LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Eger - nyolcadszor!
Lakatos Róberttel készült interjú
2011-03-08
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
770233794
Napi oldal:
12474
Jelenleg:
1033
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Hosszú szünet után lassan újra felzúgnak a motorok és végre kezdetét veszi a hazai rallye bajnokság is, melynek több éves hagyományt követve, ismét Eger városa ad otthont. Lakatos Róberttel, a verseny főszervezőjével beszélgettem az évadnyitó futamról.

eger_-_nyolcadszor_4

Kevesebb, mint egy hónap múlva már Eger Rallye, hogyan álltok az előkészületekkel?
Úgy gondolom, hogy teljesen időben vagyunk minden más előkészülettel is.

Milyen mezőnyre számítotok?
Erről azt hiszem, hogy még senki nem tud semmit. A licenc-kérelmeket ugyan le kellett adni az MNASZ-hez, de mivel ez utólag - pótdíj ellenében - később is kiváltható, így ez a szám sem mérvadó az első futam nevezői létszámát tekintve. Ha a tavalyi indulói létszámmal megegyező lesz idén is, akkor azt mondhatom, hogy valamelyest elégedettek vagyunk. A 2011-es év sem az álmok megvalósításának az ideje lesz, hiszen most is egy nagyon nehéz év elé nézünk, mi pedig próbáljuk ennek ellenére is az Eger Rallye színvonalát, rangját megőrizni, még ha kicsit szűkösebb keretek között is kell ezt most megvalósítanunk.

A sokak által kedvelt Dobó téri rajtceremónia azért nem marad el, ugye?
A rajtceremóniát mindenképp megrendezzük, hiszen Eger városa is partnerünk ebben, ez nem csak a rallyesport számára, hanem a város számára is egy neves esemény.

eger_-_nyolcadszor_1

Máshol is került már megrendezésre rajtceremónia, de ekkora tömeget sehol máshol nem látni, mint a Dobó téren.
Miben rejlik a titok?
Azt hiszem, hogy ennek két oka van, az egyik mindenképp az, hogy az Eger Rallye évek óta évadnyitó futamként szerepel a bajnokságban, és egy hosszú téli szünet után itt találkozhatnak a szurkolók, rallye-t szerető emberek először a mezőnnyel. A másik ok pedig az, hogy Eger városa a Dobó térrel egy olyan helyszínt ad ennek az eseménynek, ami a többi bajnoki futam helyszínéhez képest is egyedüli.

A pályákban lesznek változások?
A korábbi évekből ismert gyorsasági szakaszokon zajlik majd a verseny, teljesen új szakaszok ugyan nem lesznek, de van olyan, amit úgy raktunk össze, hogy azon a nyomvonalon így még nem versenyzett a mezőny. 163 km gyorsasági össztáv lesz a futamon, két nap alatt teljesíti majd ezt a mezőny, és igyekeztünk hosszú gyorsasági szakaszokat betervezni a programba.

eger_-_nyolcadszor_2

Sokan szoktak panaszkodni a pályák minőségére...
A magyar utakra úgy általában jellemző, hogy nem túl jó minőségűek, és valóban nincs ezzel másként Eger és környéke sem. Minden évben megpróbálunk ezen javítani, a Közútkezelő is a segítségünkre szokott lenni. Igyekszünk a minőségre törekedni a pályák kiválasztásánál, de nyilván lesznek rosszabb minőségű szakaszok és persze jobbak is.

Mi az a legfontosabb dolog, amit az Eger Rallye-val kapcsolatban elmondanál?
Nem is tudom! Talán az, hogy idén már a 8. alkalommal kerül megrendezésre, és mint tavaly, ezúttal is évadnyitó futama lesz a magyar bajnokságnak, a Rallye2-es és Historic bajnokságnak, a szlovák bajnokságnak és úgy tűnik, hogy az RTE bajnokságának is. Célunk, hogy a rendezvény eddig megszokott színvonalát fenntartsuk, 7 év munkáját nem szeretnénk elveszíteni, bármilyen is a jelen gazdasági helyzet. Bízunk benne, hogy lesznek még jobb és könnyebb évek, de ma ott tartunk, hogy idén még névadó szponzora sincs a rendezvénynek.

eger_-_nyolcadszor_3

Mivel tudjátok ezt a kiesést kompenzálni?
Egy olyan dologgal, aminek azt hiszem, hogy a szurkolók nem fognak örülni. A korábbi évekkel ellentétben ezúttal nem csupán a szervizpark lesz belépődíjas, hanem maga a verseny is valószínűleg az lesz. Most már egyre inkább úgy tűnik, hogy ez nem csak egy-egy futamra lesz jellemző, hanem ez a rallye "sorsa" hazánkban is. Nem túl nagy összegű belépődíjat tervezünk, nagyjából a felét annak (azaz 5 euró körüli összeget), mint a sokak által nagyon kedvelt Wald4tel Rallye-n szoktak szedni a nézőktől.

Hogyan tudjátok ezt megoldani, ilyen természeti adottságú gyorsasági szakaszokon?
Valóban, ez rallye és nem a Hungaroring, de bízom abban, hogy akik ezt egy hétvégi programnak szánják és valóban sportszerető emberek, azok nem fogják sajnálni rá ezt az összeget, és a támogatásukat a rallyesport irányába kifejezik azzal, hogy megvásárolják a jegyet. Nem kanyaronként kell belépődíjat vásárolni, hanem a rendezvényre, tehát tényleg nem egy nagy összegről van szó. Aki valóban szereti a filmeket, az sem ingyen jár moziba. Tudom, hogy ezzel nem vagyok népszerű, de sajnos be kell látnunk, hogy a jövőben ez egyre inkább jellemző lesz a rallyesportra is épp úgy, mint más sporteseményekre is.

Tehát nem gyorsonként, vagy naponként kell belépődíjat fizetni, ugye?
A belépődíj az egész rendezvényre vonatkozik, egyszeri díj.
Egy kártyát adunk a nézőnek, rajta a verseny programjával és ennek megvétele tartalmaz biztosítást és ÁFÁt.

A szervizpark helyszíne nem változik?
A jól megszokott területen lesz a szervizpark, egy helyen az ORB, a Rallye2 és az RTE mezőnye.

Szoktál üzenni a nézőknek is...
Most sem tudok mást mondani, mint azt, amit minden évben hangsúlyozunk, hogy tartsák be a biztonsági előírásokat, figyeljenek, vigyázzanak egymásra, hogy ne csak egy balesetmentes évadnyitót, hanem egy balesetmentes bajnokságot tudjunk magunkénak az idei évben!

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 8295. alkalommal
Share |
Eger Rallye 2011 • információ
2011-03-03
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k