Egy férfi, három eset
Kazár Miki egy húzós év hajrájában...
2010-09-03
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
763405149
Napi oldal:
15999
Jelenleg:
1004
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_6Kazár Miki egy igazán húzós év hajrájában van. A 2008-as esztendő navigátor bajnoka az idei év elején átült a kormány mögé és Szőke Tamással felépített egy vadonatúj - kisebb, de hatékonyabb - ralis csapatot, a FULL-GAS Rally Team-ot.
A nyughatatlan miskolci fenegyerek néhány napja aztán a gyorsasági szakágban, a SEAT Leon Kupában lett bajnok, ugyanakkor szeptemberben az ország legjobb quadosa is szeretne lenni. Rally? SEAT? Quad? Igen, így együtt. Mikivel beszélgettünk. 


- Mennyire kedves a SEAT Leon Kupában szerzett bajnoki cím?
- Picivel kevesebb energiát kellett belefektetni, mint a raliban, hiszen más ez a műfaj. Sok dolgot megtanultam ebben szakágban; például azt, hogy miként kell autóval küzdeni. Bevallom férfiasan, hogy az év elején, a bajnokság előtt nem gondoltam, hogy ennyire fog tetszeni ez a sztori.

Egy_ferfi,_harom_eset_4

- Az év elején talán sokan megmosolyogtak azért, mert átültél a kormány mögé, de igazándiból miként változott körületted az a tény, hogy Kazár Mikit komolyan kell venni?
- Sokan kételkedtek azzal kapcsolatban, hogy - kis túlzással - el tudok-e indulni, hogy miként fogok közlekedni a raliban. Ebben a nagy körben én is ott voltam... Nem volt tiszta, hogy mire lehettünk egy teljes idényben képesek Szőke kapitánnyal, hiszen hiába mentünk és voltunk például tavaly dobogón a Subaru WRC-vel, ez más helyzet. Más, mert egy magyar bajnoki nem egy sprintverseny.

- Akkor máshogy kérdezem: mi változott az elmúlt hónapokban a rali-projekt kapcsán veletek kapcsolatban?
thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_2 Majd minden, mert ez teljesen más építkezés. Mint azt már említettem, sok negatív és rosszindulatú kritikát kaptam a bajnokság előtt, majd gyakran közben is. Még csapaton belül is sokan nem hittek bennem... Bennünk - bennem és Tomiban. Nem titok most már, elárulom, hogy azért is meg kellett kellett küzdenem, hogy egyáltalán emberszámba vegyenek Turi Tamás mellett. Egy idő után aztán elkezdtek rám, ránk figyelni. Ebben Asi benne van. Az, hogy a barátomnak mondhatom több, mint szöveg, és pufogtatás. Asi rengeteget segített nekem a raliról való gondolkodásban, és Zsuzsi is sokat istápolta, istápolja Tomit a navigálással kapcsoltban. Ezek talán részletkérdések, de hidd el, a teljes képpel, a végeredménnyel kapcsoltban nem azok.

- Apropó, Asi...
- Nagyon sok embernek úgymond szűrt információi vannak a versenyzőkkel, a versenyekkel kapcsolatban. Sokan nem úgy állnak a dolgokhoz, ahogy kellene, és amikor van valaki, aki egy kicsit más, de eredményes, akkor az gond és furcsa a többség szemében. Kérdezek valamit. Azért, mert valaki ment egy, vagy két vb futamon az idén, az már színt? Egy magyar ob meg semmi? Ugyan! Semmilyen bajnoki címet nem adnak ingyen, és nem jön könnyen.

Egy_ferfi,_harom_eset_7

- Akkor egy igazi magyar bajnok az egészség, a fittség és a felkészültség példája 2010-ben?
- Az biztos, hogy az én értékrendem szerint egy magyar rali bajnok nem dohányzik, le tud futni egy félmaratont és bármennyi fekvőtámaszt le tud nyomni. Ez nem vicc, ezek nagyon fontos tényezők.

- Az idei bajnokság mennyire van rendben?
- A fő probléma egyeseknek az, hogy az S2000-esek és a nagy N-esek együtt mennek. A viccet félretéve; kevés a kategória, és ha valaki megy a meccs végére egy kategória 13. helyet – mivel össze van vonva másokkal – akkor elmegy a kedve az egésztől és "átigazol" alacsonyabba osztályba versenyezni. Nekik azért azt meg kellene érteni, hogy az ORB, az ORB. Bármilyen állapotban is van jelenleg a bajnokság.

Egy_ferfi,_harom_eset_5

- A nagybetűs RALLYról, amióta vezetsz, és nem diktálsz változott a véleményed?
- Húúú, abszolút! Teljes mértékben. A baj az, hogy 2009-ben rosszul döntöttem. Akkor nem kellett volna folytatnunk Spitzmüllerrel... De vissza a jelenbe! Ha Tomi bemond valamit az itinerből, akkor azt el kell hinnem, a többi az én dolgom. Én vezetem az autót, és én vállalok érte felelősséget.

- Murva, vagy aszfalt?
- Mindegy, mind a két talajtípuson jó menni!

- Akkor egy kicsit nehezebb tucat kérdés: van-e ideális pilótája Kazár Mikinek?
- Button és Webber, a raliban pedig az a Loeb, aki nem egy nyilatkozatában hihetetlen módon kijelentette, hogy ő csak egy egyszerű alkalmazott. Nagyon szimpatikus hozzáállás.

Egy_ferfi,_harom_eset_3

- Mennyire technika-függő a rali, a SEAT Kupa, vagy éppen a quad?
thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_8- Rossz technikával nem lehet versenyezni! Ha valaki megérkezik egy jó autóval, neked mondjuk egy fele olyan príma technika áll a rendelkezésedre, akkor nincs mese, be kell vállalni és kockáztatni kell, hogy a jobb cucc ellen legyen esély. A SEAT-nál adott a technika. A lényeg az, hogy rosszabb ne legyen a tiéd az ellenfél kocsijánál. Az én autóm príma volt az idén, köszönöm a Zengő csapatnak! A quadban pedig talán most a legjobb motorom van. Legalábbis merem remélni!

- Nyakunkon van 2010 hajrája, és szépen lassan, de itt lesz 2011 is. Milyen terveid vannak?
- Quadban – csakúgy, mint a SEAT-tal – szeretnék bajnok lenni az idén! Az októberi Mecsek ralit pedig tervezzük, igyekszünk jó eredményt elérni Pécsett.


Szőke Tamás, navigátor

thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_1"Kazár Miki nem könnyű eset. Semmilyen szempontból sem! Viszont mi megtaláltuk a közös hangot egymással. Szerencsére nem csak az autóban, a versenyek idején, hanem az élet egyéb területein is. Ha a szabadidőnket össze tudjuk egyeztetni, akkor azt is igyekszünk együtt tölteni. Erre büszke vagyok! Mint ahogyan arra is, hogy eddig - azt hiszem ez nem túlzás - kellemes csalódás a szereplésünk. Sokan kétkedve fogadtak minket, de én a bajnokság előtt is bíztam Mikiben, éreztem, hogy murván jók lehetünk. Márciusban - ha megkérdeznek - szívbaj nélkül aláírtam volna azt, hogy az első tízben leszünk. A Mecsek Rallyera is úgy készülünk, hogy jövőre biztosan aranyból legyen a licencünk!"

Ez a hír most jelenik meg 3760. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k