Csókolomot köszön még...
Nagyszegi Bence 12 éves
2008-04-23
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765670143
Napi oldal:
119034
Jelenleg:
1294
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Emlékeztek, mikor vezetettetek először autót? Én azt hiszem, öt éve. Nagyszegi Bence öt és fél évesen. És hat évesen már megkapta élete első Skodáját. Most 12 éves, már szlalombajnok, és idén a gyorsasági szakág Suzuki Kupájában versenyez majd.

Kapitány Zoltán, aki rendezőként és versenyzőként is kapcsolódik az autósporthoz, Bence egyik fő segítsége. Először vele beszélgettünk.

- Hogy jött életedbe Bence?
- A versenyeken alakult ki. Elég sok amatőr versenyt rendezünk, és ma már inkább csak ott is indulok. Egy faluból származunk, együtt jártunk versenyekre Bence hat éves kora. Szoktunk beszélgetni, néha kikérte a tanácsomat, és valahogy így alakult ki, hogy amennyire időm engedi, felvállalom, és próbálom segíteni az ő pályáját.

- Melyik volt a pillanat, amikor megláttad benne a fantáziát, hogy Bence igazán erre született?
- Nem csak versenyeken szoktunk találkozni, és amikor azt vettem észre, hogy bármilyen járműről volt szó -és az lehet egy traktor is-, ő azt vezetni akarta, akkor rájöttem, hogy őt ez igazán érdekli, és nagyon élvezi. Láttam rajta, hogy tényleg ezt akarja csinálni, és ez meggyőzött.

- Mi az, amiben leginkább tudsz, vagy kell Bencének segítened?
- Most már egyre kevesebb dologban. Sőt, már ott tartunk, hogy amatőr versenyeken már én nézem, hogy Bence milyen időket megy, és én próbálom utolérni őt… De most a pályaversenyzés felé próbálunk egy kicsit kacsingatni, és ez azért másabb, mint egy rali vagy egy szlalom, úgyhogy itt tudok néhány tanáccsal segíteni neki. Az első, amit most meg kell szoknia, hogy például ezeken a versenyeken nem egyedül van a pályán, mint eddig, hanem most már előre és hátra is kell, hogy figyeljen.

- Bence nagyon fiatal, és nagyon ígéretes tehetségnek bizonyul. Az anyagi feltételek megteremtésében, mondjuk a szponzoroknál, megkönnyíti a dolgotokat ez a tény? Mert azért valljuk be, ez nem mindennapi.
- Könnyebbnek nem igazán nevezném, de például a fő támogatónkkal így találtunk egymásra: kijárt versenyre, nézte, hogy ez a fiatal gyerek milyen ügyesen megy a felnőttek közt. Vele nagyon jó a kapcsolatunk, és most megvette Bencének a Suzukit, amivel majd a gyorsasági szakágban fog majd versenyezni. Az autót és a Suzuki Kupát azért választottuk ki, mert ez az egyetlen kupasorozat, ahol elindulhat majd.

- Hogy fogadja a többi versenyző, amikor meglátnak titeket, meglátják Bencét?
- Aki nem ismeri Bencét, az eleinte fél, hogy 'Úristen, milyen galibákat fog okozni ez a fiú!'. De az első futam után ez változik, hogy 'Hú, de ciki, ha előttem végez és nem mögöttem…' Valami ilyesmit érzek a versenyeken. De tényleg, utána már látják, hogy jól kezeli az autót, profi módon vezet, és tulajdonképpen azt mondhatom, hogy egy-egy futam után már tisztelik is. Michelisz Norbi például azt mondta, hogy Bence a korához képest bátran és stabilan vezeti az autót. 

- Tesztelni voltatok a Hungaroringen, mert az volt a terv, hogy Bence rajthoz áll az első verseny hétvégén. Hogy ment?
- Egy kis meglepetés ért minket, mert tényleg úgy volt, hogy rajthoz állunk, de a Szövetség elnöke még egy sportorvosi vizsgálatot kért ahhoz, hogy Bence elindulhasson. Úgyhogy a következő verseny lesz majd csak, ahol rajthoz állhat. Az edzéseken azért mehetett, elég jól szerepelt. Háromszor harminc percet volt a pályán, és egyre jobb lett. Talán ennek is köszönhető, hogy meghívást kapott szintén a Hungaroringre, egy amatőr rendezvényre.

