Danke Józibáci!
Mikuláson debütált...
2004-11-30
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
785689721
Napi oldal:
163286
Jelenleg:
1705
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

VIII.Persped-Minor Mikulás Rallye
A nevezési listát felületesen átvizsgálva egy ismerősnek tűnő páros neve jelenik meg: Benik - Rácz...
Igenám, de a nem licenszesek között...
Kicsit jobban megfigyelve vehettük csak észre, hogy a Benik név mögött nem a tavalyi bajnoki keresztnév, hanem a papa, Józsi neve áll...

Józsi! Most nem mint a csapatvezetővel, hanem mint tehetséges kezdő fiatal pilótával szeretnék Veled riportot csinálni...
Mire gondolsz??

Szerinted?
Természetesen a Mikulás Rallye-n mutatott fergeteges debütálásodra!
Hol voltál? Nem láttalak!
Nem, mert csak vigyorogva néztél ki az autóból...
Jó kedvem volt...
Gondolom... :)

Mesélj, hogy jött ez az ötlet?
Tulajdonképpen ez egy kóbor ötlet volt csak, ami talán felelőtlennek is tűnt az elején.
A Miroval egy vacsora alkalmával számolgattuk az évet (Miroslav Houst, a JM-Engineering vezetője), kicsit talán már whiskey-zgettünk is. Viccelve mondtam, hogy ennek az évnek a fejében befizethetne a Mikulás Rallye-ra egy Corollára. Azt mondta, ha elindulok ad nekem egy Corollát.
Aztán éles lett a dolog.
Kérdeztem tőle, hogy van Corolla? Mondja, hogy nincs, mert elviszik Olaszországba, Kankkunen ment volna ezzel az autóval. Én mentem. Kankkunen-ak szerzett egy másik autót.

Mikor ültél először az autóban?
Balázzsal pénteken próbáltuk ki, előtte még életemben soha, a jobb oldalon is ha korábban összesen öt kilométert ültem eddig...

Ugye tudod, hogy ezt senki sem hiszi el?!
Én sem akarom elhinni.
Olyan érzésem volt, mintha egy Boinget nézel fent az égben, aztán beülsz és kezedbe adják a kormányt, hogy hozd le...
Magam sem gondoltam, hogy ez ilyen jól fog elsülni.

Pénteken Balázzsal mentünk egy kört a teszten, vitt egy komolyat.
Na, mondom, akkor én innentől kezdve nem is megyek, majd Ő indul.
Azt mondta: "próbáld ki Apu!" Nem nagyon akartam, nem akartam kiröhögtetni magam, addigra már jó sokan összegyűltek a teszt környékén, hisz tudod, ha egy versenyautó el kezd durrogni, akkor jönnek a rallyrajongók, mint méhecskék az édes szőlőre.
Elindultunk és felváltottam egy kanyarban harmadikig.
Aztán kaptam az instrukciókat, hogy menjek a nyomban és váltsak feljebb.
Nem akartam, féltem nagy égő lesz belőle, de Balázs csak hajtott... Utána már felnyomtam negyedikbe, mentünk-mentünk, már ötödik telin elfordult, aztán még mentünk és elfért ott hatodik telin is, ahol korábban már a harmadikban úgy éreztem, hogy nem fog jobban sikerülni.
Kezdtem ráérezni. Jól bevoltam kötve, éreztem magam alatt az autót, már ment az ellenkormányzás is, aztán a hajtűben már kézifék is. Szépen dobálta magát az autó, nagyon élveztem, repültünk nagyokat, egy nagyon jó tesztpályát sikerült találni.
Szilágyi Jani is ott volt, biztatott, hogy jó lesz ez.

A pénteki tréning után jött a szombat...
Igen, bejártuk a pályákat és a Balázs írt egy nagyon komoly itinert nekem.
Azt el kell mondanom, hogy nem is ketten, hanem hárman csináltuk meg ezt a versenyt, Bence, Balázs és én. Olyan itinert írt Balázs, ha azt betartjuk, akkor minden tuti lesz.

Na most én életemben nem mentem még itinerből...

Épp akartam kérdezni, hisz olyannak ismerlek, aki azt sem szereti, ha utcán beleszólnak abba, hogy merre menj...
Hát igen, nagyon zavar, ha belebeszélnek... :)
De itt valahogy ráállt az agyam, amit mondott a Bence, azt mindent úgy csináltam...
80 végén fék, bukkanban fék... Hol a 80? Itt! Fogd, féék! Jobb3. Akkor már tudtam, hogy jobb harmadik, de azt se tudtam hol vagyunk. Minden fel volt írva.
Komolyan mondom neked, hogy papírból mentem.

