Egerben itt az első 2010-es Rali-Túra
Grepton Rali-Túra Bajnokság első futama
2010-03-24
interjúk • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
732858263
Napi oldal:
9847
Jelenleg:
1461
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Itt a tavasz, itt van újra…
S ezzel együtt a Rali-Túra.

Igaz az időjósok nem teljesen verőfényes napsütést ígérnek a várva várt első verseny időpontjára. De legyen eső, vihar, vagy akár hurrikán - a megszállott versenyzőket és rajongókat még ez sem tántoríthatja el a Valvoline - Start Autó Eger Rallye-tól, ahol kezdetét veszi a 2010-es Grepton Rali-Túra Bajnokság. A végleges nevezési listán örömmel láttam, hogy az elmúlt évi kategóriánkénti győztesek nevei mind megtalálhatók rajta. Kaptam az alkalmon és interjúra kértem őket. Az interjúkból kiderült, hogy - a szponzorálási lehetőségek bővülése nélkül is - mindenki részéről bizakodó és "harcrakész" a várakozás a szezon-nyitásra; alapos a technikai felkészülés; és készek a murva-pályás új kihívások teljesítésére is.

Akkor lássuk, ki, hogyan vélekedik az idei rali-szezonról:
Végh Dávid, a 2009-es év abszolút és H2 kategória győztese:
Az idei bajnokság sajnos minden valószínűséggel úgy fog alakulni, hogy nem tudunk teljes évet menni. A murvás szakaszokon a Mitshubisik előnyt élveznek a mi BMW-énkkel szemben. De a terv az, hogy minél több versenyen induljunk. A versenyeken továbbra is a megszokott csapat és háttér lesz velünk. Az autó a régi, különösebb technikai újítást nem csináltunk, de azért már olajat cseréltünk. A verseny-helyszínek közül a Baranya kupát hiányolom! Sajnálom, hogy nem lesz.  Azért a lehetőségekhez mérten mindent megteszünk, hogy jól szerepeljünk ebben az idényben is.

A H1-es kategória első beérkezője, Szabó Norbert:
A 2010-es évben is a legjobbakat reméljük, és tervezzük a részvételt mind a 7 versenyen.
Igyekszünk minden alkalommal a célba jutni és persze nem utolsó szempont az is, hogy a bajnoki címünket is megvédjük.
Tavaly sem volt gyenge a mezőny, szoros versenyek alakultak ki a végére. Idén sem lesz könnyebb dolgunk, látva az Eger-Rallye nevezési listáját. A tavalyi Lada autónkkal állunk a rajtvonalhoz idén is, amelyen csak néhány változtatást eszközöltünk. De ettől reméljük, hogy majd még gyorsabbak tudunk lenni. A murvás versenyeket is izgalommal várjuk, hiszen már a Mikulás ralin volt alkalmunk tesztelni élesben. Bár tudjuk, hogy a murvás szakaszokról megoszlik a versenyzők véleménye, mi mégis úgy gondoljuk, hogy ez is egy újabb kihívás, amit mi szeretnénk teljesíteni.

Az N3-as kategória aranyérmese, Zoltán József:
Most már nem N3-as kategóriában indulunk, mert új autónk van. Idén a H3-ban fogjuk magunkat képviseltetni. Egy BMW Compactra esett a választásunk, amivel reméljük, hogy az elsők között tudunk majd végezni. De ugyebár ez egy új, erősebb kocsi és persze a mezőny is erős, úgyhogy majd elválik, hogy mit tudunk kihozni belőle. Már nagyon ki vagyunk éhezve a rallyra, úgyhogy már alig várjuk a hétvégét, és ez a hátra lévő pár nap is elég nehezen telik. Csak a napokban figyeltem fel rá, hogy murvás versenyek is lesznek, s ez szintén jó megmérettetést jelenthet.
 
