Molnár Dodó József
Emlékszünk, Domonyi Zsolt mellett Ő volt a másik pilóta, aki a tavalyi Duna-Alba Rallye végét már a kórházban töltötte.
Ő volt a szerencsésebb, hisz most a hétvégén a szerb Interspeed Rallye-n versenyez, míg Domonyi Zsolt teljesen lebénult...
Dodó, hogy kerültél oda?
Volt kint üzleti érdekeltségem Szerbia területén és a BELL Racing Teamnél rám kérdeztek, hogy nem mennék e az ő színeikben a szerb bajnokságban.
Voltam az első versenyen, megnézni, hogy milyenek ott a viszonyok.
Most erre a második futamra nagy nehezen sikerült licenszet szereznem, mert külföldi állampolgárnak nehezen adnak, itthon sem akarták kiadni annyira a papírokat.
Az Interspeed rally a bajnokság második futama 200kilométer gyorsasági mellett még menni fogunk 500-at etapon.
A pályabejárás megvolt, milyen típusúak a pályák?
Aszfaltos versenyről van szó. A NoviSad melletti hegy oldalán kell fel-le közlekednünk.
Lesz olyan gyors, ahol majd az átlagsebesség a 80 kilométer/órát sem fogja elérni. Van olyan, ahol 5 kilométeren keresztül 2es kanyarnál nincs erősebb, szóval teljesen vegyes.
Van olyan szakasz, ami frissen van aszfaltozva, van abi dobálós, göröngyös. Nagyon el kell találni, hogy hogyan közlekedjünk rajta.
Milyen autóval mész?
Azzal, amivel még anno azon a nevezetes fehérvári futamon eldobtam magam, az N csoportos Evo VI-ossal. A Borsi Team készíti fel.
Ezek szerint sikerült meggyógyulnod.
Igen. Tavaly év végén Zemplénben már indultam.
A csigolyám összeroppant, ami aztán összeforrt és teljesen tünetmentes vagyok.
Ki fog melletted navigálni?
A nyelv miatt egy kinti úriember, Lastovič Tamás.
28as rajtszámmal fogunk rajthoz állni.
Mit tudni a mezőnyről?
Van a bajnokságban több N csoportos EvoVIII-as, az egyikkel az indul akinek képe Nálad fent van most napképének, Jasminka Komljenovič.
A MOL-os különítmény nem csak egy autóból áll... (itt a link)
Különben a mezőny olyan, mintha itthon együtt menne a Rallye Túra, a Junior és az első osztály. Van egy csomó YUGO 55, ugyanakkor vannak nagyon toppos autók is, pénztárcától függően.
Jön a szlovén Jereb és a Kaucic, mindketten egy full topp STi-vel.
Van még a mezőnyben N4-es Skoda Octavia 4x4.
A nevezési díj 2ezer dínár, ami durván 6 ezer forintnak felel meg!
Nem a versenyzők pénzéből finanszírozzák a versenyeket, hanem más forrásokból, szponzorokból. Ehhez képest iszonyatosan jók a pályák és jól szervezettek a versenyek.
Ugyanakkor a technikai átvétel kicsit lazább, ahogy néztem nem kell katalizátor és amilyen csövek vannak néhány Yugóban, hát itthon ezekkel a csirkeketrecekkel elkergetnék őket...
Jó versenyt kívánok, az interneten figyeljük az eredményeiteket!