Egerben itt az első 2010-es Rali-Túra
Grepton Rali-Túra Bajnokság első futama
2010-03-24
interjúk • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
763303468
Napi oldal:
40925
Jelenleg:
630
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Itt a tavasz, itt van újra…
S ezzel együtt a Rali-Túra.

Igaz az időjósok nem teljesen verőfényes napsütést ígérnek a várva várt első verseny időpontjára. De legyen eső, vihar, vagy akár hurrikán - a megszállott versenyzőket és rajongókat még ez sem tántoríthatja el a Valvoline - Start Autó Eger Rallye-tól, ahol kezdetét veszi a 2010-es Grepton Rali-Túra Bajnokság. A végleges nevezési listán örömmel láttam, hogy az elmúlt évi kategóriánkénti győztesek nevei mind megtalálhatók rajta. Kaptam az alkalmon és interjúra kértem őket. Az interjúkból kiderült, hogy - a szponzorálási lehetőségek bővülése nélkül is - mindenki részéről bizakodó és "harcrakész" a várakozás a szezon-nyitásra; alapos a technikai felkészülés; és készek a murva-pályás új kihívások teljesítésére is.

Akkor lássuk, ki, hogyan vélekedik az idei rali-szezonról:
Végh Dávid, a 2009-es év abszolút és H2 kategória győztese:
Az idei bajnokság sajnos minden valószínűséggel úgy fog alakulni, hogy nem tudunk teljes évet menni. A murvás szakaszokon a Mitshubisik előnyt élveznek a mi BMW-énkkel szemben. De a terv az, hogy minél több versenyen induljunk. A versenyeken továbbra is a megszokott csapat és háttér lesz velünk. Az autó a régi, különösebb technikai újítást nem csináltunk, de azért már olajat cseréltünk. A verseny-helyszínek közül a Baranya kupát hiányolom! Sajnálom, hogy nem lesz.  Azért a lehetőségekhez mérten mindent megteszünk, hogy jól szerepeljünk ebben az idényben is.

A H1-es kategória első beérkezője, Szabó Norbert:
A 2010-es évben is a legjobbakat reméljük, és tervezzük a részvételt mind a 7 versenyen.
Igyekszünk minden alkalommal a célba jutni és persze nem utolsó szempont az is, hogy a bajnoki címünket is megvédjük.
Tavaly sem volt gyenge a mezőny, szoros versenyek alakultak ki a végére. Idén sem lesz könnyebb dolgunk, látva az Eger-Rallye nevezési listáját. A tavalyi Lada autónkkal állunk a rajtvonalhoz idén is, amelyen csak néhány változtatást eszközöltünk. De ettől reméljük, hogy majd még gyorsabbak tudunk lenni. A murvás versenyeket is izgalommal várjuk, hiszen már a Mikulás ralin volt alkalmunk tesztelni élesben. Bár tudjuk, hogy a murvás szakaszokról megoszlik a versenyzők véleménye, mi mégis úgy gondoljuk, hogy ez is egy újabb kihívás, amit mi szeretnénk teljesíteni.

Az N3-as kategória aranyérmese, Zoltán József:
Most már nem N3-as kategóriában indulunk, mert új autónk van. Idén a H3-ban fogjuk magunkat képviseltetni. Egy BMW Compactra esett a választásunk, amivel reméljük, hogy az elsők között tudunk majd végezni. De ugyebár ez egy új, erősebb kocsi és persze a mezőny is erős, úgyhogy majd elválik, hogy mit tudunk kihozni belőle. Már nagyon ki vagyunk éhezve a rallyra, úgyhogy már alig várjuk a hétvégét, és ez a hátra lévő pár nap is elég nehezen telik. Csak a napokban figyeltem fel rá, hogy murvás versenyek is lesznek, s ez szintén jó megmérettetést jelenthet.
 