Balázsnak ugye mindig nézem a belsőfelvételeit, azt elemezgetjük, én ezt elméletben tanultam meg, ha hiszed, ha nem! A belsőkből...
Bennem maradt, hogy vált, hogy nyomja vissza, hogy alakulnak a dolgok és ez bejött, nagyon jól sikerült.
Azt gondolom, ez volt életem legnagyobb élménye, hihetetlen.

Ahogy megérkeztetek az autóval a kanyarokhoz, már abból lehetett látni, hogy semmi görcs nincs, élvezitek, aztán amikor sikerült belesni a szélvédő mögé, ott is vigyorgó arcokat lehetett látni...
Nagyon jó volt!
Nem is fogtam fel.
Ahogy az elején mondtam, felelőtlen dolognak tűnt, biztos az is volt.
De rettenetesen jól összejött!

Azért ez fizikailag is kell bírni. Nem egyszerű dolog szerintem egy WRC-vel (de bármilyen más autóval sem) a 25 kilométeres lőtéri gyorson végigkocsikázni...
Jól bírod így huszonévesen!

A verseny előtt fogytam 8 kilót, még így sem vagyok egy összeszakadt ember, de eszméletlen jól érzem magam a bőrömben.
Nincs rossz kondícióm, teniszezgetek, van egy krosszmotorom, lovagolok.
Ha meg kellene állítani a koromat, akkor nem biztos, hogy harmincévesnek állítanám meg, most is jól érzem magam.

Balázs kérdezte, hogy izomlázam van e, fáradtság, de semmi bajom.
Pedig nem sokat aludtam a verseny előtt... A teszt után sem, mentünk vagy 100 kilométert, szombaton végigedzettünk a Subaruval, de keményen ám, ing-gatya leszakadt és a Subaruról is egy két dolog, kaptam is Balázstól miatta. Komolyan vettük az edzést. Utána sem aludtam, mert nagyon bennem volt a stressz.
Nagyon féltem attól, hogy mit szólnak majd az emberek.
Az előtt a rengeteg ember előtt beégni, kifütyülnek majd. Nagy rizikó volt ezt bevállalni.

Aztán jött a vasárnap...
Annyira izgultam, hogy az első gyorson még az ALS-t is elfelejtettem bekapcsolni. Ahhoz képest nem is kaptunk sokat Elektől.
Utána már figyeltünk erre is.
Aztán a rajtprogramra is figyelni kellett, hogy ne fulladjak le.

Ami a legnehezebb volt, az a szekvenciális váltó.
Nekem eddig minden ilyen váltós utcai autómban fordítva voltak a sebességek.
Használtam én ezt a Tuaregben is,
de ott is ha felfelé akarsz váltani, akkor előretolod, lefelé hátra...
Na itt pont fordítva... Sokszor volt, hogy egy kanyar előtt ahelyett, hogy vissza tettem volna 2be, feltoltam negyedikbe, hiszem erre állt rá a kezem. Ez a hiba benne volt.
Utolértünk autót, volt túlcsúszásunk is... Képzeld el, ha ezek nincsenek...
Jóó, tudom, mindenkinek volt ilyen és HA-val nem kezdünk mondtatot.
De így is valami őrületesen jó volt!

Folytatás? Jövőre a junior bajnokságban láthatunk viszont?
Dehogy :)
Ez egy jó buli volt!
Jövőre talán megint a Mikulás Rallye.
Lakatos Robi megígérte, hogy odaadja az egyes rajtszámot, ha indulok...

De az etapbajnokságot köztudottan magasan nyered minden évben, hiszen Te érsz oda leghamarabb egyik beírótól a másikig... :
Igen, de a rendőrök nem nagyon szeretik ezt az igyekezetemet...
Azért ésszel szoktunk menni.

Visszatérve erre a versenyre, összefoglalva annyit szeretnék mondani, hogy egy felejthetetlen élmény, amit nem lehet elmondani.
A mai napig sem vagyok még eltelve vele, igazán nem is fogtam fel.
Talán felelőtlenség volt, de ha pénteken nem ment volna a dolog, akkor nem indultam volna, Balázs ment volna helyettem.

Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült, de azért Balázsnak nem rezeg a léc :)
Hatalmas őrület volt és ezt az élményt senki nem veszi el tőlem.

És tőlünk sem! Köszönjük szépen!

Ez a hír most jelenik meg 2106. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k