Matics Misiék maradtak az N-es Mitsubishinél, és mellé felvették régi "jó" szokásukat, azaz hogy a verseny előtt nem teszteltek, így talán ennek volt köszönhető, hogy ezúttal lecsúsztak a dobogó legfelső fokáról, és kategóriájukban "csupán" a második helyen értek célba.
Milyen volt az Eger Rallye?
Azt hiszem, egy jó erős… közepes tempóval teljesítettük a versenyt. Na jó, nem mentünk azért annyira lassan, de most Rongits Attila gyorsabb volt!
Mi volt a probléma?
Csak annyi, hogy most ő volt a gyorsabb, jobban ment, ügyesebb volt, mint én! :)
Szombaton délután kezdődött a verseny, te mégis bealudtál?
Tudod, hogy én mindig bealszom az elején, most is kicsit túlra sikeredett a szüttyögés. Nem panaszkodni akarod, de amit lehetett, azt most elszúrtam. Amikor slickkel kellett volna menni, én felraktam az intermédiát. Soha nem szoktam, mindig slickkel megyek a vízen, most gondoltam, nem fogok hibázni, olyan infókat kaptunk, hogy esik. Esett is, de mondjuk a pálya egyharmadán…sem.
Nekem leginkább az tette be a kiskaput, hogy a lámpám nem volt az igazi. Talán jobban jártam volna, ha fel sem kapcsolom! Zavaróbb volt így, hogy össze-vissza világított, mintha sehogy sem világított volna.
Megnéztük a sötétben szerzett veszteségünket, közel fél percet kaptam. Egy fényévet! Több hiba is volt azon a gyorson, egyrészt a lámpa, másrészt a gumiválasztás, amiről úgy gondoltam, hogy nem baj, hogy a többiek mást tesznek fel, majd most nekem fog bejönni! Egyszer be kell jöjjön! Na, ez nem most volt… Trencsényi Józsi is nagyon jól ment, beszélgettem vele, ő tényleg beletalált most a gumiválasztásba és mindenbe, és nagyon gyorsan mentek (nem is hozzám, hanem a többiekhez mérve), de sajnos neki családi problémák miatt ki kellett állnia, vasárnap már nem folytatta a versenyzést. (Beszéltem vele, azóta szerencsére minden rendben van.)
Milyen volt nektek a második nap?
Első nekifutásra úgy véltük, meg kéne fogni Rongitsot. Nagyon sok volt a hátrányom, de gondoltam, ha megyek egy húzósat… és az első körben sikerült is faragnom a hátrányunkból, majd ennek örömére a következő körben megint megvariáltam a gumikat. Ekkor már láttam, hogy semmi esélyem sincs a "tizenmásodpercet" ledolgozni, választanom kellett, hogy vállalok-e egy nagyobb kockázatot és mégis harcba szállok (felvállalva az esés és nulla pont lehetőségét is), vagy jobb lesz inkább a biztonságos második hely, és inkább ez utóbbi mellett döntöttünk, de most nagyon meg akartam nyerni az utolsó gyorsot a PowerStage pontok miatt!
Sikerült?
Hogyne sikerült volna!!! öt másodperccel megvertem a másodikat! Tehát az év első versenyén második lettem, és sok pontot vihettünk haza!
Milyen maradt idénre a kategóriátok?
Fogalmam sincs, nem is néztem hányan maradtunk! Nem olyan népes, mint amilyen volt, de természetesen jó versenyzők most is vannak… és gyengébbek is. :
Lakatos Robi egyik kedvenc kritikusaként értékelnéd az Eger Rallye-t?
Most jó szokásomhoz híven nem köpködhetek rá! : Én attól tartottam, hogy sokkal több csúszás és ácsorgás vár majd ránk a rajtokban, de nem így lett! Egyetlen egy rajtban volt minden körben csúszás - a terpesinél -, de ott is kb. 10 percről beszélünk, tehát nem egetverő. Mindössze ezt az egyetlen negatívumát éreztük az egésznek, de szerintem ennyi bárhol, bármely versenyen előfordul.
Ezúttal tehát Lakatost nem, de azt mindenképp üdvözlöm, aki ezt a sok lassítót beletette! :
Az autóból is úgy tűnt, hogy rengeteg ember látogatott el most ide?
Sokszor elmondjuk, hogy "hú, rég nem láttunk már ennyi nézőt!", de ennyi nézőt már tényleg rég nem láttunk! Gondolom ez annak köszönhető, hogy több mezőny ment egy verseny keretén belül, és én nagyon bízom, hogy ez a nézőszám a további versenyekre is megmarad! Majd meglátjuk a következőn, hogy a több WRC vonzotta-e vissza őket… biztos van ennek is beleszólása, de bízzunk benne, hogy két WRC mellett is maradnak a nézők.
Következő lépés?
Miskolc lesz! Megfogadtam, hogy az összes lámpát belerakom egy nagy zsákba, és kalapáccsal összetöröm. Már megrendeltem a jó lámpákat a kocsira, amit évek óta kerülgettem már, mert olyan drága, hogy aranyárban mérik. Tudtam most is, hogy már Egerben is hátrányom lesz belőle, ha nincs jó lámpasorunk, de úgy voltam vele, hogy egy gyorsaságin mi bajom lehet? Aztán kaptam annyit, ami egy évadra elég! Most már látom, hogy muszáj ezt a hiányosságot pótolni, ráadásul Miskolcon többet megyünk sötétben.
Mi újság a teszttel? Miskolcra azért megejted?
Most teszteltem Egerben! : Valóban sajnos az első futam előtt ez kimaradt, tavaly érezhetően jobb volt, hogy úgy álltunk oda az első ORB futam rajtjába, hogy már mentünk előtte teszten is, túraversenyen is. Könnyebb úgy nekifutni, de most ez valahogy kimaradt.
Végezetül pedig…
Szeretnék köszönetet mondani az új szervizcsapatomnak a ragyogó munkáért, és a támogatóinknak is, akik lehetővé tették, hogy újra ott tudjunk állni a rajtban!
a csapat partnerei: