Rozovics Tamással, Zorával beszélgetek a Magyar Drift Sport Egyesület vezetőjével a szombati, kecskeméti rendezvényükről.
Honnan ered a DRIFT?
Japánból indult. A hegyiversenyeken próbálgatták ezt a kanyarvételi technikát és ebből nőtte ki magát. Kikerült az utcára, majd rendezvényeket kezdtek belőle csinálni óriási sikerrel, hiszen igen látványos.
Aztán ahogy szokás, átvette Amerika, majd szép lassan Angliában és Európában is megjelent és már egy D1 Grand Prix néven versenysorozata is van.
Hogy lehet ezt értékelni?
A Drift nem az időről szól, hanem a vezetési technikáról.
4 kanyar van kijelölve és ezt pontozzák a bírák.
A pontozók több szempontból értékelik a versenyzőket:
A beesési sebesség, amivel a produkciót elkezdi a versenyző, ez az egy, ami egzaktan mérhető. Minél nagyobb, annál látványosabb a produkció.
Számít még a kanyar szög, ami minél nagyobb, annál több pontot ér.
Értékelik még azt is, hogy mennyire tartja íven az autót a versenyző, mennyire használja ki a pálya szélességét.
Fontos az egész összhatás, a látvány. Mennyire füstöl a gumi, milyen az egész produkció előadása.
Tehát abszolút szubjektív a pontozás?
A sebességindexet mérjük, de különben a megadott irányelvek alapján pontoznak a bírák.
Nem véletlenül beszélgetünk erről, hiszen most hétvégén rendezitek az Első Magyar Drift Kupát…
Mesélj erről, kérlek!
Most szombaton tartjuk az első ilyen rendezvényünket Kecskeméten, a gokart pályán, ahova szeretnénk minden érdeklődőt meghívni.
Reggel 8-tól gépátvétellel kezdődik a program, 11-ig tartanak az edzések és déltől a verseny, ahol két fordulóban mérik össze a tudásukat a versenyzők.
Már most több, mint 45 nevezőnk van, de természetesen még a helyszínen is lehet nevezni.
Csak hátsókerekes autókat vártok?
Igen! Az eddigi nevezések is erről szólnak és nem is akarunk most még a négykerekesekkel foglalkozni. Azt hiszem az egyértelmű, hogy ezt a technikát leginkább hátsókerekes autóval lehet a leglátványosabban elsajátítani.
A nevezők között szerepel Kalbantner Géza (GÉZA-01) Ladával, Notti a VFTS-el, de a túrából ismert Schweizer Dani a BMWjével és még nagyon sokan.
Ha a hivatalos honlapon megnézitek a leadott nevezések listáját, akkor kiderül, nagyon színes a paletta az autókat tekintve is. Túlnyomórészt BMW-k, de vannak VFTS-ek, Ford Cosworth-ok és természetesen a nagyon népszerű Toyota Corolla AE86-ok is lesznek.
A verseny mellett milyen programok lesznek még?
Nagyon sok bemutató várja a nézőket a parc fermében.
Hogy rallyról is beszéljünk, lesznek ilyen kocsik is.
Turán Frici beígérte, hogy elhozza az autóját és WRC-t is ígértek…
Mennyibe kerül a beugró?
800 forint a nézői belépő, de ha valaki ma délig regisztrálja magát az interneten, akkor csak 500 forintot kell fizetni, ami azt gondolom nem egy nagy összeg.
És nevezni még a helyszínen is lehet, szerintem van még egy-két rallys, aki megmutathatja mit is tud az autójával…