|
h i r d e t é s
Összes oldal:
797026526
Napi oldal:
400224
Jelenleg:
771
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
| 1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1324 |
| 2. |
Gönczi Dániel |
|
1140 |
| 3. |
Rási László |
|
1003 |
| 4. |
Csáki Ottó |
|
969 |
| 5. |
Nagy Balázs |
|
884 |
| 6. |
Varga Zalán |
|
874 |
| 7. |
Halmai Péter |
|
868 |
| 8. |
Kárai Károly |
|
864 |
| 9. |
Misik Attila |
|
860 |
| 1. |
Elfyn Ewans |
|
198 |
| 2. |
Kalle Rovanpera |
|
191 |
| 3. |
Sebastian Ogier |
|
189 |
| 4. |
Ott Tanak |
|
180 |
| 5. |
Thierry Neuville |
|
150 |
| 6. |
Takamoto Katsuta |
|
88 |
| 7. |
Adrien Fourmaux |
|
71 |
| 8. |
Oliver Solberg |
|
58 |
| 9. |
Sami Pajari |
|
56 |
| 1. |
Miko Marczyk |
|
154 |
| 2. |
Jon Armstrong |
|
148 |
| 3. |
Andrea Mabellini |
|
131 |
| 4. |
Mads Ostberg |
|
104 |
| 5. |
Roope Korhonen |
|
60 |
| 6. |
Isak Reiersen |
|
60 |
| 7. |
Romet Jürgenson |
|
50 |
| 8. |
Mille Johansson |
|
49 |
| 9. |
Simone Tempestini |
|
36 |
| 1. |
Német Gábor |
|
135 |
| 2. |
Tóth Tibor |
|
99,5 |
| 3. |
Turán Frigyes |
|
92 |
| 4. |
Bodolai László |
|
71,5 |
| 5. |
Trencsényi J. |
|
71,5 |
| 6. |
Ollé Sasa |
|
65 |
| 7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
| 8. |
Vida Szabolcs |
|
33 |
| 9. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
| 1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
| 2. |
Rongits Attila |
|
70 |
| 3. |
Hulmann Gábor |
|
67,5 |
| 4. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
| 5. |
Hinger Dávid |
|
49 |
| 6. |
Matics Mihály |
|
40 |
| 7. |
Kronome Ákos |
|
39 |
| 8. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
| 9. |
Helgert Tamás |
|
22 |
| 1. |
Viszló Csaba |
|
61 |
| 2. |
Rónavölgyi E. |
|
25 |
| 3. |
Hibján József |
|
22,5 |
| 4. |
Zagyva Dorka |
|
20 |
| 5. |
Bar Shushan |
|
18,5 |
| 6. |
Tellér Antal |
|
14 |
| 1. |
Faltusz Dávid |
|
105 |
| 2. |
Várnai Dávid |
|
77 |
| 3. |
Ruszó Krisztián |
|
70 |
| 4. |
Huhák Csaba |
|
69 |
| 5. |
Molnár Zoltán |
|
69 |
| 6. |
Kóródi Koppány |
|
50 |
| 7. |
Völcsey Viktor |
|
48 |
| 8. |
Kerekes Bence |
|
34 |
| 9. |
Fenyvesi Péter |
|
27 |
| 1. |
Auszmann Gy. |
|
62,5 |
| 2. |
Csukovics István |
|
60 |
| 3. |
Rácz Tibor |
|
52 |
| 1. |
Kelemen Csaba |
|
74 |
| 2. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
| 3. |
Póczik Ákos |
|
52 |
| 1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
| 2. |
Pehely Balázs |
|
30 |
| 3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
A 2004-es Fehérvár Rallye-n több baleset is történt, a halálos gázolás mellett a legsúlyosabb következményekkel a Domonyi Zsolt-Molnár Zsolt-Honda Civic VTi hármas balesete bírt, ahol a pilóta olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy százszázalékos rokkantnyugdíjasként éli napjait. Teljes mértékben a családtagjaira szorulva tudja elvégezni azokat a mindennapos dolgokat, mint például az öltözés, munkába járás, amiket egészségesen szinte nem is gondolunk át…
Domonyi Zsoltot kérdeztem, először arról, hogy a balesete előtt hogy élt, hogy versenyzett?
