Csépe Teddinél marad a H1
RTE bajnokai - sorozat - H/1
2008-02-05
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765643374
Napi oldal:
92265
Jelenleg:
1113
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A Csépe Teodor - Kailbach Gergely kettős remekül kezdte a 2007-es évet, mégis az utolsó versenyen, Szendrőn dőlt csak el, hogy övék a kategóriagyőzelem. Teddivel is beszélgettünk kicsit a múltról, a jövőről…

- Gyakorlatilag úgy indultunk el, hogy nem arra mentünk, hogy bajnokságot nyerjünk. Az év egy kicsit akadozva indult. Nem volt biztos, hogy ki fog mellettem ülni, ki fog navigálni. Az anyagiak, mint ahogy minden évben, a tavalyi évben is nagyon nehezen alakult ki. Végül is egy komoly támogatónk lett, aki anyagilag is besegített nekünk, ez a Prilux kft. Az összes többi támogató is mindig nagyon szívesen segít, de hát tudod, hogy a legtöbb dologhoz pénz kell. Aztán végül is találkoztam a Gergővel. Ő érdeklődött és akkor az első verseny után kiderült, hogy egy jó navigátor, egy megbízható, rendes ember. Maradt egész évre. A csapat megint úgy állt össze, hogy év elején még bizonytalan volt, hogy ki az, aki tud jönni folyamatosan szervizelni, ki az, aki állandó ember lesz és megbízható. Aztán ott is kialakult egy-két nagyon jó ember, úgyhogy gyakorlatilag meglett a jó csapat. Az autó szintén összeállt. Év közben voltak nehézségek, de még a tavalyi évünk volt a legjobb szerintem abból a szempontból, hogy nem volt annyi műszaki gondunk. Aztán óriási szerencse mellett és a folyamatos, nyugodt versenyzéssel sikerült elérnünk ezt az eredményt.

- Az év eleje mégis jobban sikerült, mint a vége…
- A legjobb verseny az első kettő volt, mert itt volt a legjobb az autó, itt volt, hogy volt megfelelő gumink is és itt tudtunk úgy győzni, hogy gyakorlatilag tényleg mi értük el az eredményt, nem pedig az ellenfél hibázott vagy volt műszaki gondja. Minden passzolt, minden jól kijött. Nagyon jól, felszabadultan tudtunk versenyezni. Ez volt a legjobb. A legrosszabb mindenképpen a salgótarjáni versenyünk volt. Ott volt a legtöbb műszaki gondunk, gond volt a futóművel, a motorerővel, a fékkel, a gumival, úgyhogy ott ami csak összejöhetett, minden összejött. Betört az első szélvédőnk - szintén a mi hibánkból, szóval minden összejött. Ezt kihagytam volna az évből. Az összes többi úgy elment.

- Idén mi lesz veletek?
- Marad az autó, marad a csapat, marad a navigátor és indulunk H1-ben. Röviden ennyi. Megmondom őszintén, egyelőre a költségvetésünk az csak a saját zsebünkből áll, támogatói szerződésünk egyáltalán nincsen, semmiféle összegre nincsen kilátás, de mindenképpen szeretnénk elindulni. Az autót folyamatosan csináljuk, készítjük fel, vannak rajta dolgok, amiket fel kell újítani. Van egy-két dolog, amin fejlesztettünk. Ami biztos, az a navigátorom és a csapat, ez a kettő.

- Az autó és a kategória is marad, de mik lesznek a fejlesztések?
- Más lesz a hajtása, egy kicsit növelünk a motorerőn, könnyítünk a súlyon. A kategóriánkban 920 kiló a minimumsúly, a miénk pedig 1030, így felette voltunk, kötelező volt, hogy csökkentsük.

- Cél a bajnoki címvédés?
- Megpróbáljuk. Mindenképpen szeretnénk megint bajnokok lenni, de az a baj, hogy ehhez több pénz kellene, mint amennyi most a rendelkezésünkre áll, vagyis ami úgy látszik, hogy a rendelkezésünkre fog állni év közben. Ha ez változik és meglesz az az anyagi háttér, hogy meglegyenek azok az eszközök, amik szükségesek az első helyhez, akkor mindenképpen azért fogunk küzdeni. Ha nem, akkor pedig a határoknak megfelelően próbáljuk a legjobb eredményt elérni.

