Demjén - Ferjáncz - teszt
az első Suzukizás...
2009-03-24
információ • Fekete Kálmán
h i r d e t é s
Összes oldal:
686957143
Napi oldal:
109420
Jelenleg:
1089
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Március 22-én reggel kisebb konvoj tartott Pécs felől a legutóbbi Mecsek Rali új gyorsaságija felé. A Feked - 6-os út közti erdőgazdasági út déli sorompóját Keller Péter és csapata nyitatta fel vasárnapra, hogy három N2-es Suzuki Swiftjét tesztelhesse a két bérlő, és a Tenkes Rallye Team új párosa, Demjén Martin és Ferjáncz András. Ott volt Fekete Kálmán is, aki könyvet készül írni Martinról. De vajon nem korai-e inni a medve bőrére, kérdeztük Kálmántól.

Fekete Kálmán: - Amint azt a fórumon is olvashatjuk, érthetetlen módon és máris támadják Demjén Martint. Hogy ez csupán irigység vagy ómagyar dőreség? Engem igazából cseppet zavar, ha egyesekből megütközést vált ki, hogy éppen egy alig tinédzserkorú miskolci srácról tervezek könyvet írni. Be kell, valljam, eleget udvaroltam már a hazai rali első osztály néhány népszerű, közönség kedvenc versenyzőjének, felajánlva, hogy róluk is írnék egy-egy kötetet, de jóformán nem is reagáltak ajánlatomra. Így inkább az ígéretes fiatalok felé fordítom érdeklődésem. Demjén Martinra az ugyancsak ralirajongó Dani fiam hívta fel a figyelmem, úgy egy éve. Azóta kísérem figyelemmel versenyzését, és a mintegy 30 évnyi tapasztalatom birtokában kijelenthetem, Martin lesz a közeljövő magyar ralibajnoka, feltéve, ha ehhez minden anyagi feltétel megadatik számára.

- Martin édesapja értesített a vasárnapi eseményről, amely a Tenkes Rallye Team versenyautó bérlőinek első idei kötelező tesztje volt. Keller Péter szerintem legalább olyan zseniálisan ráérzett a jövő üzenetére, amikor Martint csapatába vette, mint amikor anno George Martin a Beatles kiadása mellett döntött. Péter elárulta, a 2008-as Szombathely Ralin esett meg köztük egy hosszabb ismerkedő beszélgetés, amelynek nyomán 2009-től csapatuk tagja lett Martin. Akinek tehetsége megkérdőjelezhetetlen, eddig több mint 90 kisebb-nagyobb ralit megnyert, s dacára annak, hogy csak nemrég szerezte meg a jogsit, máris magabiztos stílusa alakult ki.

A teszt után így nyilatkozott az ifjú pilóta:
Demjén Martin: - Túl vagyok az első, hivatalos teszten. Pozitív csalódás volt ez a kis Suzuki, nagyon kezes, könnyen irányítható. Motorerőben hasonló, mint a régebbi, 130 lóerős Fiat versenyautóm, mert az N2-es Suzuki Swift 136 lóerős. Legjobban a fékrendszere tetszik! Nagyon jó féktávokat lehet vele venni, megáll, mint a szög. Miután Keller Petit is vittem egy kört, azt tanácsolta, a kanyarokba inkább lassabban menjek be, és a kigyorsításra figyeljek oda jobban. Az új navigátorommal, Ferjáncz Andrissal jól összehangolódtunk, már az első teszt alkalmával. A beállítások módosításával kapcsolatban is egyezett a véleményünk. A Tenkes Rallye Team is nagyon szimpatikus, mindenben a segítségemre voltak, jól együtt tudtunk működni. Egész nap szép idő és jó hangulatban, hasznosan eltöltött vasárnap volt. Köszönjük mindenki segítségét és együttműködését!

A teszten vált nyilvánvalóvá, hogy Demjén Martin megtalálta navigátorát, és most elárulhatjuk, nem is akárkit…

Ferjáncz András: "Kellemes meglepetés…"
- Március 19.-én egy csütörtöki munkanapon megcsörrent a telefonom. Egy fiatalos hang bemutatkozott, majd köszönt: "Demjén Martin vagyok, szervusz." Éreztem, hogy valami "autóversenyzősdi" lesz a dologban. Nem is tévedtem, Martin rögtön a lényegre tért. Tapasztalt navigátort keres az egri megmérettetésre. Sokat hallott rólam, tudta, hogy már a negyedik hazai bajnokságomra készülődöm, valamint külföldön is gyűjtöttem a versenykilométereket a "jobb 1"-ben, és elég tapasztaltnak gondolt ahhoz, hogy jó eredményt tudjunk elérni az első versenyen. A saját idei projektem egyelőre "B" vágányra került, így szabad voltam és "igent" mondtam. Fenntartásaim ugyan voltak, de az első személyes találkozás után minden baljós gondolatomat elfeledtem

- Szombatra meg is beszéltünk egy találkát, ahol tisztáztunk pár kérdést és a feladatainkat. A következő nap már Pécs környékén teszteltünk a Tenkes Rallye Team színeiben a versenyautóval, egy N2-es Suzuki Swifttel.

- A teszt minden tekintetben felülmúlta a várakozásaimat. Az autó szuper, élvezetes kocsizni vele, igazi kezes bárány. A csapat szimpatikus és hozzáértő emberekből áll. A legnagyobb meglepetést azonban Martin szolgáltatta a számomra, profi szinten kezeli a versenyautót, most ült először a Suzukiban, de olyan érzésem volt a harmadik kör után, mintha már második szezonját kezdené vele. Megfontolt, magabiztos, higgadt és tehetséges pilóta, emellett 17 éves kora ellenére egy nagyon érett személyiséget ismerhettem meg benne, bátran ülök be mellé Egerben.

- A teszt sikeres volt, beállítottuk a kocsit az első versenyre.
Úgy érzem kettőnk közt már most kialakult egyfajta összhang és bizalom, jó páros leszünk. Nem titkolt célunk, hogy dobogóra szeretnénk állni és a kétkedőknek is bizonyítani…

Egy kortárs véleménye Martinról:
Fekete Dani: - Abban a megtisztelő élményben lehetett részem, hogy Martin vitt egy oda-vissza menetet a Suzuki Swift N2-es raliautóval. A fekedi pálya első 3,4 km-ét zárták le, éppen a leggyorsabb, legtechnikásabb szakaszt. Martin teljesen otthonosan érezte magát az 1600 köbcentis N2-es Suzuki Swiftben, s úgy vezette, mintha mindig is ilyen autóban edződött volna: nyugodtan, kapkodás nélkül, igen rövid féktávokkal, és nagy kanyarsebességgel. Semmi különlegeset nem csinál, csak pontos és nyugodt, és magabiztosan bevállalja a nagysebességű autózást, mert nemcsak elhiszi, de tudja is, hogy az autó befordul…
- Ültem már egy-két jó nevű, és jó kezű pilóta mellett, Mitsubishiben, különböző VFTS-ekben, sőt, Borsi Gergő WRC-vel is vitt, de most azt mondhatom, Martin még okozhat meglepetést a hazai élmezőnyben…

 

Ez a hír most jelenik meg 7711. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k