Csomós Mixi és Bán Viktor első EB dobogója
Rally Hungaryn a győzelemért szeretnénk harcolni
2023-08-22
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776076834
Napi oldal:
15133
Jelenleg:
995
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

csomosek_elso_eb_dobogoja_1

Pályafutása legjobb eredményét érte el Csomós Mixi és Bán Viktor a rally Európa-bajnokság hetedik futamán, a Barum Rallyn. A HM Academy magyar párosa nagyon kiegyensúlyozott versenyzéssel szerezte meg a második helyet, ami Ferjáncz Attila és dr Tandari János 1987-es győzelme és ’88-as második helye után a legjobb magyar eredmény a híres cseh versenyen. 

„Még mindig nem tudom felfogni, mi történt velünk – nevetett Csomós Mixi hétfő reggel. –  A Róma Rally előtt változtattam egy kicsit a vezetési stílusomon, már ott is érezhető volt, hogy magabiztosabb és gyorsabb lettem tőle, de igazán a Barum Rallyra állt össze minden. 

A péntek esti városi gyorsasági is jól sikerült, bár ott kellett egy kör, mire belerázódtam. Szombat reggel Slusovicén jöttünk egy harmadik időt, Katerinicét pedig megnyertük, ami után vezettük a versenyt. 

A negyedik gyorsasági, a 25 kilométeres Troják volt a vízválasztó. Ez egy nagyon nehéz pálya és úgy számoltam, hogyha csak 20–25 másodpercet kapunk, akkor az már nagyon jó. Az első körben 9 másodpercet kaptunk, a másodikban pedig 2,8-at. Akkor éreztem először, hogy meglehet a dobogó.“

csomosek_elso_eb_dobogoja_3

Ami nem kis dolog a Barum Rallyn, hiszen itt volt a teljes Eb-mezőny, az Európa-bajnoki címvédő Efrén Llarénától kezdve, az idei Európa-bajnok Hayden Paddonon át, a magyar bajnokságból is jól ismert Mads Ostbergig. De a Barum Rallyn mindig a cseh versenyzők a legnagyobb ellenfelek, hiszen számukra ez az év legfontosabb versenye, és mindenki ezt akarja megnyerni.

Éppen ezért volt meglepő, hogy a Csomós–Bán kettős a Skoda Fabia Rally2 evóval a második helyen zárta az első teljes versenynapot, mindössze 14,9 másodperc hátrányban Jan Kopecky mögött. A Skoda gyári versenyzője 11-szer nyerte meg a Barum Rallyt, 2015 óta senki sem tudta őt legyőzni, a Skoda Fabia RS Rally2 fejlesztését pedig szinte kizárólag az ő segítségével végezte a gyár.  

„Úgy vágtunk neki a második napnak, hogy reális esélyünk van a dobogóra. Ez egyáltalán nem tett rám plusz terhet, ahogy mostanában mondani szokták, belekerültem egy flowba, ahol nagyon jó tempót tudtam autózni. 

Egy picit még lehetett volna gyorsabban is menni, de nem hiszem, hogy Kopeckyt meg tudtuk volna verni. Jobban ismeri az autót, mint bárki a világon és jobban ismeri ezeket a pályákat is, mint bárki. A másik cseh versenyzővel, Eric Caisszal is sokat beszélgettünk, az egyik szakasz után mondta, hogy itt lakik a szomszédban…

csomosek_elso_eb_dobogoja_4

Vasárnap csak arra akartunk figyelni, hogy a második helyet megtartsuk Simon Wagner előtt. Az első két gyorsaságin tudtuk növelni az előnyünket, így a nap végén már egy légüres térben autóztunk. Sokan mentek rá az erősgyorsasági pontokra, mi nem akartunk kockáztatni. Így is ötödikek lettünk, amivel szereztünk még egy Eb-pontot. De a lényeg, hogy megvan az első Eb-dobogónk. 

Másfél éve, amikor elkezdtük az Eb-programot, csak álmodni mertem ilyen eredményről. Nagyon sokat tanultunk, mondhatom, hogy az elmúlt 12 hónapban megjártunk minden mélységet. A csapatunk iszonyatosan sok munkát tett bele, hogy itt lehessünk, de ez az eredmény most mindenért kárpótolta őket. 

Édesapám a csapat lelke, mindenkivel közölte, hogy most hazamegyünk és három napig ünneplünk, mindenki szánja rá az időt!

Szeretném megköszönni a szurkolóknak, hogy kitartottak mellettünk, hogy most is velünk voltak. Ezúton is bocsánatot kérek tőlük, hogy most nem tudtam annyit találkozni velük. Iszonyú kemény versenyünk volt, az utolsó négy napban négy–öt órákat aludtunk, a végére nagyon elfáradtunk, de remélem, az eredmény őket is kárpótolta.“

Nem csak Csomós Mixinek, hanem navigátorának, Bán Viktornak is messze ez az Eb második helyezés volt a legjobb eredménye. Vitya egy kicsit más szemszögből élte meg a Barum Rallyt. 

csomosek_elso_eb_dobogoja_2

„Először is óriási élmény volt – nevetett. – Most is iszonyú nagy volt a tempó. A Róma Rally után meséltem, mennyire fel kellett gyorsulnom az itiner diktálásával, de erre most még egy lapáttal rá kellett tennem. Nagyon nehéz gyorsaságik voltak, rettenetesen kellett koncentrálni, nem csak a pályákon, de egész nap is, hogy ne essünk ki a ritmusból. 

Vasárnap 5:30-kor indultunk, onnantól kezdve a célig éreztem a nyomást, hogy egy nagyon nagy eredmény kapujában állunk. Most tapasztaltam meg először, miért is olyan nehéz egy Eb vagy egy vb-futam. Emlékszem, hogy húsz éve néztem Kopeckyt a pálya széléről mint szurkoló, és akkor elképzelni sem tudtam volna, hogy egyszer mellette állhatok egy Eb-dobogón. 

Ahogy Mixi mondta, nem tudtunk annyit foglalkozni a szurkolókkal, mint szerettünk volna, de reggel óta olvasom az üzeneteket. Megdöbbentő, hogy mekkora örömet tudtunk szerezni nekik. Nyilván ezt az eredményt a csapat építette fel, én csak az utóbbi három versenyen csöppentem bele, de úgy érzem, a szurkolók engem is befogadtak. Csodálatos élmény volt ez a verseny, és még szerintem napok kellenek, hogy feldolgozzuk.“

Az idei rally Európa-bajnokságból már csak egy verseny van hátra, október 6–8-án Nyíregyháza központtal a Rally Hungary, amelyre a Csomós–Bán páros az egyik legnagyobb esélyesként érkezik. 

„Nagyon szeretnénk a Rally Hungaryn a győzelemért harcolni. Ennyivel tartozunk a szurkolóknak“ – ígérte Csomós Mixi. 


 

Ez a hír most jelenik meg 3137. alkalommal
Share |
European Rally Championship 2023
52. Barum Czech Rally Zlín 2023
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k