2000-ben kezdtem a rally II.osztályban egy N1-es Suzukival. Pék Lacinál kezdtünk és két évet versenyeztünk ezzel az autóval a másodosztályban. Elég jó helyezéseink voltak, folyamatosan benne voltunk az első 10-ben. Minden versenyen elindultunk amin lehetett. Két év után váltottunk a Hondára, még mindig a másodosztályban. Év végén sikerült megszereznünk az abszolút 5. helyezést, ami feljogosított arra, hogy a 2004-es esztendőt már a rallye I.osztályban folytassuk az N2-es Hondánkkal. Egerben, Miskolcon is versenyeztünk és utána Székesfehérváron történt a baleset…
Mesélj magáról a fehérvári futamról!
Jól kezdődött nekünk a verseny, hiszen a dunaújvárosi prológot megnyertük a kategóriánkban a 10 autóból. Másnap is az első helyért harcoltunk a későbbi bajnok Zsolt Danival. Az első gyors után még vezettünk, aztán történt az a sajnálatos tragédia, hogy elütötték a gyorson nézőként részt vevő versenyzőtársunkat, csúszott az egész program és az esti utolsó gyorson történt a mi balesetünk…
Hogy történt a baleset? Egy hosszú egyenesben teligázon mentünk lefelé és egy nagy bukkanó megdobta az autó hátulját, amikor leért, kitört a háta.. Hiába volt ellenkormány, megakadt és megindult a pörgés… Az én oldalammal kaptunk telibe egy fát és még utána is pörögtünk vagy 3-at, 4-et. Kicsit szerencsésebb voltam, mint a hétvégén Markko Martin navigátora, Michael Park, aki hasonló szituációban belehalt az ütközésbe.
Amire még emlékszem, hogy ahogy nekivágódunk a fának, oldalra kicsapódott a fejem, aztán már nem nagyon emlékszem semmire. Fejjel lefelé álltunk meg, ott volt néhány néző, akik visszafordítottak, akiknek ezúton is köszönöm a segítséget. 1 óra múlva ért oda a mentő… Ők szedtek csak ki az autóból, mert korábban már mondtam az ottaniaknak, hogy ne nyúljanak hozzám, mert éreztem, hogy nagy baj van.
Mekkora lett a baj? Szétcsúszott a csigolyám. Nem tört el és külső sérülésem sem volt. A csigolyámat még aznap éjszaka megműtötték Székesfehérváron. A műtét jól sikerült, csak utána ápolási hibák miatt 14 hónapig kórházban voltam… 8 műtétre volt szükség, hogy az első műtét utáni hibákat, rendbehozzák. Zűrös volt.
Most már itthon vagyok, egy hónapja óvatosan dolgozgatok is, fél napokat, órákat a régi munkahelyemen.
Életem végéig külső segítségre leszek szorulva. Képes vagyok közlekedni, van egy félaktív tolókocsim. A lakásban majdnem mindent meg tudok önállóan csinálni, borotválkozni, fogat mosni. Öltözésben már kell segíteni, hiszen a csípőm nem hajlik rendesen. Ha valami véletlen folytán megerősödnék, akkor sem tudnék lehajolni és felvenni a cipőmet, ugyanis a derekam csak 90 fokban hajlik, míg egy normális ember 135fokban tudja felhúzni a térdét. Pont annyira vésték meg a csípőmet, hogy a tolószékben ülni tudjak. Összeségében sok mindent meg tudok oldani, a kezeimmel sok mindent meg tudok csinálni, de szorosan fogni már nem megy, egyik kezem, egyik végtagom sem mozog tökéletesen. Mind a négy végtagom sérült, száz százalékosan rokkantnyugdíjas vagyok.
