|
h i r d e t é s
Összes oldal:
805759024
Napi oldal:
117453
Jelenleg:
1431
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
| 1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1218 |
| 2. |
Gönczi Dániel |
|
1140 |
| 3. |
Csáki Ottó |
|
1024 |
| 4. |
Halmai Péter |
|
919 |
| 5. |
Nagy Balázs |
|
906 |
| 6. |
Rási László |
|
905 |
| 7. |
Balogh Richárd |
|
885 |
| 8. |
Kára Károly |
|
883 |
| 9. |
Zsoldos Csaba |
|
866 |
| 1. |
Elfyn Ewans |
|
272 |
| 2. |
Sebastian Ogier |
|
269 |
| 3. |
Kalle Rovanpera |
|
248 |
| 4. |
Ott Tanak |
|
213 |
| 5. |
Thierry Neuville |
|
166 |
| 6. |
Takamoto Katsuta |
|
111 |
| 7. |
Adrien Fourmaux |
|
96 |
| 8. |
Sami Pajari |
|
94 |
| 9. |
Oliver Solberg |
|
70 |
| 1. |
Miko Marczyk |
|
154 |
| 2. |
Jon Armstrong |
|
148 |
| 3. |
Andrea Mabellini |
|
131 |
| 4. |
Mads Ostberg |
|
104 |
| 5. |
Roope Korhonen |
|
60 |
| 6. |
Isak Reiersen |
|
60 |
| 7. |
Romet Jürgenson |
|
50 |
| 8. |
Mille Johansson |
|
49 |
| 9. |
S. Tempestini |
|
36 |
| 1. |
Német Gábor |
|
141 |
| 2. |
Turán Frigyes |
|
127 |
| 3. |
Tóth Tibor |
|
116,5 |
| 4. |
Trencsényi J. |
|
98,5 |
| 5. |
Bodolai László |
|
94,5 |
| 6. |
Ollé Sasa |
|
78 |
| 7. |
Trencsényi V. |
|
51,5 |
| 8. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
| 9. |
Vida Szabolcs |
|
48 |
| 1. |
Rongits Attila |
|
105 |
| 2. |
Hulmann Gábor |
|
67,5 |
| 3. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
| 4. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
| 5. |
Matics Mihály |
|
59 |
| 6. |
Kronome Ákos |
|
55 |
| 7. |
Hinger Dávid |
|
49 |
| 8. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
| 9. |
Tárkányi Sándor |
|
34 |
| 1. |
Viszló Csaba |
|
61 |
| 2. |
Hibján József |
|
34,5 |
| 3. |
Zagyva Dorka |
|
28 |
| 4. |
Rónavölgyi E. |
|
25 |
| 5. |
Bar Shushan |
|
18,5 |
| 6. |
Tellér Antal |
|
14 |
| 1. |
Faltusz Dávid |
|
125 |
| 2. |
Ruszó Krisztián |
|
105 |
| 3. |
Várnai Dávid |
|
103 |
| 4. |
Molnár Zoltán |
|
91 |
| 5. |
Huhák Csaba |
|
69 |
| 6. |
Völcsey Viktor |
|
63 |
| 7. |
Kóródi Koppány |
|
50 |
| 8. |
Fenyvesi Péter |
|
47 |
| 9. |
Kerekes Bence |
|
34 |
| 1. |
Csukovics István |
|
87 |
| 2. |
Auszmann Gyula. |
|
77 |
| 3. |
Schneer László |
|
63,5 |
| 1. |
Kelemen Csaba |
|
95 |
| 2. |
Varga C. Zoltán |
|
82 |
| 3. |
Szombathelyi Péter |
|
63 |
| 1. |
Pehely Balázs |
|
47 |
| 2. |
Kaufmann M. |
|
30 |
| 3. |
Bolya Tamás |
|
27 |
|
Bolhából az elefántot… Ezzel a rövid sorral jellemezhetnénk a Botka Rally Team párosának első versenynapját a 40. Rally Islas Canaria futamon. Az ERC szezonnyitóján egy buta kis megforgás miatt végül egy tiszta gyorsasági szakaszt sem tudtak teljesíteni Botka Dávidék.
Az European Rally Championship idei első futama a gyönyörű, ugyanakkor szeszélyes időjárásáról híres szigeten került megrendezésre. A jól teljesített shakedown, majd egy apró technikai hibát hozó kvalifikációs futam után a rajtdobogóról bizakodva gurult le Botka Dávid és Szeles Péter.
„Tökéletes állapotban indultunk neki a napnak. Peti is és én is nagyon vártuk már, hogy végre versenyezhessünk az autóval.” - kezdte beszámolóját a pilóta.
„Az első szakasz nagyon trükkösnek ígérkezett, folyamatosan változott az időjárás. Mindenki próbálta kitalálni, milyen gumival lehetne a leggyorsabban végigmenni.”
A gumiválasztás tényleg hatalmas csatát hozott. A reggeli szervizben hatalmas volt a nyüzsgés. A csapatvezetők próbálták felmérni, hogy az ellenfelek milyen gumitaktikát választottak. El kellett dönteni, hogy az első, hidegebb aszfaltot és esetleg néhol vizes részeket hozó szakasz után a következő két, nagyon jó tapadással bíró gyorsaságira milyen gumikeverékkel és milyen pótkerekekkel induljanak neki.
„Mi jól döntöttünk, abszolút jó volt a választásunk, a megfelelő Pirelli keverékkel indultunk neki. Minden rendben volt, mindaddig, míg egy szűk részen megforogtunk. Nagyon kevés hely volt. Próbáltam ide-oda mozgatni az autót, de nagyon sok időt elvesztegettünk. És ami még ennél is rosszabb: a kuplung tönkrement. A következő két szakaszon végig csúszott a kuplungunk, a szervizparkba érve már egy teljesen összeégett tárcsát vettek le a srácok.”
A szervizből 13 perc késéssel, de tovább tudott indulni a legénység. Sajnos nem jutottak messzire.
„Már etapon be-bedadogott az autó. Tudtam, hogy valami jeladó hiba lehet, de nem tudtunk rájönni, hogy mi az. Elrajtoltunk, de 85km/h sebességgel ment csak a DS3. Végiggurultunk a gyorson, majd a következő tankoló zóna után megállt” - mondta fáradtan Botka Dávid az esti szervizparkban. „Hosszú keresés után megtaláltuk a hibát: valóban egy szenzorról szakadt le a vezeték. Még ott, az út mellett össze tudtuk annyira rakni, hogy lábon be tudtunk vele jönni a szervizbe”
Az esti szervizben a francia mérnök ’általános’ hibaként jellemezte a leszakadt kábelsarut. A csapat nem örült, de sokat tanult az esetből. A jeladó megjavítva, a versenyautó újra menetkész.
„Természetesen megyünk holnap a Rallye2 szabályok szerint. Tanulni akarunk! Minden megtett kilométerrel közelebb kerülünk az autóhoz” - összegezte Dávid.
A zárónapon tehát már nem a helyezésekért, hanem a versenykilométerek tapasztalatáért autózik a Botka Rally Team versenyzőpárosa.
Ez a hír most jelenik meg 3846. alkalommal
hírek • videók
European Rally Championship 2016
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok
|