Eddig elől húzott, most hátul tol
Kőváry B!arna BMW-vel támad a pécsi pályákon
2010-10-12
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
763352162
Napi oldal:
89619
Jelenleg:
706
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Kőváry nevét a Trabanttal párosítva jegyezték meg a szurkolók, majd erősen hozzákötötték a Renault-hoz. Most viszont a mecseki futamon egy hátsókerekessel láthatják őket a szurkolók. Hogy vajon a BMW szót is Kőváry neve mellett emlegetjük-e évekig, arról Barnával beszélgettem, aki már túl is van az első tesztkilométereken!

eddig_elol_huzott_most_hatul_tol_3

Hová lett alólad a Renault?
A 2009-es bajnoki címünkért nagyon sokat dolgoztunk, és az idei évre is legalább így készültünk. Az első három futam valóban nem úgy sikerült, mint ahogy kellett volna, nem jöttek a várt eredmények. Ezt követően elmentem az Ázsia Túrára, ahol egy életre szóló élménnyel lettem gazdagabb, végigjártuk a balkánt, olyan helyekre jutottam el, ahol eddig kevés magyar járt, vagyis kb. 1500 éve nagyon sok. Olyan kalandban volt részem, ami meghatározó élmény az életemben!

Ezek után itthon előfutóként folytattátok...
Igen, mivel úgy láttuk, hogy a bajnokság számunkra már úgyis elúszott, a 2010-es évben már felesleges lett volna harcba szállnunk az ellenfelekkel, ezért döntöttünk az előfutás mellett, egy Dacia Dusterrel.
Majd megsokasodott a munka, nekem is és a navigátoromnak is. Nagyon sok helyre hívnak autós rendezvényekhez műsorvezetőnek, és sokszor ez is bezavar a dolgokba. Az augusztusi Borsod Rally időpontját is megváltoztatták, nem akkor került megrendezésre, amit év elején terveztek, így ez nekem rögtön be is kavart egy szintén MNASZ által regisztrált rendezvénynél, ahová műsorvezetőnek hívtak.
Ehhez egyébként gratulálok is az MNASZ-nek, hogy ennyire nagyon nem tudják összehangolni a rendezvényeiket, hogy egy hétvégére több is jut. Nem csak nekem zavaró ez, aki versenyezne és dolgozna is, hanem mondjuk egy operatőrnek sem egyszerű dönteni, hogy akkor melyikre is menjen... a nézőkről nem is beszélve.

eddig_elol_huzott_most_hatul_tol_1

Mecsek Rallye-ra viszont nagyon készültök...
Megbeszéltük, hogy úgy uccsóra odapirítanánk egy nagyot. Robbantjuk a bombát! Az első tervek közt szerepelt, hogy a Puskádi-féle Hondával fogunk versenyezni egyet, amivel az idei évben Pálinkásék megszerezték a bajnoki címet. Volt viszont más lehetőségünk is, mégpedig az SRT felajánlásában egy BMW. Szóval több lehetőséget kellett mérlegelnünk, és végül ez utóbbi mellett tettük le a voksunkat, mivel az SRT a támogatói hátteret is biztosítja számunkra. Továbbá koncentrációnk javításában egy új partner segít, aki azt a típusú hologramos karkötőt forgalmazza, amit a forma-1-ben is használnak a pilóták, Equlibrium névvel.

eddig_elol_huzott_most_hatul_tol_2

Mentél már az autóval?
Igen, a Kakucs Ringen sikerült már egyet autókázni vele. Egyelőre még nagyon furcsa, hogy hátsókerekes az autó, hiszen eddig csak elsőkerekessel versenyeztem. Most viszont már utcán is BMW-vel közlekedek, így azért gyűlnek a kilométerek és a tapasztalatok.  Nagy kihívás ez a hátsókeres autó, és persze az is, hogy dízel, hiszen ennél 4000-nél kell váltani, a Renault meg alapjáraton volt ennyi. 

Mire számítasz a Mecsek Rallye-n?
Szeretnénk nagyon jól menni, N3-ban a lehető legjobb eredménnyel végezni. Egyelőre még nem tudom, hogy hogyan kell jól és szépen vezetni, ezt majd talán vasárnap este már meg tudom mondani :-) Eddig elől húzott, most hátul tol! A prológon mindenképp széria hátsógumikkal fogunk menni, hogy a nézőknek is jusson az élményből. A versenyen pedig biztos, hogy egyelőre nem fogunk tudni "Balázs Öcsi stílusban" autózni. Nagy reményekkel vágunk neki, "halál vagy győzelem" jelszóval! Az utóbbi két évben ezen a környéken sikerült jól szerepelnünk, hasonlóban bízunk most is.

Milyenek a mecseki pályák?
Félig-meddig hazai futam lesz ez számunkra, édesapám révén ugye, és a korábbi életem is ide köt. A pályákat pedig imádjuk, mindegyiket egytől egyig! Ha esik, abban megyünk, ha nem esik, akkor úgy. Ha szűk, akkor azon, ha széles, akkor azon!
Az autóversenyzőnek az a dolga, hogy megoldja. Nem siránkozunk, hogy milyenek a pályák! Vannak akik már hónapok óta ott edzenek, mi nem, mi betartjuk a pályabejárásra vonatkozó szabályokat is, és ha kell, majd improvizálunk! Erről szól a rallye!

Jövőre vonatkozó tervek? Honda, Renault, BMW?
Renault vér is csörgedezik még bennünk, erről sem tettünk még le, és az sem titok, hogy arra is kíváncsi vagyok, hogy mit lehet egy R3-as Hondával menni, ami ellen az idei évben harcoltunk...

>> fotóalbum a tesztről <<

Ez a hír most jelenik meg 6990. alkalommal
Share |
2010.10.15-17.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
43. Allianz Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k