Döntők nélküli évadzáró
Budai Boglárkát, a nyirádi verseny rendezőjét kérdeztük
2013-10-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
795796864
Napi oldal:
265864
Jelenleg:
919
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_dontok_nelkuli_evadzaro_1A szombati autocross futam után másnap a rallycross évadzárón az amatőr versenyt meg kellett szakítani - a rendező visszafizette a nevezési díjakat - és a zóna futam döntője előzetes egyeztetések után, elmaradt. Budai Boglárka, a verseny rendezője mesélt őszintén az eseményekről:

Mi történt a múlt hétvégén Nyirádon?
2011 óta új tulajdonos csapata rendez Nyirádon Rallycross és Autocross OB-Zóna és EB-futamokat. A lehetőségek egy jó ideje azt az irányt mutatták meg, hogy közös Országos Bajnoki versenyeket - autocross és rallycross futamokat kell meghirdetni, mert csak így lehet előnyös mindkét bajnokság számára. Változó létszámú rallycross és autocross mezőny jön össze egy-egy ilyen hétvégére és bár mindig van nevezési zárlat, a pontos indulói létszám a helyszínen derül ki. A mostani verseny és az áprilisi - szintén közös verseny - időterve között az volt a lényeges különbség, hogy a pályát csak a nap végén alakítottuk át: szombaton autocross verseny volt, vasárnap rallycross. (Aki esetleg nem tudja, az autocross és rallycross pálya nyomvonala kb. 60%-ban közös, de a két pálya egyszerre nem használható, gumifalakat és tereléseket kell mozgatni legalább hat ponton a két pályára való átállás miatt.) 
Egy ideje állandó igény mutatkozott az amatőr futamok rendezésére is és az amatőrök bevonásának szintén egyik legjobb lehetősége, ha az OB-val együtt rendezzük (hasonlóan jár el más rendező is, pl. Máriapócs, Dömsöd…). 
Az eredeti időtervünk egy optimális esetet feltételezett, amit sajnos több tényező miatt sem tudtunk tartani: a helyszínen meg is jelent versenyzők száma, a szokásosnál jóval több mentés, a megnövekedett köridők hossza és a vasárnapi kései időterv beavatkozás. Talán az sem közismert, de minden versenyen van 10-15%-os nem várt lemondás, azaz van néhány olyan versenyzői, aki végül lemondás nélkül sem jön el a versenyre, kifejezetten igaz ez az amatőr versenyzőkre, ahol nagyobb szokott lenni a 'lemorzsolódás'. Ezen a versenyen szinte kivétel nélkül minden versenyző megjelent, alig volt lemondás nélküli otthonmaradó versenyző. 

dontok_nelkuli_evadzaro_2

A nem létező 'mi lett volna' ha kérdés merül fel: 
mi lett volna a jó megoldás a hétvégén?
Utólag a versenyigazgatóval együtt abban látjuk a felelősségünket a csúszás miatt, hogy szombat este nem alakítottuk át az időtervet. Az edzések számát/köridejét kellett volna redukálnunk és az amatőr verseny időtervét is át kellett volna szabni. Ha ez megtörtént volna, talán a teljes program lefut vasárnap. Minden érintett versenyzőtől ezúton is elnézést kérünk és megértésüket a versennyel kapcsolatban.

dontok_nelkuli_evadzaro_3

Mit lehet tudni a pálya minőségével kapcsolatban?
Sok kritika éri a pályát a nyári felújítással kapcsolatban. Az Autocross EB-előtt teljes pályatest-felújítást végeztünk a pályán, mivel a Rallycross EB után a felület nagyon kikopott, évek óta halogatott restanciát dolgoztunk le, amikor a pályafelújítás mellett döntöttünk. Több, mint 1000 m3 anyag került fel a pályára, a murvaréteg van, ahol 25-27 cm töltést kapott, de minimum 12 cm rétegben mindenhol fel lett töltve a pálya. Ahányszor kezeljük a pályatestet, hengereljük, a szemcse szerkezete mindig kisebb lesz, így a pálya kb. jövő év közepére fog ideális állapotba kerülni, olyanba, amilyet a Nyirádon évek óta versenyző pilóták és a nézők megszokhattak.

dontok_nelkuli_evadzaro_4

Van-e valamilyen üzenete a rendezőnek a hétvégével kapcsolatban?
A rendezőség elismeri a hibáját, melyet fontos tapasztalatként fog felhasználni a jövőben hasonló összetételű versenyek rendezése kapcsán. Nyirád egy közkedvelt technikás pálya nagyszerű versenyekkel és versenyzőkkel és lelkes nézőtáborral, hisszük, hogy ez a jövőben is így marad!

>> Brava képei a versenyről <<

Ez a hír most jelenik meg 3704. alkalommal
Share |
Rallycross OB 2013
Rallycross OB 2013 7.futam
Nyirád
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k