duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Egy kizárás margójára
Kazár Miklós nyílt levele és az ominózus gyors belső felvétele
2012-08-19
nyílt levél • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
805472841
Napi oldal:
217710
Jelenleg:
1062
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

egy_kizaras_margojara_1 

Kazár Miklós levele:

Mint ahogy azt tudjátok a hétvégén lezajlott Arad Rally-n a Felügyelő Testület megfosztott a versenyen elért második helyemtől, azzal az indokkal, hogy a 6-os gyorsasági szakaszon szándékosan akadályoztam a verseny lebonyolítását. Mindezt tette egy velem az első helyért versenyben lévő versenyzőtársam bejelentése/feljelentése alapján! Azt hozták fel bűnömül, hogy nem a versenykiírásban leírt balesetek esetére vonatkozó előírásoknak megfelelően jártam el! Számomra azóta is rejtély, hogy milyen balesetről van szó? Tudomásom szerint Botkáék nem balesetet szenvedtek, hanem egy defekt miatt kiszakadt futóműnek köszönhetően keresztbeálltak az úton és nem tudtak tovább menni, mindezt egy olyan helyen, ahol sem sportbíró, sem rádiós pont, sem térerő és eleinte még néző sem volt!
Természetesen ez ellen mi fellebbeztünk, a döntést az MNASZ illetékes bizottsága, vagy RSB fogja majd meghozni.

Az hogy a 6-os gyorsasági szakasz után tovább tudtunk versenyezni az is a véletlen műve. Véletlen, hogy egyáltalán tudomást szereztünk arról, hogy ki akarnak zárni minket. Csapatvezetőm Szabadi Levente a versenyirodának kinevezett sátornál állt és egy véletlenül meghallott beszélgetésnek köszönhetően értesült a kizárásról, előtte nem igazán tudta mire vélni a sátorból kijövő Tóth Imre azon gúnyos megjegyzését, hogy „most figyeljetek”! Levente érdeklődésére közölték, hogy ki vagyunk zárva. Persze mi azonnal jeleztük fellebbezési szándékunkat, de a román személyzet erre azt mondta, hogy azt nem lehet!(?) Kovács Levente versenyigazgató közbenjárása kellett ahhoz, hogy a szabályok szerint járjanak el és elhalasszák a döntést a célba érkezés utáni Felügyelő Testületi ülésre!

A gyorsasági szakasz belsőkamerás felvételét teljes egészében, változtatás nélkül felteszem ide! Gondolkodtam, hogy ez a belső felvétel kíván-e egyáltalán valami kommentárt, vagy elég az is, ha megjelenik No Comment címmel, aztán vonja le mindenki a megfelelő következtetéseket.

Amiért mégis leírom, hogy mi történt azon az ominozus 6-os gyorson az az, hogy a belső kamerában nem látszik mi történt az autó mögött, az meg főleg nem, hogy mi zajlott és miért a háttérben! Nem szándékom magyarázkodni, kizárólag a tényeket írom le és azt a két kérdést, ami önkéntelenül is megfogalmazódott bennem és mindenkiben, aki kicsit is ismer.