- Ha pénz nem számítana és beleülhetnél álmaid autójába, akkor ez mi lenne?
- Ha reálisan és hosszú távon kezdenék el gondolkodni, lépcsőzetesen, szépen, akkor azt mondanám, hogy beleülnék egy gyári fejlesztésű szuper 1600-as elsőkerekes autóba először, utána mondjuk egy szuper 2000-es összkerékhajtású autóba, és a végén ülnék bele egy WRC-be. A WRC-k közül ami a leginkább tetszik, az a Citroen WRC. Nyilvánvaló, hogy az embernek a királykategória az álma, a WRC. De eltöltöttem a hat évet a raliban, én is tudom, hogy milyen lenne, ha beülnék egy WRC-be. Szerintem csetlenék-botlanék, felesleges lenne beleülni.

- Mióta versenyzel?
- 2001-ben kezdtük el. Az idei a hetedik év lesz, bár a 2003-as évet teljes egészében kihagytuk. 2002-ben is csak három versenyt mentünk, a harmadikon totálkárosra törtük az autót, nem volt pénzünk, hogy megcsináltassuk, úgyhogy annak az évnek is kihagytuk a maradék részét.

- Milyen autókkal mentél ebben a hét évben?
- Két autóval versenyeztünk, az egyik egy N-es Honda CRX volt, azzal 2001-től mentünk 2005-ig, aztán 2006-ban ültünk át ebbe az autóba, ebbe a H-s Honda Civic-be.

- Hátsó kerekest sosem próbáltál?
- Nem, bár megmondom őszintén, Zsigulival akartam kezdeni, mint amivel az ifjú titánok 95 százaléka. Csak akkor egy jó autót megvenni, rendbe rakni és elindulni vele, az körülbelül kétszer-háromszor annyiba került volna, mint a kis N-es Honda, amit megvettünk, és aztán már maradtam az első keréknél. De nem bánom. Ha úgy adódna például, hogy egy hátsókerekes autóba üljek be, akkor beülnék abba is. Nem félek a kihívástól, nagyon szívesen kipróbálnám. Nekem ráadásul Zsiguli volt az utcai autóm és azzal mentem fel a Mátrába csúsztatni, úgyhogy tudom, milyen a hátsókerekes autóval menni és nagyon-nagyon szerettem, élvezetes vele nagyon autózni. De ha a kettő között választani kell, akkor maradok az elsőkerekesnél.

- Most egy kicsit vájkálnék a magánéletedben.
Mivel foglalkozol a hétköznapokban?
- Ez egy érdekes kérdés. A múlt hét közepéig értékesítési csoportvezető voltam egy cégnél. Azóta munkanélküli lettem, így alakult az életem. Egyébként a könyvpiacon dolgozom, ezt hozzáteszem, most már lassan hat éve. Eddig két nagy cégnél dolgoztam, először területi képviselőként, aztán pedig, ahogy említettem, értékesítési csoportvezetőként. Most, hogy megszűnt a munkahelyem, valószínűleg több szerzővel is fogok szerződést kötni és az ő kiadványaikat fogom képviselni.

- Hogy jött a könyv az életedbe?
Miért pont a könyvpiacot nézted ki magadnak?
- Az túlzás, hogy kinéztem magamnak. Az igazság az, hogy annak idején 2002-ben alakult úgy az életem, hogy mindenképpen kellett keresnem valamilyen dolgot. Felköltöztünk Budapestre az akkori barátnőmmel, és elkezdtem állásokat keresni. Végül egy könyves cégnél kötöttem ki. Nem állt tőlem messze, mert nagyon szeretek olvasni. Annak idején, amikor még főiskolába jártam, hetente egy könyvet elolvastam. A mai napig szeretek olvasni, és a kereskedelmet is szeretem. Szeretem azt, amikor napközben az ember rengeteg felé mozog, tárgyalása van. Ez egy mozgalmas munka.

- Mi a kedvenc könyved?
- A Wass Albert könyveket szeretem és mindent, ami a magyar történelemmel, politikával foglalkozik.

- Házas ember vagy már?
- Nem. Van egy komoly barátnőm. Ha minden igaz, akkor ebből komolyabb dolgok fognak kisülni, de egyelőre még nem történt komolyabb lépés.

- Ő hogy viseli az autóversenyzést?
- Abba a kategóriába tartozik, aki nehezen viseli. Nagyon izgul. Tudod, ő erdélyi, ott is él, úgyhogy nem minden versenyemen van itt. Nagyon félt. Nyilván, ha jó eredményünk van, akkor nagyon örül neki, de azért nyugodtabb lenne, ha ezt abbahagynám. De ezt már megbeszéltük, ő így ismert meg, én pedig nem akarom abbahagyni - így áll a dolog.


 

Ez a hír most jelenik meg 3903. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k