LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Döntők nélküli évadzáró
Budai Boglárkát, a nyirádi verseny rendezőjét kérdeztük
2013-10-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770160336
Napi oldal:
107727
Jelenleg:
1074
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

thumb_dontok_nelkuli_evadzaro_1A szombati autocross futam után másnap a rallycross évadzárón az amatőr versenyt meg kellett szakítani - a rendező visszafizette a nevezési díjakat - és a zóna futam döntője előzetes egyeztetések után, elmaradt. Budai Boglárka, a verseny rendezője mesélt őszintén az eseményekről:

Mi történt a múlt hétvégén Nyirádon?
2011 óta új tulajdonos csapata rendez Nyirádon Rallycross és Autocross OB-Zóna és EB-futamokat. A lehetőségek egy jó ideje azt az irányt mutatták meg, hogy közös Országos Bajnoki versenyeket - autocross és rallycross futamokat kell meghirdetni, mert csak így lehet előnyös mindkét bajnokság számára. Változó létszámú rallycross és autocross mezőny jön össze egy-egy ilyen hétvégére és bár mindig van nevezési zárlat, a pontos indulói létszám a helyszínen derül ki. A mostani verseny és az áprilisi - szintén közös verseny - időterve között az volt a lényeges különbség, hogy a pályát csak a nap végén alakítottuk át: szombaton autocross verseny volt, vasárnap rallycross. (Aki esetleg nem tudja, az autocross és rallycross pálya nyomvonala kb. 60%-ban közös, de a két pálya egyszerre nem használható, gumifalakat és tereléseket kell mozgatni legalább hat ponton a két pályára való átállás miatt.) 
Egy ideje állandó igény mutatkozott az amatőr futamok rendezésére is és az amatőrök bevonásának szintén egyik legjobb lehetősége, ha az OB-val együtt rendezzük (hasonlóan jár el más rendező is, pl. Máriapócs, Dömsöd…). 
Az eredeti időtervünk egy optimális esetet feltételezett, amit sajnos több tényező miatt sem tudtunk tartani: a helyszínen meg is jelent versenyzők száma, a szokásosnál jóval több mentés, a megnövekedett köridők hossza és a vasárnapi kései időterv beavatkozás. Talán az sem közismert, de minden versenyen van 10-15%-os nem várt lemondás, azaz van néhány olyan versenyzői, aki végül lemondás nélkül sem jön el a versenyre, kifejezetten igaz ez az amatőr versenyzőkre, ahol nagyobb szokott lenni a 'lemorzsolódás'. Ezen a versenyen szinte kivétel nélkül minden versenyző megjelent, alig volt lemondás nélküli otthonmaradó versenyző. 

dontok_nelkuli_evadzaro_2

A nem létező 'mi lett volna' ha kérdés merül fel: 
mi lett volna a jó megoldás a hétvégén?
Utólag a versenyigazgatóval együtt abban látjuk a felelősségünket a csúszás miatt, hogy szombat este nem alakítottuk át az időtervet. Az edzések számát/köridejét kellett volna redukálnunk és az amatőr verseny időtervét is át kellett volna szabni. Ha ez megtörtént volna, talán a teljes program lefut vasárnap. Minden érintett versenyzőtől ezúton is elnézést kérünk és megértésüket a versennyel kapcsolatban.

dontok_nelkuli_evadzaro_3

Mit lehet tudni a pálya minőségével kapcsolatban?
Sok kritika éri a pályát a nyári felújítással kapcsolatban. Az Autocross EB-előtt teljes pályatest-felújítást végeztünk a pályán, mivel a Rallycross EB után a felület nagyon kikopott, évek óta halogatott restanciát dolgoztunk le, amikor a pályafelújítás mellett döntöttünk. Több, mint 1000 m3 anyag került fel a pályára, a murvaréteg van, ahol 25-27 cm töltést kapott, de minimum 12 cm rétegben mindenhol fel lett töltve a pálya. Ahányszor kezeljük a pályatestet, hengereljük, a szemcse szerkezete mindig kisebb lesz, így a pálya kb. jövő év közepére fog ideális állapotba kerülni, olyanba, amilyet a Nyirádon évek óta versenyző pilóták és a nézők megszokhattak.

dontok_nelkuli_evadzaro_4

Van-e valamilyen üzenete a rendezőnek a hétvégével kapcsolatban?
A rendezőség elismeri a hibáját, melyet fontos tapasztalatként fog felhasználni a jövőben hasonló összetételű versenyek rendezése kapcsán. Nyirád egy közkedvelt technikás pálya nagyszerű versenyekkel és versenyzőkkel és lelkes nézőtáborral, hisszük, hogy ez a jövőben is így marad!

>> Brava képei a versenyről <<

Ez a hír most jelenik meg 3651. alkalommal
Share |
Rallycross OB 2013
Rallycross OB 2013 7.futam
Nyirád
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k