SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Egy döntés háttere
Büki Ernő levele
2008-11-11
levél • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
773937675
Napi oldal:
108307
Jelenleg:
943
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Tisztelt Mindenki!

A 41. Allianz Rallye-val kapcsolatban az alábbiakról szeretnélek tájékoztatni Benneteket!

A 3. gyorsasági szakasz etappá nyilvánításáról a döntést egyedül én hoztam meg!
Sajnos a "népharag" a Rendező, Jelen István ellen fordult. Neki és rendező csapatának az egészhez semmi köze! A versenyen történő döntéseket a Versenyigazgató hozza.
A rendezvényen induló versenyzők, nézők azt érzik, hogy elrontottam a hétvégéjüket.
Döntésemet hosszas mérlegelés, tájékozódás után hoztam meg.
Nem akarom magyarázni a bizonyítványt, de néhány érvet leírok:

Három mezőny van: ORB, Historic, Rallye2. Lehetőleg mindenkinek minden gyors legyen megtartva. A verseny előtt hoztam egy elvi döntést, ha megszakad egy gyorsasági 30 percet várni fogok (feltéve ha az előfutók közül vissza lehet rendelni valakit)

Első gyorsasági: baleset történt, mentő kellett, a versenyzőket kórházba szállították. (információim szerint elhagyhatták a kórházat). A gyorsaságin lévő mentő ellátja a sérülteket, kiszállítja a köztes pontra, ahol a városból érkező mentő átveszi Őket, szállítja tovább a kórházba. Ez sajnos sok időbe telik (min. 40 perc, plusz a mentőnek vissza kell érnie a rajtba). Ezt a gyorsaságit hamar etappá nyilvánítottam, hiszen gondolnom kellett arra is, hogy a Rallye2 mezőnye ne rajtoljon jelentős késéssel. A Historic mezőny gyorsaságiként teljesítette a szakaszt.

Második gyorsasági: A ketté szakadt mezőny eleje 22 perc késéssel rajtolt, ismét baleset, mentő, újabb jelentős csúszás. Az előfutók már Feked felé tartottak. A mezőny további 50 percet állt volna, ezért lett etap. A Historic mezőny gyorsaságiként teljesítette.

Harmadik gyorsasági: Az Orfűi gyorstól 53 km, 1 óra 20 perc etap idő, gondoltam itt összeszedjük a mezőnyt és minden rendben lesz. Közben egy órás késéssel elrajtolt a Rallye2 mezőnye. A gyorsasági szakaszon másfél órával a mezőny előtt átmentem, a pálya szerintem alkalmas volt versenyzésre. A hangos autó, a biztonsági autó és az előfutók is alkalmasnak találták a pályát. Egy idő után többször értesültem arról, hogy a nézők egyre türelmetlenebbül viselik a várakozást. A biztonsági szolgálat vezetőjét kértem, hogy erősítse meg a szolgálatot.

A versenyzők összekötője folyamatosan érdeklődött, hogy etap lesz vagy normál szakasz. Gyorsaságit akartam! Azt mondtam neki, hogy gyorsasági lesz. A mezőny előtt haladó hangos autó személyzete (Markó Tibiék) is folyamatosan érdeklődött, nekik is azt mondtam, gyorsasági lesz (ők így is tájékoztatták a nézőket)

A pályán dolgozó sportbíróktól egyre több jelzés érkezett, hogy a nézők úgy tudják etap lesz ezért bojkottra készülnek. Állítólag egy rádióállomás bemondta hírként. Nem tudom ezt az információt honnan kapta, hiszen én még nem döntöttem.

A rajtban várakozó versenyzők 39 percet álltak, előtte Orfűn 22 percet. Több versenyzővel beszéltem telefonon. Nem igaz az, hogy zsarolták a rendezőt, presszionáltak, hisztiztek. Elmondták a véleményüket, és hozzátették, bármit döntök, elfogadják. Egyre aggasztóbb híreket kaptam egy-két türelmetlenebb nézői csoportról. (kérem, ne értse félre senki, nem a nézőkre akarom hárítani a döntést!)

