Domonyi Zsolt mesél...
jótékonysági verseny
2005-09-20
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797026526
Napi oldal:
400224
Jelenleg:
771
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A 2004-es Fehérvár Rallye-n több baleset is történt, a halálos gázolás mellett a legsúlyosabb következményekkel a Domonyi Zsolt-Molnár Zsolt-Honda Civic VTi hármas balesete bírt, ahol a pilóta olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy százszázalékos rokkantnyugdíjasként éli napjait. Teljes mértékben a családtagjaira szorulva tudja elvégezni azokat a mindennapos dolgokat, mint például az öltözés, munkába járás, amiket egészségesen szinte nem is gondolunk át…

Domonyi Zsoltot kérdeztem, először arról, hogy a balesete előtt hogy élt, hogy versenyzett?
2000-ben kezdtem a rally II.osztályban egy N1-es Suzukival. Pék Lacinál kezdtünk és két évet versenyeztünk ezzel az autóval a másodosztályban. Elég jó helyezéseink voltak, folyamatosan benne voltunk az első 10-ben. Minden versenyen elindultunk amin lehetett. Két év után váltottunk a Hondára, még mindig a másodosztályban. Év végén sikerült megszereznünk az abszolút 5. helyezést, ami feljogosított arra, hogy a 2004-es esztendőt már a rallye I.osztályban folytassuk az N2-es Hondánkkal.
Egerben, Miskolcon is versenyeztünk és utána Székesfehérváron történt a baleset…

Mesélj magáról a fehérvári futamról!
Jól kezdődött nekünk a verseny, hiszen a dunaújvárosi prológot megnyertük a kategóriánkban a 10 autóból. Másnap is az első helyért harcoltunk a későbbi bajnok Zsolt Danival. Az első gyors után még vezettünk, aztán történt az a sajnálatos tragédia, hogy elütötték a gyorson nézőként részt vevő versenyzőtársunkat, csúszott az egész program és az esti utolsó gyorson történt a mi balesetünk…

Hogy történt a baleset?
Egy hosszú egyenesben teligázon mentünk lefelé és egy nagy bukkanó megdobta az autó hátulját, amikor leért, kitört a háta.. Hiába volt ellenkormány, megakadt és megindult a pörgés… Az én oldalammal kaptunk telibe egy fát és még utána is pörögtünk vagy 3-at, 4-et. Kicsit szerencsésebb voltam, mint a hétvégén Markko Martin navigátora, Michael Park, aki hasonló szituációban belehalt az ütközésbe.

Amire még emlékszem, hogy ahogy nekivágódunk a fának, oldalra kicsapódott a fejem, aztán már nem nagyon emlékszem semmire.
Fejjel lefelé álltunk meg, ott volt néhány néző, akik visszafordítottak, akiknek ezúton is köszönöm a segítséget. 1 óra múlva ért oda a mentő… Ők szedtek csak ki az autóból, mert korábban már mondtam az ottaniaknak, hogy ne nyúljanak hozzám, mert éreztem, hogy nagy baj van.

Mekkora lett a baj?
Szétcsúszott a csigolyám.
Nem tört el és külső sérülésem sem volt.
A csigolyámat még aznap éjszaka megműtötték Székesfehérváron. A műtét jól sikerült, csak utána ápolási hibák miatt 14 hónapig kórházban voltam… 8 műtétre volt szükség, hogy az első műtét utáni hibákat, rendbehozzák. Zűrös volt.

Most már itthon vagyok, egy hónapja óvatosan dolgozgatok is, fél napokat, órákat a régi munkahelyemen.

Életem végéig külső segítségre leszek szorulva.
Képes vagyok közlekedni, van egy félaktív tolókocsim. A lakásban majdnem mindent meg tudok önállóan csinálni, borotválkozni, fogat mosni. Öltözésben már kell segíteni, hiszen a csípőm nem hajlik rendesen. Ha valami véletlen folytán megerősödnék, akkor sem tudnék lehajolni és felvenni a cipőmet, ugyanis a derekam csak 90 fokban hajlik, míg egy normális ember 135fokban tudja felhúzni a térdét. Pont annyira vésték meg a csípőmet, hogy a tolószékben ülni tudjak.
Összeségében sok mindent meg tudok oldani, a kezeimmel sok mindent meg tudok csinálni, de szorosan fogni már nem megy, egyik kezem, egyik végtagom sem mozog tökéletesen. Mind a négy végtagom sérült, száz százalékosan rokkantnyugdíjas vagyok.