Innentől gondoltam, Bencével folytatom. Először nehéz volt megszólalni, mert furcsa volt, hogy egy versenyzővel beszélgetek, aki "lecsókolomoz", de hamar átlendültünk ezen, és Bence boldogan mesélt.

- Mikor vezettél először autót?
- Öt és fél évesen egy épített autót vezettem először. Utána olyan hat éves koromban megkaptam életem első Skodáját, amit apával készítgettünk fel a versenyekre. Én nem nyúlkáltam bele a kocsiba, de mindent rám kellett állítani, az ülést, a pedálokat például meg kellett hosszabbítani, hogy elérjem.

- Melyik volt az első verseny, amin elindultál?
- 2002-ben Kiskunlacházán, a Pestlőrinc Rali, amit a Zoliék rendeztek, de ott még csak előfutó voltam. 

- A barátaid mit szólnak ahhoz, hogy autóversenyző vagy?
- Nem nagyon érdekli őket, bár van, akit igen, és kérik, hogy mutassam meg az autómat, és persze akkor meg szoktam mutatni nekik.

- A suli mellé hogy fér ez az életedbe?
- Kaptam egy papírt a suliban, amivel elengednek, ha verseny van, de csak azzal a feltétellel, hogy bepótolom, amiből esetleg kimaradok.

- Az anyukák szoktak a legjobban aggódni... A tiéd hogy viseli?
- Egész jól bírja. Néha van, hogy megijed, akkor azt mondja, ilyet többet ne csináljak, mert a szívinfarktust hozom rá. Apa jobban viseli, őt kifejezetten érdekli a dolog, odavan érte. Szokta mondani, itt miért nem nyomtam, ott miért nem, erre azt mondom neki, mert ott nem lehet… Szóval ő inkább bele szokott szólni…

- Kik azok a leginkább segítenek neked?
- Kapitány Zoli, Zengő Zoltán, a csapatvezetőnk, és Michelisz Norbi, aki például beült mellém az edzésen, és elmagyarázta, hogy hogy kell venni a kanyarokat: figyeljek az ívekre, a fékutakra, meg a kigyorsításokra.

- Nincs ugye még jogosítványod, de a versenyekre azért készülnöd kell. Hol szoktál gyakorolni?
- Kiskunlacházán, a reptéren van egy laktanya, ott szoktam gyakorolni két-három hetente, de Örkénybe a Ringre is kijárunk néha. És most kijárunk az edzésekre a Hungaroringre.

- Hogy ment az első Suzukis teszt?
- Szerintem egész jó lett. Az első körben kicsúsztam a sóderágyba, de kihúztak, a szerelők megnézték a kocsit, nem volt semmi baja, és tovább mehettem. A második körben ugyan óvatosabban, de végigmentem. A harmadikban pedig már előzgetnem is sikerült, ők is engem, úgyhogy szerintem ez volt a legjobb.

- A többi versenyző hogy fogadott? Mit mondtak például, mikor megálltatok a harmadik kör után?
- Megmondták a véleményüket. Volt, aki azt mondta, hogy ez vagy az a kanyar nagyon jól sikerült, volt, aki azt, hogy ott egy kicsit hosszú volt a fékút, de próbált segíteni mindenki egy kicsit.

- Sosem félsz az autóban?
- Nem nagyon szoktam, bár volt egy pár eset: mondjuk, amikor kétkerekeztem, akkor egy picit megijedtem…

- A szlalombajnoki kupáidon kívül milyenek vannak még otthon?
- Van sok. Kezdetekben ötödik, hatodik helyen végeztem. Most már javarészben első-második-harmadik helyért szoktam kupát kapni, de párszor már sikerült az abszolútban is jól szerepelnem.

Ez a hír most jelenik meg 6254. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k