A Tagai tesók 5 év után újra északra mennek szerencsét próbálni. 2004-ben, a Finn VB-n nem jártak sikerrel: a fák közé borították az Octavia WRC-t. Idén a Finn Bajnokság első futamán próbálkoznak ismét…
- Hogy jött ez a verseny, miért pont ezt választottátok? - Ezt inkább Robitól kéne megkérdezni, nekem ugyanis ez egy karácsonyi ajándék volt. Én akkor tudtam csak meg.
- Régi álmod volt ez a verseny, azért hozta ezt a Jézuska? - Szerintem mindkettőnknek, Robinak, és nekem is, és talán az autóversenyzők többségének is vágya, hogy egyszer ilyen körülmények között is kipróbálhassa magát.
- De nem ez lesz az első ennyire északi versenyetek… - Nem, Finnországban egy VB futamon már voltunk 2004-ben, az úgy 900 kilométerrel volt lejjebb, mint ahol most fogunk versenyezni. De az nyáron volt, és murván, most meg télen megyünk, és hóban fogunk autózni…
- Tudsz készülni valahogy? - Ha lenne hó, talán tudnánk egy picit autózni, szokni a havat, de így marad az, hogy ott fogunk egy kicsit gyakorolni. Lesz egy shakedown a verseny előtt csütörtökön, és még előtte, szerdán tartunk mi is egy tesztet, úgyhogy megpróbálunk kint gyakorolni.
- Ez a 44. Arctic Rallye lesz. Belső felvételek tudnak segíteni? - Nem, mert ha vannak is belsők, azok mind más pályákról vannak, mert az ideiek szinte mind új szakaszok lesznek, vagy ha már voltak, akkor is fordítva.
- Subaru áll a nevetek mellett a nevezési listán… - Igen, egy N12-es Subaruval megyünk, azzal, amivel Magyar Miki ment itthon tavaly.
- Az autó is meglepetés volt, vagy azt már te választhattad ki? - Igazából az valamennyire adott volt, hiszen a Mitsubishit tönkretettem a Mecsek Rallye-n, azzal nem tudunk menni, a Peugeot-val meg nem akartunk, az szóba sem került. Ennek azért drágább a fenntartási költsége, mint a Subaru-nak, és azt láttuk a külföldi versenyeken, hogy alapvetően nem az határozza meg az ember gyorsaságát, hogy milyen autóval megy, hanem, hogy a körülményekhez alkalmazkodni, mennyire sikerül jó itinert írni, mennyire tud az ember abból jól menni, és ilyesmiken. Ha többször mentem volna a Peugeot-val, talán lett volna értelme, de elsőre tuti nem tudnám kiautózni, és nem ismerem a határait, pláne hóban. Szöges gumival is most fogunk először menni, úgyhogy szerintem lesznek más problémáink is, mint az, hogy mennyire erős az autónk, vagy sem.
- Apropó, hogy áll a Mitsubishi? - Szétszedtük, elkezdtük a karosszériát rendbe rakni, az alkatrészek többségét már be is szereztük hozzá. Ahogy időnk engedi, egyszer csak majd elkészül.