Üveges Sándor, az A3-as kategória győztese:
A napokban lett kész az autónk, amely kisebb alakításokon esett csak át. Nekem még vissza kell rázódnom a vezetésbe, mert nem annyira kocsikáztam télen. A futóműn alakítottunk, illetve próbáltunk könnyíteni az autón a határokon belül és persze más gumi fajtát fogunk használni a versenyeken. A mezőny tavaly is erős volt, sok a jó pilóta. A lényeg az, hogy célba érjünk. A murvás versenyeken is szeretnénk próbára tenni magunkat, mert régen amatőrként ilyen versenyeken már részt vettem, és az élmény megmaradt. Persze igyekszünk az autót védeni, ezért majd leburkoljuk az alját. Örömmel láttuk, hogy a kedvenc verseny- helyszínek maradtak: Szendrő, Ózd, Esztergom.

Az N2-es kategória győztese, Bartha Aurél:
Úgy néz ki, hogy jól indul ez az év is. Bízunk benne, hogy mind a 7 versenyen ott leszünk. Egy új autót építettünk, egy Honda Civic VTI-t. Sajnos elég kevesen leszünk ebben a kategóriában, de azért jó csatára számítunk. Nagyon kíváncsiak vagyunk a két murvás versenyre is, amelyekre fel is vagyunk készülve. A fő cél az idén is a bajnoki cím megőrzése.
Az egri, és a gyöngyösi pályát nagyon szeretjük, de tudjuk, hogy minden pálya más kihívást jelent. A szponzorunk a tavalyi, de lett egy új is. Ezért is kell majd bizonyítanunk.

Szemán Sándor, az A2-es kategória legfelső dobogósa:
Szeretnénk megismételni a győzelmet. Ugyanaz az autó lesz, mint tavaly. Új futóművet cseréltünk rajta, illetve csak kisebb újításokat csináltunk, mert sajnos idén is hat a válság. A szponzorok maradtak, de egy új is lett. Állítólag erősebb lesz a mezőny és több induló is képviselteti magát ebben a kategóriában. Sajnos, tavaly sok technikai gondunk volt. Kettőn teljesen nulláztunk, három-négy versenyen pedig műszaki gondunk akadt. Reméljük az idén ez már nem így lesz. A murvás versenyeket nagyon várjuk, mert nekem jobban fekszik a murva, mint az aszfalt.

N1-es kategória vezetője, Madari Imre:
Úgy látjuk, hogy mindegyik versenyen tudunk indulni. Nagyon várjuk már az Eger-Rally-t. Az autónk is elkészült - a tavalyit kissé felújítottuk -, és a hét végén teszteltük is. A tesztelés után csak két kisebb technikai hibát kellett orvosolnunk, és most már alig várjuk a hétvégi megmérettetést. Új támogatónk nincs, de sikerült megtartani a tavalyi támogatóinkat. A mezőnyben nem lesz könnyű dolgunk, bár egy kicsit kevesebben leszünk, mint tavaly. A murvás versenyeket már nagyon várjuk és örülünk, hogy bekerültek az RTE versenynaptárába.

Végül, de nem utolsó sorban az A1-es kategória első helyezettje, Brettschneider Zoltán:
Valószínűleg felemás szezonunk lesz anyagi okok miatt. Viszont az autó új lesz az idén. A motor, a váltó változatlan, a kaszni lett újjáépítve, ami egy sokkal erősebb Trabantot jelent majd. Sajnos, az összes régi szponzor visszalépett és helyettük csak egy új lett és ez a versenyzés költségvetéséhez meglehetősen kevés. Még nem terveztük előre, hogy melyik versenyen veszek részt, de ha lesz pénz, akkor majd szépen, sorban. Veszprém kimarad, mert nagyon húzós a pálya. Igaz, régebben egy évig murva-bajnokságban versenyeztem és innét van tapasztalat. Ha lehet, Szombathelyen szeretném a versenyt kipróbálni.
A fenti nyilatkozatok alapján izgalommal várhatjuk az idei szezont és a hétvégi első megmérettetést, ahol igazi, nagy csatákra, a lóerők és technikák összecsapására kerülhet majd sor.

Viszontlátásra Egerben!       

Ez a hír most jelenik meg 9969. alkalommal
címkék: RTE, Eger, GREPTON
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.10-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k