Kit hibáztatsz?
Igazából senkit.
Nap vége volt, a lengéscsillapítók sem voltak már tökéletes állapotban, a gumik is kopottak voltak, nagy volt a tempó, megindult a hátulja és már nem tudtam mit tenni.
Már a 11. versenyünk volt a Hondával, még azt se mondhatom, hogy nem ismertük az autót. Előtte sok versenyt befejeztünk, a négy év alatt nem nagyon estünk ki. Murván mindig jól szerepeltünk…
Amikor leért a földre az autó, akkor már annyira keresztbe állt, hogy az ellenkormányzás semmit nem ért, leakadt és onnantól kezdve már nem volt mit tenni…

Ha hamarabb ért volna oda a mentő?
Nem tudom.
Igazából a fehérvári kórházban az ápolás során fellépő hibákat ha nem követték volna el, akkor talán más lehetett volna… A műtét nagyon jól sikerült, de utána fertőzést kaptam, kórházi baktériumot, ami miatt sokat szenvedtem...

Mivel foglalkoztál a baleseted előtt?
Jövedéki ügyintéző voltam. Most már három hete, hogy próbálok kicsit dolgozgatni, a nyugdíj mellett muszáj.
Van egy 8 éves fiam, aki most második osztályos, családi házban lakunk, úgyhogy viszonylag kevés munkával sikerült a lakást akadálymentessé tenni számomra, hogy a tolókocsival tudjak közlekedni.

Ugye azért még érdekel a rally??
Persze, természetesen.
Ugyan a versenypályáktól elszakadtam, de maximálisan nyomon követem az eseményeket a tv-ből, az internetről.
Szeretnék versenyekre is eljárni, de ez már nem olyan egyszerű.
A feleségemhez vagyok kötve. 3-4 perc alatt ki-be tudunk szállni a kocsiból, de egész napokat nem tudok menni nélküle…

Mit szóltál ehhez a kezdeményezéshez, hogy Jótékonysági Versenyt szerveznek a részedre?
A rendezőt, a Hírös Rallye Teamet, személy szerint Hegedűs Csabát már régről ismertem. Amikor Ők szlalomversenyek rendezését kezdték, akkor ha lehetett, mentem náluk bemutatóköröket a Hondával.
Gondolom ez is, és az is, hogy megyénkbeliek, közrejátszott, hogy felvállalták egy ilyen verseny megrendezését.
Nagyon szép gesztus tőlük.

Szeretném megköszönni a támogatást amit eddig is kaptam.
A szövetség, az elnökség, az elnök úr, Kokó mindvégig mellettem voltak, nem hagytak magamra, folyamatosan látogattak, csakúgy, mint versenyzőtársak, sportbarátok.
És előre is szeretném mindenkinek megköszönni a részvételt, aki eljön a hétvégi versenyre. Ott találkozunk!


Hogyan tudsz Te is segíteni?

• Ha el tudsz jönni, és indulni szeretnél saját autóval
Olvasd el a versenykiírást és jelentkezz
e-mailben. A nevezési díjjal (aminek összegét Te határozod meg) tudod támogatni a kezdeményezést...

• Ha el tudsz jönni, de a saját versenyautóddal nem tudsz indulni, mégis szeretnél versenyezni...
Lehetõség van a M+F Toyota márkakereskedés által felajánlott Toyota Corollával harcba szállni. Ez esetben is feltétlenül jelezd nevezési szándékod e-mailben!

• Ha el szeretnél jönni, de mint csak nézõ...
A belépõjegy ára nincs meghatározva, belátásod szerint dönthetsz, hogy mennyivel járulsz hozzá...

• Ha nem tudsz eljönni, de szeretnél "névlegesen" nevezni...
Írj egy e-mail-t a rendezõnek és a felajánlott összeget zárt borítékban juttasd el az MNASZ irodájába.
A névlegesen nevezõk listáját is közzé tesszük az interneten!

 

 

Ez a hír most jelenik meg 9905. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k