h i r d e t é s
Összes oldal:
770140851
Napi oldal:
88242
Jelenleg:
1132
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Suborits Péter |
|
586 |
2. |
Gönczi Dániel |
|
556 |
3. |
Végh Krisz |
|
541 |
4. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
481 |
5. |
Kasza Kristóf |
|
475 |
6. |
Csáki Ottó |
|
444 |
7. |
Somogyi Máté |
|
440 |
8. |
Rási László |
|
434 |
9. |
Nagy Balázs |
|
426 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
133 |
2. |
Sebastian Ogier |
|
114 |
3. |
Kalle Rovanpera |
|
113 |
4. |
Ott Tanak |
|
108 |
5. |
Thierry Neuville |
|
83 |
6. |
Takamoto Katsuta |
|
63 |
7. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
8. |
Sami Pajari |
|
31 |
9. |
Grégorie Munster |
|
18 |
1. |
Roope Korhonen |
|
60 |
2. |
Miko Marczyk |
|
57 |
3. |
Mads Ostberg |
|
48 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
47 |
5. |
Isak Reiersen |
|
40 |
6. |
N.Gryazin |
|
34 |
7. |
E.Brynildsen |
|
31 |
8. |
Mile Johansson |
|
28 |
9. |
Yoann Bonato |
|
26 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Bolhából az elefántot… Ezzel a rövid sorral jellemezhetnénk a Botka Rally Team párosának első versenynapját a 40. Rally Islas Canaria futamon. Az ERC szezonnyitóján egy buta kis megforgás miatt végül egy tiszta gyorsasági szakaszt sem tudtak teljesíteni Botka Dávidék.
Az European Rally Championship idei első futama a gyönyörű, ugyanakkor szeszélyes időjárásáról híres szigeten került megrendezésre. A jól teljesített shakedown, majd egy apró technikai hibát hozó kvalifikációs futam után a rajtdobogóról bizakodva gurult le Botka Dávid és Szeles Péter.
„Tökéletes állapotban indultunk neki a napnak. Peti is és én is nagyon vártuk már, hogy végre versenyezhessünk az autóval.” - kezdte beszámolóját a pilóta.
„Az első szakasz nagyon trükkösnek ígérkezett, folyamatosan változott az időjárás. Mindenki próbálta kitalálni, milyen gumival lehetne a leggyorsabban végigmenni.”
A gumiválasztás tényleg hatalmas csatát hozott. A reggeli szervizben hatalmas volt a nyüzsgés. A csapatvezetők próbálták felmérni, hogy az ellenfelek milyen gumitaktikát választottak. El kellett dönteni, hogy az első, hidegebb aszfaltot és esetleg néhol vizes részeket hozó szakasz után a következő két, nagyon jó tapadással bíró gyorsaságira milyen gumikeverékkel és milyen pótkerekekkel induljanak neki.
„Mi jól döntöttünk, abszolút jó volt a választásunk, a megfelelő Pirelli keverékkel indultunk neki. Minden rendben volt, mindaddig, míg egy szűk részen megforogtunk. Nagyon kevés hely volt. Próbáltam ide-oda mozgatni az autót, de nagyon sok időt elvesztegettünk. És ami még ennél is rosszabb: a kuplung tönkrement. A következő két szakaszon végig csúszott a kuplungunk, a szervizparkba érve már egy teljesen összeégett tárcsát vettek le a srácok.”
A szervizből 13 perc késéssel, de tovább tudott indulni a legénység. Sajnos nem jutottak messzire.
„Már etapon be-bedadogott az autó. Tudtam, hogy valami jeladó hiba lehet, de nem tudtunk rájönni, hogy mi az. Elrajtoltunk, de 85km/h sebességgel ment csak a DS3. Végiggurultunk a gyorson, majd a következő tankoló zóna után megállt” - mondta fáradtan Botka Dávid az esti szervizparkban. „Hosszú keresés után megtaláltuk a hibát: valóban egy szenzorról szakadt le a vezeték. Még ott, az út mellett össze tudtuk annyira rakni, hogy lábon be tudtunk vele jönni a szervizbe”
Az esti szervizben a francia mérnök ’általános’ hibaként jellemezte a leszakadt kábelsarut. A csapat nem örült, de sokat tanult az esetből. A jeladó megjavítva, a versenyautó újra menetkész.
„Természetesen megyünk holnap a Rallye2 szabályok szerint. Tanulni akarunk! Minden megtett kilométerrel közelebb kerülünk az autóhoz” - összegezte Dávid.
A zárónapon tehát már nem a helyezésekért, hanem a versenykilométerek tapasztalatáért autózik a Botka Rally Team versenyzőpárosa.
Ez a hír most jelenik meg 3737. alkalommal
hírek • videók
European Rally Championship 2016
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok
|