Kőváry nevét a Trabanttal párosítva jegyezték meg a szurkolók, majd erősen hozzákötötték a Renault-hoz. Most viszont a mecseki futamon egy hátsókerekessel láthatják őket a szurkolók. Hogy vajon a BMW szót is Kőváry neve mellett emlegetjük-e évekig, arról Barnával beszélgettem, aki már túl is van az első tesztkilométereken!

Hová lett alólad a Renault?
A 2009-es bajnoki címünkért nagyon sokat dolgoztunk, és az idei évre is legalább így készültünk. Az első három futam valóban nem úgy sikerült, mint ahogy kellett volna, nem jöttek a várt eredmények. Ezt követően elmentem az Ázsia Túrára, ahol egy életre szóló élménnyel lettem gazdagabb, végigjártuk a balkánt, olyan helyekre jutottam el, ahol eddig kevés magyar járt, vagyis kb. 1500 éve nagyon sok. Olyan kalandban volt részem, ami meghatározó élmény az életemben!
Ezek után itthon előfutóként folytattátok...
Igen, mivel úgy láttuk, hogy a bajnokság számunkra már úgyis elúszott, a 2010-es évben már felesleges lett volna harcba szállnunk az ellenfelekkel, ezért döntöttünk az előfutás mellett, egy Dacia Dusterrel.
Majd megsokasodott a munka, nekem is és a navigátoromnak is. Nagyon sok helyre hívnak autós rendezvényekhez műsorvezetőnek, és sokszor ez is bezavar a dolgokba. Az augusztusi Borsod Rally időpontját is megváltoztatták, nem akkor került megrendezésre, amit év elején terveztek, így ez nekem rögtön be is kavart egy szintén MNASZ által regisztrált rendezvénynél, ahová műsorvezetőnek hívtak.
Ehhez egyébként gratulálok is az MNASZ-nek, hogy ennyire nagyon nem tudják összehangolni a rendezvényeiket, hogy egy hétvégére több is jut. Nem csak nekem zavaró ez, aki versenyezne és dolgozna is, hanem mondjuk egy operatőrnek sem egyszerű dönteni, hogy akkor melyikre is menjen... a nézőkről nem is beszélve.

Mecsek Rallye-ra viszont nagyon készültök...
Megbeszéltük, hogy úgy uccsóra odapirítanánk egy nagyot. Robbantjuk a bombát! Az első tervek közt szerepelt, hogy a Puskádi-féle Hondával fogunk versenyezni egyet, amivel az idei évben Pálinkásék megszerezték a bajnoki címet. Volt viszont más lehetőségünk is, mégpedig az SRT felajánlásában egy BMW. Szóval több lehetőséget kellett mérlegelnünk, és végül ez utóbbi mellett tettük le a voksunkat, mivel az SRT a támogatói hátteret is biztosítja számunkra. Továbbá koncentrációnk javításában egy új partner segít, aki azt a típusú hologramos karkötőt forgalmazza, amit a forma-1-ben is használnak a pilóták, Equlibrium névvel.

Mentél már az autóval?
Igen, a Kakucs Ringen sikerült már egyet autókázni vele. Egyelőre még nagyon furcsa, hogy hátsókerekes az autó, hiszen eddig csak elsőkerekessel versenyeztem. Most viszont már utcán is BMW-vel közlekedek, így azért gyűlnek a kilométerek és a tapasztalatok. Nagy kihívás ez a hátsókeres autó, és persze az is, hogy dízel, hiszen ennél 4000-nél kell váltani, a Renault meg alapjáraton volt ennyi.
Mire számítasz a Mecsek Rallye-n?
Szeretnénk nagyon jól menni, N3-ban a lehető legjobb eredménnyel végezni. Egyelőre még nem tudom, hogy hogyan kell jól és szépen vezetni, ezt majd talán vasárnap este már meg tudom mondani :-) Eddig elől húzott, most hátul tol! A prológon mindenképp széria hátsógumikkal fogunk menni, hogy a nézőknek is jusson az élményből. A versenyen pedig biztos, hogy egyelőre nem fogunk tudni "Balázs Öcsi stílusban" autózni. Nagy reményekkel vágunk neki, "halál vagy győzelem" jelszóval! Az utóbbi két évben ezen a környéken sikerült jól szerepelnünk, hasonlóban bízunk most is.
Milyenek a mecseki pályák?
Félig-meddig hazai futam lesz ez számunkra, édesapám révén ugye, és a korábbi életem is ide köt. A pályákat pedig imádjuk, mindegyiket egytől egyig! Ha esik, abban megyünk, ha nem esik, akkor úgy. Ha szűk, akkor azon, ha széles, akkor azon!
Az autóversenyzőnek az a dolga, hogy megoldja. Nem siránkozunk, hogy milyenek a pályák! Vannak akik már hónapok óta ott edzenek, mi nem, mi betartjuk a pályabejárásra vonatkozó szabályokat is, és ha kell, majd improvizálunk! Erről szól a rallye!
Jövőre vonatkozó tervek? Honda, Renault, BMW?
Renault vér is csörgedezik még bennünk, erről sem tettünk még le, és az sem titok, hogy arra is kíváncsi vagyok, hogy mit lehet egy R3-as Hondával menni, ami ellen az idei évben harcoltunk...
>> fotóalbum a tesztről <<