Mérlegelnem kellett, a mezőny eleje igaz teljesített két gyorsot, rajtokban egy órát várakoztak, két versenyzőtársuk balesetet szenvedett, aggodalom egy újabb balesettől, (alig indult el a verseny és már hárman kórházba kerültek) a mezőny további része egyre dühösebb, reggel óta még nem teljesített gyorsaságit, Rallye2 mezőnye jelentős csúszással rajtolt, biztonsági szolgálat által jelentett problémák, IRC megfigyelő jelenléte, Rendezői érdekek..., döntenem kellett.
Az utolsó pillanatban hoztam meg a döntést: etap lesz. Nekem a biztonság volt a legfontosabb!
Kár szidni a "WRC-seket", Jelen urat, Markó Tibit... ÉN DÖNTÖTTEM!

A biztonsági szolgálat emberi a Rendőri erőkkel olyan állapotot teremtettek, hogy a Historic és a Rallye2 mezőny gyorsaságiként teljesítette a szakaszt.

Akiket sérelem ért főként a versenyzők, nézők, kérem higgyék el nem akartam ártani!

Elterjedt a hír, hogy szándékosan tettem tönkre a rendezvényt, Lakatos bérenc (Lakatos Robi) vagyok. Azért töröltem a szakaszt, hogy a veszprémi verseny legyen IRC futam. (valószínű a két versenyzőpáros is ezért esett el.)
Rágalmak érték a veszprémi sportbírókat is, Ők a Nyárásvölgyi szakaszon dolgoztak. Ez a 35 fő a többi gyorsaságin dolgozó pécsi bírókkal együtt kiváló munkát végzett a verseny ideje alatt. Köszönöm mindenkinek.

István!
Egyedül Tőled kérek elnézést, hogy miattam szidnak, rágalmaznak!

Nekem a Mecsek Rallye a: MECSEK RALLYE



Más:

Ellenőrzések, kizárások:

A technikai ellenőrök a verseny ideje alatt folyamatos ellenőrzéseket tartottak (ruházat ellenőrzés, turbó szűkítő ellenőrzés, légszűrő ellenőrzés, tömegmérés, gumijelölés ellenőrzése, lambda szonda kábelek ellenőrzése, motortér ellenőrzése, benzinminta vétel
A komplett N csoportot ellenőrizték a gyűjtő állomás előtti területen
A verseny 1. és 2. napján történt ellenőrzések során talált szabálytalanságok miatt történtek a kizárások.

Szabálytalan lambda szonda vezetékezés: 14, 32, 41, 42 rsz. (FIA J függ. 254.4 pont)
Szabálytalan vákuumcső leágaztatások a szívócsőről: 14, 32, 41, 42 (FIA J függ. 254.4 pont)
Vákuumcső ledugózás: 36, 68 (FIA J függ. 254.4 pont)

A 14, 32, 41, 42 versenyzőpárosok nevezője a helyszínen fellebbezési szándékot jelentett be.

Végellenőrzés:

A végellenőrzésre kijelölt autók listáját a felügyelő Testület az alábbiak szerint állította össze az 1. nap végi ülésén: Abszolút 1., N csoport 1. N csoport 6. és N 3. 1 helyezett párosok. Ez a jegyzőkönyv egy lezárt borítékban a célba érkezés előtt 20 perccel került átadásra a versenyigazgatónak. Ezt a listát a három Felügyelő állítja össze.
A technikai Felügyelő további két autót kért ellenőrzésre: N csoport 2. és N csoport 5. helyezett párosokat.

A végellenőrzésen az alábbi ellenőrzéseket végezték: turbó plomba, turbó jelölés, katalizátor, hátsó féktárcsa átmérő, szűkítő külső és belső átmérő, első fék-munkahenger dugattyú átmérő, hátsó fék-munkahenger dugattyú átmérő, lendkerék minimális tömege, szívócső megmunkálás, kipufogó cső max. átmérő
A végellenőrzésen minden autó megfelelt az előírásoknak.

A verseny közbeni benzin mintavétel ellenőrzése eredményének megérkezéséig illetve a kizárások utáni fellebbezések miatt az eredménylista, az érintett versenyzők helyezéseinek tekintetében ideiglenes.

 

Büki Ernő
Versenyigazgató

 

Ez a hír most jelenik meg 8360. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k