Czél Peti újra támad
Veszprém után, Budapest előtt
2005-08-08
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797026538
Napi oldal:
400236
Jelenleg:
770
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Czél Peti.
Sokaknak ismerős a név, viszont aki csak az elmúlt években látogatja a versenyeket, annak új lehet. Régi motoros... És tényleg, hisz motoron kezdte...

Mesélj Magadról, kérlek.
Biztosan sokan vannak, akik nem sokat tudhatnak Rólad már csak a koruknál fogva is.
Mikor kezdted, mivel, és miért hagytad abba?
Nem tegnap volt, és ilyenkor az emlékek már megszépülnek…
87 körül ültem először versenyautóba, az akkori túraversenyek egyikén indultam először egy saját tákolású Trabival. Rögtön az első versenyen egy igen jó eredményt sikerült elérni, kategóriát nyertem és abszolútban is előkelő hely jutott.

Korábban motoroztam, a cimborák beszéltek rá, hogy kipróbálhatnám a négykereket is.
Különben itt Miskolcon mindig is benzinszagú volt a környék, nem volt nehéz beleszeretni az autósportba.

Ezt követően jött a rallye II. Még itt is Trabant volt a versenyautó típusa, majd egy évre rá Rallye I.-ben már Zsiguliztam.
1990-ben már egy hátsókerekes, 1600-as N-es Toyota Corollával versenyeztem.
Csodálatos érzés volt az első megbízható versenyautóba ülni. Ebben az évben kerültek elő a 205-ös Peugeot-k, az elsőkerekes Toyoták, színes volt a mezőny. A évvégi összesítésben azonos pontszámmal a Szádeczkyékkel a kategóriát megnyertük.

Aztán itt abba is kellett hagynom, mert elfogyott a nyílvessző…
És Miskolc abban az időben nem arról volt híres, hogy reklámpénz hegyek vannak, inkább a Bükkről vált híressé.

Azért nem hagytam abba az autózást. Hobby szinten kocsiztam Ford Escort Cosworth-al, Lanciákkal, Subaruval. Előfutó voltam néhány Vredestein Rally-n, és közben csináltam a vállalkozásaimat.

A Steelvent Rt. Egy saját, többségi tulajdonú vállalkozás, amely két gyárból és a hozzá tartozó üzemekből álló komplexum Miskolcon és Bátonyterenyén. Mostanában jutottam el odáig, hogy olyan szakember- és manager gárda vezeti ezeket a cégeket, hogy legyen időm beülni versenyautóba és pár napra otthagyhassam a céget.

Mindezek mellett a PACOTTI-val, mind a Karcsival, mind Kazár Mikivel igen jó a viszonyom és ennek következtében hozzásegítettek ahhoz, hogy Náluk egyesületi tagként egy komoly versenyautóba ülhessek.
Ez az autó egy csodálatos Evo VII-es N csoportos Mitsubishi. Utcán nekem is egy Evo VIII-asom van, de össze sem hasonlítható a versenyautóval. Így próbálok szerencsét az idei bajnokságban.

Úgy tűnik ha valakinek egyszer jól ment a versenyzés, akkor nehéz belőle igazán kiesni, gondolok itt arra, hogy Veszprémben látványosan és gyorsan is sikerült autóznod.
Az elmúlt évek mindegyikében együtt teleltünk fent a Bükkben a Turi Tomival, Golyóval, valamint Kazár Mikivel, Spicivel és hadd ne soroljam a neveket, bár Balázs Öcsit feltétlenül meg kell még említeni. Aki a rallysportban itt él a közelben, azt fent meg lehet találni… A hó és a murva, a sáros murva körülbelül ugyanaz.

Mégis, most sok mindent újra kellett tanulni.
A váltó kezelése, a fék használata…
Komolyan kellett barátkoznom az autóval, mégis volt, mikor 4-5 másodpercet kaptam csak a kategória élmezőnyétől és ezt már jó eredménynek írtam be magamnak.

Ezek a pályák számomra teljesen ismeretlenek voltak, a négy bejárás majdnem, hogy vakvezetés volt számomra. Összehasonlíthatatlan azok előnye, akik évek óta autóznak ezeket a gyorsokon.

Az autót sikerült karcmentesen lehoznunk, egy komoly defektem volt, ami leszakította a jobb hátulját, a gyorson kellett cserélnünk, ez több, mint 4 perc hátrányt jelent számunkra.
Összeadva a dolgokat nagyképűség lenne azt állítanom, hogy nem vagyok elégedett.
A navigátorom és én is jól éreztük magunkat. Maximálisan elégedettek vagyunk a Pacotti csapat munkájával, akik mindent elkövettek, hogy minden szervizparkban összeácsolják az autót, amit az előző gyorsokon szétvertem.
Ha ez a közönségnek is tetszett, akkor annak különösen nagyon örülök!

Hogy állsz a budapesti verseny előtt?
Túl vagytok a tréningen, de a murva után az aszfalt szintén újdonság lesz számodra ezzel az autóval.
Az aszfalt nagy kihívás. Nem lehet improvizálni, pontosan kell autózni, nem lehet hibázni. A gyakorlatnak itt óriási szerepe van.
Mindent meg akarok tenni, de nem akarom összezúzni a kályhát.
Új navigátorom van, Balogh Jani személyében egy pilóta-navigátort kaptam, aki nagyon sokat tud hozzátenni a minél jobb versenyzésünkhöz. Meglátjuk.

Mik az elvárások Magaddal szemben?
Nem terveztem, hogy ezt az évet végigautózom.
Elsődlegesen egy murvás és egy aszfaltos futam volt a listán. A jövő évre készülök ezzel az egésszel. Ha beülök jövőre egy autóba, az sem biztos, hogy N-esbe, akkor ne legyek abszolút felkészületlen. Ezt a célt szolgálja ez a budapesti verseny is.

Azért Pécs és Zemplén hátha belefér még…
Nem kizárt.
Az igazi cél a jövő év és az azt követő évek és még ebben sok az ismeretlen tényező.
Komolyabb kategóriába szeretnék fellépni az N-ből, annak ellenére, hogy ez is egy fantasztikus kategória. Nagyon jól felkészített autók és végtelenül jó sofőrök találhatók ebben a kategóriában is, de az a filling ami egy A-s autóban benne van, az mégis csak csúcsa az autósportnak.

Kik támogatják a versenyzésed?
STEELVENT Rt.
Az első magyarországi kerítésgyártó mű.
Pár sor kevés, hogy bemutassam, viszont hogy semmit ne szóljak róla, arra nincs lehetőségem. A cég csavar és húzottáru termékek, legfőképp kerítésrendszerek tervezésével, gyártásával és kereskedelmével foglalkozik. A honlapjáról mindent megtudhatnak az érdeklődők:

Ez a hír most jelenik meg 4080. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k