h i r d e t é s
Összes oldal:
749769625
Napi oldal:
113610
Jelenleg:
1968
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Thierry Neuville |
|
225 |
2. |
Ott Tanak |
|
200 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
185 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
146 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
102 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Sami Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Kazár Miki egy igazán húzós év hajrájában van. A 2008-as esztendő navigátor bajnoka az idei év elején átült a kormány mögé és Szőke Tamással felépített egy vadonatúj - kisebb, de hatékonyabb - ralis csapatot, a FULL-GAS Rally Team-ot.
A nyughatatlan miskolci fenegyerek néhány napja aztán a gyorsasági szakágban, a SEAT Leon Kupában lett bajnok, ugyanakkor szeptemberben az ország legjobb quadosa is szeretne lenni. Rally? SEAT? Quad? Igen, így együtt. Mikivel beszélgettünk.
- Mennyire kedves a SEAT Leon Kupában szerzett bajnoki cím?
- Picivel kevesebb energiát kellett belefektetni, mint a raliban, hiszen más ez a műfaj. Sok dolgot megtanultam ebben szakágban; például azt, hogy miként kell autóval küzdeni. Bevallom férfiasan, hogy az év elején, a bajnokság előtt nem gondoltam, hogy ennyire fog tetszeni ez a sztori.
- Az év elején talán sokan megmosolyogtak azért, mert átültél a kormány mögé, de igazándiból miként változott körületted az a tény, hogy Kazár Mikit komolyan kell venni?
- Sokan kételkedtek azzal kapcsolatban, hogy - kis túlzással - el tudok-e indulni, hogy miként fogok közlekedni a raliban. Ebben a nagy körben én is ott voltam... Nem volt tiszta, hogy mire lehettünk egy teljes idényben képesek Szőke kapitánnyal, hiszen hiába mentünk és voltunk például tavaly dobogón a Subaru WRC-vel, ez más helyzet. Más, mert egy magyar bajnoki nem egy sprintverseny.
- Akkor máshogy kérdezem: mi változott az elmúlt hónapokban a rali-projekt kapcsán veletek kapcsolatban?
Majd minden, mert ez teljesen más építkezés. Mint azt már említettem, sok negatív és rosszindulatú kritikát kaptam a bajnokság előtt, majd gyakran közben is. Még csapaton belül is sokan nem hittek bennem... Bennünk - bennem és Tomiban. Nem titok most már, elárulom, hogy azért is meg kellett kellett küzdenem, hogy egyáltalán emberszámba vegyenek Turi Tamás mellett. Egy idő után aztán elkezdtek rám, ránk figyelni. Ebben Asi benne van. Az, hogy a barátomnak mondhatom több, mint szöveg, és pufogtatás. Asi rengeteget segített nekem a raliról való gondolkodásban, és Zsuzsi is sokat istápolta, istápolja Tomit a navigálással kapcsoltban. Ezek talán részletkérdések, de hidd el, a teljes képpel, a végeredménnyel kapcsoltban nem azok.
- Apropó, Asi...
- Nagyon sok embernek úgymond szűrt információi vannak a versenyzőkkel, a versenyekkel kapcsolatban. Sokan nem úgy állnak a dolgokhoz, ahogy kellene, és amikor van valaki, aki egy kicsit más, de eredményes, akkor az gond és furcsa a többség szemében. Kérdezek valamit. Azért, mert valaki ment egy, vagy két vb futamon az idén, az már színt? Egy magyar ob meg semmi? Ugyan! Semmilyen bajnoki címet nem adnak ingyen, és nem jön könnyen.
- Akkor egy igazi magyar bajnok az egészség, a fittség és a felkészültség példája 2010-ben?
- Az biztos, hogy az én értékrendem szerint egy magyar rali bajnok nem dohányzik, le tud futni egy félmaratont és bármennyi fekvőtámaszt le tud nyomni. Ez nem vicc, ezek nagyon fontos tényezők.
- Az idei bajnokság mennyire van rendben?
- A fő probléma egyeseknek az, hogy az S2000-esek és a nagy N-esek együtt mennek. A viccet félretéve; kevés a kategória, és ha valaki megy a meccs végére egy kategória 13. helyet – mivel össze van vonva másokkal – akkor elmegy a kedve az egésztől és "átigazol" alacsonyabba osztályba versenyezni. Nekik azért azt meg kellene érteni, hogy az ORB, az ORB. Bármilyen állapotban is van jelenleg a bajnokság.
- A nagybetűs RALLYról, amióta vezetsz, és nem diktálsz változott a véleményed?
- Húúú, abszolút! Teljes mértékben. A baj az, hogy 2009-ben rosszul döntöttem. Akkor nem kellett volna folytatnunk Spitzmüllerrel... De vissza a jelenbe! Ha Tomi bemond valamit az itinerből, akkor azt el kell hinnem, a többi az én dolgom. Én vezetem az autót, és én vállalok érte felelősséget.
- Murva, vagy aszfalt?
- Mindegy, mind a két talajtípuson jó menni!
- Akkor egy kicsit nehezebb tucat kérdés: van-e ideális pilótája Kazár Mikinek?
- Button és Webber, a raliban pedig az a Loeb, aki nem egy nyilatkozatában hihetetlen módon kijelentette, hogy ő csak egy egyszerű alkalmazott. Nagyon szimpatikus hozzáállás.
- Mennyire technika-függő a rali, a SEAT Kupa, vagy éppen a quad?
- Rossz technikával nem lehet versenyezni! Ha valaki megérkezik egy jó autóval, neked mondjuk egy fele olyan príma technika áll a rendelkezésedre, akkor nincs mese, be kell vállalni és kockáztatni kell, hogy a jobb cucc ellen legyen esély. A SEAT-nál adott a technika. A lényeg az, hogy rosszabb ne legyen a tiéd az ellenfél kocsijánál. Az én autóm príma volt az idén, köszönöm a Zengő csapatnak! A quadban pedig talán most a legjobb motorom van. Legalábbis merem remélni!
- Nyakunkon van 2010 hajrája, és szépen lassan, de itt lesz 2011 is. Milyen terveid vannak?
- Quadban – csakúgy, mint a SEAT-tal – szeretnék bajnok lenni az idén! Az októberi Mecsek ralit pedig tervezzük, igyekszünk jó eredményt elérni Pécsett.
Szőke Tamás, navigátor
"Kazár Miki nem könnyű eset. Semmilyen szempontból sem! Viszont mi megtaláltuk a közös hangot egymással. Szerencsére nem csak az autóban, a versenyek idején, hanem az élet egyéb területein is. Ha a szabadidőnket össze tudjuk egyeztetni, akkor azt is igyekszünk együtt tölteni. Erre büszke vagyok! Mint ahogyan arra is, hogy eddig - azt hiszem ez nem túlzás - kellemes csalódás a szereplésünk. Sokan kétkedve fogadtak minket, de én a bajnokság előtt is bíztam Mikiben, éreztem, hogy murván jók lehetünk. Márciusban - ha megkérdeznek - szívbaj nélkül aláírtam volna azt, hogy az első tízben leszünk. A Mecsek Rallyera is úgy készülünk, hogy jövőre biztosan aranyból legyen a licencünk!" |
Ez a hír most jelenik meg 3743. alkalommal
|