A Vértes pályáin száguldoztak az elmúlt hétvégi kánikulában a Peugeot Kupa indulói. A Székesfehérvár Rallye a szezon negyedik állomása volt, ebből háromszor állhattak a dobogó legfelső fokára Czékmány Norberték és hozhatták el a legjobbaknak járó kupák mellett a legtöbb pénzdíjat is, amit a Peugeot Rally Cup Hungary dobogósai kapnak.
Pokoli hőség, igazi technikát és embert próbáló kánikula várta Székesfehérváron a HUMDA Országos Rallybajnokság mezőnyét. A Peugeot Rally Cup Hungary indulói közül hiányzott a Berta-Császár és a Hibján-Szollár duó, őket a munkahelyi elfoglaltságok tartottak távol a futamtól, de a benevezett párosok közül mindenki sikeresen célba is ért.
A rendkívül gyors pályákon külön nehézséget okozott, hogy az egyik nap egyik irányban, másnap ellenkezőleg kellett több szakaszt is teljesíteni, így ezen a hétvégén ifjabb Tóth Jánosnak, a Peugeot Kupa mentorának a segítsége nem csak a gumiválasztásra irányult, hanem konkrét kanyarokra hívta fel a versenyzők figyelmét, ahol a várhatónál több murvával, több felhordással találkozhatnak. Janika jól végezte a dolgát, az elrajtolók közül meglátta a céldobogót!
A Sóstói Stadion parkolójában felállított szervizparkban most is sok segítséget kaptak az indulók a Kupasorozat technikai hátterét biztosító Tagai Racing Technology szakembereitől. A tempós, helyenként dobálós pályákon nagyon fontos volt a jó futóműbeállítás, amivel komfortosabbá lehetett tenni a száguldást.
Czékmány Norberték két szakaszgyőzelmet engedtek át Határ Attiláéknak, a többi gyorsaságin ők voltak a leggyorsabbak. Norbi mégis azt érezte a legnagyobb sikernek, hogy a rutinos, helyi versenyzőt, Zagyva Lajost le tudta győzni, aki szintén Peugeot 208 Rally4-es autóval indult, de nem lett értékelve a Peugeot Kupában.
‘Nagyon jót csatáztunk (Zagyva) Lalival, hatalmas meccs volt. Az utolsó gyorson, a PowerStage-n 2 tized másodperc lett a különbség, jól belehajszoltuk egymást még itt a végén. De nagyon élveztem! Úgy gondolom, ezektől a csatáktól lehet igazán fejlődni! Néha rángattuk már az oroszlán bajszát, eddig mindig velünk volt a szerencse. Van pár karcolás az autón, de remélem ennyi még belefér… Köszönjük Mindenkinek, aki hozzátett ahhoz, hogy itt lehessünk!’
Viszló Csaba megint új navigátorral indult, Kürti Tamás sok versenyautóba ült már korábban, most a jobb1-ből is megtapasztalhatta, mennyire gyorsan is lehet ezzel az autóval közlekedni és közösen a Peugeot Kupa második helyére értek be. ‘A szombati napunk nagyon jól sikerült!’ – mondta a pilóta a céldobogónál. ‘Vasárnap már nem voltam annyira jó, mint amennyire szerettem volna. Rengeteg maradt benne, lehetett volna gyorsabban is mennünk, ami látszik az autón is, hiszen egy karc sincs rajta.’
Kerék Balázséknak már az első nap is volt egy ’big moment’-jük, szerencsésen kimozogták. Vasárnapra is jutott kaland, néha az árok volt közel, néha a lassítót kerülték ki egyéni stílusban. A harmadik helyen értek célba, de a pilóta nem volt elégedett a teljesítménnyel. ‘Eltávolodtunk kicsit az elejétől. Voltak hibáink és a stíluson is változtattunk, de ezek szerint nem eléggé. Látványosan közlekedünk, de ezzel az autóval az nem eredményes. Több hibát látok, talán a legnagyobb az, hogy már nem huszonhárom éves vagyok. De különben jól éreztem magam, egészen addig, amíg a beírókban nem láttuk meg az időket.’
Zagyva Dorka nagyon várta a hazai futamukat, hiszen a Vértesben élnek, minden itteni utat jól ismer. Biztonságos autózással a negyedik hely jutott neki és navigátorának, Spitzer Gábornak. ‘Nagyon boldog vagyok! Az volt a cél, hogy saját magunknak versenyezzünk, a korábbi hibákat próbáljuk elfelejteni és tényleg csak az autóra és a pályára összpontosítsunk. Ez sikerült! Minden körben sikerült javítanunk! Nyilván sokat számított, hogy itt lakunk, ismertem a pályákat! Örülök, hogy Apa is jól érezte magát a hétvégén, jó meccseket vívott a fiatalokkal. Jó kis hétvégén vagyunk túl!’
Határ Attila és navigátora, Kese Zoltán a legjobb idővel kezdte a versenyt! A második szakasz után még vezettek, aztán a szombati nap záró gyorsaságiján becsúsztak és csak 13 perc hátránnyal tudták kiérni a szakaszról. „Az én hibám volt! Rosszul kezdtem egy kanyart, az autó elúszott, fel is ült az árok szélén, de szerencsére a navigátorom nagyon rutinos versenyre járóként jól instruálta az ott lévő nézőket a mentésben, így végül tudtuk folytatni a futamot! Akartuk folytatni és a PowerStage-re is rápróbáltunk, hiszen minden pont jól fog jönni majd a szezon végén!”
Határék így végül az ötödik helyen fejezték be a versenyt.
A bajnokság és a Peugeot Rally Cup Hungary következő állomása a szeptember 6-8. között megrendezésre kerülő Győr Rally lesz, ahol várhatóan a látványos városi szakasz mellett ellátogat a mezőny a híres Rábaringre is, és a tavaly újra életre keltett tempós aszfaltos gyorsaságik is szerepelni fognak a programban.
Peugeot Sport Hungary : https://www.facebook.com/peugeotrallyteam