Egy férfi, három eset
Kazár Miki egy húzós év hajrájában...
2010-09-03
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
776475319
Napi oldal:
49349
Jelenleg:
1147
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_6Kazár Miki egy igazán húzós év hajrájában van. A 2008-as esztendő navigátor bajnoka az idei év elején átült a kormány mögé és Szőke Tamással felépített egy vadonatúj - kisebb, de hatékonyabb - ralis csapatot, a FULL-GAS Rally Team-ot.
A nyughatatlan miskolci fenegyerek néhány napja aztán a gyorsasági szakágban, a SEAT Leon Kupában lett bajnok, ugyanakkor szeptemberben az ország legjobb quadosa is szeretne lenni. Rally? SEAT? Quad? Igen, így együtt. Mikivel beszélgettünk. 


- Mennyire kedves a SEAT Leon Kupában szerzett bajnoki cím?
- Picivel kevesebb energiát kellett belefektetni, mint a raliban, hiszen más ez a műfaj. Sok dolgot megtanultam ebben szakágban; például azt, hogy miként kell autóval küzdeni. Bevallom férfiasan, hogy az év elején, a bajnokság előtt nem gondoltam, hogy ennyire fog tetszeni ez a sztori.

Egy_ferfi,_harom_eset_4

- Az év elején talán sokan megmosolyogtak azért, mert átültél a kormány mögé, de igazándiból miként változott körületted az a tény, hogy Kazár Mikit komolyan kell venni?
- Sokan kételkedtek azzal kapcsolatban, hogy - kis túlzással - el tudok-e indulni, hogy miként fogok közlekedni a raliban. Ebben a nagy körben én is ott voltam... Nem volt tiszta, hogy mire lehettünk egy teljes idényben képesek Szőke kapitánnyal, hiszen hiába mentünk és voltunk például tavaly dobogón a Subaru WRC-vel, ez más helyzet. Más, mert egy magyar bajnoki nem egy sprintverseny.

- Akkor máshogy kérdezem: mi változott az elmúlt hónapokban a rali-projekt kapcsán veletek kapcsolatban?
thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_2 Majd minden, mert ez teljesen más építkezés. Mint azt már említettem, sok negatív és rosszindulatú kritikát kaptam a bajnokság előtt, majd gyakran közben is. Még csapaton belül is sokan nem hittek bennem... Bennünk - bennem és Tomiban. Nem titok most már, elárulom, hogy azért is meg kellett kellett küzdenem, hogy egyáltalán emberszámba vegyenek Turi Tamás mellett. Egy idő után aztán elkezdtek rám, ránk figyelni. Ebben Asi benne van. Az, hogy a barátomnak mondhatom több, mint szöveg, és pufogtatás. Asi rengeteget segített nekem a raliról való gondolkodásban, és Zsuzsi is sokat istápolta, istápolja Tomit a navigálással kapcsoltban. Ezek talán részletkérdések, de hidd el, a teljes képpel, a végeredménnyel kapcsoltban nem azok.

- Apropó, Asi...
- Nagyon sok embernek úgymond szűrt információi vannak a versenyzőkkel, a versenyekkel kapcsolatban. Sokan nem úgy állnak a dolgokhoz, ahogy kellene, és amikor van valaki, aki egy kicsit más, de eredményes, akkor az gond és furcsa a többség szemében. Kérdezek valamit. Azért, mert valaki ment egy, vagy két vb futamon az idén, az már színt? Egy magyar ob meg semmi? Ugyan! Semmilyen bajnoki címet nem adnak ingyen, és nem jön könnyen.

Egy_ferfi,_harom_eset_7

- Akkor egy igazi magyar bajnok az egészség, a fittség és a felkészültség példája 2010-ben?
- Az biztos, hogy az én értékrendem szerint egy magyar rali bajnok nem dohányzik, le tud futni egy félmaratont és bármennyi fekvőtámaszt le tud nyomni. Ez nem vicc, ezek nagyon fontos tényezők.

- Az idei bajnokság mennyire van rendben?
- A fő probléma egyeseknek az, hogy az S2000-esek és a nagy N-esek együtt mennek. A viccet félretéve; kevés a kategória, és ha valaki megy a meccs végére egy kategória 13. helyet – mivel össze van vonva másokkal – akkor elmegy a kedve az egésztől és "átigazol" alacsonyabba osztályba versenyezni. Nekik azért azt meg kellene érteni, hogy az ORB, az ORB. Bármilyen állapotban is van jelenleg a bajnokság.

Egy_ferfi,_harom_eset_5

- A nagybetűs RALLYról, amióta vezetsz, és nem diktálsz változott a véleményed?
- Húúú, abszolút! Teljes mértékben. A baj az, hogy 2009-ben rosszul döntöttem. Akkor nem kellett volna folytatnunk Spitzmüllerrel... De vissza a jelenbe! Ha Tomi bemond valamit az itinerből, akkor azt el kell hinnem, a többi az én dolgom. Én vezetem az autót, és én vállalok érte felelősséget.

- Murva, vagy aszfalt?
- Mindegy, mind a két talajtípuson jó menni!

- Akkor egy kicsit nehezebb tucat kérdés: van-e ideális pilótája Kazár Mikinek?
- Button és Webber, a raliban pedig az a Loeb, aki nem egy nyilatkozatában hihetetlen módon kijelentette, hogy ő csak egy egyszerű alkalmazott. Nagyon szimpatikus hozzáállás.

Egy_ferfi,_harom_eset_3

- Mennyire technika-függő a rali, a SEAT Kupa, vagy éppen a quad?
thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_8- Rossz technikával nem lehet versenyezni! Ha valaki megérkezik egy jó autóval, neked mondjuk egy fele olyan príma technika áll a rendelkezésedre, akkor nincs mese, be kell vállalni és kockáztatni kell, hogy a jobb cucc ellen legyen esély. A SEAT-nál adott a technika. A lényeg az, hogy rosszabb ne legyen a tiéd az ellenfél kocsijánál. Az én autóm príma volt az idén, köszönöm a Zengő csapatnak! A quadban pedig talán most a legjobb motorom van. Legalábbis merem remélni!

- Nyakunkon van 2010 hajrája, és szépen lassan, de itt lesz 2011 is. Milyen terveid vannak?
- Quadban – csakúgy, mint a SEAT-tal – szeretnék bajnok lenni az idén! Az októberi Mecsek ralit pedig tervezzük, igyekszünk jó eredményt elérni Pécsett.


Szőke Tamás, navigátor

thumb_Egy_ferfi,_harom_eset_1"Kazár Miki nem könnyű eset. Semmilyen szempontból sem! Viszont mi megtaláltuk a közös hangot egymással. Szerencsére nem csak az autóban, a versenyek idején, hanem az élet egyéb területein is. Ha a szabadidőnket össze tudjuk egyeztetni, akkor azt is igyekszünk együtt tölteni. Erre büszke vagyok! Mint ahogyan arra is, hogy eddig - azt hiszem ez nem túlzás - kellemes csalódás a szereplésünk. Sokan kétkedve fogadtak minket, de én a bajnokság előtt is bíztam Mikiben, éreztem, hogy murván jók lehetünk. Márciusban - ha megkérdeznek - szívbaj nélkül aláírtam volna azt, hogy az első tízben leszünk. A Mecsek Rallyera is úgy készülünk, hogy jövőre biztosan aranyból legyen a licencünk!"

Ez a hír most jelenik meg 3779. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k