Csomós Mixi és Bán Viktor első EB dobogója
Rally Hungaryn a győzelemért szeretnénk harcolni
2023-08-22
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
794611935
Napi oldal:
267489
Jelenleg:
897
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

csomosek_elso_eb_dobogoja_1

Pályafutása legjobb eredményét érte el Csomós Mixi és Bán Viktor a rally Európa-bajnokság hetedik futamán, a Barum Rallyn. A HM Academy magyar párosa nagyon kiegyensúlyozott versenyzéssel szerezte meg a második helyet, ami Ferjáncz Attila és dr Tandari János 1987-es győzelme és ’88-as második helye után a legjobb magyar eredmény a híres cseh versenyen. 

„Még mindig nem tudom felfogni, mi történt velünk – nevetett Csomós Mixi hétfő reggel. –  A Róma Rally előtt változtattam egy kicsit a vezetési stílusomon, már ott is érezhető volt, hogy magabiztosabb és gyorsabb lettem tőle, de igazán a Barum Rallyra állt össze minden. 

A péntek esti városi gyorsasági is jól sikerült, bár ott kellett egy kör, mire belerázódtam. Szombat reggel Slusovicén jöttünk egy harmadik időt, Katerinicét pedig megnyertük, ami után vezettük a versenyt. 

A negyedik gyorsasági, a 25 kilométeres Troják volt a vízválasztó. Ez egy nagyon nehéz pálya és úgy számoltam, hogyha csak 20–25 másodpercet kapunk, akkor az már nagyon jó. Az első körben 9 másodpercet kaptunk, a másodikban pedig 2,8-at. Akkor éreztem először, hogy meglehet a dobogó.“

csomosek_elso_eb_dobogoja_3

Ami nem kis dolog a Barum Rallyn, hiszen itt volt a teljes Eb-mezőny, az Európa-bajnoki címvédő Efrén Llarénától kezdve, az idei Európa-bajnok Hayden Paddonon át, a magyar bajnokságból is jól ismert Mads Ostbergig. De a Barum Rallyn mindig a cseh versenyzők a legnagyobb ellenfelek, hiszen számukra ez az év legfontosabb versenye, és mindenki ezt akarja megnyerni.

Éppen ezért volt meglepő, hogy a Csomós–Bán kettős a Skoda Fabia Rally2 evóval a második helyen zárta az első teljes versenynapot, mindössze 14,9 másodperc hátrányban Jan Kopecky mögött. A Skoda gyári versenyzője 11-szer nyerte meg a Barum Rallyt, 2015 óta senki sem tudta őt legyőzni, a Skoda Fabia RS Rally2 fejlesztését pedig szinte kizárólag az ő segítségével végezte a gyár.  

„Úgy vágtunk neki a második napnak, hogy reális esélyünk van a dobogóra. Ez egyáltalán nem tett rám plusz terhet, ahogy mostanában mondani szokták, belekerültem egy flowba, ahol nagyon jó tempót tudtam autózni. 

Egy picit még lehetett volna gyorsabban is menni, de nem hiszem, hogy Kopeckyt meg tudtuk volna verni. Jobban ismeri az autót, mint bárki a világon és jobban ismeri ezeket a pályákat is, mint bárki. A másik cseh versenyzővel, Eric Caisszal is sokat beszélgettünk, az egyik szakasz után mondta, hogy itt lakik a szomszédban…

csomosek_elso_eb_dobogoja_4

Vasárnap csak arra akartunk figyelni, hogy a második helyet megtartsuk Simon Wagner előtt. Az első két gyorsaságin tudtuk növelni az előnyünket, így a nap végén már egy légüres térben autóztunk. Sokan mentek rá az erősgyorsasági pontokra, mi nem akartunk kockáztatni. Így is ötödikek lettünk, amivel szereztünk még egy Eb-pontot. De a lényeg, hogy megvan az első Eb-dobogónk. 

Másfél éve, amikor elkezdtük az Eb-programot, csak álmodni mertem ilyen eredményről. Nagyon sokat tanultunk, mondhatom, hogy az elmúlt 12 hónapban megjártunk minden mélységet. A csapatunk iszonyatosan sok munkát tett bele, hogy itt lehessünk, de ez az eredmény most mindenért kárpótolta őket. 

Édesapám a csapat lelke, mindenkivel közölte, hogy most hazamegyünk és három napig ünneplünk, mindenki szánja rá az időt!

Szeretném megköszönni a szurkolóknak, hogy kitartottak mellettünk, hogy most is velünk voltak. Ezúton is bocsánatot kérek tőlük, hogy most nem tudtam annyit találkozni velük. Iszonyú kemény versenyünk volt, az utolsó négy napban négy–öt órákat aludtunk, a végére nagyon elfáradtunk, de remélem, az eredmény őket is kárpótolta.“

Nem csak Csomós Mixinek, hanem navigátorának, Bán Viktornak is messze ez az Eb második helyezés volt a legjobb eredménye. Vitya egy kicsit más szemszögből élte meg a Barum Rallyt. 

csomosek_elso_eb_dobogoja_2

„Először is óriási élmény volt – nevetett. – Most is iszonyú nagy volt a tempó. A Róma Rally után meséltem, mennyire fel kellett gyorsulnom az itiner diktálásával, de erre most még egy lapáttal rá kellett tennem. Nagyon nehéz gyorsaságik voltak, rettenetesen kellett koncentrálni, nem csak a pályákon, de egész nap is, hogy ne essünk ki a ritmusból. 

Vasárnap 5:30-kor indultunk, onnantól kezdve a célig éreztem a nyomást, hogy egy nagyon nagy eredmény kapujában állunk. Most tapasztaltam meg először, miért is olyan nehéz egy Eb vagy egy vb-futam. Emlékszem, hogy húsz éve néztem Kopeckyt a pálya széléről mint szurkoló, és akkor elképzelni sem tudtam volna, hogy egyszer mellette állhatok egy Eb-dobogón. 

Ahogy Mixi mondta, nem tudtunk annyit foglalkozni a szurkolókkal, mint szerettünk volna, de reggel óta olvasom az üzeneteket. Megdöbbentő, hogy mekkora örömet tudtunk szerezni nekik. Nyilván ezt az eredményt a csapat építette fel, én csak az utóbbi három versenyen csöppentem bele, de úgy érzem, a szurkolók engem is befogadtak. Csodálatos élmény volt ez a verseny, és még szerintem napok kellenek, hogy feldolgozzuk.“

Az idei rally Európa-bajnokságból már csak egy verseny van hátra, október 6–8-án Nyíregyháza központtal a Rally Hungary, amelyre a Csomós–Bán páros az egyik legnagyobb esélyesként érkezik. 

„Nagyon szeretnénk a Rally Hungaryn a győzelemért harcolni. Ennyivel tartozunk a szurkolóknak“ – ígérte Csomós Mixi. 


 

Ez a hír most jelenik meg 3220. alkalommal
Share |
European Rally Championship 2023
52. Barum Czech Rally Zlín 2023
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k