Kit hibáztatsz? Igazából senkit. Nap vége volt, a lengéscsillapítók sem voltak már tökéletes állapotban, a gumik is kopottak voltak, nagy volt a tempó, megindult a hátulja és már nem tudtam mit tenni. Már a 11. versenyünk volt a Hondával, még azt se mondhatom, hogy nem ismertük az autót. Előtte sok versenyt befejeztünk, a négy év alatt nem nagyon estünk ki. Murván mindig jól szerepeltünk… Amikor leért a földre az autó, akkor már annyira keresztbe állt, hogy az ellenkormányzás semmit nem ért, leakadt és onnantól kezdve már nem volt mit tenni…
Ha hamarabb ért volna oda a mentő? Nem tudom. Igazából a fehérvári kórházban az ápolás során fellépő hibákat ha nem követték volna el, akkor talán más lehetett volna… A műtét nagyon jól sikerült, de utána fertőzést kaptam, kórházi baktériumot, ami miatt sokat szenvedtem...
Mivel foglalkoztál a baleseted előtt? Jövedéki ügyintéző voltam. Most már három hete, hogy próbálok kicsit dolgozgatni, a nyugdíj mellett muszáj. Van egy 8 éves fiam, aki most második osztályos, családi házban lakunk, úgyhogy viszonylag kevés munkával sikerült a lakást akadálymentessé tenni számomra, hogy a tolókocsival tudjak közlekedni.
Ugye azért még érdekel a rally??
Persze, természetesen. Ugyan a versenypályáktól elszakadtam, de maximálisan nyomon követem az eseményeket a tv-ből, az internetről. Szeretnék versenyekre is eljárni, de ez már nem olyan egyszerű. A feleségemhez vagyok kötve. 3-4 perc alatt ki-be tudunk szállni a kocsiból, de egész napokat nem tudok menni nélküle…
Mit szóltál ehhez a kezdeményezéshez, hogy Jótékonysági Versenyt szerveznek a részedre? A rendezőt, a Hírös Rallye Teamet, személy szerint Hegedűs Csabát már régről ismertem. Amikor Ők szlalomversenyek rendezését kezdték, akkor ha lehetett, mentem náluk bemutatóköröket a Hondával. Gondolom ez is, és az is, hogy megyénkbeliek, közrejátszott, hogy felvállalták egy ilyen verseny megrendezését. Nagyon szép gesztus tőlük.
Szeretném megköszönni a támogatást amit eddig is kaptam. A szövetség, az elnökség, az elnök úr, Kokó mindvégig mellettem voltak, nem hagytak magamra, folyamatosan látogattak, csakúgy, mint versenyzőtársak, sportbarátok. És előre is szeretném mindenkinek megköszönni a részvételt, aki eljön a hétvégi versenyre. Ott találkozunk!
Hogyan tudsz Te is segíteni?
• Ha el tudsz jönni, és indulni szeretnél saját autóval Olvasd el a versenykiírást és jelentkezz e-mailben. A nevezési díjjal (aminek összegét Te határozod meg) tudod támogatni a kezdeményezést...
• Ha el tudsz jönni, de a saját versenyautóddal nem tudsz indulni, mégis szeretnél versenyezni... Lehetõség van a M+F Toyota márkakereskedés által felajánlott Toyota Corollával harcba szállni. Ez esetben is feltétlenül jelezd nevezési szándékod e-mailben!
• Ha el szeretnél jönni, de mint csak nézõ... A belépõjegy ára nincs meghatározva, belátásod szerint dönthetsz, hogy mennyivel járulsz hozzá...
• Ha nem tudsz eljönni, de szeretnél "névlegesen" nevezni... Írj egy e-mail-t a rendezõnek és a felajánlott összeget zárt borítékban juttasd el az MNASZ irodájába. A névlegesen nevezõk listáját is közzé tesszük az interneten! |
Ez a hír most jelenik meg 9905. alkalommal
|