Üveges Sándor, az A3-as kategória győztese:
A napokban lett kész az autónk, amely kisebb alakításokon esett csak át. Nekem még vissza kell rázódnom a vezetésbe, mert nem annyira kocsikáztam télen. A futóműn alakítottunk, illetve próbáltunk könnyíteni az autón a határokon belül és persze más gumi fajtát fogunk használni a versenyeken. A mezőny tavaly is erős volt, sok a jó pilóta. A lényeg az, hogy célba érjünk. A murvás versenyeken is szeretnénk próbára tenni magunkat, mert régen amatőrként ilyen versenyeken már részt vettem, és az élmény megmaradt. Persze igyekszünk az autót védeni, ezért majd leburkoljuk az alját. Örömmel láttuk, hogy a kedvenc verseny- helyszínek maradtak: Szendrő, Ózd, Esztergom.

Az N2-es kategória győztese, Bartha Aurél:
Úgy néz ki, hogy jól indul ez az év is. Bízunk benne, hogy mind a 7 versenyen ott leszünk. Egy új autót építettünk, egy Honda Civic VTI-t. Sajnos elég kevesen leszünk ebben a kategóriában, de azért jó csatára számítunk. Nagyon kíváncsiak vagyunk a két murvás versenyre is, amelyekre fel is vagyunk készülve. A fő cél az idén is a bajnoki cím megőrzése.
Az egri, és a gyöngyösi pályát nagyon szeretjük, de tudjuk, hogy minden pálya más kihívást jelent. A szponzorunk a tavalyi, de lett egy új is. Ezért is kell majd bizonyítanunk.

Szemán Sándor, az A2-es kategória legfelső dobogósa:
Szeretnénk megismételni a győzelmet. Ugyanaz az autó lesz, mint tavaly. Új futóművet cseréltünk rajta, illetve csak kisebb újításokat csináltunk, mert sajnos idén is hat a válság. A szponzorok maradtak, de egy új is lett. Állítólag erősebb lesz a mezőny és több induló is képviselteti magát ebben a kategóriában. Sajnos, tavaly sok technikai gondunk volt. Kettőn teljesen nulláztunk, három-négy versenyen pedig műszaki gondunk akadt. Reméljük az idén ez már nem így lesz. A murvás versenyeket nagyon várjuk, mert nekem jobban fekszik a murva, mint az aszfalt.

N1-es kategória vezetője, Madari Imre:
Úgy látjuk, hogy mindegyik versenyen tudunk indulni. Nagyon várjuk már az Eger-Rally-t. Az autónk is elkészült - a tavalyit kissé felújítottuk -, és a hét végén teszteltük is. A tesztelés után csak két kisebb technikai hibát kellett orvosolnunk, és most már alig várjuk a hétvégi megmérettetést. Új támogatónk nincs, de sikerült megtartani a tavalyi támogatóinkat. A mezőnyben nem lesz könnyű dolgunk, bár egy kicsit kevesebben leszünk, mint tavaly. A murvás versenyeket már nagyon várjuk és örülünk, hogy bekerültek az RTE versenynaptárába.

Végül, de nem utolsó sorban az A1-es kategória első helyezettje, Brettschneider Zoltán:
Valószínűleg felemás szezonunk lesz anyagi okok miatt. Viszont az autó új lesz az idén. A motor, a váltó változatlan, a kaszni lett újjáépítve, ami egy sokkal erősebb Trabantot jelent majd. Sajnos, az összes régi szponzor visszalépett és helyettük csak egy új lett és ez a versenyzés költségvetéséhez meglehetősen kevés. Még nem terveztük előre, hogy melyik versenyen veszek részt, de ha lesz pénz, akkor majd szépen, sorban. Veszprém kimarad, mert nagyon húzós a pálya. Igaz, régebben egy évig murva-bajnokságban versenyeztem és innét van tapasztalat. Ha lehet, Szombathelyen szeretném a versenyt kipróbálni.
A fenti nyilatkozatok alapján izgalommal várhatjuk az idei szezont és a hétvégi első megmérettetést, ahol igazi, nagy csatákra, a lóerők és technikák összecsapására kerülhet majd sor.

Viszontlátásra Egerben!       

Ez a hír most jelenik meg 10051. alkalommal
címkék: RTE, Eger, GREPTON
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k