
Rónai Tamással beszélgettünk, a DRX Masters Cup február 12-i futama előtt
Mi is a DRX Sport, mi a főtevékenységetek?
A DRX Sport több, mint 10 éve foglalkozik élményvezetések szervezésével. Ekörben a hozzánk látogató vendégek sportautók széles skálájáról választhatják ki szívükhöz legközelebb állót, és profi instuktorok segítségével, speciálisan kialakított, vagy e célra épített versenypályákon tehetik próbára a lóerőket.

Volt szerencsém egyszer ott lenni egy ilyen élményvezetésen, megdöbbentem, hogy milyen álomautók, autócsodák szerpelnek az 'istállótokban' és ezek mind elérhetőek azok számára, akik késztetést éreznek arra, hogy ilyen autókat vezessenek... Mondj néhány példát, csak hogy szemléltethessük, miről is beszélek!
A közönségkedvenc tűzpiros Ferrarikon minden, rendezvényre ellátogató szeme megakad. Sokak számára ez egy bakancslistás élmény, így a flottánkban már megtalálható az F430-as modell, a 458 Italia, melyből az idei évtől egy 458 Challenge verzió is kipróbálható, valamint ezen utóbbi kettő utóda, a 488 GTB is, emellett rendelkezésre áll az egyik utolsó V12-es motorral szerelt széria is, az F12 Berlinetta. Vendégeink akár egy Formula autóba is beülhetnek, ahol testközelből tapasztalhatják meg, milyen is egy ilyen versenyautóval repeszteni, de a veterán autók szerelmeseinek is kínálunk ínyencségeket, amelyek közül kiemelném az 1967-es gyártású Shelby Eleanort.

>> további képek a fotóalbumban <<
Tényleg szenzációs autók! És nem csak ezzel foglalkoztok, hanem versenyeket is rendeztek. Vagy ez nem is verseny lesz Kiskunlacházán?
A DRX Masters Cuppal egy teljesen új fába vágtuk a fejszénket. Sokan érkeznek hozzánk különböző versenysorozatokból, és osztják meg velünk talasztalataikat, élményeiket, melyeket mindig szívesen fogadunk. Ezen visszajelzések alapján született meg bennünk a gondolat, hogy szeretnénk valami olyat teremteni, amely korábban még nem volt. Számos bajnokság rendez felfutásos versenyeket, és tulajdonképpen csak a gyorsasági szakágban találkozhatunk körpályás megmérettetésekkel, azonban ezekben komoly technikai háttérrel rendelkező csapatok csapnak össze egymás ellen. Ebből kiindulva egy kvázi remixet hoztunk létre, hiszen ötvöztük a körpálya adta előnyöket, melynek köszönhetően a versenyzők egy felmenetel alatt 10-12 kört is megtehetnek, amely közel 30km versenytávnak felel meg, és ehhez nem kell professzionális szervizháttérrel, vagy speciális járművekkel érkezniük a versenyzőknek, hiszen minden gépnek megtalálható a megfelelő kategória, melyben versenyképes tud lenni.
>> információk, jelentkezési lap <<

Tehát van időmérés, kategóriák, időterv. Mégis más, mint a megszokott!
A verseny professzionális lebonyolításában nagy segítségünkre vannak a Chronomoto-s srácok, hiszem nekik köszönhetően tűpontos időeredményeket kaphatunk azonnal, akár a telefonunkra is. A versenynap lebonyolítása minden kategória számára szabadedzéssel kezdődik, ahol lehetőség van kipróbálni a hozott beállításokat, gyakorolni a pályát, és rákészülni a két mért versenyfutamra. Ezen két futam időeredményei úgy számítódnak bele a végső eredménybe, hogy az első, illetve második során elért legjobb köridőket átlagoljuk. Fontos tehát, hogy egyszerre többen vannak a pályán ugyan, de a résztvevők nem egymással versenyeznek, hanem szigorúan a stopperórával. Ezt a kihívást tekintjük az egyik legérdekesebbnek a sorozatban. A versenyzőknek taktikázniuk kell, hogy üzemmeleg hőmérsékletre melegítsék az abroncsokat, illetve hogy úgy találjanak üres részt a pályán, hogy nem kerülnek forgalomba. A forgalomszabályozásban természetesen a szabályok is segítenek, hiszen legfeljebb 12 autó lehet egyszerre a pályán, illetve a szándékos feltartás komoly büntetéssel jár.

Mi az, amivel kitüntök még a 'normál' versenyek forgatagából?
A legszembetűnőbb különbség a jelentősen hosszabb versenytávban található meg. Szerettük volna, ha a versenyzők nem 1-2 percnyi adrenalinlöketért állnának sorban órákat, hanem egy előre megtervezett, kiszámítható időterv alapján mehetnének pályára 10-10 perceket. Ez alatt a megszokott 2-3 kilométer helyett ennek akár a 10-szeresét is teljesíthetik, ráadásul egy nap alatt háromszor is. Így a nap végére 25-30 körrel a hátuk mögött, kellemesen elfáradva találkozhatunk velük a díjátadó ceremónián. A versenynap során mindenkit kultúrált büfé és mosdóhelyiség is vár. Ezen felül a versenyzőkkel kilátogató szurkolókat, családtagokat sem szeretnénk cserben hagyni, így számukra is számos izgalmas programmal, illetve a flottánkból válogatott autók kiállításával szeretnénk közelebb hozni a pálya szélén eltöltött hétvégéket.