Tehát, miután Mihalik Péter (Botka Dávid navigátora) megállított bennünket (videón 10:47-nél, „az út közepén áll a kocsink, nem tudtok elmenni mellette” mondta Ő), mi a lehető leghamarabb kiszálltunk az autóból és elindultunk visszafelé a gyorson, hogy jelezzünk a mögöttünk érkezőknek. Én megálltam úgy, hogy lássam még az autómat, Ramón a navigátorom tovább ment, hogy biztonságos távolságban tudjon jelezni a mögöttünk érkezőnek. A következő versenyző Delecour volt, aki Turánék kiesése miatt nem 3, hanem 6 percre rajtolt. Az időközben újra visszaérkező (videón 13:37-nél) Mihalik Péter továbbra is azt közölte (ugyan hang már nincs, de egyértelmű a testbeszéd…) hogy nem tudunk tovább menni, nem férünk el az autójuk mellett. Delecour-t megállítottuk, közöltük vele, hogy miért, ezt Ő tudomásul vette és az autójából ki sem szállva várakozott egészen addig, míg a mögötte érkező vetélytársa (aki defektes kerékkel jött) meg nem érkezett és szintén megállt! Majd mikor észlelte, hogy defektjük van és kereket cserélnek, azonnal megváltozott. Elkezdett velem ordítani, hogy én szándékosan hátráltatom a verseny lebonyolítását és persze őt is! (???) Időközben Botkáék autóját néhány odaérkezett néző(?) segítségével sikerült annyira elmozdítani, hogy elférjünk mellette. Ezt fotózta (itt láthatóak a fotók) Delecour navigátora, és ezt tekintették döntő bizonyítéknak ellenünk! A probléma ezzel mindössze annyi, hogy a felvétel kb.10 perccel azután készült, hogy minket megállítottak tehát akkor, amikor az autót már letaszigálták az útról és elindultunk kifelé a gyorsasági szakaszról.

Aki látott már belső felvételt, annak nem kell magyaráznom, hogy ezen a szakaszon, egészen addig, míg Mihalik Péter meg nem állított minket jó tempóban, probléma mentesen haladtunk. Az aradi versenyen nekem egyetlen célom lehetett - ha az év végi bajnoki címre továbbra is esélyes szerettem volna maradni – Herczig és Botka előtt végezni!
A verseny előtt az abszolút értékelés 3. helyén álltam, előttem 7 ponttal Bottka Dávid és 20 ponttal Herczig Norbert. A versenyen a hatodik gyorsasági előtt ugyanez volt a helyzet, azaz Herczig vezetett, Botka második én pedig a harmadik pozicióban voltam, minimális különbséggel. A hatodik gyorsasági első harmadában láttam Herczig autóját az út mellett (videón a hidas után bal oldalon, 4:24-nél) majd az utolsó harmadában Dávid navigátora megállít, hogy a műszaki hibás autójuk eltorlaszolja az utat! Tehát mindkét ellenfelem kiesett a versenyből, és a kényszerű megállás miatt - bármi is történjen - nekem jóvá fogják írni az időmet! Mindezen körülmények ismeretében, ha valaki mégis úgy gondolja, hogy csak úgy passzióból megállítom a versenyt, annak megkérdőjelezném az egészségi állapotát!

Miért tettem volna?
Milyen érdekem fűződött, ahhoz, hogy ezt megtegyem!
Delecour nekem nem volt ellenfelem ezen a versenyen, hiszen számomra az aradi versenyen a magyar bajnokság volt fontos, semmi más! A világ legnagyobb ostobasága lett volna részemről a két legnagyobb ellenfelem kiesése után bármit is kockára tenni, és felvenni a versenyt egy nálam sokkal tapasztaltabb és sokkal jobb technikával rendelkező ex VB pilótával.

Mivel tudom, hogy szóba került, ezért néhány szóval a pályabejárás alatt történt ütközésről is szólnék.
Történt, hogy egy keskeny összekötő szakaszon kifordult velem szemben egy román rendszámú autó amit próbáltam kikerülni, de az út annyira keskeny volt, hogy egyszerűen nem fértünk el egymás mellett és összeütköztünk. Én kb. 40-50 km/h sebességgel haladtam és az ütközés következtében autómból azonnal elfolyt a hűtővíz - így a pletykák ellenére - ha akartam volna, akkor sem tudtam volna elmenni. Az ütközés után a másik fél nagyon korrekten a helyszínen, írásban elismerte a felelősségét és ezzel le is záródott az ügy. Mi még 3 órát ácsorogtunk mire odaért a mentés és el tudtuk szállítani a sérült autót!

Köszönöm, hogy elolvastátok,
üdvözlettel Kazár Miklós.

Ez a hír most jelenik meg 11598. alkalommal
Share |
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k