334338
Jelenleg:
1062
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

csapdaba_esve_1

Nagyon várták már az első bajnoki futamra, és hogy végre kipróbálhassák versenykörülmények között is az új autót, a bemutatkozás mégis túl rövidre sikerült, és Bútor Robitól egyáltalán nem megszokott módon ért véget. Robival beszélgettem a bükfürdői kiesésükről, a háttérben álló okokról, és hogy vajon milyen folytatás következik?

Mi történt Bükfürdőn?

Nagyon rövidre sikerült számunkra a bemutatkozás, ami roppant módon elkeserít engem is, a csapatot is, és mivel én vezettem az autót, azt kell, hogy mondjam, 90 %-ban rajtam múlott ez az egész. Rögtön beleestem az „N-es csapdába”, ami sokak elmondása szerint nem más, minthogy az N-es autó rendkívül halk és egyúttal nagyon-nagyon gyors, nem lehet érezni benne a sebességet, viszont nagyobb a súlya és a fékútja is jelentősen hosszabb, mint egy S2000-esé, vagy egy S1600-asé. Nálunk is ez volt a hiba, hiszen ahogyan kijöttem egy nagyon gyors kanyarból, a felírtaknak megfelelően a kanyar végén ugyan elkezdtem fékezni, majd következett egy rövid egyenes, de akkora volt a tempó, hogy nem tudtunk belassulni a következő kanyarig, így az erdőben kötöttünk ki, és egy nagy fát eltaláltunk. Az autó eleje, a hűtőrendszer oly mértékben sérült, hogy nem tudtuk tovább folytatni a versenyt, már az első gyorsaságin fel kellett adjuk.

csapdaba_esve_2

Nem szokásod így befejezni a versenyt, hogyan sikerül feldolgozni ezt?
A kiesés helyszínén és az utána lévő két napban is borzalmasan érzetem magam. Nagyon nehezen tudtam feldolgozni ezt az egészet, iszonyatos módon okoltam magam ezért a hibáért. Nagyon készültem már arra, hogy az idei évben versenyezhessek, hogy mehessek végre ezzel az autóval, és szerintem mindent megtettem a siker érdekében. Sajnos nagyon elhúzódott a murvás tesztünk, csupán a verseny előtti napon tudtunk erre sort keríteni, mivel nem lehetett megfelelő pályát szerezni a teszteléshez. Egy nyílt területen volt a teszt, ahol ezeket a szűk erdei kanyarokat, fékutakat nem tudtuk lepróbálni, és olyan szinten becsapott az autó, hogy magam sem értem. És épp ezért elég komoly lelkiismeret-furdalásom van, hogy miért nem mentem lassabban az első gyorson, és miért nem próbáltam ki az új autót igazi versenykörülmények között higgadtan, nyugodtan, miért kezdtem bele rögtön egy ilyen erőltetett tempóba. Nekem ezt az autót meg kell tanulnom, így egy nagyon rossz döntés eredményeként sikerült most túl rövidre számunkra a verseny. Ráadásul azt sem tudtuk meg, hogy mire lennénk képesek, nincs viszonyítási alapunk, nincs egyetlen mért időnk sem. Megint van egy komoly hátrányunk, hogy nem mentünk murván, és összességében ez nagyon negatív hatást gyakorolt rám, nagyon nehezen álltam fel belőle. Most, hogy már konkrét munka van - hiszen 2 hét alatt meg kell csinálni, fel kell készíteni az autót -, így már kicsit elment rólam ez a nagy negatívum, próbálok előrenézni és Pécsre maximálisan felkészülni.

csapdaba_esve_3

Imi hogyan élte meg ezt az egészet?
Azt hiszem, ő is érzi, hogy elrontottuk a pályafelírást, ebben a részében vagyunk mindketten érintettek, de itt is inkább én vagyok a hibás, hiszen én diktálom fel az itinert. Imi persze több mint egy navigátor, mindig elmondja, hogy szerinte hol kell fékezni és mit hová írjunk, ő azért beleszól a pályafelírásba. Igazából mivel egyikünk sem ült ebben az autóban murván, mindketten betévedtünk a fékút meghatározásával. Szerintem ő is érzi, hogy benne volt a történetben, de neki is túl kell lépni ezen. Az esésünkkor egyébként ő is próbálta még menteni a helyzetet, ordította, hogy forduljak be a kanyarba, de egyszerűen annyira sok volt, hogy nem mertem befordulni, én abban a pillanatban tudtam, hogy nekünk itt a vége, ha megpróbálok befordulni, az oldalát csapom oda, és nem akartam Imit rácsavarni a fára, próbáltam a lehető legbiztonságosabb verziót választani a befejezéshez.
Imi is feláll majd ebből, és folytatjuk tovább! Ez még csak az első verseny volt, remélem ez csak egy rossz kezdés, az 1-es rajtszám mumusa, amit „megettem” tavaly is. Bízom benne, hogy ez nem így fog folytatódni, hanem szépen felállunk, és abszolút esélyesként folytatjuk a harcot.

Hogyan készültök Pécsre?
Mindenképp egy újfajta itinert fogunk írni, hiszen rá kellett jöjjek, hogy nem lehet azokon a helyeken fékezni, ahol a S2000-essel (S1600-assal), és ennek tükrében át kell alakítani az itinerünket. Ez a fő változtatási feladat, hogy egy jobb, ehhez az autóhoz megfelelő itinert kell írnunk, amit itt Bükfürdőn nem tudtunk megtenni, ami annak is a következménye, hogy előbb volt a tréning, és utána teszteltünk. Nem volt tapasztalatom még az autóval és a tréningen nem tudtam még eldönteni, hogy ezzel a kocsival milyen féktávokon lehet megállni. A fő probléma a fékutak meghatározása volt, és ezért Pécsen ezt kell elsősorban kijavítanunk. Egyébként addig nagyon jól éreztem magam az autóban, az első 8 km hibamentes, gondmentes és élvezhető volt. Abszolút úgy érzem, hogy magával a kocsival össze vagyok barátkozva, nincs vele semmi gondom, egyedül ez az „N-es csapda”, amibe nem szabadott volna beleesnünk.
Kellemetlenül érzem magam a szurkolókkal szemben, akik kijöttek a pályára, és ugyanígy érzek a támogatóinkkal, és a csapatommal szemben is. Mindenki hibázhat, és ezt most én is megtettem. Nem lehet ezt senkire fogni, nem is akarom, jobban kell a pályákat feldolgoznunk, és bízom benne, hogy Mecsek Rallye-n helyt tudunk állni, és ki tudjuk javítani a hibákat.

csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 
a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 5006. alkalommal
Share |
Bükfürdő • rally ob
2012.05.11-13.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Bükfürdő Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k