Egy kizárás margójára
Kazár Miklós nyílt levele és az ominózus gyors belső felvétele
2012-08-19
nyílt levél • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
763323323
Napi oldal:
60780
Jelenleg:
1051
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

egy_kizaras_margojara_1 

Kazár Miklós levele:

Mint ahogy azt tudjátok a hétvégén lezajlott Arad Rally-n a Felügyelő Testület megfosztott a versenyen elért második helyemtől, azzal az indokkal, hogy a 6-os gyorsasági szakaszon szándékosan akadályoztam a verseny lebonyolítását. Mindezt tette egy velem az első helyért versenyben lévő versenyzőtársam bejelentése/feljelentése alapján! Azt hozták fel bűnömül, hogy nem a versenykiírásban leírt balesetek esetére vonatkozó előírásoknak megfelelően jártam el! Számomra azóta is rejtély, hogy milyen balesetről van szó? Tudomásom szerint Botkáék nem balesetet szenvedtek, hanem egy defekt miatt kiszakadt futóműnek köszönhetően keresztbeálltak az úton és nem tudtak tovább menni, mindezt egy olyan helyen, ahol sem sportbíró, sem rádiós pont, sem térerő és eleinte még néző sem volt!
Természetesen ez ellen mi fellebbeztünk, a döntést az MNASZ illetékes bizottsága, vagy RSB fogja majd meghozni.

Az hogy a 6-os gyorsasági szakasz után tovább tudtunk versenyezni az is a véletlen műve. Véletlen, hogy egyáltalán tudomást szereztünk arról, hogy ki akarnak zárni minket. Csapatvezetőm Szabadi Levente a versenyirodának kinevezett sátornál állt és egy véletlenül meghallott beszélgetésnek köszönhetően értesült a kizárásról, előtte nem igazán tudta mire vélni a sátorból kijövő Tóth Imre azon gúnyos megjegyzését, hogy „most figyeljetek”! Levente érdeklődésére közölték, hogy ki vagyunk zárva. Persze mi azonnal jeleztük fellebbezési szándékunkat, de a román személyzet erre azt mondta, hogy azt nem lehet!(?) Kovács Levente versenyigazgató közbenjárása kellett ahhoz, hogy a szabályok szerint járjanak el és elhalasszák a döntést a célba érkezés utáni Felügyelő Testületi ülésre!

A gyorsasági szakasz belsőkamerás felvételét teljes egészében, változtatás nélkül felteszem ide! Gondolkodtam, hogy ez a belső felvétel kíván-e egyáltalán valami kommentárt, vagy elég az is, ha megjelenik No Comment címmel, aztán vonja le mindenki a megfelelő következtetéseket.

Amiért mégis leírom, hogy mi történt azon az ominozus 6-os gyorson az az, hogy a belső kamerában nem látszik mi történt az autó mögött, az meg főleg nem, hogy mi zajlott és miért a háttérben! Nem szándékom magyarázkodni, kizárólag a tényeket írom le és azt a két kérdést, ami önkéntelenül is megfogalmazódott bennem és mindenkiben, aki kicsit is ismer.

