
Váradi Gyuri ezüst Mercedes kupéját mindenki ismeri. Gyuri régóta autózik a nézők örömére. Eger is tervben volt, de
Az a hír járja, hogy mégsem lesztek ott Egerben. Igaz ez?
Sajnos úgy néz ki. Olyan dolog történt, amire a legmerészebb álmunkban sem gondoltunk. 11 év után nem kapta meg az autónk a gépkönyvet. Az új technikai bizottság szerint nem megfelelő a bukóketrec egy eleme, az üzemanyagcső rögzítése, és az üléstartóink sem jók.
Ez most, 11-év után derült ki?
Most. A tetőben egy átlós elem keskenyebb 3 mm-el a megengedettnél. Viszont ez nem egy kötelező elem, csak a magunk biztonsága érdekébe raktuk bele. Ha nem lenne benne, akkor jó a csövünk. Viszont ha benne van, akkor szabvány méretűnek kell lennie. Bár nagyon úgy tűnt, hogy ez egy eldöntött kérdés volt mielőtt egyáltalán a gépkönyvezésre odaértünk. Nagyon szeretném hinni, hogy nem arról van szó, hogy nem is igazán a bukócsővel van baj, hanem a MAFC-os szélvédőcsíkkal. :)
(M.A.F.C. a Nattán Gyurma vezette egyesület. A szerk.)
Akkor most hogyan tovább?
Még aznap szétkapták a fiúk az autót. Már el is vittük csövezdébe. Talán kész is lettünk volna Egerre. Viszont idén még egyszer szét kellett volna szedni, mert jövőre megszűnik az F csoport és át kell alakítani a P csoportos szabályoknak megfelelően. Egyéb átalakításokat is szerettem volna. Az volt a terv, hogy idén még Rallye2 F csoportban megyünk. A Veszprémet kihagytuk volna, akkor abban a szünetben átalakítjuk az autót, és jövőre Replika kupában versenyzünk majd. Tartottunk, egy gyors konzíliumot a csapattal. Navigátoromnak Laboncz Lacinak volt az ötlete, hogy mi lenne ha előre menekülnénk a bajban, és már idén feljebb lépnénk egyel. Ha most megcsinálunk egyszerre minden átalakítást, akkor a következő versenytől, Miskolctól már mehetünk a Replikában. Ezt a verziót választottuk. Sok időt és pénzt spórolunk ezzel. De ennek az az ára, hogy be kell áldoznunk az Eger rallyt.
Milyen átalakításokat terveztek?
Elsősorban a P csoportra vonatkozó szabályoknak kell megfelelnie az autónak. Szeretnék másik fajta üléseket használni, amihez szintén alakítani kell a csövön. Picit hátrább fogunk ülni az autóban, ezért a pedálokat is át kell farigcsálni. Stb.
Akkor folytatás Miskolcon?
Inkább újrakezdésnek nevezném :) Ha Isten és a párt is úgy akarja, ja és persze a mélyen tisztelt Technikai Bizottság is, akkor mindenképp.
Gyorsan szétszaladt a hír, hogy kipenderített az ATB. Sokan felhívtak, vagy facebookon üzentek, hogy jönnek, csináljuk, nem lehet akadály. Ezúton is szeretném megköszönni nekik. Nagyon jólesett!