Egy férfi, három eset
Kazár Miki egy húzós év hajrájában...
2010-09-03
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
794646836
Napi oldal:
302390
Jelenleg:
1229
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_6Kazár Miki egy igazán húzós év hajrájában van. A 2008-as esztendő navigátor bajnoka az idei év elején átült a kormány mögé és Szőke Tamással felépített egy vadonatúj - kisebb, de hatékonyabb - ralis csapatot, a FULL-GAS Rally Team-ot.
A nyughatatlan miskolci fenegyerek néhány napja aztán a gyorsasági szakágban, a SEAT Leon Kupában lett bajnok, ugyanakkor szeptemberben az ország legjobb quadosa is szeretne lenni. Rally? SEAT? Quad? Igen, így együtt. Mikivel beszélgettünk. 


- Mennyire kedves a SEAT Leon Kupában szerzett bajnoki cím?
- Picivel kevesebb energiát kellett belefektetni, mint a raliban, hiszen más ez a műfaj. Sok dolgot megtanultam ebben szakágban; például azt, hogy miként kell autóval küzdeni. Bevallom férfiasan, hogy az év elején, a bajnokság előtt nem gondoltam, hogy ennyire fog tetszeni ez a sztori.

Egy_ferfi,_harom_eset_4

- Az év elején talán sokan megmosolyogtak azért, mert átültél a kormány mögé, de igazándiból miként változott körületted az a tény, hogy Kazár Mikit komolyan kell venni?
- Sokan kételkedtek azzal kapcsolatban, hogy - kis túlzással - el tudok-e indulni, hogy miként fogok közlekedni a raliban. Ebben a nagy körben én is ott voltam... Nem volt tiszta, hogy mire lehettünk egy teljes idényben képesek Szőke kapitánnyal, hiszen hiába mentünk és voltunk például tavaly dobogón a Subaru WRC-vel, ez más helyzet. Más, mert egy magyar bajnoki nem egy sprintverseny.

- Akkor máshogy kérdezem: mi változott az elmúlt hónapokban a rali-projekt kapcsán veletek kapcsolatban?
thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_2 Majd minden, mert ez teljesen más építkezés. Mint azt már említettem, sok negatív és rosszindulatú kritikát kaptam a bajnokság előtt, majd gyakran közben is. Még csapaton belül is sokan nem hittek bennem... Bennünk - bennem és Tomiban. Nem titok most már, elárulom, hogy azért is meg kellett kellett küzdenem, hogy egyáltalán emberszámba vegyenek Turi Tamás mellett. Egy idő után aztán elkezdtek rám, ránk figyelni. Ebben Asi benne van. Az, hogy a barátomnak mondhatom több, mint szöveg, és pufogtatás. Asi rengeteget segített nekem a raliról való gondolkodásban, és Zsuzsi is sokat istápolta, istápolja Tomit a navigálással kapcsoltban. Ezek talán részletkérdések, de hidd el, a teljes képpel, a végeredménnyel kapcsoltban nem azok.

- Apropó, Asi...
- Nagyon sok embernek úgymond szűrt információi vannak a versenyzőkkel, a versenyekkel kapcsolatban. Sokan nem úgy állnak a dolgokhoz, ahogy kellene, és amikor van valaki, aki egy kicsit más, de eredményes, akkor az gond és furcsa a többség szemében. Kérdezek valamit. Azért, mert valaki ment egy, vagy két vb futamon az idén, az már színt? Egy magyar ob meg semmi? Ugyan! Semmilyen bajnoki címet nem adnak ingyen, és nem jön könnyen.

Egy_ferfi,_harom_eset_7

- Akkor egy igazi magyar bajnok az egészség, a fittség és a felkészültség példája 2010-ben?
- Az biztos, hogy az én értékrendem szerint egy magyar rali bajnok nem dohányzik, le tud futni egy félmaratont és bármennyi fekvőtámaszt le tud nyomni. Ez nem vicc, ezek nagyon fontos tényezők.

- Az idei bajnokság mennyire van rendben?
- A fő probléma egyeseknek az, hogy az S2000-esek és a nagy N-esek együtt mennek. A viccet félretéve; kevés a kategória, és ha valaki megy a meccs végére egy kategória 13. helyet – mivel össze van vonva másokkal – akkor elmegy a kedve az egésztől és "átigazol" alacsonyabba osztályba versenyezni. Nekik azért azt meg kellene érteni, hogy az ORB, az ORB. Bármilyen állapotban is van jelenleg a bajnokság.

Egy_ferfi,_harom_eset_5

- A nagybetűs RALLYról, amióta vezetsz, és nem diktálsz változott a véleményed?
- Húúú, abszolút! Teljes mértékben. A baj az, hogy 2009-ben rosszul döntöttem. Akkor nem kellett volna folytatnunk Spitzmüllerrel... De vissza a jelenbe! Ha Tomi bemond valamit az itinerből, akkor azt el kell hinnem, a többi az én dolgom. Én vezetem az autót, és én vállalok érte felelősséget.

- Murva, vagy aszfalt?
- Mindegy, mind a két talajtípuson jó menni!

- Akkor egy kicsit nehezebb tucat kérdés: van-e ideális pilótája Kazár Mikinek?
- Button és Webber, a raliban pedig az a Loeb, aki nem egy nyilatkozatában hihetetlen módon kijelentette, hogy ő csak egy egyszerű alkalmazott. Nagyon szimpatikus hozzáállás.

Egy_ferfi,_harom_eset_3

- Mennyire technika-függő a rali, a SEAT Kupa, vagy éppen a quad?
thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_8- Rossz technikával nem lehet versenyezni! Ha valaki megérkezik egy jó autóval, neked mondjuk egy fele olyan príma technika áll a rendelkezésedre, akkor nincs mese, be kell vállalni és kockáztatni kell, hogy a jobb cucc ellen legyen esély. A SEAT-nál adott a technika. A lényeg az, hogy rosszabb ne legyen a tiéd az ellenfél kocsijánál. Az én autóm príma volt az idén, köszönöm a Zengő csapatnak! A quadban pedig talán most a legjobb motorom van. Legalábbis merem remélni!

- Nyakunkon van 2010 hajrája, és szépen lassan, de itt lesz 2011 is. Milyen terveid vannak?
- Quadban – csakúgy, mint a SEAT-tal – szeretnék bajnok lenni az idén! Az októberi Mecsek ralit pedig tervezzük, igyekszünk jó eredményt elérni Pécsett.


Szőke Tamás, navigátor

thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_1"Kazár Miki nem könnyű eset. Semmilyen szempontból sem! Viszont mi megtaláltuk a közös hangot egymással. Szerencsére nem csak az autóban, a versenyek idején, hanem az élet egyéb területein is. Ha a szabadidőnket össze tudjuk egyeztetni, akkor azt is igyekszünk együtt tölteni. Erre büszke vagyok! Mint ahogyan arra is, hogy eddig - azt hiszem ez nem túlzás - kellemes csalódás a szereplésünk. Sokan kétkedve fogadtak minket, de én a bajnokság előtt is bíztam Mikiben, éreztem, hogy murván jók lehetünk. Márciusban - ha megkérdeznek - szívbaj nélkül aláírtam volna azt, hogy az első tízben leszünk. A Mecsek Rallyera is úgy készülünk, hogy jövőre biztosan aranyból legyen a licencünk!"

Ez a hír most jelenik meg 3797. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k