Eger - nyolcadszor!
Lakatos Róberttel készült interjú
2011-03-08
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
776504442
Napi oldal:
78472
Jelenleg:
1169
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Hosszú szünet után lassan újra felzúgnak a motorok és végre kezdetét veszi a hazai rallye bajnokság is, melynek több éves hagyományt követve, ismét Eger városa ad otthont. Lakatos Róberttel, a verseny főszervezőjével beszélgettem az évadnyitó futamról.

eger_-_nyolcadszor_4

Kevesebb, mint egy hónap múlva már Eger Rallye, hogyan álltok az előkészületekkel?
Úgy gondolom, hogy teljesen időben vagyunk minden más előkészülettel is.

Milyen mezőnyre számítotok?
Erről azt hiszem, hogy még senki nem tud semmit. A licenc-kérelmeket ugyan le kellett adni az MNASZ-hez, de mivel ez utólag - pótdíj ellenében - később is kiváltható, így ez a szám sem mérvadó az első futam nevezői létszámát tekintve. Ha a tavalyi indulói létszámmal megegyező lesz idén is, akkor azt mondhatom, hogy valamelyest elégedettek vagyunk. A 2011-es év sem az álmok megvalósításának az ideje lesz, hiszen most is egy nagyon nehéz év elé nézünk, mi pedig próbáljuk ennek ellenére is az Eger Rallye színvonalát, rangját megőrizni, még ha kicsit szűkösebb keretek között is kell ezt most megvalósítanunk.

A sokak által kedvelt Dobó téri rajtceremónia azért nem marad el, ugye?
A rajtceremóniát mindenképp megrendezzük, hiszen Eger városa is partnerünk ebben, ez nem csak a rallyesport számára, hanem a város számára is egy neves esemény.

eger_-_nyolcadszor_1

Máshol is került már megrendezésre rajtceremónia, de ekkora tömeget sehol máshol nem látni, mint a Dobó téren.
Miben rejlik a titok?
Azt hiszem, hogy ennek két oka van, az egyik mindenképp az, hogy az Eger Rallye évek óta évadnyitó futamként szerepel a bajnokságban, és egy hosszú téli szünet után itt találkozhatnak a szurkolók, rallye-t szerető emberek először a mezőnnyel. A másik ok pedig az, hogy Eger városa a Dobó térrel egy olyan helyszínt ad ennek az eseménynek, ami a többi bajnoki futam helyszínéhez képest is egyedüli.

A pályákban lesznek változások?
A korábbi évekből ismert gyorsasági szakaszokon zajlik majd a verseny, teljesen új szakaszok ugyan nem lesznek, de van olyan, amit úgy raktunk össze, hogy azon a nyomvonalon így még nem versenyzett a mezőny. 163 km gyorsasági össztáv lesz a futamon, két nap alatt teljesíti majd ezt a mezőny, és igyekeztünk hosszú gyorsasági szakaszokat betervezni a programba.

eger_-_nyolcadszor_2

Sokan szoktak panaszkodni a pályák minőségére...
A magyar utakra úgy általában jellemző, hogy nem túl jó minőségűek, és valóban nincs ezzel másként Eger és környéke sem. Minden évben megpróbálunk ezen javítani, a Közútkezelő is a segítségünkre szokott lenni. Igyekszünk a minőségre törekedni a pályák kiválasztásánál, de nyilván lesznek rosszabb minőségű szakaszok és persze jobbak is.

Mi az a legfontosabb dolog, amit az Eger Rallye-val kapcsolatban elmondanál?
Nem is tudom! Talán az, hogy idén már a 8. alkalommal kerül megrendezésre, és mint tavaly, ezúttal is évadnyitó futama lesz a magyar bajnokságnak, a Rallye2-es és Historic bajnokságnak, a szlovák bajnokságnak és úgy tűnik, hogy az RTE bajnokságának is. Célunk, hogy a rendezvény eddig megszokott színvonalát fenntartsuk, 7 év munkáját nem szeretnénk elveszíteni, bármilyen is a jelen gazdasági helyzet. Bízunk benne, hogy lesznek még jobb és könnyebb évek, de ma ott tartunk, hogy idén még névadó szponzora sincs a rendezvénynek.

eger_-_nyolcadszor_3

Mivel tudjátok ezt a kiesést kompenzálni?
Egy olyan dologgal, aminek azt hiszem, hogy a szurkolók nem fognak örülni. A korábbi évekkel ellentétben ezúttal nem csupán a szervizpark lesz belépődíjas, hanem maga a verseny is valószínűleg az lesz. Most már egyre inkább úgy tűnik, hogy ez nem csak egy-egy futamra lesz jellemző, hanem ez a rallye "sorsa" hazánkban is. Nem túl nagy összegű belépődíjat tervezünk, nagyjából a felét annak (azaz 5 euró körüli összeget), mint a sokak által nagyon kedvelt Wald4tel Rallye-n szoktak szedni a nézőktől.

Hogyan tudjátok ezt megoldani, ilyen természeti adottságú gyorsasági szakaszokon?
Valóban, ez rallye és nem a Hungaroring, de bízom abban, hogy akik ezt egy hétvégi programnak szánják és valóban sportszerető emberek, azok nem fogják sajnálni rá ezt az összeget, és a támogatásukat a rallyesport irányába kifejezik azzal, hogy megvásárolják a jegyet. Nem kanyaronként kell belépődíjat vásárolni, hanem a rendezvényre, tehát tényleg nem egy nagy összegről van szó. Aki valóban szereti a filmeket, az sem ingyen jár moziba. Tudom, hogy ezzel nem vagyok népszerű, de sajnos be kell látnunk, hogy a jövőben ez egyre inkább jellemző lesz a rallyesportra is épp úgy, mint más sporteseményekre is.

Tehát nem gyorsonként, vagy naponként kell belépődíjat fizetni, ugye?
A belépődíj az egész rendezvényre vonatkozik, egyszeri díj.
Egy kártyát adunk a nézőnek, rajta a verseny programjával és ennek megvétele tartalmaz biztosítást és ÁFÁt.

A szervizpark helyszíne nem változik?
A jól megszokott területen lesz a szervizpark, egy helyen az ORB, a Rallye2 és az RTE mezőnye.

Szoktál üzenni a nézőknek is...
Most sem tudok mást mondani, mint azt, amit minden évben hangsúlyozunk, hogy tartsák be a biztonsági előírásokat, figyeljenek, vigyázzanak egymásra, hogy ne csak egy balesetmentes évadnyitót, hanem egy balesetmentes bajnokságot tudjunk magunkénak az idei évben!

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 8322. alkalommal
Share |
Eger Rallye 2011 • információ
2011-03-03
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k