Egy férfi, három eset
Kazár Miki egy húzós év hajrájában...
2010-09-03
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
749769625
Napi oldal:
113610
Jelenleg:
1968
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_6Kazár Miki egy igazán húzós év hajrájában van. A 2008-as esztendő navigátor bajnoka az idei év elején átült a kormány mögé és Szőke Tamással felépített egy vadonatúj - kisebb, de hatékonyabb - ralis csapatot, a FULL-GAS Rally Team-ot.
A nyughatatlan miskolci fenegyerek néhány napja aztán a gyorsasági szakágban, a SEAT Leon Kupában lett bajnok, ugyanakkor szeptemberben az ország legjobb quadosa is szeretne lenni. Rally? SEAT? Quad? Igen, így együtt. Mikivel beszélgettünk. 


- Mennyire kedves a SEAT Leon Kupában szerzett bajnoki cím?
- Picivel kevesebb energiát kellett belefektetni, mint a raliban, hiszen más ez a műfaj. Sok dolgot megtanultam ebben szakágban; például azt, hogy miként kell autóval küzdeni. Bevallom férfiasan, hogy az év elején, a bajnokság előtt nem gondoltam, hogy ennyire fog tetszeni ez a sztori.

Egy_ferfi,_harom_eset_4

- Az év elején talán sokan megmosolyogtak azért, mert átültél a kormány mögé, de igazándiból miként változott körületted az a tény, hogy Kazár Mikit komolyan kell venni?
- Sokan kételkedtek azzal kapcsolatban, hogy - kis túlzással - el tudok-e indulni, hogy miként fogok közlekedni a raliban. Ebben a nagy körben én is ott voltam... Nem volt tiszta, hogy mire lehettünk egy teljes idényben képesek Szőke kapitánnyal, hiszen hiába mentünk és voltunk például tavaly dobogón a Subaru WRC-vel, ez más helyzet. Más, mert egy magyar bajnoki nem egy sprintverseny.

- Akkor máshogy kérdezem: mi változott az elmúlt hónapokban a rali-projekt kapcsán veletek kapcsolatban?
thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_2 Majd minden, mert ez teljesen más építkezés. Mint azt már említettem, sok negatív és rosszindulatú kritikát kaptam a bajnokság előtt, majd gyakran közben is. Még csapaton belül is sokan nem hittek bennem... Bennünk - bennem és Tomiban. Nem titok most már, elárulom, hogy azért is meg kellett kellett küzdenem, hogy egyáltalán emberszámba vegyenek Turi Tamás mellett. Egy idő után aztán elkezdtek rám, ránk figyelni. Ebben Asi benne van. Az, hogy a barátomnak mondhatom több, mint szöveg, és pufogtatás. Asi rengeteget segített nekem a raliról való gondolkodásban, és Zsuzsi is sokat istápolta, istápolja Tomit a navigálással kapcsoltban. Ezek talán részletkérdések, de hidd el, a teljes képpel, a végeredménnyel kapcsoltban nem azok.

- Apropó, Asi...
- Nagyon sok embernek úgymond szűrt információi vannak a versenyzőkkel, a versenyekkel kapcsolatban. Sokan nem úgy állnak a dolgokhoz, ahogy kellene, és amikor van valaki, aki egy kicsit más, de eredményes, akkor az gond és furcsa a többség szemében. Kérdezek valamit. Azért, mert valaki ment egy, vagy két vb futamon az idén, az már színt? Egy magyar ob meg semmi? Ugyan! Semmilyen bajnoki címet nem adnak ingyen, és nem jön könnyen.

Egy_ferfi,_harom_eset_7

- Akkor egy igazi magyar bajnok az egészség, a fittség és a felkészültség példája 2010-ben?
- Az biztos, hogy az én értékrendem szerint egy magyar rali bajnok nem dohányzik, le tud futni egy félmaratont és bármennyi fekvőtámaszt le tud nyomni. Ez nem vicc, ezek nagyon fontos tényezők.

- Az idei bajnokság mennyire van rendben?
- A fő probléma egyeseknek az, hogy az S2000-esek és a nagy N-esek együtt mennek. A viccet félretéve; kevés a kategória, és ha valaki megy a meccs végére egy kategória 13. helyet – mivel össze van vonva másokkal – akkor elmegy a kedve az egésztől és "átigazol" alacsonyabba osztályba versenyezni. Nekik azért azt meg kellene érteni, hogy az ORB, az ORB. Bármilyen állapotban is van jelenleg a bajnokság.

Egy_ferfi,_harom_eset_5

- A nagybetűs RALLYról, amióta vezetsz, és nem diktálsz változott a véleményed?
- Húúú, abszolút! Teljes mértékben. A baj az, hogy 2009-ben rosszul döntöttem. Akkor nem kellett volna folytatnunk Spitzmüllerrel... De vissza a jelenbe! Ha Tomi bemond valamit az itinerből, akkor azt el kell hinnem, a többi az én dolgom. Én vezetem az autót, és én vállalok érte felelősséget.

- Murva, vagy aszfalt?
- Mindegy, mind a két talajtípuson jó menni!

- Akkor egy kicsit nehezebb tucat kérdés: van-e ideális pilótája Kazár Mikinek?
- Button és Webber, a raliban pedig az a Loeb, aki nem egy nyilatkozatában hihetetlen módon kijelentette, hogy ő csak egy egyszerű alkalmazott. Nagyon szimpatikus hozzáállás.

Egy_ferfi,_harom_eset_3

- Mennyire technika-függő a rali, a SEAT Kupa, vagy éppen a quad?
thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_8- Rossz technikával nem lehet versenyezni! Ha valaki megérkezik egy jó autóval, neked mondjuk egy fele olyan príma technika áll a rendelkezésedre, akkor nincs mese, be kell vállalni és kockáztatni kell, hogy a jobb cucc ellen legyen esély. A SEAT-nál adott a technika. A lényeg az, hogy rosszabb ne legyen a tiéd az ellenfél kocsijánál. Az én autóm príma volt az idén, köszönöm a Zengő csapatnak! A quadban pedig talán most a legjobb motorom van. Legalábbis merem remélni!

- Nyakunkon van 2010 hajrája, és szépen lassan, de itt lesz 2011 is. Milyen terveid vannak?
- Quadban – csakúgy, mint a SEAT-tal – szeretnék bajnok lenni az idén! Az októberi Mecsek ralit pedig tervezzük, igyekszünk jó eredményt elérni Pécsett.


Szőke Tamás, navigátor

thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_1"Kazár Miki nem könnyű eset. Semmilyen szempontból sem! Viszont mi megtaláltuk a közös hangot egymással. Szerencsére nem csak az autóban, a versenyek idején, hanem az élet egyéb területein is. Ha a szabadidőnket össze tudjuk egyeztetni, akkor azt is igyekszünk együtt tölteni. Erre büszke vagyok! Mint ahogyan arra is, hogy eddig - azt hiszem ez nem túlzás - kellemes csalódás a szereplésünk. Sokan kétkedve fogadtak minket, de én a bajnokság előtt is bíztam Mikiben, éreztem, hogy murván jók lehetünk. Márciusban - ha megkérdeznek - szívbaj nélkül aláírtam volna azt, hogy az első tízben leszünk. A Mecsek Rallyera is úgy készülünk, hogy jövőre biztosan aranyból legyen a licencünk!"

Ez a hír most jelenik meg 3743. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23242526
272829 30 310102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
2025.01.24-28.

részletes infóink

2025.01.23-26.

részletes infóink

2025.01.31-02.01.

részletes infóink

2025.02.08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k