Tehát, miután Mihalik Péter (Botka Dávid navigátora) megállított bennünket (videón 10:47-nél, „az út közepén áll a kocsink, nem tudtok elmenni mellette” mondta Ő), mi a lehető leghamarabb kiszálltunk az autóból és elindultunk visszafelé a gyorson, hogy jelezzünk a mögöttünk érkezőknek. Én megálltam úgy, hogy lássam még az autómat, Ramón a navigátorom tovább ment, hogy biztonságos távolságban tudjon jelezni a mögöttünk érkezőnek. A következő versenyző Delecour volt, aki Turánék kiesése miatt nem 3, hanem 6 percre rajtolt. Az időközben újra visszaérkező (videón 13:37-nél) Mihalik Péter továbbra is azt közölte (ugyan hang már nincs, de egyértelmű a testbeszéd…) hogy nem tudunk tovább menni, nem férünk el az autójuk mellett. Delecour-t megállítottuk, közöltük vele, hogy miért, ezt Ő tudomásul vette és az autójából ki sem szállva várakozott egészen addig, míg a mögötte érkező vetélytársa (aki defektes kerékkel jött) meg nem érkezett és szintén megállt! Majd mikor észlelte, hogy defektjük van és kereket cserélnek, azonnal megváltozott. Elkezdett velem ordítani, hogy én szándékosan hátráltatom a verseny lebonyolítását és persze őt is! (???) Időközben Botkáék autóját néhány odaérkezett néző(?) segítségével sikerült annyira elmozdítani, hogy elférjünk mellette. Ezt fotózta (itt láthatóak a fotók) Delecour navigátora, és ezt tekintették döntő bizonyítéknak ellenünk! A probléma ezzel mindössze annyi, hogy a felvétel kb.10 perccel azután készült, hogy minket megállítottak tehát akkor, amikor az autót már letaszigálták az útról és elindultunk kifelé a gyorsasági szakaszról.

Aki látott már belső felvételt, annak nem kell magyaráznom, hogy ezen a szakaszon, egészen addig, míg Mihalik Péter meg nem állított minket jó tempóban, probléma mentesen haladtunk. Az aradi versenyen nekem egyetlen célom lehetett - ha az év végi bajnoki címre továbbra is esélyes szerettem volna maradni – Herczig és Botka előtt végezni!
A verseny előtt az abszolút értékelés 3. helyén álltam, előttem 7 ponttal Bottka Dávid és 20 ponttal Herczig Norbert. A versenyen a hatodik gyorsasági előtt ugyanez volt a helyzet, azaz Herczig vezetett, Botka második én pedig a harmadik pozicióban voltam, minimális különbséggel. A hatodik gyorsasági első harmadában láttam Herczig autóját az út mellett (videón a hidas után bal oldalon, 4:24-nél) majd az utolsó harmadában Dávid navigátora megállít, hogy a műszaki hibás autójuk eltorlaszolja az utat! Tehát mindkét ellenfelem kiesett a versenyből, és a kényszerű megállás miatt - bármi is történjen - nekem jóvá fogják írni az időmet! Mindezen körülmények ismeretében, ha valaki mégis úgy gondolja, hogy csak úgy passzióból megállítom a versenyt, annak megkérdőjelezném az egészségi állapotát!

Miért tettem volna?
Milyen érdekem fűződött, ahhoz, hogy ezt megtegyem!
Delecour nekem nem volt ellenfelem ezen a versenyen, hiszen számomra az aradi versenyen a magyar bajnokság volt fontos, semmi más! A világ legnagyobb ostobasága lett volna részemről a két legnagyobb ellenfelem kiesése után bármit is kockára tenni, és felvenni a versenyt egy nálam sokkal tapasztaltabb és sokkal jobb technikával rendelkező ex VB pilótával.

Mivel tudom, hogy szóba került, ezért néhány szóval a pályabejárás alatt történt ütközésről is szólnék.
Történt, hogy egy keskeny összekötő szakaszon kifordult velem szemben egy román rendszámú autó amit próbáltam kikerülni, de az út annyira keskeny volt, hogy egyszerűen nem fértünk el egymás mellett és összeütköztünk. Én kb. 40-50 km/h sebességgel haladtam és az ütközés következtében autómból azonnal elfolyt a hűtővíz - így a pletykák ellenére - ha akartam volna, akkor sem tudtam volna elmenni. Az ütközés után a másik fél nagyon korrekten a helyszínen, írásban elismerte a felelősségét és ezzel le is záródott az ügy. Mi még 3 órát ácsorogtunk mire odaért a mentés és el tudtuk szállítani a sérült autót!

Köszönöm, hogy elolvastátok,
üdvözlettel Kazár Miklós.

Ez a hír most jelenik meg 11437. alkalommal
Share |
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k